piątek, 19 października 2012

Odpowiedź ING w sprawie problemów z grouponem


Pamiętacie artykuł o problemach z założeniem konta w ING za pomocą groupona w zeszłym tygodniu?. Dostałem właśnie odpowiedź na reklamację, która była rozpatrywana w trybie przyspieszonym zatem kto zdążył zdobyć ważnego groupona ale miał problemy z założeniem konta zapraszam do lektury.

Skorzystać mogą także inni czytelnicy którzy mają różne problemy z bankami. Okazuje się, że warto pisać reklamacje l popierać je załączonymi dokumentami lub odnośnikami do nich. Ale po kolei.

Jak wspominałem w artykule Jak obejść blokadę grouponu ING z premią 200 zł kto nie był w stanie założyć groupona mimo posiadania poprawnego kodu mógł pójść do oddziału gdzie konsultantka chętnie założyła konto za nas. Ale po przejrzeniu dokumentacji stwierdziłem, że brak jednak jakiegokolwiek potwierdzenia, że konto zostało założone przez goupona co uprawnia nas do premii.

No właśnie. Konsultantka zawsze chętnie nam założy konto. Ale regulamin promocji mówi wyraźnie w punkcie 3 paragrafu 3:
Kupon nie będzie realizowany bezpośrednio w oddziałach i placówkach banku.

No więc? Mamy ewidentną sprzeczność. Konsultantka zakłada konto bo czemu ma tego nie zrobić, a nuż klient zachęci się do banku, spodoba mu się poziom usług i zapomni o grouponie. A jak premii nie będzie zawsze będzie można powiedzieć, że zaszło nieporozumienie za które bankowi jest strasznie przykro. 

Zresztą powód zawsze się znajdzie mniejsza o to jaki. Awaria systemu komputerowego, nieprzewidziane okoliczności, sprawa bezprecedensowa. Jak zwał to sprawa drugorzędna ważne, że klient będzie płacił kartą - zawsze to zysk dla banku.

Napisałem zatem reklamację gdzie zawarłem żądanie aneksu do umowy w którym byłby zapis, że w drodze wyjątku paragraf 3 podpunkt 3 przestaje obowiązywać lub coś w tym stylu. Jak zwał to sprawa drugorzędna ważne, żeby klient nie płacił za friko . 

Jak zwykle czas rozpatrzenia reklamacji to 14 dni czyli teoretycznie po okresie trwania promocji, który mija w najbliższą niedzielę czyli 21 października. Stąd po rozmowie z dyrektorem banku sprawa zyskała status pilny a odpowiedź dostałem priorytetem

Niestety nie było tam żadnego aneksu do umowy. Oto jej treść:

Uprzejmie wyjaśniam, że strona internetowa w zakresie otwarcia rachunku jest dedykowana dla nowych Klientów. Z uwagi na fakt, że był Pan posiadaczem rachunków ING Banku Śląskim S.A. został Pan poproszony o kontakt z Oddziałem Banku.
Otwarcia rachunku dokonał Pan w dniu 09.10.2012 r. W celu skorzystania z oferty specjalnej proszę o potwierdzenie udziału w promocji poprzez wypełnienie do dnia 21.10.2012 r. formularza na stronie: https://e.ingbank.pl/konto-z-premią.

No i proszę. Fakt faktem, konsultantka założyła konto ale poza promocją. Odpowiedź na reklamację odsyła znów na stronę, którą podaje groupon. Spróbowałem znów dokonać rejestracji z użyciem kodu groupona. Niestety, nie udało się. Kolejny raz dostałem komunikat Wprowadzone przez ciebie dane są nieprawidłowe.


Trzeba zaznaczyć Tak pod polem PESEL Źródło: ing


Ponieważ sprawa była niewyjaśniona, nie uruchamiałem bankowości internetowej. Okazuje się jednak, że skoro konsultantka tak ochoczo założyła mi konto zatem jestem już klientem banku. Nieważne czy konto aktywowałem czy nie.

Jak widzimy na powyższym obrazku w polu Jestem już klientem ING Banku Śląskiego domyślnie jest ustawiona opcja Nie. Jeżeli po przepisaniu ciągu znaków potwierdzającego że nie jesteśmy robotem klikniemy Następny krok dostajemy znów komunikat o nieprawidłowych danych. 

Pojawiają się wówczas takie opcje


Zatem należy zaznaczyć opcję Tak oraz wpisać numer konta, który podała nam konsultantka. Lub wybrać inny produkt spośród podanych powyżej. Wówczas dopiero udaje się przejść do następnego kroku i dokończyć rejestrację za pomocą kodu groupona. 

Zasięgnąłem też języka w sprawie tajemniczej blokady grouponu po dwóch dniach. Zdaniem przedstawicieli banku limit szybko się wyczerpał gdyż groupon spotkał się z o wiele większym zainteresowaniem niż początkowo zakładano.

Wniosek z artykułu jest zatem prosty. Przy reklamacjach dotyczących promocyjnych ofert standardowy termin ich rozpatrywania 14 dni jest zdecydowanie zbyt długi gdyż odpowiedź może przyjść już po terminie. Tym bardziej iż mimo prośby o odpowiedź drogą mailowa ING i tak wysyła odpowiedź pocztą tradycyjną. Warto zatem się postarać by sprawa dostała status pilny.

Ciekawe kiedy pojawi się nowy groupon ING.

200 zł premii za założenie konta w ING czyli powtórka z rozrywki

3 komentarze:

  1. Ja też nie mogłem się założyć konta przez ich stronę promocyjną, bo napisało, że jeśli jestem klientem, to muszę otworzyć konto przez system online'owy. Zalozyłem konto przez INGonline i nie wiem jak dalej będzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,

    Miałem podobny przypadek i przeprowadzałem "śledztwo" w ING, konkluzja jest trochę inna.
    Link Grouponu prowadzi do strony gdzie należy podać imię nazwisko i kod Grouponu. Dopiero po podaniu tych danych przechodzimy do kolejnego okna którego wygląd pokazuje pierwszy obrazek w Twoim artykule.
    Tu nowi klienci mogą rozpocząć proces zakładania konta, natomiast Ci którzy są już w bazie ING (weryfikowane po numerze PESEL) napotkają na problem. Konto można założyć w oddziale, spełnić pozostałe warunki i być uczestnikiem promocji.
    Technicznie wygląda to tak: podanie kodu w linku podanym przez Groupon, czyli przed przejściem do problematycznego wniosku powoduje rejestrację osoby w Promocji!

    Grzegorz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Link Grouponu prowadzi do strony którą pokazywałem w poniższym artykule
      http://polakcandwa.blogspot.com/2012/10/jak-obejsc-blokade-grouponu-ing-z.html
      ten artykuł jest po prostu dalszym ciągiem.

      Usuń