czwartek, 28 lutego 2013

7% na lokacie w Toyota bank od środka czyli jak to wygląda w praktyce


Rzeźnia lokat trwa w najlepsze i to nawet tych w pasie 5,00% - 5,50%. Zamiast jednak opisywać na FpG jak np. igo lokata została skrócona o głowę o 0,80 p.p. lepiej skupić się na opisywaniu szczegółów ofert godnych uwagi. A obecnym liderem jest bez wątpienia oferta Toyoty.

Mowa oczywiście o opisywanej niedawno lokacie na dzień dobry która oferuje 7%. Czyli tyle samo ile jeszcze na początku roku było na Ping Pongu. Porównanie jest oczywiście celowe gdyż obie są jednodniowe, obie trzeba codziennie odnawiać. Tyle że Idea zdążyła już dwa razy obciąć oprocentowanie w sumie aż o 1,50 p.p. a to więcej niż łączny spadek stóp.

Wstępnie ofertę Toyoty opisałem tutaj. Dziś dalsze szczegóły gdyż znam już ofertę z pierwszej ręki. Ile zatem to wszystko trwa i jak wygląda samo zakładanie owych 'dzieńdoberowych' lokat. Są tu bowiem niespodzianki o których nie informowałem dotąd.


Skoro Toyota raczej nie ma oddziałów trzeba złożyć wniosek o wizytę kuriera.Wniosek złożyłem późnym wieczorem w poniedziałek. Już na drugi dzień telefonicznie zostałem poinformowany o wizycie kuriera i mogłem wyznaczyć dzień przyjazdu.

Oczywiście był to pierwszy możliwy termin. Wyznaczono go na środę. Kurier dostarczył dokumenty wraz z... archaicznym tokenem w kształcie klucza. Mamy zatem powtórkę z Optimy:( Już w piątek dostałem smsa o treści: Zakończyliśmy przetwarzanie dokumentów.

Niestety nie oznacza to, że już jest wszystko ok z prostego powodu, że w osobnym liście bank wysyła telekod. Dotarł w poniedziałek czyli po tygodniu od momentu złożenia wniosku. Musimy teraz zadzwonić na infolinię i aktywować konto według wskazówek podanych w liście, który dostarczył kurier.

A więc praktycznie od tej pory możemy już przesyłać pieniądze i zakładać lokatę. I tutaj pierwsze rozczarowanie. Przesłałem kwotę poniżej 15 tys mając na uwadze optymalizację, którą stosowałem w Deutsche bank - kogo ciekawi jak to wyglądało, może zajrzeć tutaj. W końcu po co marnować kasę jeżeli wiadomo, że nie będziemy jej wypłacać do końca trwania promocji?

Okazuje się jednak, że lokaty można zakładać na tylko na równo 5.000 zł ani grosza mniej ani grosza więcej. Zatem dwie lokaty można założyć ale trzeciej już nie gdyż system powie za mało środków.

Trzeba szukać wśród gąszczu lokat Źródło: toyotabank

Zakładanie lokat jest dość kłopotliwe. Po pierwsze samo logowanie jest dziwne wymaga bowiem podania 8 znakowego hasła + tokena. Bardzo trudno się na to przestawić i zalogować się to niemały problem. Po drugie samo zakładanie 3 lokat również jest dość problematyczne trzeba bowiem owej lokaty szukać wśród gąszczu innych. Czasowo jest to na pewno o wiele dłuższe aniżeli bumerangi czy ping pongi.

Aby nie marnować owych resztek owe 4000 można przelać na konto oszczędnościowe, które jest aktywowane wraz z kontem osobistym, a na drugi dzień dopłacić brakujące kwoty. Oprocentowanie konta nie jest rewelacyjne ale w końcu coś jest zawsze lepsze niż nic. Uzależnione jest ono od kwoty i tak:
Do 2.000 zł - 3,40%
Do 5000 zł - 4,25%

Wyższe kwoty nas nie interesują bowiem lepiej jest założyć ową lokatę na 7%. I tutaj zaskoczenie. Po podglądzie na oprocentowanie konta widzimy... 3,83%. Nie jest to dla mnie zrozumiałe. Wyjaśni się niebawem.

Podsumowując Toyota robi nam małe problemy. Nie dość, że musimy mieć pod ręką token sprzętowy to niestety optymalizacji tutaj nie ma żadnej. Oprocentowanie jest nominalne a nie efektywne, nie założysz lokaty na dowolną kwotę ani nie wypłacisz pieniędzy bezkarnie. Musisz wpłacić dokładnie 5, 10 lub 15 tysięcy a odsetki muszą się marnować bo wypłacać ich nie warto. 

Ale nie ma co narzekać. Mimo tych niedogodności jest to dziś bezkonkurencyjna oferta i nawet jeśli ma drobne niewygody to warto założyć. Musimy się po prostu pogodzić z tym, że Toyota oferuje konto z blokadą środków na wzór SKOKów a do optymalizacji używać inne konta.

28 komentarzy:

  1. W czasie logowania nie trzeba podawać aż 8 znakowego hasła + token bo hasło można zmienić na 4-8 znaków + token. W regulaminie lokaty $2 pkt.2 pisze "Kwota Lokaty wynosi 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych), a Klient może założyć maksymalnie 3 lokaty w danym dniu" napisali na jaką kwotę można założyć lokatę 'ni mniej ni więcej', co do ukrywania lokat w środku stawki - bumerang też był na pierwszym miejscu aż tu nagle spadł na drugie, a nuż się klient pomyli i przez 1 dzień mamy (bank) jego odsetki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oprocentowanie realne: 6,94%
    5k x7% /365 = 0,96 - 0,19(19%) = 0,77 x365 = 281,05 czyli 5,621% = 6,94% brutto

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam
    Od wczoraj mecze Twoje blogi i na poczatek wielki szacun za wlozona prace :)

    Pytanko: jak to techniczne wyglada z tymi lokatami jednodniowymi np. Toyota ktora tutaj opisujesz...

    Po zalozeniu konta przelewasz np. 5k dzisiaj do godziny 12.00... oni jakos to ksieguja i masz na swoim koncie. I jutro Ci przelewaja na jakies konto ror w Toyota a Ty musisz spowrotem wieczorem przelac na lokate?? I tak w kolko?? Co z weekendem??

    Pozdrawiam
    Marcin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak samo jak w przypadku Bumeranga czy Ping Ponga. Przelewasz kasę na konto ror, klikasz ikonę lokaty, wybierasz z listy 7% pokazałem to na obrazku, wpisujesz kwotę 5000 zł i zakładasz.

      Na drugi dzień rano zobaczysz na koncie kwotę 5.000,77. Robisz więc to samo: klikasz na lokaty wybierasz 7% i wpisujesz kwotę 5.000 gdyż innej kwoty system nie przyjmie a owe 0,77 zostaje na twoim ror.
      I tak w kółko teoretycznie do 12 kwietnia.

      A co z weekendem? Zobaczę w weekend. Ping Pong oraz bumerang działają więc przypuszczam,że Toyota też będzie działać.

      Usuń
  4. "Aby nie marnować owych resztek owe 4000 można przelać na konto oszczędnościowe, które jest aktywowane wraz z kontem osobistym, a na drugi dzień dopłacić brakujące kwoty. Oprocentowanie konta nie jest rewelacyjne ale w końcu coś jest zawsze lepsze niż nic. Uzależnione jest ono od kwoty i tak:
    Do 2.000 zł - 3,40%
    Do 5000 zł - 4,25%

    Wyższe kwoty nas nie interesują bowiem lepiej jest założyć ową lokatę na 7%. I tutaj zaskoczenie. Po podglądzie na oprocentowanie konta widzimy... 3,83%. Nie jest to dla mnie zrozumiałe. Wyjaśni się niebawem."

    Moim zdaniem liczą średnią ważoną:
    (3,4%x2000+4,25%x(4000-2000))/4000=~3,83%

    OdpowiedzUsuń
  5. Polcan, co do równych 5000, to pytałem kiedyś w komentarzu, czy tak własnie jest (http://moneyafterhours.blogspot.com/2013/02/lokata-na-dzien-dobry-na-7.html?showComment=1361367777901#c4783363604213224636) ale niestety nikt nie odpowiedział. Szkoda, że nie zwróciłeś na to uwagi. Teraz już wiemy wszyscy że ma być własnie równe 5000. A oprocentowanie 3.83 to oczywiście średnia (dokadnie wychodzi 3,825).
    (YKS)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję, że wówczas nie wiedziałem czy tak jest czy nie, więc nie wolałem zabierać głosu. Staram się pisać o sprawdzonych rzeczach a nie o przypuszczeniach. We wtorek chciałem założyć lokatę na blisko 5000 i system nie przyjął tego więc o tym napisałem.

      Co do komentarzy to niestety pojawia się ich ostatnio tak dużo, że nie jestem w stanie odpowiadać na każde zapytanie. Niniejszym bardzo dziękuję wszystkim, którzy robią to za mnie. Ale tak to jest w życiu albo robimy jedno albo drugie a nie wszystko naraz. Ja wolę skupić się na wyszukiwaniu dla Was nowych ofert i pisaniu nowych artykułów.

      Powiem ci inną rzecz dostałem ostatnio ofertę odpłatnego odpowiadania na pytania na forum takim jak tutaj gdzie jest dużo komentarzy. Propozycja wyszła od firmy, która za to płaci. Miałem do wyboru zamknąć swoje blogi i zacząć zarabiać za pisanie takich komentarzy lub dalej bawić się w to co było dotąd. Co byś wybrał?

      Usuń
    2. To by zależało od szczegółowych zasad: ile płacą i czego oczekują w zamian. Ja bym nie zamykał forum, a jeśli można by było uczciwie dorobić u konkurencji od czasu do czasu, to czemu nie? No chyba że wymagali pełnego poświęcenia i 100% zaangażowania. Ale wszystko zawsze zależy od szczegółów, w których zwykle wiemy co tkwi...
      (YKS)

      Usuń
    3. Diabeł wcielony. Problem jest innego rodzaju - czy żyjemy dla pieniędzy czy na odwrót.

      W życiu jest tak, że jak coś jest obowiązkiem to przestaje bawić. Gdyby ktoś przymusił mnie do pisania artykułów pewnie po miesiącu dałbym sobie z tym spokój, pozamykał blogi i zajął się czymś innym nie byłoby bowiem z tego żadnej frajdy. Byłoby to bowiem życie dla pieniędzy.

      Każdy ma jednak wolną wolę i osobiście uważam, że każdy powinien robić to co uważa za fajne. Pieniądze są wówczas miłym dodatkiem. Inna sprawa, że kasę można także zdobywać na wiele sposobów wystarczy trochę kumatości.

      Te inne sposoby są tu częściowo omawiane. Wolę optymalizować swój dochód w sposób, niezależny od nikogo. Wiem, że taki sposób działa i będzie działać praktycznie zawsze. A ważniejsze jest zadowolenie, że człowiek sam sobie wypracowuje system dochodu niezależny od widzimisię niezależnego moderatora, którego wymagania musimy spełniać.

      Usuń
    4. Chyba wyznajemy te same zasady: Po pierwsze ważna jest nasza osobista wolność. Po drugie: to pieniądze są dla nas a nie na odwrót. Chociaż można się zastanowić, czy jeśli 15 minut kombinuję jak się zalogować do deutscheBanku i wykonać przelew, to jeszcze pieniądze pracują dla mnie, czy ja tracę czas dla nich...

      Przetestowałem kilka przeglądarek i o dziwo najszybciej wchodzę do db przez InternetExplorera, którego już przecież właściwie nie używam. Ale za to bez względu na przegladarkę na realizację przelewu wewnętrznego czekam już ponad 20 minut! Jeśli to ma być niemiecka jakość...

      Sprawdzę teraz jakość japończyków. Właśnie odebrałem przesyłkę od kuriera. Token, w przeciwieństwie do optimalnego jest cały czas włączony i nie ma żadnych przycisków. Ciekawe na ile wystarczy mu bateria.
      (YKS)

      Usuń
    5. Oczywiście grunt to wolność osobista. A co do logowania to dla mnie mordęga to logowanie do Kredyt banku. Wolę wypłacić z bankomatu kasę i zanieść tam gdzie trzeba przy okazji aniżeli logować się tam i robić jakiekolwiek operacje. Token KB jest totalną porażką.

      Z tyłu masz napisane do kiedy ma ona działać. U mnie widnieje data 07/31/17 co należy rozumieć jako 31 lipiec 2017 czyli ponad 4 lata. Ale i tak sądzę, że po 7% konto trzeba będzie zamknąć. Czas pokaże.

      Usuń
  6. Polcan, dobrze że pierwszy przetestowałeś Toyotę bo na jutro szykowałem przelew 14939,94 zł:) Wniosek złożyłem telefonicznie(podobno szybciej niż internetowo) 21.02 (czwartek) wieczorem. Dzisiaj otrzymałem brakujący telekod i aktywowałem tokena. Trochę trzeba się przestawić z logowaniem z trojaczków (GO, OO, IB) ale da radę (polecam utworzenie prostego 4 cyfrowego lub literowego kodu). No ale z tym 5 tys to trochę lipa, szczerze myślałem że optymalnie wykorzystam lokaty. Teraz pytanie co jaki czas będziecie przelewać odsetki od lokat z konta toyoty? Czy dopiero po 12 kwietnia? Koszt z Entera to 0,50 zl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wniosek złożyłem za pomocą niniejszego bloga. Na zakładce konta można składać dyspozycje i działają ok. Co do Twojego pytania ja czekam do samego końca. Odsetki są okrojone i tak bo działa tu niekorzystne oprocentowanie z zaokrąglaniem w dół powyżej 0,50 zł. To zresztą rzecz, która wymaga osobnego artykułu z osobną nazwą.

      Z logowaniem to osobne cyrki. Ja mam wszystkie hasła na jednakową liczbę liter a tu nagle bum jest ograniczenie 4-8 a ja mam więcej. Z rozpędu piszę hasło podobne do tych z innych banków + token a tu błąd i błąd i błąd.

      Już się przestawiłem, ale początki mogą trochę irytować.

      Usuń
    2. Siedzą goście (dany i polcan) w swoich Toyotach i rozmawiają o pieniądzach, z którymi nie wiedzą co zrobić. Tylko pozazdrościć. Ja widzę przelewy z Toyoty tak:
      Z konta Enter na oszczędnościowe wszystkie przelewy bez ograniczeń są bezpłatne, zatem tam bym codziennie przelewał odsetki. Jak ich się już trochę zrobi, to raz w miesiącu każdym z trzech kanałów obsługi (niezależnie) można je też bezpłatnie przelać z oszczędnościowego na zewnątrz. Tym sposobem redukujemy koszty do zera, a przy tym wcale nie trzeba czekać aż się po miesiącu zbierze te ok. 70 zł. Raz można wykorzystać internet, raz Centrum tel., raz SMS. Nie wiem jeszcze jak to działa, bo dopiero czekam na odpalenie mojej toyoty, ale takie mam właśnie plany.
      (YKS)

      Usuń
    3. I takiej właśnie odpowiedzi oczekiwałem:)
      Potwierdzone w BOKu Toyoty. Takim oto sposobem nie płacimy ani grosza za posiadanie konta Enter w toyocie a odsetki po zgromadzeniu pewnej kwoty mogą zostać przelane na inne konta lub lokaty wyżej oprocentowane niż 3,40% na oszczędnościowym Toyoty. Anonimowy - dobrze że czytasz tego bloga:) Jak jest nas więcej to każdy coś od siebie dołoży:)

      Usuń
    4. No to jazda tą Toyotą staje się fajna. Bardzo to nietypowe, żeby wypłata z konta oszczędnościowego na zewnątrz była darmowa a tu faktycznie jest taki zapis w TOiP:)
      Kupą raźniej;)

      Usuń
    5. Anonimowy - pamiętaj jeszcze że jak chcesz optymalnie wykorzystać 3 lokaty to na początek przelew na kwotę 15000,19 zł. A to dlatego że jak założysz 3x5000 zł i po dniu oddadzą ci odsetki 3x0,77 zl ale zabiorą 2,5 zł z góry za prowadzenie konta i wtedy nie założysz 3 lokat bo zabraknie ci 0,19 zł. Wiem bo sam się naciąłem (zostaje przelew na konto oszczędnościowe - tylko pokazuje mi inne oprocentowanie niż w tabeli - dziwne), polcan a ty pamiętałeś że biorą z góry a oddają po miesiącu?

      Usuń
    6. Ja założyłem konto jeszcze w lutym jeszcze 26 a wówczas nie pobierano opłaty za luty. Zdążyłem więc nazbierać na opłatę i pobrano mi po prostu odsetki.

      1 marca pobrano 2,50 ale nawet tego nie zauważyłem tylko po prostu zakładałem lokaty i wychodziłem z Toyoty co robię już automatycznie tak jak na bumerangu i ping pongu. Doszło jeszcze przelewanie odsetek na konto.

      Do takiej formy przywykłem w Eurobanku. Tam też biorą 1,95 zł za opłatę a potem oddają.

      Usuń
    7. Nie rozumiem... a więc Toyota bank pobiera 2,5 zł na początku miesiąca, a na koniec miesiąca te 2,5 zł oddaje?
      Przy okazji - co z kartą debetową? Czy jest konieczna? Coś kosztuje?

      Usuń
    8. Dokładnie tak. Karta nie jest konieczna.

      Usuń
    9. Czy do zamknięcia konta będzie potrzebna wizyta w banku czy też można to zrobić listownie, miałem problem w ING.

      Usuń
    10. Toyotabank nie ma oddziałów, więc na pewno można konto zamknąć listownie ;)

      Usuń
  7. Teraz już jest 6% a więc nie tak dużo Getin i Idea oferują rzeczywiście te 5% na bumerangu i ping-pongu co daje nam przy 5 tys z 5% dziennie 0,54 zł a a Toyocie z 5 tys wychodzi 0,66 zł w getinie nie mam założonej karty w idei również nie płacę za konto nic więc mam 0,54 zł dziennie razy 30 dni np liczmy że to miesiąc 16,2 zł w Toyota bank 19,8 minus 2,5 zł opłata za konto więc mamy 17,3 mały zysk niewielka różnica przez pobór tej opłaty DBnet też 6% a opłaty nie ma i nie trzeba zakładać codziennie lokat nie można tylko przekroczyć progu 10 tys zł bo wtedy lokata spada do 4%

    Ogólnie moje pytanie brzmi jak to jest z tą opłatą 2,5 zeta za konto nie da się jej zlikwidować i czy kiedyś nie wzrośnie np do 10 zeta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma opłaty przy spełnieniu kilku warunków. Opłata owszem zostaje pobrana ale wkrótce potem dostajesz zwrot. O ile pamiętam warunkiem jest posiadanie salda w wysokości 10 tys a więc nietrudny.

      Dodatkowo kasę z odsetek za lokaty codziennie warto przelewać na konto oszczędnościowe. Za to dostaniesz na koniec miesiąca dodatkowe odsetki za konto.

      Podsumowując wychodzisz o wiele lepiej na Toyocie. Pomijam tutaj fakt wiecznych problemów w przypadku Idei, które potrafią człowieka doprowadzić do szewskiej pasji. W Toyocie problemów nie miałem nigdy, w Idei około 7-8 razy.

      Usuń
  8. Miałem kilka kont ale uważam, że obecne w Toyota Bank jest najlepszym moim wyborem. Nie ma idealnych banków ani kont ale w pełni mogę polecić TOYOTA BANK

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za info Anonimowy6 maja 2013 20:14

    Teraz już jest 6% a więc ....

    założyłem konto dziś rano dokonałem pierwszej wpłaty tych 15 tys pamiętając o nieco większej wpłacie z tytułu opłaty za konto no i zobaczę w "praniu" jak to będzie się dalej rozwijać

    Dzięki za info i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest już 2 czerwca 2013 z 6% zmienili na 3% masakra ja rozumiem skok z 6% na 5% ale nie takie przegięcie rezygnuję chyba całkowicie z Toyota Bank skusiłem się na te ich 6% ale już żałuję swojej decyzji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś późno musiałeś się zdecydować. 200 zł można było zarobić więc chyba nie było tak źle i nie ma czego żałować. W sumie lokata na dzień dobry trwała dłużej niż początkowo można było sądzić, w sumie bowiem wyszło ponad 3 miesiące.
      Teraz czas na do widzenia bo lokata dla aktywnych, która ma zastąpić powitanie to już czyste naciągnie klientów a to już trochę za dużo.

      Usuń