niedziela, 29 kwietnia 2018

Syndyk SKOK Wołomin uderza teraz w jednoudziałowców


Od piątku pod artykułem o Aferze Getback, dzięki której mamy bardzo dobre stawki na lokatach w Idea bank, rozgorzała dyskusja nie tylko na temat gwarancji BFG. Wraca temat poruszany często na tym blogu.

Mowa o poczynaniach syndyka SKOK Wołomin, który zaczął teraz nękać jednoudziałowców. Do tej pory wezwanie do zapłaty dostawali posiadacze największej liczby udziałów, od nich bowiem można było zgarnąć największą ilość kasy.

Widocznie tą drogą więcej już nie wskóra, więc zaczęło się strzyżenie pozostałych.Darek pokusił się o bardzo długi komentarz z licznymi odsyłaczami do konkretnych stron.


Chyba rzeczywiście potrzebny jest ponowny wpis dotyczący Wołomina. Wygląda na to, że ruszyła kolejna fala wezwań od syndyka - w mojej skrzynce też leży awizo i podejrzewam, że jest właśnie w tej sprawie.

Również pogrzebałem trochę w necie - sprawa zdaje się być skutecznie przeciągana bez jakichkolwiek wiążących decyzji ze str polityków, prokuratury, sądu...


Dla przypomnienia:

  • rzecz dotyczy 85 000(!) członków SKOKu Wołomin a ogólna szacunkowa kwota strat poniesionych przez członków z tytułu przepadłych udziałów + obecnych wyłudzeń syndyka to blisko 70mln zł.
  • Skalę bezprawia należy powiększyć o członków innych upadłych skoków, do których też zapukał lub zapuka syndyk (łącznie potencjalnie 350tys osób!).
  • Strona organizacji "Stow. Wspierania Spółdzielcz. Finansowej im. Św. Michała"
  • treść ostatniego posiedzenia Sejmowej Komisji Finansów Publicznych, poświęconego wcześniejszym przekrętom Wołomina i obecnym przekrętom syndyka Kochańskiego przeczytacie tutaj
Właśnie mija rok od tego posiedzenia a sprawa siedzi w zamrażarce za przyzwoleniem wszystkich decydentów.
Czy może tu ktoś napisać jak wygląda obecnie sytuacja osób, które otrzymały wezwania od syndyka w ubiegłych latach?
Udało się komuś nie zapłacić?
MD


Na marginesie artykułów na tym blogu na temat syndyka jest mnóstwo i najwięcej komentarzy jest pod pierwszym wpisem Wezwanie do zapłaty dla byłych członków kasy przez syndyka SKOK Wołomin

Nie trzeba ich szukać po blogu, gdyż są one połączone linkiem pod koniec każdego artykułu do kolejnego. W ten sposób cały wątek łatwo prześledzić klikając w Ciąg dalszy znajdujący się na końcu danego wpisu. Nas tutaj jednak interesuje co dalej. 

Darek napisał swój dłuuugi komentarz w nocy i opublikował go wczoraj nad ranem. Na odzew nie trzeba było długo czekać. Już po kilku godzinach Anonimowy napisał:
Ja jestem z pierwszej grupy i do dzisiaj nie zapłaciłem. W lutym 2017 złożyłem odwołanie od wezwania do zapłaty i od tej pory cisza.

Mam nadzieję, że to nie jedyny głos i niebawem inni też to potwierdzą.


2. Dyskusja w mediach
TomTom też zabrał głos.
Na nowo jednak zainteresowałem się tematem SKOK Wołomin i nawet nie zdawałem sobie sprawy jaka to afera! O dziwo zainteresowanie nią przejawia obecnie w zasadzie tylko Tv TRWAM i nigdy nie sądziłem, że przypadkowo stanę się jej widzem ;) Obejrzałem godzinną dyskusję na ten temat, ale Wam polecam sam jej koniec (ostatnie 3 min.) - bo jest tam właśnie o nas, w świetle prawa "strzyżonych barankach" mowa. To przykre, ale niestety prawdziwe... :(


3. Nieodebranie nakazu zapłaty od syndyka
W komentarzach pojawiło się także pytanie anonimowego.
Czy jak nie odbierze się listu, to mają prawo ścigać? Co myślicie, żeby nie odbierać poczty?

U mnie w skrzynce pocztowej widnieje jakieś awizo i jak sądzę to pismo od sławnego już syndyka. I wielu z Was pewnie pomyślało tak samo widząc świstek z poczty. Co zatem w takim przypadku?
Kto nie lubi 'prawniczego bełkotu' może sobie poczytać zwykłe artykuły na ten temat. Przykładowo można zajrzeć na Adresat nie odbiera listu poleconego. Jak ze skutecznością wypowiedzenia?

W moim przypadku wystąpiła niemożność doręczenia pisma sądowego. W piątek zajęty byłem licznymi sprawami w tym zamykaniem konta w Getin i limitu w T-mobile, dziś zaś wyjeżdżam na dłuższą majówkę, więc listu nie odbiorę.

Ciąg dalszy: Syndyk SKOK Wołomin zaczyna wreszcie przegrywać sprawy w sądzie

210 komentarzy:

  1. Jeśli ktoś z Was może tu zamieścić jakieś (w miarę aktualne) pismo odwoławcze do syndyka - to będę wdzięczny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy ktoś mógłby pokazać jak napisać odwołanie od wezwania do zapłaty? Najlepiej jakby to zrobił anonimowy, który złożył takie odwołanie w lutym 2017.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najcenniejsze byłyby doświadczenia osób, które CAŁKOWICIE olały pierwsze (jedyne?) wezwanie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może po prostu w odwołaniu powołać się na ogłoszony komunikat Prokuratury Krajowej w tej sprawie?
      http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1051542,pk-nieuzasadnione-dzialania-syndyka-ws-skok-wolomin.html

      Usuń
    2. Znalazłem też odpowiedź na zaprzestanie działań przez syndyka. Nie są po naszej myśli :(
      https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/byli-czlonkowie-skok-wolomin-jednak-musza-zaplacic-wniosek-prokuratury-oddalony/1th3qee

      Usuń
    3. "Sędzia-komisarz nie ma też prawa wiążącego rozstrzygania sporów między syndykiem masy upadłości a członkami SKOK Wołomin co do obowiązku zapłaty." Musimy napisać odwołanie od wezwania. Nie sądzę, że będą nas wzywać do sądu dla 30 złotych, bo działają wbrew prawu. Oni powinni za to co robią siedzieć w więzieniu i mam nadzieję, że kiedyś ktoś ich tam posadzi.

      Usuń
    4. Do Anonimowy z 8:51. A co chcesz chcesz napisać w tym odwołaniu? Użyć któryś z dawnych szablonów, czy zacytować komunikat Prokuratury Krajowej?

      Usuń
  4. Dlaczego zmyka Pan limit w T-mobile, ja właśnie chciałem założyć bezpłatnie w ramach promocji do 30.06.2018, ale nie wiem jaka jest opłata za prowadzenie limitu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Założenie owszem jest bezpłatne, ale używanie już nie. Ku memu zdziwieniu okazało się, że nie da się go też przenieść, więc nie jest już do niczego potrzebny, a tylko obciąża wiarygodność kredytową z której korzystam na okrągło.

      Usuń
    2. Jak to? Przeciez uzywanie limitu w koncie T-mobile jest bezplatne.

      Usuń
    3. Bez kompetencji
      Analiza ta wykazała - podkreślono w komunikacie PK - że syndyk nie ma kompetencji do podejmowania takich działań. W związku z tym "Prokuratura Okręgowa Warszawa-Praga w Warszawie, działając na polecenie Departamentu Postępowania Sądowego Prokuratury Krajowej, skierowała pismo do Sędziego – Komisarza Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy w Warszawie X Wydział Gospodarczy do spraw upadłościowych i naprawczych, który sprawuje nadzór nad czynnościami syndyka, wskazujące, iż czynności podjęte przez syndyka, związane z dochodzeniem od członków SKOK Wołomin roszczeń związanych z ich odpowiedzialnością za straty kasy do podwójnej wysokości wpłaconych udziałów, są nieuzasadnione".

      Usuń
    4. https://pk.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-z-kraju/prokuratura-staje-w-obronie-czlonkow-skok-wolomin/

      Usuń
    5. Ale liczone są odsetki, więc jest płatne :)

      Usuń
    6. Ja też dostałam wezwanie i też nie mam zamiaru płacić mimo, że to tylko 30 zł, Mam tylko pytanie czy nadal jesteśmy członkami kok? Czy mogą nam przysyłać kolejne wezwania zapłaty. I jak to możliwe że nie oddali nam wkładów, wpisowego , skok upadł a my musimy pisać wniosek o rezygnację? przecież nie mamy z nimi już nic wspólnego. SKOK nie istnieje . I może ktoś poda wzór takiego odwołania , bo piszecie że się odwołaliście.

      Usuń
    7. I to jest właśnie ten paradoks. Musimy się "wypisywać" z nieistniejącej kasy! PS Przykłady odwołań masz we wcześniejszych komentarzach o SKOKu.

      Usuń
  5. Ja nie place bo prokuratura sama uznala ze nie trzeba

    OdpowiedzUsuń
  6. Płacić czy nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie płacić. Ja zapłacę jak Sąd mnie zmusi. Roszczeń finansowych można dochodzić do 3 lat. Nawet, jak Sąd jeszcze partii PO zmusi mnie do płacenia, to koszt będzie nie większy jak 90 zł. Wniosek 30 zł, wynagrodzenie radcy prawnego 30 zł i wymagalność w stosunku do Kasy 30 zł.

      Usuń
    2. Ja nie płacę, ale chyba wyśle jakieś odwołanie.

      Usuń
    3. Do Anonimowy
      Koszty zastępstwa procesowego na pewno 30 zł, nie 60 zł?

      Usuń
    4. Marcin
      Czy to nie ulega przedawnieniu? Od ogłoszenia upadłości minęły już 3 lata.

      Usuń
    5. Roszczeń finansowych można dochodzić do 3 lat, a sąd ogłosił upadłość SKOK Wołomin dn. 5 lutego 2015 r.

      Usuń
    6. Do Anonimowy
      Koszty zastępstwa procesowego na pewno 30 zł, nie 60 zł?
      30 zł, miałem już takie postępowanie, w związku z waloryzacją kwotową, nie pamiętam, który to był rok. To było za PO, którzy w tym roku okradli nas OFE.

      Usuń
    7. Kodeks Cywilny
      Art. 118. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.

      Usuń
  7. Czyli nie przedawniło się po 3 latach.

    Co do kosztów zastępstwa procesowego:
    obecnie stawki minimalne w postępowaniu zwykłym wynoszą przy wartości przedmiotu sprawy:
    do 500 zł – 90 zł;
    W sprawach rozpoznawanych w postępowaniu upominawczym, elektronicznym postępowaniu upominawczym, postępowaniu nakazowym oraz europejskim postępowaniu nakazowym stawki minimalne wynoszą przy wartości przedmiotu sprawy:

    do 500 zł – 60 zł;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać już, że trolle syndyka wkroczyły na to forum ;)

      Usuń
    2. Anonimowy z 2 maja 2018 19:17, czytaj ze zrozumieniem. Kodeks Cywilny art. 118. to są roszczenia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata, czyli już sprawa przedawniona. Syndyk liczy na duży procent byłych członków kasy SKOK Wołomin, że w strachu wpłacą te 30 zł. I na pewno ma rację.

      Usuń
  8. Tom Tom
    Nie jestem trollem. Sam w dniu wczorajszym otrzymałem wezwanie do zapłaty 30 zł i stąd moje pojawienie się tutaj. Zastanawiam się czy to płacić, czy dać sobie spokój. Z jednej strony 30 zł to nie majątek, a z drugiej chodzi o zasadę.
    Jak na razie nie planuję płacić i pisać jakichkolwiek odwołań, ale chce też dokładnie wiedzieć jakie ew. koszty mógłbym ponieść, stąd moje posty.
    Pozdrawiam
    Marcin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam Cię zatem Marcinie. Wcześniej właśnie ludzie domniemali, że mocno się tu "zatrollowało" i dlatego tak napisałem. PS Właśnie na to liczy nasz syndyk. Każdy tak pewnie sobie pomyśli i z małej sumy - przy wielu osobach uzbiera się ładna kwota. A tu chodzi o zasady, o wymuszanie, rzekomo w majestacie prawa nienależnych pieniędzy! Nawet Prokuratura Krajowa oświadczyła, że działania syndyka są bezpodstawne. Ja piszę odwołanie i nic nie płacę.

      Usuń
    2. To samo zrobiłem. 30 kwietnia poszedł list polecony z odwołaniem żądania bezpodstawnej kwoty 30 zł oraz dodatkowo list o natychmiastowe skreślenie mnie z listy członków SKOK Wołomin.

      Usuń
  9. PS Na jaki adres wysłać odwołanie? Adres syndyka, czy SKOKu Wołomin który jest na kopercie od niego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na kopercie w lewym górnym rogu, kto przysłał Ci list? Nadawca jest SKOK Wołomin w upadłości likwidacyjnej i wysyłasz do Syndyka, ale na adres Nadawcy.

      Usuń
    2. "Lechosław Kochański - syndyk masy upadłości
      Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej w Wołominie
      W upadłości likwidacyjnej z siedzibą w Wołominie
      Ul. Stanisława Augusta 75 lok. 47, 03-846 Warszawa"
      To jest adres w jednym z Waszych odwołań i ktoś też napisał kiedyś, że dostarczył osobiście na adres syndyka w Warszawie. Dlatego moje pytanie, czy wysłać tu, czy do Wołomina na adres SKOKu?

      Usuń
    3. Nadawca listu był SKOK Wołomin w upadłości likwidacyjnej, list podpisał Lechosław Kochański. Tam też on go znajdzie, wcześniej musi być przez kancelarię zarejestrowany.

      Usuń
  10. Czy warto się w to bawić za 2 listy polecone zapłacisz 10,40. Wychodzi o to, że tak naprawdę walczysz o 19,60
    Lechosław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Złodzieii nie będziemy karmić, wolę pocztę wesprzeć.

      Usuń
    2. Dwa pisma były w jednej kopercie. Czyli koszt to nie 10.40 a 5,20 zł.

      Usuń
    3. wolę pocztę wesprzeć absolutnie i żeby mnie miała ta korespondencja kosztować i nawet 100 to tych 3 dych im nie zapłacę odwołałam się po raz drugi 24.05.2018 i cisza jestem niewinna wszystko spłaciłam i na tym koniec nie będę wspierać złodziei.Złożyłam wypowiedzenie z członkostwa w skok i zrzekłam się udziałów na ich rzecz na razie cisz

      Usuń
  11. Dlaczego 2 listy Lechosławie?

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mieści sie w głowie że osoby sprawujące funkcje publiczne w oparciu o przepisy prawa w demokratycznym Państwie mogą żerować na zwykłych obywatelach. Przechodziłem to z moimi rodzicami którzy mieli do zapłaty 600zł, nie zapłaciliśmy - pisaliśmy odwołanie do Syndyka, po kolejnych pismach złożyliśmy wniosek do Sądu o uznanie roszczenia za bezzasadne. Teraz ja dostalem wezwanie do zaplaty za 1 udział - 30zł 😁😂 i też nie płacę dla zasady i bede pisal pisma odwoławcze, nawet jeśli miałbym zapłacić więcej niż 30 zł - dla zasady, za to perfidne podejście Syndyka. Radzę Wam to samo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Skoczek co zrobił Sąd z waszym wnioskiem ? Czy sprawa z rodzicami jest zakończona czy w toku ?

      Usuń
    2. Skoczek, czy do Twoich rodziców poza wyzwaniem do zapłaty w kwocie 600 zł coś jeszcze w tej sprawie przyszło? Możesz opisać mniej więcej po jakim czasie i co to było? Syndyk ostatecznie odpuścił? Wierzytelności nie zostały sprzedane innemu podmiotowi?

      Pozdrawiam
      Tom

      Usuń
  13. @Skoczek
    Czy możesz zamieścić wzór odwołania?
    Waldemar

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie ma mowy żebym zapłacił złodziejom choćby jeden grosz . A Kochański powinien wylądować w więzieniu .

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. A mnie dziwi jedna rzecz udział kosztował 30 zł. A ja dostałam wezwanie do zapłaty 29 złotych.

    OdpowiedzUsuń
  17. To rzeczywiście trochę dziwne. Może taki mały rabacik na zachętę? ;) Ja i tak wybrałem tańszą wersję. Poszedł już polecony z odmową zapłaty, więc póki co jestem do przodu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy ktoś poda wzór odwołania czy nadal tylko bicie piany?
    Waldemar

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo proszę o opublikowanie wzoru odwołania
    ja też mam do zapłaty 30 zł.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja dostałem wezwanie choć nigdy nie byłem członkiem SKOK Wołomin (nie korzystałem, nie opłacałem składek, nie brałem kredytów ani chwilówek). Moje dane zostały pozyskane poprzez wchłonięcie Skoku z Piaseczna który kiedyś nazywał się po prostu SKOK, potem Skok Mazowsze a dopiero potem był "wchłonięty" przez Skok Wołomin. Z członkowstwa zrezygnowałem (wypisałem się całkowicie zamykając "rachunek") na etapie Skoku Mazowsze o ile dobrze pamiętam i było to ponad 10 lat temu, więc niby dlaczego mam teraz płacić komuś 30zł ?? Tom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie potwierdza absurd tej całej sytuacji. Dlaczego do cieżkiej choroby nikt z decydentów nie zajmie się tą chorą sprawą, nie ukróci działań syndyka??

      Usuń
  21. Dostałem wezwanie do zawezwanie do zapłaty 30 zł. Zastanawiam się czy płacić, czy dać sobie spokój. Z jednej strony 30 zł to nie majątek, a z drugiej dlaczego mam płacić,jak coś już nie istnieje, to było pierwsze takie pismo wysłane do mnie- od czasu upadku skok-u.
    Płacić i się wypisywać ? Napisać jakieś odwołanie i się wypisywać ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odp. nr 2 jest właściwa ;)

      Usuń
    2. Potwierdzam, odp nr 2 jest właściwa. 30 kwietnia napisałem odwołanie i wniosek o natychmiastowe skreślenie mnie z listy członków SKOK Wołomin. Z organizacją przestępczą nie chcę mieć nic wspólnego.

      Usuń
    3. co to znaczy odpowiedź nr 2? Który wzór dokładnie to jest?

      Usuń
    4. Cytuję: "Napisać jakieś odwołanie i się wypisywać ?" To znaczy pytanie nr 2. - jest odpowiedzią, ale nikt jednak nie podaje wzoru. Ten znajdziesz w linkach na temat SKOKu Wołomin u Polcana, a w nich na dole w komentarzach.

      Usuń
  22. Żarty jakieś, też dzisiaj odebrałem wezwanie ale się nawet nie będę nad tym rozwodził.
    Ani przelewu, ani odwołania.
    Na tym kończę moje zainteresowanie tym tematem.
    Pozdrawiam, wszystkich zlęknionych i przewrażliwionych.

    OdpowiedzUsuń
  23. Skoro prokuratura przyznala nam racje to to moze pozew zbiorowy zrobimy za nekanie?

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzisiaj też odebrałem polecony od L.ovelasa.
    Może ktoś wrzucić anonimowo treść odwołania bo płacić nie zamierzam !

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja pisze odwołanie odebrałem 2 dni temu i mam 90zł, oszukano mnie przy podpisaniu i okradziono bo o tym że mam jakieś udziały dowiedziałem się dopiero teraz, przy podpisaniu umowy Pani nie przedstaiła mi regulaminu odnośnie członkowstwa, przez 11 lat nikt się nie odezwał ze SKOKU że mam udziały, a chyba powinni co rok przesłać jakieś sprawozdanie. Odrazu sprawdziłem inne papiery jak podpisywałem umowy z ubezpieczeniem auta i tam też mi wcisneli udziały w TUZie muszę odrazu się ich pozbyć, radzę sprawdzić bo można za kilka lat się zdziwić jak będa padać ubezpieczalnie...

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja korzystałem z pism dostępnych na forum Skok Wołomin, np. tu:

    http://www.skokwolomin.fora.pl/pisma-do-syndyka-i-wladz,15/reklamacja-na-wezwanie-syndyka-by-placic,55.html

    początek i koniec dałem skopiowany żywcem z netu, natomiast w środek dołożyłem kilka zastrzeżeń od siebie.

    Na moje pismo otrzymałem sztampową odpowiedź, która moich zastrzeżeń nie wyjaśniła wcale (bo nikt środka nawet nie czytał).

    Oczywiście w kolejnym piśmie nie omieszkałem tego syndykowi wytknąć i w oczekiwaniu na merytoryczną odpowiedź pozostaję do dziś...

    Dobrze jest też wraz z odpowiedzią do syndyka od razu złożyć zgłoszenie wystąpienia z szeregu członków SKOK Wołomin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dniu 30.04.2018r. zrobiłem tak jak napisałeś. W jednej kopercie odwołanie i pismo z natychmiastowym skreśleniem mnie z listy członków SKOK Wołomin.

      Usuń
  27. Ja byłam z tą sprawą u prawnika, który powiedział, że nie muszę się wypisywać ze SKOK-u ponieważ on już nie istnieje więc po co wypisywać się z nieistniejącej organizacji i powiedział, aby nie płacić ponieważ syndyk więcej zapłaci za pozwanie mnie do sądu i za wszystkie opłaty. Więc opierając się na tym nie robię na razie nic, pożyjemy zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mylisz się. Syndyk wnioskuje o obciążenie kosztami sądowym Ciebie. Łącznie 230zl. Nie ma zadnych kosztów.

      Usuń
    2. Ja również ze swoim wezwaniem udałam się do Rzecznika Praw Konsumenta, aby mi podpowiedział co robić...
      Taką samą sugestię usłyszałam, żeby na razie nic nie robić, bo niby za dużo jest takich osób i syndyk nie wyda tylu pieniędzy na opłaty sądowe...
      No i co - efekt jest taki, że dostałam pismo z miejscowego Sądu Rejonowego, co prawda informujące tylko na razie o tym, że syndyk złożył pozew w niewłaściwym miejscowo sądzie.
      Teraz nie wiem co dalej robić !!??
      mam czekać biernie na wezwanie z właściwego Sądu ??
      mam pisać jakieś odwołania ??
      pisać wykreślenia z członkostwa ??

      Usuń
  28. jaki jest sens tej dyskusji tutaj? po co pisać jakiekolwiek odwołania?
    Prokuratura wykazała wyraźnie, że działanie syndyka jest nieprawne. List od syndyka w zwiazku z tym trafia do kosza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prokuratura zgłosiła wątpliwości sądowi, który jednak stwierdził, że nie jest właściwy do jej rozstrzygania i sprawę umorzył. Zatem orzecznictwo nie jest po naszej stronie. Ale to nie oznacza też, że syndyk działa całkiem zgodnie z prawem.

      Usuń
  29. Moja mama zaciągnęła pożyczkę w skoku, nie dostała listu gdzie ma kontynuować spłacanie pożyczki, a ja podpisywałam jej pożyczkę. Teraz jestem przez to zablokowana w BIKu, bo ona nie spłaca, ja podpisałam... Czy wie ktoś gdzie trzeba spłacać te pożyczki?

    OdpowiedzUsuń
  30. Można złożyć zawiadomienie do prokuratury-adres e-mail jest na stronie, Prokuratura Okręgowa Warszawa – Praga w Warszawie

    OdpowiedzUsuń
  31. Normalna zagrywka syndyka w nienormalnym systemie prawnym. Olać! Z pisma syndyka nie płynie żadna groźba dalszego procedowania sprawy w przypadku odmowy czy nie otrzymaniu wpłaty.

    OdpowiedzUsuń
  32. Dostałam pismo dzisiaj..kwota do spłaty 380 zł...nie rozumiem dlaczego to taka suma..proszę o pomoc w napisaniu odwołania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a ile miałaś udziałów w SKOK-u?

      Usuń
  33. 1. czy syndyk w sposób zgodny z prawem wszedł w posiadanie bazy danych członków skok i czy dopełnił wymogów RODO ? Jeżeli nie, dysponuje danymi osobowymi bezprawnie co należy zglosić do GIODO i moze mu grozic dotkliwa kara pieniężna.
    2. czy syndyk w informacjach do rzekomych czlonków nieistniejącego skok podał numery i specyfikacja udziałów, daty i miejsca ich nabycia itp. itd ?
    3. czy syndyk grozi sądowym wezwaniem do zaplaty w przypadku niezaplacenia tej wyłudzanej na niego składki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1.Rodo nie dziala wstecz. Obecnie syndyk ma obowiazek tylko poinformowac, ze takie dane ma. Poza tym chodzi o przetwarzanie.
      2. Tak. Syndyk w pozwie sadowym zawiera takie informacje lacznie ze skanami dokumentow.
      3.sklada pozew w esadzie

      Usuń
  34. To, co stało się z Getback, to jedna, wielka tragedia. Gorszący jest fakt, że banki tuż przed ogłoszeniem upadłości, inwestowały w nie pieniądze swoich klientów. Można więc uznać, że Getback był poniekąd sponsorowany przez prywatnych inwestorów.

    OdpowiedzUsuń
  35. Cóż a ja wiem gdzie Polaszczyk i Gazda wpompowali te miliardy. Tak miliardy proszę państwa nie setki milionów nawet nie dziesiątki. Tylko kretyn nie wie gdzie albo nie chce wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  36. Jebany pisiory i cały ten ch.. Biernacki w białych rękawiczkach okradli milion polaków a i tak kretyni będą na nich głosować. Mało ze za. . Wkłady to jeszcze 100% trzeba im dopłacić. Kur...

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja dostałem na początku roku albo trochę wcześniej do zapłaty 120 zł za upadłość skok wołomin, zapłaciłem żeby nie mieć ich na głowie. W kwietniu tego roku dostałem 30 zł za tą samą upadłość nie zapłaciłem bo stwierdzam że okradaja ludzi w biały dzień! A tydzień temu dostałem pismo ze mam zapłacić 693 zł plus 210 zł za koszty procesu sądowego! Gdzie mój dług przed upadłościa wynosil 463zl. Z pisma wywnioskowalem że koszty procesu sądowego 210 zł są przez to że nie zapłaciłem tych właśnie 30 zł! Ja dodzwoniłem się na nr 227872323 gdzie powiedzieli mi ile mam do zapłaty. I po waszych wpisach jutro będę tam dzwonił. Pozdro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a ile miałeś udziałów w SKOKu?

      Usuń
  38. Dostałeś pismo do zapłaty w tym roku, zapłaciłeś i już zdążyli wytoczyć Ci sprawę w sądzie o zapłatę. Powiedz jaki sąd tak szybko działa i na jakie prawo powołał się argumentując wyrok? Pachnie mi ten wpis na próbę zastraszenia tych co olali wezwanie syndyka do zapłaty.

    OdpowiedzUsuń
  39. Moi klienci dostali nakazy zapłąty. Uwaga sr w Lublinie wydaje nakazy zapłaty. Prosze pamiętac o terminowym wniesieniu sprzeciwu.

    OdpowiedzUsuń
  40. Witam, ja również wczoraj otrzymałem z Sądu Rejonowego w Lublinie NAKAZ ZAPŁATY z tytułu podwójnej odpowiedzialności SKOK Wołomin wraz odsetkami ustawowymi oraz kwotą z tytułu zwrotu kosztów procesu (630 zł). Do NAKAZU ZAPŁATY dołączona została kopia POZWU o zapłatę złożonego przez Pełnomocnika Syndyka Masy Upadłościowej SKOK Wołomin

    Prośba o pomoc/informację jak należy zareagować na załączone WEZWANIE, w jaki sposób należy odpowiedzieć?
    Termin złożenia "Sprzeciwu" wyznaczony przez Sąd wynosi dwa tygodnie od daty doręczenia nakazu zaś "Zażalenia" od kosztów procesu jedynie 7 dni dni.
    Pzdr

    OdpowiedzUsuń
  41. Podobnie. Z e-sądu w Lublinie przyszedł nakaz zapłaty podwójnych udziałów w Skoku Wołomin+ odsetki ustawowe+koszty sądowe. Z 630 PLN zrobiło się ok. 920 PLN. Co robić?

    OdpowiedzUsuń
  42. http://swsfsm.pl/wezwania-do-zaplaty-od-syndyka-skok-wolomin/

    OdpowiedzUsuń
  43. czy to dotyczy ostatniej sprawy z WEZWANIAMI DO ZAPŁATY sądowej?

    OdpowiedzUsuń
  44. Tak to dotyczy tych ostatnich wezwań. Proponuję zarejestrować się na http://www.skokwolomin.fora.pl/wazne-informacje,13/syndyk-wyludza-z-pomoca-e-sadu,67.html Są już podane pierwsze czynności co robić.

    OdpowiedzUsuń
  45. A czy ktoś może napisać jaka powinna być treść takiego sprzeciwu? czy to tak jak podano na tej stronie powyżej?

    OdpowiedzUsuń
  46. CZ ktoś wygrał jakąś sprawę dot. tych podwójnych udziałów z Syndykiem Skok Wołomin?

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja również dzis dostałam pismo z sądu ze w ciagu 2 tyg mam zaplacic kwote 2,5 tys u mnie Jest?co mam robić ja nie mam takiej kwoty do zaplaty...jestem zalamana...podpowiedzcie coś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A skąd u Ciebie taka kwota??? Ile miałaś udziałów?

      Usuń
  48. Miałam kredyt ,i do spłacenia zostalo 2 tyś później zamknęli bank i nie wplacalam...stąd taka kwota...myślę żeby rozłożyć to na raty czy zgodzą się?będziecie to wpłacać czy Nie?

    OdpowiedzUsuń
  49. To jest zadluzenie które nie wplacalam,dobrze rozumiem?No i plus odsetki ...czy to jakaś inna kwota za coś innego a jeszcze dodatkowo muszę opłacić te 2,5 tyś?��ja już głupieje

    OdpowiedzUsuń
  50. "To jest zadłużenie które nie wpłacałam,dobrze rozumiem?No i plus odsetki" Moim zdaniem tak. To, że pada jakaś instytucja niestety nie oznacza, że można przestać spłacać zadłużenie :(

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja rozumiem ale sytuacja mnie do tego zmusiła...dlatego napiszę o rozłożenie na raty tego może się zgodzą...A z drugiej strony tak jak ode mnie i wiele innych chcą żeby dokończyć kredyt a jak oni ukradli oszczędności osobom i co upadłość i nie oddadzą to jest poprostu skandal i jakie prawe☹tyle ludzi straciło tyle pieniędzy ale ode mnie zadają zapłaty..najpierw niech osadza ludziom te które ukradli złodzieje....przepraszam ale poniosło mnie....

    OdpowiedzUsuń
  52. Zapraszamy WSZYSTKICH poszkodowanych deponentów, pokrzywdzonych przez wyłudzenie przez syndyka tzw. podwójnych udziałów oraz wszystkich zainteresowanych ukrywaniem tego przekrętu do uczestnictwa w tej farsie procesu, gdzie sędzia-komi ...
    Czwartek, 19.07.2018 – pierwsze JAWNE posiedzenie sądu w postępowaniu upadłościowym SKOK Wołomin



    Okazja do ujawnienia prawdy o aferze!

    Zapraszamy WSZYSTKICH poszkodowanych deponentów, pokrzywdzonych przez wyłudzenie przez syndyka tzw. podwójnych udziałów oraz wszystkich zainteresowanych ukrywaniem tego przekrętu do uczestnictwa w tej farsie procesu, gdzie sędzia-komisarz i syndyk działają poza jakąkolwiek kontrolą państwa polskiego wydając arbitralne postanowienia działające na szkodę społeczną i powodując jednocześnie zacieranie śladów przestępstw.

    Prosimy o wsparcie finansowe na wynajęcie fachowego pełnomocnika reprezentującego wszystkich poszkodowanych, gdyż polska Prokuratura oraz Sąd nie reprezentuje strony społecznej!

    Miejsce:
    Sąd Rejonowy w Warszawie, ul. Czerniakowska 100A (nowy budynek)
    czwartek, 19.07.2018, godz. 11.00, sala A14

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę napisać pare słów jak przebiegla rozprawą.Jest coś o niej w internecie?

      Usuń
  53. Czy ktoś jest tu kto ma podobno sytuację co ja czyli nie splacal kredytu?Czy rozłożyło wam na raty jeśli nie byliście wstanie wpłacić dalej kwoty?

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam. Proszę o informację tych co byli na w/w spotkaniu. Jak przedstawia się sytuacja w stosunku do płacenia lub niepłacenia za podwójne udziały Kochańskiemu??? Czy sąd stwierdził że działa on bezprawnie? Proszę o informacje.

    OdpowiedzUsuń
  55. Wszystko wskazuje na to, że temat się wyczerpał.

    OdpowiedzUsuń
  56. Syndyk nie ma prawa żądać podwójnych udziałów.
    Tak wynika z opinii prawnych - kasy krajowej skok,prokuratury,izby lekarskiej i komentarzy do prawa upadłościowego z 2017 roku.
    Nawet w e sądzie w lublinie referendarze od ręki odrzucają pozwy syndyka. U mnie na 3 osoby w rodzinie pozwane do e-sadu, tylko jedna musiała pisać sprzeciw.
    Dla dwóch z automatu poszło, z braku podstaw prawnych do normalnego sadu rejonowego, właściwego dla miejsca zamieszkania pozwanych ,a nie jak chciał w pozwie syndyk, do Wołomina.
    Ale myślę , ze cześć osób pozwanych się wystraszy i zapłaci i na to liczy syndyk.
    Najwięcej info na stronie stowarzyszenia św Michała - polecam.

    OdpowiedzUsuń
  57. Nie ma możliwości sprawdzenia , kto został pozwany do e-sądu, tym samym nie ma też możliwości sprawdzenia komu nakaz nie został wysłany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest. Wystarczy utworzyc konto w esadzie i tam masz zalozobe sprawy

      Usuń
  58. Jednostkowa kwota udziałów poniżej 330 zł może zostać 17 sierpnia 2018 r. uchwałą zgromadzenia wierzycieli wyłączona z masy upadłość SKOK Wołomin:
    https://syndycy.com.pl/8-informacje/155-zgromadzenie-wierzycieli-skok-w-wo%C5%82ominie

    OdpowiedzUsuń
  59. Czy można będzie wezwać syndyka do zwrotu nie należych mu wpłaconych udziałów w kwocie 30 zł?

    OdpowiedzUsuń
  60. Moja żona otrzymała pozew w e-sądzie, oczywiście złożyłem sprzeciw, sprawa będzie teraz rozpatrywana przez SR w Wołominie, właściwość ogólna - dajcie znać kto miał podobnie i czy już odbyła się rozprawa?

    OdpowiedzUsuń
  61. Ja już dostałam informację z e-sądu w Lublinie,że spawa została już przekazana do sądu rejonowego mojego miejsca zamieszkania.Czekam na termin rozprawy.Znajomy prawnik mówi,że to 2-3 miesiące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaki jest koszt takiej sprawy w sądzie rejonowym?

      Usuń
    2. ile udziałów miałaś 1 czy więcej niż 10 ?

      Usuń
    3. więcej niż 10 niestety,
      ktoś wie jaki jest koszt takiej sprawy w sądzie?
      ktoś już miał taką sprawę?

      Usuń
  62. Ja juże dostałem wyrok sądu rejonowego z nakazem zapłaty podwójnych udziałów i 204 zł kosztów sądowych i odsetek. Myślę się odwoływać bo nie czuje się w żaden sposób odpowiedzialny złodziejstwo przekręty w zarżądze Skok Wołomin. Nie miałem źadnego wpływu na to co się działo w kasie, nie uczestniczyłem w żadanym posiedzeniu członków kasy , nie dostawałem ani jednego zawiadomienia (zaproszenia) o miejscu i terminie posiedzenia, a nawet nigdy nie dostałem sprawozdania z wyników finansowych Skok Wołomin. Więc w jaki sposób mam być odpowiedzialny za straty w kasie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ile miałeś udziałów? miałeś sprawę w SR w Wołominie, czy wg. miejsca zamieszkania, długo czekałeś na termin?

      Usuń
  63. 11 udziałów, a sprawa odbyła się w sądzie rejonowym miejsca zamieszkania beze mnie

    OdpowiedzUsuń
  64. Ten kto miał mniej niż 11 udziałów nie będzie niepokojony przez Sąd (?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syndyk Wołomina skierował pozew w sprawie udziałów do esądu. Ten uznał brak podstaw do wystawienia nakazu zapłaty. Jednak pozew podtrzymali i sprawa skierowana do sądu rejonowego według miejsca zamieszkania. Rozprawa w październiku.

      Usuń
    2. Ale sprawa dotyczy roszczeń syndyka w kwocie powyżej 10 udziałów, czy tak ?

      Usuń
    3. Czy odbyła się już rozprawa? Zapadł wyrok?

      Usuń
  65. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  66. Nie składałem odwołania. Jak napisałem rząd uznał, że nie ma podstaw do wydania nakazu zapłaty

    OdpowiedzUsuń
  67. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  68. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  69. Widać, że esąd różnie traktuje sprawę. Ciekawe jak będzie traktował normalny sąd. Na moją rozprawę przeznaczył 10 minut.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygotuj się, ale prawdopodobnie sąd założył już wyrok skazujący; ale nic straconego - apeluj. W apelacji przytocz arumenty s pisma Prokuratry krajowej na przykład.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. pismo prokuratury masz tutaj:
      https://pk.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-z-kraju/prokuratura-staje-w-obronie-czlonkow-skok-wolomin/

      Usuń
  70. Ciekawe jaki przyjęli limit udziałów, od którego wzwyż składają do esądu?

    Inna sprawa - jeżeli dostali co najmniej kilka przeniesień spraw przez e-sąd do rejonowego to koszty im rosną...

    OdpowiedzUsuń
  71. W tej samej sprawie dwa sprzeczne ze sobą wyroki. Sprawiedliwość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdzie ich szukać?, muszę mieć coś do tego sądu

      Usuń
    2. W jakich sądach zapadły te wyroki i kiedy? Można się gdzieś zapoznać z uzasadnieniem?

      Usuń
  72. Nie wiem czy sąd wydał już wyrok. W każdym razie zażądał ode mnie odpowiedzi na pozew i taką, bardzo obszerną, otrzymał. Zamierzam wnioskować o pisemne uzasadnienie wyroku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy i gdzie masz rozprawę? Jakie zarzuty podniosłeś w odpowiedzi na pozew?

      Usuń
  73. Zapiszcie się do mailingu Stowarzyszenia Wspierania Spółdzielczości im. Św Michała.
    Dostaniecie wzory pism odwoławczych z obszerną argumentacją i dowodami.
    Zamieszczę je może na dysku sieciowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. 12 października w Sadzie rejonowym w Bielsku Podlaskim wydano wyrok ustny w sprawie SKOK Wolomin.Do zapłaty 630zl+koszty prawnika Skoku 317zl + odsetki. Złożony.dzis wniosek o wydanie wyroku sądu.z uzasadnieniem.musi być złożony w sądzie rejonowym w ciągu 7 dni.Bedzie odwołanie do Sądu Okręgowego w Białymstoku.Czy ktoś poszedł już tą drogą?Proszę o podpowiedzi.Nina Lewczuk

      Usuń
    2. Bardzo prosze o dalsze wskazowki.Dziekuję.

      Usuń
    3. jak wyglądała rozprawa, czy miała Pani adwokata?

      Usuń
    4. Tak był adwokat. Było złożone przed rozprawą pismo procesowe z zastrzeżeniami co do nieprawidłowości sprawy.

      Usuń
  74. Proszę opublikować uzasadnienie sądu rejonowego. To pomoże innym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak napisałam wyżej dziś został złożony wniosek o uzasadnienie wyroku

      Usuń
  75. Jakie główne tezy uzasadnienia wyroku? Bez tej wiedzy nie można niczego doradzić

    OdpowiedzUsuń
  76. Wyrok ustny był w ub.piatek.2 dni temu.dzis złożony wniosek o uzasadnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy podnosiła Pani zarzut przedawnienia roszczenia lub nadużycia prawa z takim uzasadnieniem jakie przedstawił poniżej Anonimowy z 17 października 2018 10:59?

      Usuń
    2. Zarzut przedawnienia był podnoszony ale oddalony.Tsk argumentacja nadużycia prawa była ujęta w.piśmie procesowym złożonym przed rozprawą. Ustnie też podawałam je w czasie rozprawy.

      Usuń
    3. Czy otrzymała już Pani uzasadnienie wyroku, czy może je Pani opublikować?
      Czy udało się Pani znaleźć jakąś pomoc w sprawie?

      Usuń
  77. Tu kluczowe znaczenie ma jakie Pani podniosła tezy przeciwko argumentacji zawartej w pozwie i jak do tego ustosunkował się sąd. Sprawa jest z zakresu prawa upadłościowego i spółdzielczego. Mało jest prawników tym się zajmujących. Pewnie Pani prawnik też się na tym nie zna. Czy syndyka reprezentował adwokat i czy był to adwokat z Warszawy? Może zna Pani jego nazwisko? Te fakty pozwoliłyby ocenić poziom zaangażowania i merytoryczną siłę strony przeciwnej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są sprawy fundamentalne. Może do sądu okręgowego trzeba szukać prawnika biegłego w prawie upadłościowym i spółdzielczym. To pójdzie do sądu okręgowego w Białymstoku? Może trzeba połączyć siły? Czy jeszcze ktoś jest z podlaskiego?

      Usuń
    2. Adwokat byl z Warszawy.p
      Michał Piotr Dudziński. Tak odwołanie pójdzie do Sądu Okręgowego w Białymstoku. Znam inne osoby pokrzywdzone w Hajnówce korenspondujace z syndykiem od początku wezwania bezskutecznie. Może zna Pan w Podlaskiem prawnika biegłego w prawie upadlosciowym i spółdzielczym.prosze o odpowiedz

      Usuń
    3. proszę w tej sprawie o kontakt na adres romang@poczta.onet.eu

      Usuń

  78. Wzory sprzeciwu od sądowego nakazu zapłaty.
    Sprzeciw składa się bez dowodów. Wystarczy ich wymienienie.
    https://drive.google.com/open?id=1Crckwj0-2QdU26F-d2OLJB0_aTogz43X

    otrzymane od
    http://swsfsm.pl/
    Wyślijcie im maila ze swoimi danymi

    OdpowiedzUsuń
  79. Wczoraj było na Facebooku że syndyk przegrał w SR Białymstoku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie na fb można znaleźć o przegranej syndyka w Białymstoku?

      Usuń
    2. trzeba na facebooku wpisać skok wołomin syndyk i dołączyć do grupy

      Usuń
  80. Pełnomocnikiem syndyka w mojej sprawie jest prawnik z warszawskiej kancelarii Rezanko Sitek Staniec

    OdpowiedzUsuń
  81. Ten adwokat był osobiście na rozprawie? Gdzie była ta rozprawa? W Białymstoku czy w Bielsku Podlaskim? Dużą wagę przywiązują do tej sprawy, gotowi jeździć po Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  82. Kluczowe pytanie procesowe dla tej sprawy wygląda pewnie tak: czy syndyk miał prawo przejąć kompetencje walnego zgromadzenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był podnoszony ten wątek również

      Usuń
    2. Czy może Pani coś więcej na ten temat napisać? Jaka była argumentacja? Rozumiem, źe sąd uznał, że syndyk moźe. Jeśli chce Pani iść do sądu okręgowego to ta sprawa jest kluczowa.

      Usuń
  83. też dziś dostałem powiadomienie o rozprawie na 13 listopada po uprzednim odwołaniu od e sądu , chyba nie pojadę na rozprawę bo jak pani Nina z adwokatem nic nie poradziła to ja bez adwokata nic nie zdziałam ,- może ktoś ma jakąś sensowną rade

    OdpowiedzUsuń
  84. Najnowszy wpis na temat działań syndyków na prnews.pl:
    https://prnews.pl/kk-skok-dzialania-syndyka-polegajace-wzywaniu-czlonkow-pokrycia-strat-kas-maja-podstaw-prawnych-438124

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na facebooku jest grupa (zamknięta) poświęcona syndykowi skok wołomin i tam proszę szukać pomocy

      Usuń
  85. Czy ma Pani konto na Facebooku? tam jest taka grupa o syndyku proszę tam szukać pomocy.

    OdpowiedzUsuń
  86. Odpowiedzi
    1. Syndyk nie może podejmować żadnych uchwał za walne zgromadzenie gdy została już ogłoszona upadłość kasy gdyż nie prowadzi on programu naprawczego a jedynie zarządza masą upadłościową.

      Usuń
  87. ...w moim przypadku Sąd Rejonowy Lublin-Zachód w Lublinie stwierdził brak podstaw do wydania nakazu zapłaty w elektronicznym postępowaniu upominawczym, ale postanowił przekazać sprawę sądowi właściwości ogólnej pozwanego (żebym miał bliżej).
    Polcan, prośba o rozpoczęcie nowego wątku, ponieważ zaczynają się rozprawy.

    OdpowiedzUsuń
  88. To dobry pomysł. Ponieważ syndyk jedne sprawy wygrywa inne przegrywa, trzeba wyłuskać kluczowe argumenty. Aktualny wątek pozwoliłby to zrobić. Może byś Polcan napisał jakieś podsumowanie, bilans walki z syndykiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie sprawa jest absurdalnie żenująca i nie obserwuję tego wątku uważnie, lecz publikuję Wasze komentarze.
      Sam dostałem zapewne takie wezwania do zapłaty w maju oraz sierpniu, ale tak się złożyło, że w tych terminach nie było mnie w kraju i listy wróciły do adresata. W skrzynce na listy zastałem jakieś stare wezwania na pocztę.
      Jeśli ktoś chciałby to zebrać i napisać z tego nowy artykuł to nie ma problemu. Wystarczy przesłać mi go na maila, a opublikuję go w osobnym wątku.

      Usuń
    2. Ciekawe, czy będzie tak samo żenująca, gdy będziesz musiał odpalić parę stów kochanemu i jego prawnikom, bo staniesz sam bezradny na procesie. Przecież siedzisz w tym skokowym szambie tak samo jak reszta "spółdzielców" i chyba nie myślisz, że finansowe konsekwencje ominą akurat ciebie jako tego jedynego bo to ty piszesz bloga.

      Usuń
  89. Może warto stworzyć odrębny wątek tylko celem wymiany informacji i doświadczeń na temat przebiegu spraw w sądach. Przyda się to wielu osobom, które same prowadzą sprawy. I pozwoli zebrać informacje przed batalią w sądach okręgowych, gdzie wiele spraw trafi.

    OdpowiedzUsuń
  90. Odbywa się i będzie się odbywać wiele spraw, na których będą różne orzeczenia. Niemało osób przegranych będzie się przygotowywało do odwołania do sądu okręgowego. Warto poznać orzeczenia sądów rejonowych, aby doprecyzować argumentację. Wraz z tym, jak będzie się kształtowała linia orzecznictwa sądów. Czyli chodzi o forum wymiany informacji z procesów i doprecyzowania argumentacji przeciwko syndykowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobry pomysł z tym nowym wątkiem ,mam rozprawę w rejonowym 13 listopada i pewnie poddam sprawę bo n nie mam zielonego pojęcia jak mam się bronić

      Usuń
    2. Argumentuj w tym stylu Syndyk nie może podejmować żadnych uchwał za walne zgromadzenie gdy została już ogłoszona upadłość kasy gdyż nie prowadzi on programu naprawczego a jedynie zarządza masą upadłościową.

      Usuń
    3. Zobacz jaka będzie odpowiedź sedziego na ten argument i poinformuj nas tutaj

      Usuń
    4. Jaki było orzeczenie sądu?
      Ja mam spotkanie w sądzie w grudniu i nie wiem jak się przygotować? Proszę o poradę.

      Usuń
  91. Chyba byli członkowie Skok Wołomin przegrywają w sądach, bo nie ma doniesień na forum. Nikt jeszcze nie wygrał?

    OdpowiedzUsuń
  92. Szukajcie tego w necie. Tutaj są kluczowe informacje: Komentarz uzupełniający komunikat Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej nr 5 z dnia 18 października 2018 r. (dotyczący działań syndyków domagających się od członków Kas kwot z tytułu dodatkowej odpowiedzialności).

    OdpowiedzUsuń
  93. https://www.skok.pl/komunikat-nr-5-krajowej-spoldzielczej-kasy-oszczednosciowo-kredytowej-z-dnia-18-pazdziernika-2018-r-dotyczacy-dzialan-syndykow-domagajacych-sie-od-czlonkow-kas-kwot-z-tytulu-dodatkowej-odpowiedzialno/

    OdpowiedzUsuń
  94. Dostałem pismo z KNF, ponieważ wcześniej do nich naskarżyłem na działania Syndyka. KNF umywa rączki - nie posiada kompetencji w tej sprawie. Informuje również, że nadzór nad działalnością syndyka sprawowany jest przez sędziego - komisarza Panią Małgorzatę Brzozowską.
    Kontaktował się ktoś może z tą Panią ?

    OdpowiedzUsuń
  95. Sędzia-komisarz również umywa rączki i stoi po stronie syndyka - odrzuciła przecież wniosek prokuratury o powstrzymanie działań syndyka, stwierdziła, że: „nie może zakazać syndykowi działań, które ten podejmuje w celu realizacji swoich ustawowych obowiązków. Sędzia-komisarz nie ma też prawa wiążącego rozstrzygania sporów między syndykiem masy upadłości a członkami SKOK Wołomin co do obowiązku zapłaty”.
    Generalnie to wszyscy umywają rączki, a syndyk robi co chce, proszę sobie poczytać informacje na stronie Stowarzyszenia św. Michała swsfsm.pl
    Ciekawe czy sądy staną w obronie członków SKOK? ... syndyk ma świetną i słono opłacaną kancelarię prawną...

    OdpowiedzUsuń
  96. ...a tak teoretycznie załóżmy, że SKOK nie upadł.

    Jest co prawda w kiepskiej kondycji finansowej i Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę, że członkowie mają dopłacić drugie tyle wartości udziałów ile posiadają.
    Nasuwa się pytanie:
    - czy w takiej teoretycznej sytuacji Walne Zgromadzenie zachowałoby się jak syndyk i przeciwko swoim członkom, którzy nie chcieliby zapłacić zakładałoby sprawy w sądach ?

    Moim zdaniem nie, bo to byłby przysłowiowy "strzał w kolano", co najwyżej Walne Zgromadzenie takiego członka mogłoby postraszyć wykluczeniem z Kasy lub skreśleniem z listy członków - innych kar statut nie przewiduje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. &12
      6. Członek nie wpłacający udziałów w terminie i w wymaganej Statutem wysokości może zostać wykreślony z rejestru członków (&18 ust.2 pkt 1 Statutu).

      Tak więc członek nie ma obowiązku płacenia. Nikt nie może go do tego zmusić. Może to zrobić tylko dobrowolnie.
      Tak więc widać jakimi konowałami są sędziowie i prawnicy. Nawet nie znają prawa.

      Usuń
    2. Jeszcze parę innych punktów w Statucie można pod naszą sytuację podciągnąć:

      &17
      2. Wykluczenie może nastąpić w szczególności, gdy członek:
      2) uporczywie narusza postanowienia Statutu, regulaminów i innych uchwał organów Kasy;
      3) uporczywie uchyla się od wykonywania istotnych zobowiązań wobec Kasy;

      &18
      2. Przyczyną wykreślenia z rejestru członków Kasy może być:
      1) nie wpłacenie w terminie udziałów w wysokości określonej Statutem;
      ...
      4) nie wykonywanie innych zobowiązań wobec Kasy;


      Usuń
    3. Sędziowie, prawnicy, syndycy to koledzy z klasy. Sędzia napisze w uzasadnieniu "nie masz racji bo nie". I co mu zrobisz?

      Usuń
  97. @admin
    moze zbierzesz to co ludzie pisza
    moze warto bo widac ze czesc osob zaczyna byc wzywanych na rozprawy
    ostanie moze by oni tu sie podzielili finalem w sadzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już wspomniałem wyżej nie śledzę tego wątku tylko publikuję Wasze komentarze.
      Niemniej jednak jeśli ktoś chciałby to zebrać i przesłać do publikacji, opublikuję to w kolejnym wpisie.

      Usuń
  98. Ja też dostałem "zaproszenie" od Sądu Rejonowego na rozprawę na początek grudnia. Razem z zawiadomieniem w liście był zbiór dowodów, które syndyk uznał za istotne i przekazał do Sądu do rozpatrzenia.
    Oczywiście wszystkich dowodów jakimi Syndyk dysponował nie przekazał, bo i po co przekazywać pisma otrzymane od członków SKOK na które do tej pory nie udzieliło się merytorycznej odpowiedzi.

    Oczywiście na zawiadomienie odpowiedziałem i jednocześnie poprosiłem o dopuszczenie do rozpatrzenia dodatkowych dowodów.

    OdpowiedzUsuń
  99. Jeżeli sąd zna prawo spółdzielcze i stosuje się do niego to wyrok może być tylko jeden:
    Art. 19 § 3 - Członek spółdzielni nie odpowiada wobec wierzycieli spółdzielni za jej zobowiązania.
    Art. 19 § 2. Członek spółdzielni uczestniczy w pokrywaniu jej strat do wysokości zadeklarowanych udziałów.
    Art. 42 § 2. Uchwała sprzeczna z ustawą jest nieważna.

    OdpowiedzUsuń
  100. Prawo spółdzielcze: Dz.U. 2013 poz. 1443
    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20130001443

    OdpowiedzUsuń
  101. Witam,
    pomysł Syndyka na wyciągnięcie kasy od członków Skok Wołomin nie ma poparcia Komisji Nadzoru Finansowego ani Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Jeżeli te instytucje popierałyby ten bezprawny proceder, to już kilka dni po upadku Skok Wołomin Bankowy Fundusz Gwarancyjny wypłacałby środki pomniejszone o ewentualne uzasadnione roszczenia jakie mogłaby mieć Kasa i później Syndyk wobec członków. Takich pomniejszeń nie było.

    ...A KTO DAJE I ZABIERA,
    ...TEN SIĘ W PIEKLE PONIEWIERA.

    OdpowiedzUsuń
  102. Witam.
    Proszę o informację czy ktoś z Państwa wygrał proces przed sądem? Nie wiem co robić? Czy wpłacić pieniądze syndykowi i zamknąć temat bez dodatkowych kosztów, czy może warto się bronić przed sądem?

    OdpowiedzUsuń
  103. Do osób, które zostały pozwane przez syndyka: zawiadamiajcie Prokuraturę Krajową z prośbą o wstąpienie prokuratora do Waszej sprawy. Taka mozliwość jest przewidziana w kodeksie postępowania cywilnego:
    Art. 60. § 1. Prokurator może wstąpić do postępowania w każdym jego stadium. Prokurator nie jest związany z żadną ze stron. Może on składać oświadczenia i zgłaszać wnioski, jakie uzna za celowe, oraz przytaczać fakty i dowody na ich potwierdzenie. Od chwili, kiedy prokurator zgłosił udział w postępowaniu, należy mu doręczać pisma procesowe, zawiadomienia o terminach i posiedzeniach oraz orzeczenia sądowe.
    § 2. Prokurator może zaskarżyć każde orzeczenie sądowe, od którego służy środek odwoławczy. Terminy do zaskarżenia orzeczeń sądowych, ustanowione dla stron, wiążą również prokuratora.

    OdpowiedzUsuń
  104. 7 listopada dostałem nakaz zapłaty na kwotę około 1000 zł.
    Będę walczył i się odwoływał. Nie dajmy się zwariować. Walczmy o swoje te wezwania to bezprawie syndyka i próba wyłudzenia pieniędzy. Jest to sprawa społeczna, dlatego apeluję do wszystkich którzy dostali takie nakazy. Piszmy pisma do polityków i do prokuratora krajowego. W jedności siła. Ja sam będę pisał i namawiam wszystkich do pisania.

    OdpowiedzUsuń
  105. Czy komuś z Państwa udało się wygrać z syndykiem?

    OdpowiedzUsuń
  106. Pyskować można, zapłacić należy i zapomnieć.
    Potem będzie znów drożej.
    Mafia ma się dobrze. Popierana przez polityków i prawników.
    Obywatele popierają mitomanów kłamczuchów. Prawnicy pomogą wydać pieniądze. 350 tys się nie liczy. Oni nie odłączą polityków od koryta.

    OdpowiedzUsuń
  107. www.skutecznysprzeciw.pl

    OdpowiedzUsuń
  108. Ja, Jan Nowak, działając w imieniu własnym, na podstawie art. 503 Ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku - Kodeks postępowania cywilnego:
    1. wnoszę sprzeciw od nakazu zapłaty wydanego przez starszego referendarza sądowego Marii Nowak w Sądzie Rejonowym w Pcimiu V Wydział Cywilny,
    z dnia 1 października 2018 roku, w sprawie za sygn. akt: V N 1234/18, doręczonego mi 13 listopada 2018 roku i zaskarżam wyżej wskazany nakaz w całości;
    2. zgłaszam zarzut bezpodstawności roszczeń powoda;
    3. wnoszę o zasądzenie od powoda zapłaty kosztów procesu, według norm przepisanych.


    UZASADNIENIE

    Uprawnienie do żądania w imieniu SKOK Wołomin pokrycia straty wyprowadzane jest przez Syndyka z przepisu art. 26 ust. 2 w związku z art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 5 listopada 2009 r. o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych. W doktrynie podnosi się, że przepis ten ma charakter przepisu szczególnego w stosunku do przepisu art. 19 § 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2003 r. Nr 188, poz. 1848, z późn. zm.), który stanowi, że członek spółdzielni uczestniczy w pokrywaniu jej strat do wysokości zadeklarowanych udziałów.
    W obecnej sytuacji kasa znajduje się jednak w upadłości likwidacyjnej, co skutkuje koniecznością uznania, że majątek masy upadłości służy w całości zaspokojeniu wierzycieli. Oznacza to, że w taki sposób zostaną spożytkowane także dopłaty, których żąda Syndyk. Z tego względu, literalne stosowanie przepisu art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 5 listopada 2009 r. o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych budzi sprzeciw. Celem tego przepisu jest wszakże poprawienie stabilności finansowej kasy, a w przypadku jej upadłości likwidacyjnej, cel ten nie może już zostać osiągnięty.
    Sytuacja ta prowadzi do konkluzji, że żądanie dopłaty na podstawie przepisu art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 5 listopada 2009 r. o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych narusza nie tylko cel tego przepisu, ale także stoi w sprzeczności z przepisem art. 19 § 3 ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2003 r. Nr 188, poz. 1848, z późn. zm.), który zwalnia członków spółdzielni z odpowiedzialności za zobowiązania spółdzielni.

    OdpowiedzUsuń
  109. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  110. ...sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie.
    ...będę apelował.

    OdpowiedzUsuń