poniedziałek, 4 lutego 2013

Ranking kont oszczędnościowych luty 2013


Po rankingu lokat czas na ranking kont. I oczywiście także tutaj minimalny próg zostaje obniżony o 0,50 p.p. a więc do 5,50%. Problem w tym że w poniższym rankingu nie będize to widoczne bowiem nie ma dobrych kont, które zawierałyby się w przedziale 5,50%-6%. Banki bowiem poobniżały swoje oferty do 5%.

W rankingu królują pochodne 'zaokrąglonego' mSavera w postaci Super czy Family Savera. Przyznam szczerze, że zastanawia mnie czy jest sens ujmowania tego dziwoląga w zestawieniu. Oprocentowanie jest teoretycznie fantastyczne ale oferta jest co najmniej dwuznaczna. Super Saver dla kombinatorów może być ciekawy ale Family Saver to już czysta kpina o czym pisałem w ubiegłym tygodniu.

Ostatecznie postanowiłem ofertę zostawić ku przestrodze tych którzy chcieliby założyć te wątpliwej jakości przekombinowane produkty. Co ciekawe godne uwagi są przede wszystkim lokaty bumerangowo-ping-pongowe. 

A więc patrząc realnie z powyższego rankingu należy odsiać śmieci w postaci mSaveropodobnych tworów.
1 Getin Online - Super Saver 10% (8,10%)
   Open Online - Super Saver 10%
3 Getin Online - Family Saver 8% (6,48%)
   Open Online - Family Saver 8%


Rzeczy godne uwagi mamy poniżej:
5 Getin Online - Lokata bumerang 6,50% (5,27%) - do 10.000 zł
   Open Online - Lokata bumerang 6,50%- do 10.000 zł
   Idea – Lokata Ping Pong 6,50% - do 20.000 zł
8 Deutsche bank - db Konto Oszczędnościowe 24h 6,00% (4,84%) - do 10.000 zł


Największym wręcz spektakularnym spadkiem popisała się w tym miesiącu Optima, która kolejny raz zawiodła swoich klientów i w chwili obecnej zasługuje na zamknięcie. Miał to być bank dla oszczędzających a jest bank manipulantów, którzy manipulują danymi tak by przekonać ludzi do własnego rankingu wybranych banków.

Patrząc na resztę widzimy, że robi się problem bowiem na pozostałych kontach możemy zdeponować zaledwie 50.000 zł. Każde pozostałe konto ma ograniczenia kwotowe zatem kto ma nadwyżki ponad 50.000 zł a nie jest to przecież jakaś duża kwota trzeba sięgnąć niżej po kolejne konta, które nie mają ograniczeń.

W efekcie dla osób posiadających pod ręką większą ilość gotówki jestem zmuszony podać kolejne banki, które masowo okupują ostatnie miejsce w pierwszej dziesiątce. A jest ich niemało jak widać poniżej:

9   DnB Nord - Konto oszczędnościowe 5,50% (4,45%)
10  Meritum - Konto oszczędnościowe 5,00% (4,05%)
   BNP Paribas - Konto Więcej Oszczędnościowe 5,00%
    Citi Handlowy - Konto SuperOszczędnościowe 5,00%
   Kredyt bank - Ekstrakonto Plus 5,00% - do 3.000 zł
   Kredyt bank - Program Concerto 5,00% - do 5.000 zł
   Millennium - Konto oszczędnościowe 5,00%  tylko nowi klienci
  

Jak widać nie ma tutaj nawet reklamowanego niedawno konta w BPH, które oferowało 5,10%. Trzeba przyznać, że piątka czyli realnie zaledwie 4,05% wygląda koszmarnie a podobno to nie koniec obniżek:(

43 komentarze:

  1. Oczywiścoe SKOK Wołomin kasuje wszelką konkurencję i oferuje dla osób z większą kasą bez żadnych ograniczeń kwotowych ROR na 6,3% z pewną gwiazdką przy dużych kwotach nieistotną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoki nie obejmuje ustawa o bankowości. Gwarancji do 100 Euro tam nie dostaniesz.

      Usuń
  2. millennium jest tylko dla nowych klientow

    OdpowiedzUsuń
  3. W BGŻOptima od 5 kwietnia na oszczędnościowym 3,6%. To gorzej niż obecnie na oszczędnościowym w PKO(3,95%). Paranoja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Optima popłynęła ... w niebyt ;)
    Ciekawe czy szczypie ich konto po wczorajszym eksodusie środków - nie zakładam aby ktoś z tu obecnych czytelników zostawił tam środki ;)

    Zapomniałeś o jednym koncie powyże 5,0% ...
    DnB NORD 5,50% konto oszczędnościowe min. 1 000 zł

    Meritum kest oprocentowane na 5,0% - gwarantowane do 31.03.2013.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam, że stan środków w Optimie na moim koncie to zero zł.

      Zadałem dwukrotnie pytanie do przedstawicieli Optimy jak zamknąć konto. Milczą jak zaklęci mimo odpowiedzi: "bardzo nam miło..., odpowiemy jak najszybciej" itd.

      Usuń
    2. Może policzmy ile wycofaliśmy z Optimy: ja właśnie z żoną zabraliśmy od nich 52k. Oni chyba mają za dużo pieniędzy i nie wiedzą co z nimi robić...

      Usuń
    3. Ja zabrałem teraz kilka tysięcy, ale do niedawna przed inwestycją(grudzień) miałem tam około 56 k.

      Usuń
    4. Ode mnie niedługo wypłynie reszta z prawie 200k. Dobijemy do miliona? ;)

      Usuń
    5. ode mnie tyci ponad 200k, i jeszcze kazali mi do siebie dzwonic przy przelewie, zebym najpierw przemyslal co robie;)

      Usuń
    6. z optimy zdjęliśmy 200k, 150k zdejmujemy w przyszłym tygodniu, bo starch, że się zaplichtują...

      Usuń
  5. w DnB jest konto oszczędnościowe na 5,5% bez opłat (tylko przelewy po 9 zł ale wypłata w kasie za free), oprocentowanie gwarantowane do października chyba

    OdpowiedzUsuń
  6. Ważna uwaga: Citi Handlowy - Konto SuperOszczędnościowe 5,00% - opłata za prowadzenie konta: 30 PLN (!), chyba że przelewasz tam wynagrodzenie (min. 1500) lub wykonasz transakcje kartą debetową na min. 500 zł.
    (YKS)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale dnb nord to już jest w sumie getin dla indywidulanych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorze bloga mam pomysł na artykuł. No właśnie dzwoniłem do dnb nord na infolinie i przechodzą do getin warto byłoby uświadomić jak to jest z tym Getin bo np. lokuje swoje pieniądze w openonline i to też jest getin więc jak np. mam tam ulokowane 400 tys to jak ulokuje kolejne 400 tys dnb nord czyli tak naprawdę w Getin to czy gwarancje BGF mam na całą kwotę? czyli na 800? czy tylko na 400?

      Usuń
    2. Gwarancja jest tylko do kwoty 100 tys euro więc pytanie jest ciekawe. Jeszcze nie operuję takimi kwotami więc nie interesowałem się tym tematem ale warto go zbadać.

      Teoretycznie rzecz biorąc to są dwa banki więc należy je traktować osobno. Z drugiej strony banki są w bardzo dobrej kondycji finansowej więc trudno się spodziewać bankructwa. Stąd obawy skądinąd słuszne, są raczej przesadzone.

      Usuń
    3. dowiedziałem się no i tylko 100 tys euro nie jest nic sumowane...

      Usuń
  8. Od jakiegoś czasu zacząłem przeglądać tego bloga i dziwi mnie nagonka na Optimę przez autora jak i innych. Sam posiadam tam środki jak również w innych bankach i generalnie nie przekreślałbym tego konta i tego banku. Patrząc na zestawienie tych kont stwierdzam że poz. od 1 do 8 (od 10 % do 6%) żeby otrzymać takie oprocentowanie trzeba spełnić szereg wymogów a podstawowym to założyć kolejne konto które w przypadku bumerangów, ping-pongów i Saverów obarczone są dodatkowymi wymogami obrotu kartami debetowymi, przelewami wynagrodzenia czy utrzymania konta od 12 do 24 miesięcy. Pytanie czy gra jest warta świeczki i czy mając np. te 50 tyś zł będziemy się rozdrabniać pamiętając o wymogach. Pozostałe konta z poz. 9-10 dużo się nie różnią od Optimy w oprocentowaniu i na prawdopodobnie w najbliższym czasie spadnie oprocentowanie również u nich. Pokażcie bank który ma możliwość nieograniczonej ilości przelewów z konta oszczędnościowego i dostępu do gotówki 24h/dobę w takim oprocentowaniu. Albo porównujemy konta oszczędnościowe albo lokaty. A te 3,6% w kwietniu to jak opisywała przedstawicielka banku to standardowe oprocentowanie jak każde w innych bankach. Myślę że promocje jeszcze w Optimie będą. A tak już kończąc to proszę o propozycję konta na te 50 tyś zł z podobnymi warunkami jak w Optimie i zapewnieniem oprocentowania w innych bankach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze Ping Pongi oraz bumerangi nie wymagają żadnych kart ani przelewów. Z racji że jest to lokata która wraca na konto osobiste z definicji ma nieograniczoną liczbę przelewów i to bez pośredniczącego konta powiązanego które w Optimie jest prawdziwym utrapieniem. Masz więc wzaledwie 3 bankach wszystko to co miałeś w Optimie nie tylko w identycznej kwocie 40 tys ale o 1,70 p.p. więcej co pozostawia sprawę bez dyskusji (policz sobie zysk za bumerang oraz ping pong otrzymasz 44,40 zł więcej w skali miesiąca więc sprawa jest warta zachodu)

      Po drugie chodzi przede wszystkim o początkowe deklaracje. Optima obiecywała być bankiem dla oszczędzających. Owszem była ale tylko do dziś, bowiem w rankingu nie ma jej nawet w pierwszej piętnastce.

      Poza tym należy pamiętać że nadwyżki finansowe ponad 40 tys warto ulokować np. na 8% w Wołominie (kwartał) lub w obligacjach które dają powyżej 10%. Słowem możliwości jest wiele ale wśród owych możliwości oferta Optimy jest mówiąc skromnie żałosna.

      Na koniec przypomnę zarzut podstawowy: spadek stóp licząc wstecz do dziś od debiutu Optimy to 0,50 p.p. Spadek oprocentowania w Optimie do dziś to... 3,20 p.p. a niebawem o 4,40 p.p.

      Uważasz takie zagrywki za fair wobec wiernych klientów? Lokaty w Optimie też uważasz za atrakcyjne? Lansowanie starannie wybrakowanych rankingów prezentowanych na stronie Optimy już pomijam.

      Usuń
    2. Co do lokat w Optimie to masz rację, nigdy mnie nie interesowały. Związałem się z tym bankiem ze względu na konto oszczędnościowe, które służyło mi do przechowywania gotówki i pasował mi ten profil konta.
      Jesli chodzi o bumerangi moja wina nie sprawdziłem że karty do konta nie są konieczne wobec czego odpadają wymogi obrotu kartami. Dlatego już rozpocząłem procedurę zakładania bezpłatnych kont i zakładania bumerangów i ping-ponga w systemie bo wcześniej miałem różne u nich depozyty.
      ps. ale z tym zamknięciem konta w Optimie to bym się wstrzymał do tego kwietnia - maja:)

      Usuń
    3. A co za różnica czy dziś zamkniesz a jutro otworzysz jeżeli będzie potrzebne bo Optima przypomni sobie, że takich numerów klientom się nie robi?

      Jeżeli czytasz FpG to pewnie wiesz, że jeżeli cokolwiek spada poniżej 6,00% jest do kasacji. Chociaż od tego tygodnia próg obniżyłem do 5,50%.

      Usuń
  9. Witam
    Mam dość sporą nadwyżkę w optimie ...
    chcę to zanieść do DB NOrd ....
    Mam prośbę Polcan - czy mógłbyś rozpykać warunki tego tworu ...
    To jest w grupie Czarneckiego (Getin) a to nie wróży dobrze .... gdzie tkwią haczyki których należy uniknąć i ich wy.....mać..... zamiast dać siebie ;)
    Dopóki banksterzy dzielą się zyskiem zdartym z dawców czytaj kredytobiorców to jest ok .. .ale jak dymają i kredytodawców (zakładających konta lokaty) i kredytobiorców to źle ;) - i takich należy punktować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 5,50% będzie tylko do 5 marca. Potem ma spaść do 4,00% chyba że zdecydujesz się na przeniesienie rachunku do Getin dzięki czemu dostaniesz owe 5,50% przez kolejne 90 dni.

      Usuń
    2. A w tym momencie nie można od razu mieć konta na 5,5 w Getinbanku? W ogole co to za bank ten DnBNord, bo musze uciekać z BGZOptimy.
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Nie wgłębiałem się w ofertę DnBNord bo 5,5% to zdecydowanie za mało by się tym interesować. Ja resztę środków, które miałem w Optimie, przelałem na bumeranga na 6,50%.
      Pozdrawiam

      Usuń
    4. No tak ale tam jest z tego co widze tylko do 10k, a ja potrzebuje ulokowac 200k, sa teraz jakies oferty okolo 6%?

      Usuń
    5. Mam dokładnie en sam problem przymierzam się do ulokowania w DNBNord uciekam z mBanku. Dobrze byłoby napisać artykuł o tym koncie oszczędnościowym DnBNord bo to obecnie z tego co widzę numer 1 dla większych sum, a bumerangi do 10k to niezbyt fajnie :-/

      Usuń
    6. A co powiesz o SKOK Wołomin gdzie ulokujesz na 8% lokacie a konto oferuje nawet 6,30%

      Banki komercyjne raczej zawodzą. Ja rozbijam swój kapitał na pingle 6,50% co dla mnie jest absolutnym minimum, podpinam fundusze pod ofertę Millennium także na 6,50%z grudnia, mam opisywaną lokatę na 8% w Wołominie oraz inwestuję m.in. w obligacje oferujące powyżej 10%. Reszta to inwestycje wyższego ryzyka oferujące odpowiednio wyższe oprocentowanie.

      Usuń
    7. Skok Wołomin nie ma gwarancji i to mnie zniechęca do inwestowania większych kwot. Mimo wszystko chętnie bym przeczytał Twoją opinie na temat skoku wołomin i 8% możesz podać link?

      Millenium 6,5% to pewnie maks 10 albo 20 tys, zgadłem? jak możliwość na więcej to też poproszę link do artykułu jeśli to nie problem.

      Obligacje powyżej 10% jestem zainteresowany... na jaki okres inwestujesz i jak oceniasz najbardziej czarny scenariusz takiej inwestycji? Tzn jaki procent najmniejszy możesz uzyskać i czy posiadasz na swoim blogu opis inwestowania w obligacje jak to przebiega? przyznam się, że zawsze lokowałem w lokaty... nie mam czasu i takich aspiracji aby pogłębiać się w tą tematykę wole robić to na czym się dobrze znam. A lokowanie pieniędzy wybieram tylko po to żeby nie tracić bo o zarobku to ciężko mówić przez inflacje.

      Usuń
    8. O Wołominie napisałem cały cykl artykułów zacznij tutaj. Skoki mają swoją gwarancję:
      http://moneyafterhours.blogspot.com/2013/01/lokata-z-klasa-na-8-w-skok-woomin.html

      Obligacjom jest poświęcony odrębny blog. Zacznij odtąd
      http://arkanaobligacji.blogspot.com/2013/02/agregator-artykuow-o-obligacjach-czyli.html

      Usuń
    9. Mam oszczędności w DnB już od roku i jestem zadowolony (brak opłat, bankowość internetowa działa bdb). Ale teraz DnB odsprzedaje klientów indywidualnych do Getinu. Trochę poczytałem o tym banku i nie podoba mi się. Dodatkowo informacje o przejęciu są zdawkowe - nie wiem, co za konto dostanę w Getinie, czy mogę mieć jak w DnB tylko konto oszcz, czy jakiś pakiet. Utrzymanie oprocentowania na 5,5% przez 90dni też nie napawa optymizmem.
      Zwłaszcza, że pewnie ze zmianą banku, kont itd. będzie szedł bajzel i może tylko niepotrzebnie będę się denerwował jak mi na parę dni pieniądze znikną z obu kont...
      Jest ktoś w podobnej sytuacji albo wie coś więcej o Getinie i oszczędnościach w nim? Bo na dziś dzień jestem bardziej na nie niż na tak.

      Usuń
  10. optima wyzerowana i tak sobie liczyłem tego ping-ponga w idei i mi wyszło, że wystarczy 10 500 i codzienne klikanie przez minutkę-dwie (odnawianie lokaty) aby codziennie dopisywali po 2 złocisze. Brzmi żałośnie - szczególnie, że trzeba o tym codziennie pamiętać (nie wiem czy w soboty i niedziele są tak samo naliczane odsetki jak w zwykłe dni robocze?) ale w 5 dni można dyszkę wyssać ;) a taki papierek można już na coś wydać. 3 złocisze/dzień wyhaczyć można po włożeniu 17 400 zł. O ile dobrze działa kalkulator na stronie bankiera (http://www.bankier.pl/finanse/kalkulatory/zysk-z-lokaty.html) a aja czegoś nie pomyliłem. Pozostaje kwestia ile te gierki w "pingla 6,5%" będą trwać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za 20.000 codziennie dostaniesz 2,88 zł czyli brzmi nieźle jeżeli weźmiesz pod uwagę, że w Optimie dostałbyś zaledwie 2,12. A gierka w pingla trwa już od września czyli blisko pół roku.

      Usuń
  11. Zgadza się - pół roku - ale do końca stycznia miałem 6,6% w neoB, później była promocja bankier+Optima (77 zeta za założenie konta) oraz 6,3% i nie było czasu oraz ochoty na gierki w pingla. A teraz jest wielka d.... i rzeź procentów więc chyba warto zagrać. Kwestia jak długo jeszcze będą chcieli z nami grać na tym poziomie? Zważywszy na dużą uciążliwość tej "lokaty" - poziom 6,5% chyba zostanie utrzymany. O ile dalej będą chcieli naszej kasy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok ale zważ że w okresie wrzesień-styczeń graliśmy w pingla na poziomie 7% dopiero od niedawna gramy na 6,50%. A po drugie ja na to patrzę inaczej - każdy dzień jest dniem wygranym.

      Usuń
  12. Jest coś w ogóle na horyzoncie w okolicach 6% aby ulokować? są jakieś zapowiedzi kont oszczędnościowych albo lokat? chodzi o większą kwotę dlatego pingle odpadają Panie Polcan proszę o odpowiedź, dziękuje... no i na liczę również na odpowiedź na dwa inne moje posty w tym artykule.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Zajrzyj na ranking lokat gdzie jest coś ponad 6%
      http://polakcandwa.blogspot.com/2013/02/ranking-lokat-luty-2013.html

      Usuń
    2. Większą gotówkę do ulokowania mam to z tego co widzę to tylko SK bank - InterLokata Super 6,75%(5,46%) i tam też będę lokował, ale przydałby się konkretnie szczegółowy opis tego banku i tej lokaty warunków haczyków itp. Byłem na ich stronie - słabe wrażenie, strasznie licha strona. Więc zadzwoniłem na infolinie no i porażka... Pani odpowiadała na pytania bardzo dziwnie i nie na temat. Pozostaje wycieczka do oddziału i jak tam też będzie porażka to nie wiem co myśleć.

      Usuń
  13. OSTRZEGAM przed poleconym przez Idea Bank tworem Open Life. Zachęcony przez doradcę Idea Bank ulokowałem tam w czerwcu ubiegłego roku 10.000 PLN, które w chwili obecnej są warte 6.000 PLN. To nowe Amber Gold! Jestem emerytem i strata w tak krótkim czasie 4.000 PLN jest dla mnie bardzo bolesna.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziadowy alior daje 3,5% masakra

    OdpowiedzUsuń
  15. dziadowy DB od kwietnia zamiast 6 daje 2,5!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie daje 2,5%. To obejmuje tylko środki na zwykłej oszczędnościówce i te powyżej 10k na DBNET 24h. Wiem bo pytałem.

    OdpowiedzUsuń