środa, 10 października 2012

Jak obejść blokadę grouponu ING z premią 200 zł


Omawiany wczorajszy Groupon oferowany przez ING z premią 200 zł okazał się trudnym orzechem do zgryzienia. Byłem klientem ING i niestety okazało się, że kuponu nie mogę zrealizować. Przypomnę, że oferta wydawała się godna uwagi z prostego faktu, że według zapisów na grouponie była oferowana dla wszystkich tak nowych jak i starych klientów banku!

To rzecz nietypowa. Ostatnie ciekawe oferty na grouponie czy to mBanku czy Alior Sync ewidentnie ignorują starych klientów blokując im korzystanie z promocji. To wręcz norma, więc z wielką nieufnością podszedłem do najnowszej oferty Banku Śląskiego.

Podejrzenia okazały się słuszne. Wykonałem wszystkie potrzebne kroki, które tu w skrócie przedstawię. Najpierw należy wyszukać ofertę ING na grouponie po czym wcisnąć klawisz Kup teraz! Ta czynność przekierowuje nas na nasze konto w grouponie, gdzie dokonujemy zakupu. 


Potwierdzenie dostajemy na maila wraz z załącznikiem w postaci pliku pdf. W pliku tym znajduje się ważny kupon wraz z linkiem do strony z której musimy zalogować się do banku. Otwieramy zatem plik pdf odszukujemy adres internetowy, który pokazuje strzałka <-LINK DO REALIZACJI i pod tym adresem wpisujemy nasze dane w formularzu który wygląda tak:

Kupon realizujemy tą drogą


Po kliknięciu na potwierdzam i zakładam konto zostajemy przekierowani do wniosku internetowego o otwarcie konta Direct. Składa się ono z 6 kroków. Jeżeli ci się to uda to bingo. Skorzystałeś z kuponu i problem masz z głowy.

Niestety jako staremu klientowi mogłem przejść tylko pierwszy krok. Zamiast przejść do drugiego, pomimo wprowadzeniu poprawnych danych system uparcie pokazywał poniższy komunikat. 

Kuponu nie zrealizujesz jeżeli masz jakiś produkt w ING


Ponowiłem próbę 5 razy za każdym razem z podobnym skutkiem.Większość osób może uznać w tym momencie, że skoro było się klientem banku to nie prawo do kuponu wygasło. Trudno. Wybrałem się jednak do banku z zamiarem wyjaśnienia sprawy. Konsultantka zadzwoniła na centralę przedstawiła problem i poinformowała mnie, że skoro moje dane osobowe są nadal w bazie danych nie mogę zrealizować kuponu.

Powodem był fakt, że chociaż już dość dawno zamknąłem konto w ING o czym pisałem tutaj, to jednak w dalszym ciągu mam produkt zwany Zysk bez ryzyka o którym napiszę innym razem oraz mam pełnomocnictwo do konta, które posiada nieszczęsny brat. Te dwa fakty powodują, że groupon nie może być zrealizowany.

Dokument pdf zabrałem ze sobą i przedstawiłem oczywiście konsultantce. I tutaj zostałem jednak mile zaskoczony. Okazało się na podstawie przyniesionego groupona, pracownik banku może zrealizować ów groupon tak jakby był wykonany przez internet.

Tego się kompletnie nie spodziewałem. Ale faktycznie udało się podpisać umowę o kartę debetową, o korzystanie z bankowości elektronicznej oraz umowę o konto Direct. A więc trzy dokumenty wymagane przez groupon. Na kartę trzeba czekać do 2 tygodni. Jest to równoważne 6 krokom, które trzeba przejść za pośrednictwem groupona.

Jak widać na wszystko jest sposób. Trzeba tylko chcieć.

Ciąg dalszy: Odpowiedź ING w sprawie problemów z grouponem

23 komentarze:

  1. Ciekaw jestem, czy podstępny Bank uzna Ci Grupona - według mnie nie.
    Naciągnęli Cie na podpisanie umowy w oddziale na 3 produkty i tyle.
    W systemie informatycznym nie zalogowałes sie poprawnie i moim zdaniem system nie wypłaci Ci 200 PLN, bo dzieje sie to automatycznie.
    Pracownik Ci ściemnił, załozył konto, a potem Cie przeprosi ze nie wiedział.
    Oni są po prostu niedouczeni :(
    System informatyczny to system informatyczny - tego nie przeskoczysz ...
    Skoro wymagaja logowania sie przez link to jest jakis powód ...
    Zobaczymy ... 3 mam kciuki za powodzenie ...
    Ale obawiam sie że będziesz miał kolejne powody do narzekania na ING ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest mBank na szczęście i jak pamiętam komunikacja była w miarę rzetelna. Podpytam zaraz po zalogowaniu centralę czy wszystko jest ok a wszelkie odpowiedzi oraz komentarze zachowam jako dowód do reklamacji.

      Usuń
  2. w regulaminie pisze jasno, że kupon nie obowiązuje w placówkach banku!! tylko przez internet

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za uwagę. Wybiorę się zatem jeszcze raz do banku z regulaminem i wskażę odpowiedni punkt.
      Chociaż konsultantka wpisywała mój kod groupona po przedstawieniu problemu centrali i uzyskaniu zgody. Ale podobno kto pyta nie błądzi.
      Myślę, że przyda się jeszcze oświadczenie banku, że konto zostało założone jako groupon za pośrednictwem placówki banku.

      Usuń
  3. Napisałbyś artykuł o wypowiedzeniu danych osobowych z banków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest temat, który mam zamiar zbadać. Wyniki oczywiście będą tutaj.

      Usuń
  4. Ja też uważam, że z tego obejścia 200 zł nie będzie:) Ale od czego mamy rodzinę, znajomych...

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziwna sprawa
    Regulamin jasno pisze
    "1.1) na dzień rozpoczęcia promocji nie były posiadaczami Konta z Lwem: Direct, Klasyczne, Student, Komfort, VIP dla klientów indywidualnych w ING Banku Śląskim,"
    Według tego nie mogą odmówić klientowi która na dzień dzisiejszy jest u nich czysty choćby wcześniej był ich klientem.
    Co jeszcze dziwniejsze na tle waszych komentarzy, założyłem te konto dwa dni temu normalnie przez internet mino że korzystałem z ich usług dawniej.
    Zlikwidowałem u nich konto w 2006 roku. Przecież pesel mi się w międzyczasie nie zmienił :P
    Jedynie adres zameldowania był wówczas inny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mat.

      Tomo ma rację, nie mogli odmówić ci realizacji groupona, nawet jeśli jesteś pełnomocnikiem. Pełnomocnik to nie posiadacz konta, a dodatkowo "Zysk bez ryzyka" nie jest wymieniony w wykluczeniach.

      Mnie natomiast bardziej zastanawia, dlaczego promocja zniknęła z groupona, tzn. zakończyła się. Kupony miały być dostępne do 14.10, a dziś od północy ich nie ma.

      Jak coś to mam dodatkowego, wolnego groupona.

      Usuń
    2. Witam
      Jeżeli ktoś ma nadmiarowego grupona to chętnie przytulę: nikolajeske NOSPAM wp.pl
      Serdeczne dzięki
      Nikola

      Usuń
  6. Ja mam podobny problem. Byłem klientem banku,ale od dluższego czasu nie jestem. Mimo to pojawia mi się po kroku nr 2 komunikat, że zapraszają mnie do placówki osobiście. Warunkiem premii 200zł jest aalożenie konta online, więc chyba nie ma sensu tam iść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się że warto o ile tylko masz gdzieś ich placówkę pod ręką a nie wydasz na dojazd do nich benzyny za 100zł. Promocja jest z kontem ale konto masz darmowe. Warunkiem darmowej karty jest 100zł/miesięcznie operacji bezgotówkowych. Po nabiciu na karcie 1000zł operacji (mamy na to czas do końca roku)dostajesz 200zł premii. Dostajesz premie i możesz np zlikwidować konto z kartą o ile tylko nie będziesz już go chciał.

      Usuń
  7. Napisałem do ING o moich problemach spowodowanych prawdopodobnie przez fakt, że wcześniej miałem u nich kontomi muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony. Na odpowiedź na maila czekałem ok. 1h. Faktycznie mają mój pesel w archiwum i system go blokuje. Podałem swój nr telefonu. Po 20 minutach skontaktowała się ze mną konsultantka i umówiła z doradcą w placówce. Nawet potwierdzenie sms przysłali. Widać, że ING zrobiło postępy jeśli chodzi o obsługę klienta. Konto już zalożylem, teraz do 2 tygodni powinna być karta. Pani w banku założyła reklamacje, która będzie rozpatrzona w ciągu 7dni. Poinformuje z jakim skutkiem i czy uda się ugrać premię. Póki co wszystko wygląda ok mimo systemowych komplikacji. Pozostaje czekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam. Sam dziś byłem w oddziale i zgłosiłem reklamację. Została przesłana do centrali a wyjaśnienie w sprawie całego tego zamieszania mam otrzymać na maila.
      Podzielę się nimi jak dostanę odpowiedź chociaż przypuszczam, że wówczas będzie już za późno gdyż teoretycznie oferta ważna jest do niedzieli.

      Usuń
    2. Gruopon zamknięto 9-tego.
      To było to:
      http://www.groupon.pl/deals/cala-polska/ING-BANK/10884208?nlp=&CID=PL_CRM_1_0_0_282&a=1661#

      Usuń
    3. Kto go nabył jednak do tego 9.X. może złożyć wniosek w banku do 21.X.2012.
      Nowi klienci przez internet, "notowani już" w placówce banku.

      Usuń
  8. Ma ktoś wolny groupon do wykorzystania lub link do wniosku?

    OdpowiedzUsuń
  9. Mimo, że konto założyłem w trybie reklamacji ING wypłacił mi obiecane 200zł. Czapki z głów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Wypłacili mimo problemów.
      Teraz za to są problemy z Meritum.
      Ciekaw jestem jak będzie tym razem.

      Usuń
  10. Witam,

    mam troszkę inne pytanie. Czy te 1000 zł może być wydane w transakcjach internetowych czy muszą to być zakupy z fizycznym użyciem karty (np. w sklepie)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://moneyafterhours.blogspot.com/2013/06/200-z-premi-za-zaozenie-konta-w-ing.html#more

      Usuń
    2. Dzięki :)

      Usuń
  11. Cześć, wszystkim niedowiarkom mogę powiedzieć, że spełniłem wszystkie warunki po czym miesiąc temu dostałem przelew od ing na 200 zł :) kilka dni później zamknąłem konto i czekam na następną taką promocje :)
    PS. Pragnę nadmienić, że też już kiedyś posiadałem konto w tym banku ale od kilku lat nie miałem tam żadnych produktów i groupon przeszedł bez problemu.

    OdpowiedzUsuń