niedziela, 24 lutego 2013

Plikostrada nowy udoskonalony klon Pobieraczka


Dziś ostatni artykuł z serii ostrzeżeń przed naciągaczami internetowymi a zarazem uzupełnienie czwartkowego postu na temat Pobieraczka. Jak pisałem w czwartek właściciele pobieraczka napisali w oświadczeniu złowieszcze słowa w przyszłości będziemy mieli jeszcze okazję wziąć udział w innych wspólnych projektach.

Przyszłość okazała się bardzo bliska trwała bowiem zaledwie kilka dni. Mamy oto bowiem niemal bliźniaczą stronę, jeszcze bardziej zaawansowana i jeszcze trudniejsza do odczepienia się w razie przyszłych problemów.

Mowa o Plikostradzie. W zasadzie wszystko tu jest nie tyle podobne ile wręcz udoskonalone. Zamiast 10 dni mamy 14 bezpłatnego testowania. W tym terminie pikostrada zachęca do darmowych 2GB danych.


Wszystko niby pięknie i ładnie ale jest tutaj czarna dziura. Zwie się ona tak samo jak poprzednio: rejestracja. Rzecz sama w sobie odstraszająca i trudno jakoś zrozumieć osoby, które zgadzają się podawać swoje dane zupełnie nieznanej firmie. Z drugiej strony czy to film czy to muzykę zawsze można znaleźć gdzieś gdzie rejestrowac się nie trzeba. Jeżeli nie dziś to za kilka dni.

Udoskonalony pobieraczek Źródło: plikostrada.pl

Jak widać magiczne są dla nowych klientów słowa widoczne powyżej: 'bezpłatnie' oraz powiększone 'bez opłat'. Przypuszczam, że to one kuszą kolejną rzeszę ludzi, którzy muszą mieć wszystko na już. Ale aby testować trzeba podać swoje dane a więc sami sobie wbijamy gwóźdź do trumny przyszłych niepokojów i niepotrzebnych nerwów.

Dlaczego? Bo po pierwsze za podanie nieprawdziwych danych, co jest przecież dość częstą praktyką, grozi kara finansowa. A po drugie podając prawdziwe dane podajemy dobrowolnie cel przyszłych ataków oraz zgadzamy się na umowę a ta w najtańszym pakiecie wynosi 8 zł na miesiąc.

Co gorsza nie ma możliwości rezygnacji z umowy po miesiącu. Musimy tkwić w tym - niech każdy nazwie to sobie po swojemu - przez 12 miesięcy a więc w sumie zgadzamy się na zapłatę blisko 100 zł.

Warto tutaj jeszcze podkreślić inną rzecz: jeżeli sprawa otrze się w przyszłości o sąd wówczas w przypadku sporu sądem właściwym do rozpatrzenia sporu pomiędzy Stronami jest sąd właściwy dla miejsca zamieszkania lub miejsca siedziby strony pozwanej

No właśnie - a omawiany serwis należy do firmy Smart Tech Connected Ltd a owa firma jest zarejestrowana w Dubaju. A gdzie leży Dubaj? W Zjednoczonych Emiratach Arabskich. A wątpliwe by ktokolwiek fatygował się do tak egzotycznego miejsca w sprawie ewentualnego sporu.

Nie jest pewne, że Plikostrada została założona przez twórców Pobieraczka. Ale co to za różnica dla klienta? Nieważne czy zrobili to ci sami czy tez ich naśladowcy - problem pozostanie problemem tyle, że kłopoty z plikostradą będą zapewne o wiele większe aniżeli są obecnie z pobieraczkiem.

66 komentarzy:

  1. I wszystko jawnie,wiemy ze oszuści,a pozwalamy krzywdzić ludzi.Założyciele pobieraczka,czy plikostrady,już na początku swoich machloi powinni być wyśledzeni i zablokowani,i tyle.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robimy tak kto ma neta bezprzewodowego na kartę zakłada sobie jakiś e-mail , kupuje kartę startową za 5 zł i zakłada konta do bólu z nie rejestrownej karty za fałszywe dane,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i co ci to da, jak ktoś będzie chciał to i tak cię namierzy, hakierze. Każdy modem ma swój IMEI oraz przypisaną osobę, na którą został zarejestrowany. No, chyba, że masz kupiony gdzieś od dziada na giełdzie.

      Usuń
  3. Zrobić masową nagonkę w necie na tego typu naciągaczy.Wystarczy ostrzegać ludzi że to brat bliźniak pobieraczka w ulepszonej czyt.złajdaczonej wersji i powinno wystarczyć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie namierzą nikogo. Żadna z firm takich jak Orange, Plus itp nie da im Twoich danych, tzn informacji na kogo jest zarejestrowany modem, karta. Do tego mają dostęp tylko orany ścigania. To tylko straszenie: "znamy twoje ip...". Pobieraczek za swojego życia nikogo jeszcze nie pozwał i Plikostrada też nie pozwie. Wielka bujda. Można ich olać. Ciążą na nich wyroki sądowe więc oni powinni się bać, a nie zwykli internauci. Procesy nadal trwają. Ten regulamin to nadal bazowanie na czyjejś nieuwadze. A i poza tym właściciele Pobieraczka to są CI SAMI WŁAŚCICIELE co PLIKOSTRADY.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiecie jak łatwo zmienić swój adres IP?
      Albo pójść i zarejestrować się w kafejce? W końcu IP to nie ID komputera :)

      Usuń
  5. a może pojechac tak do sopotu na aleje niepodległości 658 i odwiedzic pania rafala i pana iwone. moge wskazac dokladne polozenie tego lokalu jak ktos chce

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy faktycznie trzeba się obawiać kary za "podanie fałszywych danych osobowych" jak to sugerują w wezwaniach do zapłaty? Czy mają możliwość ustalenia faktycznych danych na podstawie samego adresu IP stacji i adresu email? Z drugiej strony umowa z fikcyjnym podmiotem, który figuruje u nich w postaci wyłącznie adresu email, chyba nie jest de facto prawomocną umową w Polsce?

    OdpowiedzUsuń
  7. Też sie dałem nabrać na plikostrade pobieraczka chyba dokonałem najgorszej głupoty podałem swe dane i to chyba w orginale niewiem co robić mam olać czy zapłacíć jarek olsztyn

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również dałam się nabrać.. wczoraj otrzymałam fakturę. Jednak mają tylko mojego maila i IP, które mam zmienne (obecnie jest już inne).. Mogą więc mnie namierzyć, jeśli zmienię pocztę ?! Baardzo Proszę o jakąkolwiek odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ludzie, dajcie sobie spokój z tym g... To co z tego, że mają maila czy IP. Odpowiedzcie sobie na dwa pytania. 1. Czy kiedykolwiek pozwali kogoś do sądu? NIE! Poza tym, żeby komuś udowodnić coś w sądzie trzeba mieć konkretne dowody. 2. Czy adres IP może być jakąkolwiek sprawą w sądzie? Tak. Ale tylko wtedy kiedy Policja lub inny organ ścigania ma dowody przestępstwa, i na podstawie nakazu może wystąpić o twoje dane do dostawcy sieci. Wtedy rozpoczęte jest dochodzenie. Nikt takiego dochodzenia nie będzie wszczynać, bo to jest MAŁA SZKODLIWOŚĆ CZYNU!!! Nic nikomu za to nie grozi. Żaden z operatorów nie da nikomu oprócz takich organów twoich danych. Taką instytucją nie jest żadna kancelaria prawna. Także zlejcie te wszystkie pogróżki itp.

    OdpowiedzUsuń
  10. Amonimowy
    Ja również dostałam fakturę do zapłacenia i nie wiem co mam zrobić bo straszą mnie, że mają mój IP i tak ustalą mój adres podałam im nieprawdziwe dane proszę o pomoc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam ja rowniez mam ten problem z pikostrada ,czy mozesz mi powiedziec co dzieje sie z Twoja sprawa?

      Usuń
  11. Kurcze ja dzisiaj dostałam maila że założyłam u nich rzekomo konto na dwanaście miesięcy i mam zapłacić 96zł do 8 maja tego roku i nie wiem co robić, ja się boje. Dałam tego maila do spamu. A nie wiem z skąd mają moje dane imię i nazwisko, adres. Kurcze ja nie znałam takiej strony do dzisiaj do piki nie przeczytałam od nich maila.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli jest taka opcja napisz im że rezygnujesz z umowy :)

      Usuń
  12. Ja mam to samo, mają mój adres i nie pamiętam abym wpisywała prawdziwy, wydaje mi się że nie. Zresztą to było 5 miesięcy temu. Przyjdzie mi pewnie jakieś pismo, to naciągacze. Ich jako usługodawców również obowiązuje prawo i jest na nich dużo haczyków, nie pozwą nikogo do sądu bo skończy się to dla nich źle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka masz racje skonczy sie dla nich zle trzeba ich obsmarowac w necie ja taz ma do zaplaty 98zl nie dawno 1 dzien temu to dostałem

      Usuń
  13. Tez cos takiego dostalam i nie ma mowy o zaplacie. Takze, dajcie sobie spokoj.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dajcie sobie wszyscy spokój ze strachem i posłuchajcie tych, którzy z rozsądkiem podchodzą do tematu; TOTALNY SPOKÓJ I OLEW TYCH QUASI USŁUGODAWCÓW ZAROOTOWANYCH W DUBAJU.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja dziś odtrzymała WEZWANIE DO ZAPŁATY:

    Szanowna Pani,

    W dniu ...01.2013 o godzinie .... korzystając z komputera o adresie fizycznym IP 89...., zawarła Pani wiążącą umowę o świadczenie elektronicznej usługi premium w serwisie Plikostrada.

    Pomimo upływu wyznaczonego terminu zapłaty za udostępnioną usługę, do dnia dzisiejszego wciąż nie uiściła Pani jednorazowej opłaty abonamentowej w wysokości 96 złotych. Mając na uwadze powyższe, niniejszym wzywamy Panią do zapłaty zaległej należności w nieprzekraczalnym terminie 5 dni.

    Pouczamy, iż dalszy brak uregulowania opłaty abonamentowej, narazi Panią na poważne konsekwencje prawne. Efektem wszczęcia przeciwko Pani postępowania windykacyjnego będzie przekazanie niniejszej sprawy do profesjonalnej kancelarii prawnej specjalizującej się w dochodzeniu roszczeń z umów elektronicznych, która skieruje sprawę na drogę sądową celem uzyskania prawomocnego nakazu zapłaty.

    Skutkiem realizacji uprawnień przysługujących spółce Smart Tech Connect Ltd. mogą być następujące dotkliwe konsekwencje prawne:
    - naliczenie, za każdy dzień zwłoki, odsetek w wysokości czterokrotności stopy procentowej kredytu lombardowego Narodowego Banku Polskiego;
    - naliczenie kary umownej w wysokości 200 zł. (zgodnie z § 5 ust. 5 regulaminu);
    - wpis do wybranego rejestru dłużników niewypłacalnych, mogący skutkować utratą zdolności kredytowej (z chwilą gdy zadłużenie przekroczy kwotę 200 zł);
    - postępowanie sądowe w przedmiocie wydania nakazu zapłaty;
    - komornicza egzekucja należności;
    - powstanie obowiązku zapłaty kosztów sądowych i egzekucyjnych.

    W celu uniknięcia powyższych konsekwencji wzywamy Panią do DOBROWOLNEGO uregulowania zaległej należności w wysokości 96 PLN, w terminie 5 dni od dnia otrzymania niniejszej wiadomości. Płatności można dokonać poprzez przelew bankowy lub na poczcie, podając następujące dane:

    Nazwa odbiorcy: Smart Tech Connect Ltd. Adres odbiorcy: P.O. Box 450676, Dubaj, ZEA
    Rachunek bankowy odbiorcy w Polsce: 38 1750 1312 6860 1000 0001 7649
    Tytuł płatności: Opłata za abonament 12 miesięcy - 0001 7649
    Kwota: 96 PLN

    W przypadku pytań prosimy o kontakt poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail pomoc@plikostrada.pl

    Z wyrazami szacunku,
    Biuro Opłat Abonamentowych
    serwisu Plikostrada.pl

    dobrowolnego uregulowania, może mani ulec karom... ?! Co to ma być się pytam ? Śmiech na sali.. aczkolwiek obawiam się, że de dubajskie mendy się wycwaniły. Na pewno to olać ?

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciężko stwierdzić,z tego co widzę,to teraz jest jakiś masowy wysyp tych wezwań.Ja nawet nie przypominam sobie o jakimś rejestrowaniu-przypadkowe kliknięcie(przekierowanie)i tyle.Co dalej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałem to samo z pobieraczkiem po kilku wezwaniach i braku odpowiedzi z mojej strony szukali innych jeleni .Śpijcie spokojnie.
      zibi

      Usuń
  17. I ja dałem się wciagnąć w to bagno . Proponuję by każdy nagabywany o zapłątę zgłaszał sprawe na policję albo spróbował zainteresować tym procederem media.
    Jak koło sprawy zrobi się sporo szumu wtedy problem może zostać rozwiązany każdy z nas pojedyńczo nie wygra z tymi cwaniakami i bedą wysyłąc monity o zapłatę a jeśli sie zorganizujemy w grupie zrobimy z nimi porządek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowni Państwo!Ja również dostałam maila z wezwaniem do zapłaty od Plikostrady i również nie przeczytałam regulaminu, chociaż jestem prawnikiem. Z moich doświadczeń mogę powiedzieć, że działania tego serwisu nakierowane są na "wyłudzanie" abonamentu i w sposób rażący naruszają prawa konsumenta, co należy odnieść do wielu postanowień tego "regulaminu". Przede wszystkim w żadnym jego punkcie nie ma informacji o tym, że rejestracja w serwisie na okres testowy prowadzi do zawarcia umowy. W oparciu o wiele
      skarg serwis ten nie ma szans się obronić. Ja osobiście składam skargę do UOKiK i państwu proponuję to samo. Jeśli ktos ma ochotę przyłaczyc sie do sporu, podaje swój adres e-mail, w informacji zwrotnej przeslę gotowe pismo do UOKiK, które moga państwo złożyć (trzeba będzie tylko uzupełnic dane). Zgadzam się z opinią, że im więcej nas będzie, tym szybciej rozwiązemy sprawę. natalia.gawrylak@onet.eu

      Usuń
    2. to mój adres e-mail; rafalofff@tlen.pl. Chciałbym się przyłączyć do sporu. Ci naciągacze juz mnie denerwują

      Usuń
  18. Polak zawsze mądry po szkodzie... też dałem się naciągnąć na plikostrade, a wezwanie do zapłaty uważam za czyste naciąganie i olewam to letnim moczem.
    Polecam do zainstalowania plugin WOT do przeglądarki: www.mywot.com/en/download (albo podobny- jeśli ktoś nie posiada) który całkiem skutecznie ostrzega przed podobnymi oszustami i innymi badziewnymi witrynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja polecam program do kodowania adresu IP.
      Przydaje się na takie mendy :)

      Usuń
  19. Jak już ktoś napisał, DOBROWOLNE uregulowanie wpłaty, czyli można ale nie trzeba, olać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale chodzi o dobrowolne bez konsekwencji a nie z dobrej woli

      Usuń
  20. na stronie plikostrady informacja- POBIERAJ LEGALNIE BEZ OPŁAT -złodzieje. Też dostałam wezwanie do zapłaty i napewno grosza nie zapłace

    OdpowiedzUsuń
  21. pobieraj legalnie bez opłat złodzieje napewno nie zapłace

    OdpowiedzUsuń
  22. witam moze trzeba zeby wszyscy zglosily to oszustwo na policje bo beda nas nekac do konca zycia , nie wchodzilam na ich strone a dostalam wezwanie do zaplaty ze 17.03.2013 roku zawarlam z nimi jakas umowe ,a to nie prawda , mialam umowe w roku 2012 i zaplacilam bo dostawalam emaili z pogruzkami sadowymi , a teraz znow to samo juz nie wiem co mam robic nie chca odczepic sie jak tak dalej pojdzie to ja to zglaszam i koniec z tym.

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam wszystkich, też dostałam e-mail z wezwaniem do zapłaty... nie mam zamiaru nic płacić, nie podpisałam żadnej umowy. To jest dopiero pierwsza wiadomość od nich do mnie. Nie wiem co robić? Ale cieszę się, że nie jestem z tym sama, bo naprawdę się przestraszyłam;( Mam nadzieję, że to wszystko skończy się dobrze i zamierzam ich ignorować;) To jest wielka nauczka na przyszłość;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Też dostałem takiego maila do zapłaty i poprosiłem o fakturę VAT - brak odpoewiedzi, nie zamierzam płacić ani grosza bo to oszustwo.Jeżeli będą przychodziły dalej takie maile zgłaszam sprawę na Policję.

    OdpowiedzUsuń
  25. można na fejsie założyć takie konto na sprzeciw PLIKOSTRADZIE!!!!! moze to coś nam pomoże!

    OdpowiedzUsuń
  26. na facebooku utworzyć konto na sprzeciw PLIKOSTRADZIE!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dostałam od nich 2 wezwania. Może faktycznie trzeba to gdzieś zgłosić? Nie pamiętam nawet, jakie dane im podałam.

      Usuń
  27. Dzisiaj dostałam wiadomość na maila że mam do zaplaty 96zl. A tylko zarejestrowałam sie, a po tych 14 dniach juz całkowicie nie pamietalam na jakie stronki się wchodziło 3 miesiace temu (wtedy tez utworzylam konto w serwisie). Trochę sie przestraszyłam na widok tego pisemka, tylko teraz co z tym zrobić??

    OdpowiedzUsuń
  28. Niech się wypchają sianem !!!!! Ode Mnie nie dostaną złodzieje żadnej złotówki. Czyste naciągactwo. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Wiecie co, ja nawet nie pamietam, zebym cos pobierala od nich, czarna dziura, nie bedenic placic, mail od nich byl w spamie, ciekawe czy wysla mi cos dodomu podnioslam sobie cisnienie, pozdrawiam naciagnietych

    OdpowiedzUsuń
  30. a co mam zrobic jesli dostalam fakture "pro-forma"?? cos mi sie to nie podoba :( pozdrawiam wszystkich!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. Tak, jasne niedługo większość z nas poleci do Dubaju na rozprawę:) Na jednym forum przeczytałam, że UOKiK radzi żeby to ignorować i przede wszystkim nic nie płacić, a jeśli przyjdzie wezwanie listowne to zgłaszać do nich, i tego mam zamiar się trzymać.

    OdpowiedzUsuń
  32. Dziś dzwoniłam do UOKiK i Pani PRawnik powiedziała że jeśli podałam nieprawdziwy adres to poprostu ignorować te meile. Na drugi raz czytać dokładnie regulaminy- powiedziała również że nie ma szans żeby nas namierzyli po IP.

    OdpowiedzUsuń
  33. Od miesiąca dostaję w kółko od nich wezwania do zapłaty.Oczywiście,że mimo iż jestem stara baba, mam świadomość,że to oszuści netowi są.W dodatku,żeby było weselej nie mam swojego kompa, korzystam w bibliotece.A nigdy się tam nie rejestrowałam , bo i po co?Ich pseudo-oferta nie jest w kręgu moich zainteresowań.Maila mam takiego,że może sprawiać wrażenie imienia i nazwiska.Ale w rzeczywistości nim nie jest.To wystawiono mi na ten hecny mail fakturę i przysłano z wezwaniem do zapłaty. Wkurzyłam się w końcu i wysłałam mailem skargę do prokuratury!Nie uwierzycie- odpowiedź otrzymałam chyba już w 6 godzin! Prokuratura uznała to za przestępstwo internetowe i próbę wyłudzenia.Tak,że śpijcie spokojnie i nie płaćcie.Szukają naiwnych i zastraszają piśmidłami.
    Pozdrowionka!MB.

    OdpowiedzUsuń
  34. Wszystkich zainteresowanych pozwem zbiorowym na plikostrade.pl zapraszam na rejstracje na str http://www.pozywamy-zbiorowo.pl/ tam mozecie sie dołączyć do pozwu zbiorowego Serdecznie zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  35. To jakiś horror,dlaczego prokuratura nie zajmie się tymi oszustami i naciągaczami.Co w tym kraju się dzieje,że daje się przyzwolenie na nękanie spokojnych obywateli.Czy trzeba ściągnąć ludzi ze wschodu aby zrobili z nimi porządek?,czy nasze prawo jest aż tak ułomne?. Przecież tyle skarg już wpłynęło. Czemu prawo nie chroni uczciwych ludzi tylko przestępców?.
    M.K.

    OdpowiedzUsuń
  36. Dostałam dziś drugie wezwanie do zapłaty .. Koleżanki w klasie też otrzymały.. mówią , że oszustwo ale strasznie się boję ;( . Nie zapłacę ..

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja też w tym bagnie się znalazłem.
    Moje konto nie zostało uaktywnione,nie dostałem żadnych
    danych dostępowych i powiadomiłem o tym tych złodziei
    oraz wysłałem skargę do uokik.Oczywiście żadnych odpowiedzi tylko zastraszanie co do zapłaty.
    Za coś czego nie mam i z czego nigdy nie korzystałem to dopiero orgia.
    Złapać,zamknąć i skonfiskować co się da.

    OdpowiedzUsuń
  38. NIE PŁACIĆ !!! Ta firma działa nielegalnie więc i tak nic nam nie zrobią :). Ja też rejestrowałem się na tej stronie (podałem fałszywe dane, żadna kara mi nie grozi bo mam zmienne IP - już widzę, jak mnie znajdą xD) tylko problem jest w tym, że nie mogłem nic powbierać :o. Lajkować i udostępniać: https://facebook.com/plikostrada . Nie płaćcie to się odczepią z wysyłaniem tych mail-i. Ja tak zrobiłem i żyję szczęśliwie. A te sku*wysyny niech płaczą z powodu, że nie udało im się nabrać kolejnej osoby :P

    OdpowiedzUsuń
  39. Mi też to przysłali 2 wezwania.
    A ja im odpisałam że czekam na wezwanie do Sądu od nich bardzo chętnie je dostanę.
    A jak go dostanę to gdzie e-mailem wezwanie do Sądu e-mailem ciekawe ???
    Sąd musi mieć nasz adres , dane , cokolwiek. Dzisiaj pod e-mailem podpisał mi się Pan Rogowiecki.
    Ten Pan póki co straszy ,ale gdyby chciał to musi założyć sprawę w Sądzie .A w jakim sądzie powinien ? - w Polskim chyba raczej ?
    Pan twierdzi i powołuje mi się na jakieś przepisy Unijne ,jak twierdzi nie mają siedziby ani przedstawicielstwa w Polsce ani w Unii ,że wszystko jest poza Unią , ale że rozliczaja się z podatków w Wielkiej Brytanii ( no i tu jest pic na wodę bo U.K. jest w Unii ). Siedziba firmy niby jest w Dubaju ,
    a e-maile przychodzą z serwera w Holandii. To jak Pan z Plikostardy-Pan Rogowiecki ma zamiar iść do Polskiego Sądu - o to bardzo ciekawe jak on to zrobi ?
    Numer konta bankowego jaki podaje do zapłaty za Plikostarde w e-mailu jest polski w Raiffeisen Banku i mi sie jeszcze wyświetla Oddział w Warszawie - więc bardzo ciekawe jak polski Bank założył konto firmie z Dubaju nie majacej przedstawicielstwa w Polsce i w Unii .
    Bardzo fajne i ciekawe .Ewidentne oszustwo i naciągactwo .
    Ja tam czekam na to wezwanie od nich z sądu. Niech mi przyśle gdzie chce aby je przysłał - bo na razie tylko straszy.
    A jak będzie mnie ten Pan męczył e-mailami to może trzeba isć i zgłosić na Policje - doniesienie o próbie wyłudzenia pieniędzy, naciąganiu i grożeniu Sądem . Policja po numerze konta bankowego znajdzie właściciela rachunku i ustali kto to taki i co robi i jak działa.
    Może Policja pomoże . Działają powoli ale likwidują jednak różnego rodzaju siatki przestępcze - może i tu się uda a to przecież jest oszustwo na skalę masową . Spróbujcie w waszych mniejszych miastach popytac znajomych policjantów czy przyjma takie zgłoszenie i jak to zrobić . Doniesienie o domniemanym przestępstwie - naciąganie i próbie wyłudzenia finansowego.

    OdpowiedzUsuń
  40. Witam
    Zwróćcie uwagę,ze każda z osób ,któae dostały wezwanie do zapłaty ma inny ńr konta - śledzę rózne fora i widzę że nr. kont są różne - uzależnione od dat zawartych rzekomo umów.
    Pozdrawiam
    kawusia

    OdpowiedzUsuń
  41. "Usługodawcą świadczącym Usługę jest spółka Smart Tech Connect Ltd. z siedzibą w Dubaju, Meydan Office Tower, piętro 3, P.O. Box 450676, Zjednoczone Emiraty Arabskie"
    tu macie ten adres: http://www.firstpostbox.com/ - sprytne... "anonymous cloud email and global mail forwarding" - to jest "biuro" twórców Plikostrady...

    OdpowiedzUsuń
  42. mi to dzis przyszlo na dodatek podali zle ip tak im zaplace ze az sie zdziwia

    OdpowiedzUsuń
  43. Dzisiaj syn dostal wezwanie do zaplaty .Co zrobić ?
    a umowe podobno podpial w kwietniu .I tez strasza sadem .

    OdpowiedzUsuń
  44. Też dostałem takie wezwanie. Przy rejestracji na plikostradzie podałem zupełnie błędne dane, oprócz emila, który jest tez całkiem dziwny i nie kieruje na nazwisko i imię. Mam pytanie, czy jak ich totalnie oleje, to skończą w końcu, czy coś mi zrobią? Proszę o odpowiedź, bo trochę się cykam...

    OdpowiedzUsuń
  45. Dostałam list z plikostrady przedstądowy . Czy mogą pozwac mnie do sądu ??

    OdpowiedzUsuń
  46. Mnie też straszą sądem na razie przyszedł e.mail z wezwaniem do zaplaty. Podałam prawdziwe dame tyllko z 1 litera się pomylialam w nazwisku. Nie wiem co zrobic rodzice nic nie wiedza ale dzis im powiem i pokaze te wszystkie komentarze ze ta są oszuści. Czy będą mi przysyłać listy i przyjdzie jakiś facet jezeli znają mój adres?

    OdpowiedzUsuń
  47. Plikostrada wysyła wiele wezwań drogą mailową, ale nikogo jeszcze nie pozwali do sądu. W necie jest wiele przykładów jak postąpić w razie otrzymania takiego wezwania. Warto jednak pamiętać, że z ostrożności można również wezwać ich natychmiastowego zaprzestania świadczenia usługi. Taką możliwość daje ustawa o świadczeniu drogą elektroniczną. Dokładnie opisaliśmy to tutaj: http://prawne.org/wezwanie-do-zap%C5%82aty-katalog-stron-www-t8624/

    OdpowiedzUsuń
  48. A jesli dostalem wiadomosc ze zostalem zgloszony do krajowego rejestru dlugow to trzecia taka wiadomosc z plikostrady

    OdpowiedzUsuń
  49. Czy ktoś dostał wezwanie do sądu ? po ostatecznym przedsądowym wezwaniu do zapłaty ?

    OdpowiedzUsuń
  50. witam. około miesiąca temu dostałam maila o wezwaniu przedsądowym. Dziś dostałam ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty w formie listu. Z moich danych podałam jedynie adres email. Nie wiem w jaki sposob i jakim prawem mają adres z mojego IP? Może mi ktoś wyjaśnić na jakiej podstawie? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  51. Niech odezwie się ktoś kto był już w sądzie i poinformuje jak było.
    Ja rok temu dostałem wezwanie do zapłaty 96zł a ostatnio 200zł jeśli zapłacę to będzie po sprawie. Ale ja wolę spotkać się z oszustami w sądzie.

    OdpowiedzUsuń
  52. ja dziś dostałam kolejne zawiadomienie z plikostrady "INFORMACJA O ZAMIARZE ZAWIADOMIENIA PROKURATURY O POPEŁNIENIU PRZESTĘPSTWA PODAWANIA FAŁSZYWYCH DANYCH OSOBOWYCH W CELU WYŁUDZENIA ODPŁATNEJ USŁUGI ELEKTRONICZNEJ" nie podawałam swoich danych, mam zmienne ip czy mogą mnie namierzyć po adresie e-mail? olewam to ale z drugiej strony mam lekkiego pietra, proszę o odp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dziś dostałem to samo i nie wiem co robić, trochę mnie to śmieszy, że chciałem coś wyłudzić, ponieważ ani razu się tam nie zalgowałem

      Usuń
  53. na plikostradzie zalogowałam się przypadkiem, nie podając swoich prawdziwych danych. dziś dostałam przedsądowe wezwanie do zapłaty (bla, bla, bla) 96 zł.
    Jednak w ferworze paniki... zapłaciłam... kiedy zaczęłam szukać informacji w necie, na cofnięcie przelewu było już za późno. Jednak w mailu, który im wysłałam napisałam, że zrywam umowę. Jestem ciekawa co odpiszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oni straszom art. 286 kodeksu karnego lecz sami go łamiom
      mi wysłali coś takiego:

      Sygnatura sprawy: PWP-20130812-00436616 Data: 22.10.2014
      Dane dłużnika z formularza zamówienia:
      JOMAL JOS
      HOS 24-1
      38-350 BOBOWA
      BOHENEK1951@GAZETA.PL
      INFORMACJA O ZAMIARZE ZAWIADOMIENIA PROKURATURY O POPEŁNIENIU PRZESTĘPSTWA PODAWANIA FAŁSZYWYCH DANYCH OSOBOWYCH W CELU WYŁUDZENIA ODPŁATNEJ USŁUGI ELEKTRONICZNEJ
      Szanowny Panie,

      Niniejszym informujemy, iż w wyniku wewnętrznego postępowania wyjaśniającego przeprowadzonego przez Biuro Windykacji ustalono, iż zamawiając odpłatną usługę elektroniczną w serwisie Plikostrada.pl, podał Pan nieprawdziwe lub niekompletne dane osobowe, co uniemożliwiło wierzycielowi doprowadzenie do skutecznej egzekucji zadłużenia na drodze postępowania cywilnego.

      Przypominamy, iż dnia 12.08.2013 o godzinie 19:39:25 korzystając z adresu IP: 213.77.89.57 zawarł Pan umowę o świadczenie odpłatnej usługi premium, rejestrując formularz zamówienia w serwisie Plikostrada.pl. Pomimo wielokrotnych wezwań do zapłaty do dnia dzisiejszego nie uregulował Pan zaległej należności abonamentowej.

      Zamawiając usługę złożył Pan oświadczenie woli o przeczytaniu i zaakceptowaniu treści regulaminu, zgodnie z którym w zamian za otrzymanie darmowego świadczenie w okresie pierwszych 14 dni trwania umowy, zobowiązał się Pan do przekazania swoich prawdziwych danych osobowych potrzebnych do realizacji umowy.

      Tym samym istnieje uzasadnione przypuszczenie, iż mógł się Pan dopuścić przestępstwa oszustwa określonego w art. 286 kodeksu karnego, zagrożonego karą pozbawiania wolności od 6 miesięcy do 8 lat i polegającego na podaniu fałszywych danych osobowych w celu wyłudzenia usługi premium.

      W przypadku skierowania sprawy na drogę karną, Pańska prawdziwa tożsamość zostanie ustalona na podstawie utrwalonych danych teleinformatycznych, identyfikujących Pana jako abonenta usługi poczty elektronicznej oraz usługi dostępu do sieci Internet. Polscy usługodawcy internetowi mają obowiązek zapisywania, który z klientów o danej porze korzystał z danego adresu IP, właśnie na wypadek ewentualnych przestępstw lub wyłudzeń dokonanych przez klientów. Stosowne czynności śledcze zostaną w takim wypadku przeprowadzone w przez funkcjonariuszy właściwego w sprawie Wydziału Wywiadu Kryminalnego Komendy Wojewódzkiej Policji ustanowionego zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o Policji z dnia 6 kwietnia 1990 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 7, poz. 58 z późn. zm.).

      W chwili obecnej jedynym sposobem polubownego załatwienia sprawy, jest uiszczenie zastrzeżonej kary umownej wynikającej z §5 ust. 5 regulaminu, w wysokości 200 PLN. W przypadku braku uregulowania należności w nieprzekraczalnym terminie wynoszącym 5 dni od daty wysłania niniejszej wiadomości, sprawa zostanie procedowana w trybie pilnym, celem przekazania organom ścigania.

      Wpłaty należy dokonać na następujący rachunek bankowy:

      Nazwa odbiorcy: Smart Tech Connect Ltd.
      Adres odbiorcy: P.O. Box 450676, Dubaj, ZEA
      Rachunek bankowy odbiorcy w Polsce: 69 1750 1312 6860 1000 0043 6616
      Tytuł płatności: PWP-20130812-00436616
      Kwota: 200 PLN

      Dowód wpłaty oraz ewentualne pytania proszę kierować na adres pocztowy:
      egzekucja@biurowindykacji.pl.

      Z poważaniem,
      Lidia Nowak
      Biuro Windykacji
      sygnatura nie prawdziwa i nie odpowiedzieli mi na meila w którym napisałem że umowę zawarłem przez wprowadzenie w błąd i moje konto musi zostać przez nich usunięte i pogroziłem im jeszcze sprawom kutrom na 90% bym wygrał. i milczom

      Usuń