piątek, 1 lutego 2013

Ranking lokat luty 2013


Zgodnie z zapowiedziami od lutego prezentuję ranking lokat z obniżonym progiem do 5,50% aby dać wam chociaż jakiś wybór. Może niewielki ale zawsze jakiś. Na pewno wydarzeniem na rynku lokat są dwie nowe lokaty bumerang pozwalające zastąpić chociaż częściowo dziurę jaka za kilka dni będzie po obniżeniu oprocentowania konta w Optimie.

Ale Optima już dawno przestała się liczyć. Nowe oprocentowanie ma wynosić... zaledwie 4,80%. Obniżka o 1,50 p.p. jest z pewnością zdecydowanie przesadzona i nie wymaga chyba żadnego komentarza jeżeli chcemy być kulturalni. Konto jest po prostu do odstrzału.

W porównaniu do ostatniego zestawienia rzuca się w oczy zmiana oprocentowania w banku spółdzielczym w Ciechanowie. Chociaż za oknem odwilż i zapachniało wiosną, dopiero teraz zniknęły lokaty jesienne i zastąpiono je zimowymi.

1 Minimalne oprocentowanie 5,50%
2 Maksymalna długość 13 miesięcy
3 Jeżeli oferowane są takie same stawki wyżej w rankingu stoi ten bank, który wymaga mniejszej minimalnej wpłaty
4 Tam gdzie nie podano minimalnej kwoty wynosi ona standardowo 1000 zł
5 Jeżeli bank został oznaczony kolorem czerwonym oznacza to, że lokata jest oferowana tylko dla nowych klientów
6 W nawiasie podane są wartości netto, które maja ułatwić wam obliczanie realnego zysku. Są one pomijane jeżeli wystąpiły wyżej 
7 W rankingu nie są brane pod uwagę lokaty, które wchodzą do obiegu w terminie późniejszym aniżeli data publikacji. Można umieszczać informacje o nich w komentarzach, lub zajrzeć na blog FpG w celu poznawania istotnych nowości.

Lokata 1 dniowa
1 Open online - Lokata bumerang 6,50% (5,27%) 500 zł - 10.000 zł
   Idea - Lokata Ping Pong 6,50%  do 20.000 zł
   Getin - Lokata bumerang 6,50% do 10.000 zł

Lokaty 1 miesięczne:
1 Idea - Lokata na dobry początek 7,00 (5,67%) do 10.000 zł
  Getin online - Lokata na start 7,00% - 500 zł - 20.000 zł

Lokaty 2 miesięczne:
1 Getin online - Lokata na start 7,00% - 500 zł - 10.000 zł
2 PBS Ciechanów - Lokata śnieżna 5,50% (4,45%)

Lokaty 3 miesięczne
1 Getin online - Lokata 10% 10% (8,10%)
   Open online - Lokata 10%
3 SK bank - InterLokata Super 6,75%(5,46%)
4 Idea - Lokata Wielki Powrót 6,50% 
5 Idea - Lokata Idealna Plus 6,50% min 39.000 zł warunkowo
6 Noble bank - Lokata na otwarcie 6,50% (5,27%) - 50.000 min 
7 SK Bank - eLokata 24 6,45%% (5,22%) zmienne
8 Meritum - Pierwsza lokata 6,00% - 500 - 20.000 zł
9 Getin - Pół na pół 6,00% (wraz z lokatą 3 letnią na 6,00%)
10 Idea - Lokata Idealna Plus 6,00% min 42.500 zł
11 BGŻOptima - Lokata bezkarna 5,80% (4,70%)
12 PBS Ciechanów - Złota lokata 5,60% (4,53%) - min 5.000 zł zmienne

Lokaty 6 miesięczne
1 SK Bank - eLokata24 6,66% (5,39%) zmienne
2 SK - Lokata sezonowa PREMIUM  6,00% (4,86%) zmienne
  Idea - Lokata idealna Plus 6,00%
4 PBS Ciechanów - Lokata Unikatowa 5,55% (4,49%) - min 3.000 zł zmienne

Lokaty 9 miesięczne
1 Idea - Lokata idealna plus 6,00% (4,86%) min 14.500 zł 

Lokaty 12 miesięczne 
1 PBS Ciechanów - Lokata Unikatowa - 5,96% (4,82%) min 3.000 zł zmienne

Lokaty 13 miesięczne
1 SK - Lokata sezonowa MAX 6,35% (5,39%)


Godne Uwagi
PBS Sokołów - Lokata na przyszłość 
Idea - Tablety za lokaty

SKOKi
Wołomin - Lokata z klasą 8,00% (6,48)*

23 komentarze:

  1. Lokata unikatowa nieaktualne informacje, SK i PBS ma większość lokat o zmiennym a nie stałym oprocentowaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uwagę. Ranking jest sporządzany pod koniec miesiąca ale jeśli jakieś zmiany zajdą w dniu publikacji oczywiście są uwzględniane.

      W przypadku zmian w kolejnych dniach będą uwzględniane dopiero w aktualizacji na FpG.

      Usuń
  2. jesli dobrze doczytalem to "InterLokata Super" wymaga RORu, ktorego nie da sie (najpewniej) zalozyc z domu, bez udawania sie do placoowki banku. A poniewaz oddzialy SK banku nie sa raczej ogolnopolskie wiec oferta tej lokaty jest dosc mocno ograniczona terytorialnie. Mam racje czy tez np ROR da sie jednak zalozyc via telefon/poczta ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznością jest wizyta w oddziale i wpłata 1000 zł na ROR. Większą gotówkę do ulokowania mam to z tego co widzę to tylko SK bank - InterLokata Super 6,75%(5,46%) i tam też będę lokował, ale przydałby się konkretnie szczegółowy opis tego banku i tej lokaty warunków haczyków itp. Byłem na ich stronie - słabe wrażenie, strasznie licha strona. Więc zadzwoniłem na infolinie no i porażka... Pani odpowiadała na pytania bardzo dziwnie i nie na temat. Pozostaje wycieczka do oddziału i jak tam też będzie porażka to nie wiem co myśleć.

      Usuń
    2. Byłem w oddziale (W-wa Gocław) i - jak dla mnie - pełna profeska; założyłem RORa (jest całkowicie bezpłatny, nie trzeba brać karty i nie ma wymogu wpłaty 1000 zł - na koncie może być 1 zł), po paru dniach dostałem login i hasło do neta i założyłem lokatę (InterLokata Super, 6.75%, oprocentowanie STAŁE). Haczyków się nie dopatrzyłem. Podobno niedługo można będzie założyć przez neta również RORa.

      Usuń
  3. Nie wiem czy poprzednia wiadomość poszła więc jeszcze raz:)
    Idealna w IdeaBanku dziś się kończy z 6% i będzie 5.6 od jutra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to nowość bowiem po zalogowaniu dziś żadnej takiej wiadomości nie dostałem.

      Mógłbyś mi przesłać na maila szczegóły co do konkretnych stawek na poszczególne okresy?

      Usuń
    2. Ja odebrałem telefon z Idea Banku, gdzie zaproponowano mi Lokatę Idealną na okres 270 dni (9 miesięcy) z oprocentowaniem 6 % brutto, minimalna kwota to 14500 zł.
      Przy większych środkach do 50000 zł oprocentowanie nie ulega zmianie a jedynie okres lokaty może być krótszy - 6 miesięcy.

      Usuń
  4. W czwartek zakładalem lokate na 9mc i pani mówiła, ze mam 14dni na wplacenie srodkow oraz poinformowała mnie, ze od poniedzialku spada oprocentowanie nowych lokat ale ja jeszcze na starych warunkach bede mial lokate. Nic nie mam wiecej na potwierdzenie tej rozmowy poza nagraniem :) Wszystkie rozmowy tel. nagrywam :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Lokata NA DOBRY POCZĄTEK w Idea to już tylko 6,5%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do regulaminu wprowadziłem nowy siódmy punkt.

      Jeżeli mam się dołączyć do powyższego wpisu to dodam, że od dziś neoBANK ma w ofercie energoLOKATĘ 3M PLUS na 5,50% na 3 miesiące.

      Powinna być w rankingu ale nie jest bowiem pojawiła się drugiego lutego, podobnie jak wspomniana wyżej zmiana oprocentowania w Idei.

      Usuń
  6. Czy można prosić o ranking dla posiadaczy np. 100-200 kpln ... aby ulokować je tak aby były najbardziej płynne ....
    Obecnie mam to w Toyocie-Bank na 13-dni i BGż Optimie ...
    ale ... - optima leci w kulki od jutra ... - gdzie to zanieść ;) ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Optimę najlepiej zamknąć bowiem w kulki to oni latają już od dłuższego czasu podsuwając swoje wydumane rankingi.

      Jutro ranking kont oszczędnościowych na powyższą prośbę rozszerzony o obniżony próg.

      Usuń
    2. można rozwinąć o co chodzi z tą Optima ? Mam tam konto a nie jestem zorientowany.pozdr

      Usuń
    3. Będzie o tym szerzej w poniedziałkowym i wtorkowym artykule.

      Usuń
  7. Lokata z tabletem Samsunga w Idea Banku staję się coraz bardziej atrakcyjna.
    Biorąc pod uwagę obecne oprocentowanie na lokatach 3 i 6 miesięcznych, przyjmujemy 6 % brutto, dla kwot 55000 zł oraz 28000 zł, otrzymujemy odpowiednio ok. 670 zł (dla okresu 3 miesięcy i kwoty 55000 zł) i 680 zł odsetek (dla okresu 6 miesięcy i kwoty 28000 zł).
    Rynkowa cena nowego urządzenia waha się w przedziale 700-760 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas zakładania lokaty Idealnej Plus w rozmowie z pracownikiem banku z ciekawości zapytałem o lokatę z tabletem i nawet oni odradzają tą lokatę. Proponują w zamian założyć jakąś inną lokatę a z wypracowanego zysku kupić sobie tablet taki, jaki sami będziemy chcieli.

      Usuń
  8. Bardzo przydatny ranking:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzisiaj zostałem telefonicznie poinformowany, że oferta "lokata z klasą" będzie możliwa do założenia tylko do 8.02,następnie zostanie zastąpiona inną ofertą-pewnie gorszą.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgodnie z zapowiedzią "lokata z klasą" została wycofana z oferty.Dzisiaj także dowiedziałem się ,że prawdopodobnie lokata "idealna plus" zostanie obniżona od poniedziałku do 5,4%

    OdpowiedzUsuń
  11. Ping-pong dzisiaj już tylko 5,5

    OdpowiedzUsuń
  12. heja skok wolomin nie ma juz 8% lokaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miał w dniu publikacji artykułu. Chyba jesteś tu po raz pierwszy skoro jeszcze nie wiesz jak działa ranking, zajrzyj tutaj gdzie tego już nie ma:
      http://moneyafterhours.blogspot.com/2013/02/aktualizacja-rankingu-lokat-luty-2013.html

      Usuń