czwartek, 2 lipca 2015

Ranking kont oszczędnościowych lipiec 2015


Jak widzieliśmy we wczorajszym rankingu lokat, nareszcie banki wyhamowały z ostrymi spadkami. Czy podobnie jest w przypadku kont oszczędnościowych? Pozornie tak, ale tylko pozornie.

W przeciwieństwie do lokat konta podają czas trwania promocyjnego oprocentowania, a tylko na tego typu kontach można wyciągnąć coś więcej. I tak przykładowo w Smart Bank 3,00% gwarantowane jest tylko do 17 lipca, w Millennium zaś jeszcze krócej bo tylko do 11 lipca, więc należy pilnować tych dat by nie przegapić dobrych ofert.

Idea bank standardowo na koncie zyskownym daje 1,50%. Można je jednak podnieść o 100% w przypadku, gdy przelejemy na konto osobiste 1000 zł  wykonamy dodatkowo kartą płatności na 100 zł. Do tej pory Idea nie wymagała czegoś takiego, ale koniec końców jednak poszła śladem innych banków.

Szczególnie godne polecenia jest konto w Millennium, gdzie nie tylko mamy 3% gwarantowane przez 92 dni, ale dodatkowo bank pozwala zgarnąć 360 zł, o czym pisałem w artykule tutaj.

1. Getin bank - Konto oszczędnościowe 4,00% do 10.000         
    BOŚ - EKOkonto bez kosztów 4,00%  do 10.000 
    Eurobank - Konto Prestige 4,00% do 3.000
4. Orange Finanse - Konto oszczędnościowe 3,50% do 10.000
5. Millennium - Konto oszczędnościowe 360 stopni 3,00% do 100.000   
    Bank Smart - Smart Procent 3,00% do 50.000
    BGŻOptima - Konto oszczędnościowe 3,00% do 100.000 nowe środki     
    Idea Bank - Konto Zyskowne 3,00% do 10.000 karta+przelew
    Toyota bank - Konto Młodzieżowe Click 3,00%-4,00% do 10.000
    TMUB - T-Mobile Konto 3,00%   do 5.000 wymagane wynagrodzenie    
11. Millennium - konto oszczędnościowe 2,80% dla pozostałych kont
12. BOŚ - Konto Więcej za Mniej 2,75% do 20.000 zł
      BPH - Pracowite Konto Oszczędnościowe 2,75% do 50.000
      (dla Posiadaczy Maksymalnego Konta)
14.  Millennium - Konto oszczędnościowe 360 stopni 2,60% od 100.000 zł 
15. ING - OKO Bonus na start  2,50% nowe środki
      BOŚ - Konto Więcej za Mniej 2,50%  od 20.000 - 50.000
      Idea – Lokata Ping Pong 2,50% - do 20.000

24 komentarze:

  1. ING - OKO Bonus na start jest tylko 2,50%.

    OdpowiedzUsuń
  2. Idea odradzam. Trzymali mi kasę na jakimś wewnętrznym koncie, nie przedłużyli lokat. Musiałem interweniować długimi rozmowami telefonicznymi, zeby mi zwrócili własne pieniądze, oczywiście bez odsetek.

    OdpowiedzUsuń
  3. W BGŻOptima na 3% się opłaca długo trwa i do 100tyś, można ulokować

    OdpowiedzUsuń
  4. W idea jest jeszcze jakieś konto zośka chyba.

    Mam pytanie o Millenium.
    Mam tam 360, ale nie mam tam tego konta oszczędnościowego aktywowanego.
    Natomiast mam środki na rachunku.
    Mogę coś zrobić żeby były nowe? W razie nowej promocji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przelej je do Optimy, gdzie masz tyle samo. A jak będzie nowa promocja to wrócisz. Ważne by środki były poza bankiem, bo w innym przypadku policzy tylko nadwyżkę ponad to co masz dziś jako nowe środki.

      Usuń
  5. Czy jak dopłacam w BGŻOptima to stawka 1,7% czy 3% ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczy się nadwyżka nad saldo na dzień wyznaczony przez bank. Jeśli miałeś np 10.000 zł to kwota powyżej 10k będzie na 3,00%.
      Możesz sobie dopłacać tyle razy ile chcesz, zawsze dostaniesz 3,00% do kwoty 100.000 zł. Ale w tym przypadku dla kwot z przedziału 10-100k

      Usuń
  6. A jak wygląda sprawa kapitalizacji odsetek na takich kontach oszczędnościowych? Następuje ona co miesiąc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W większości kont tak właśnie jest, chociaż zdarzają się jeszcze konta z kapitalizacją dzienną. Tak jest np. w Eurobanku.

      Usuń
  7. biz bank już nieaktualne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No fakt, max to 2,15%...
      Wykasowałem wszystkie biznesy. Dzięki

      Usuń
  8. Polcan jak to jest z tym KO w Millennium ? 14 lipca kończy mi się 92-dniowy okres oprocentowania na 3,1%. Za Twoją radą przed 30 maja przelałem całą kasę z konta w Millennium do innego banku tak aby mieć na koncie zero pln. 1 czerwca ponownie wpłaciłem na KO w Millennium. Czy teraz też powinienem przed 11 lipca przelać środki do innego banku a po 13 lipca wpłacić ponownie? Czy tylko wtedy będą to nowe środki ? Jak będą oprocentowane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 30 maja nie musiałeś tego robić. Teraz jest to wskazane, bowiem jeśli będzie nowa promocja, to zapewne bank będzie brać pod uwagę stan salda na dzień 11 lub 12 lipca.

      Jak wyzerujesz konto, to do 14 lipca będzie mieć 3,10%, a od 15 lipca stawkę nową jaką być może bank wprowadzi. Bank nie będzie sprawdzać co zrobiłeś 30 maja, dla Millennium ważne jest twoje saldo na dzień w którym zacznie się nowa promocja.

      Oczywiści nie mogę tego zagwarantować. Tak to działało dotąd już kilkakrotnie. Niestety jakie będzie oprocentowanie, na razie nie wie nikt. Ja już wyzerowałem saldo przelewając do Toyoty oraz Optimy.

      Usuń
  9. W Idea mam nadal 4% dziś nawet sprawdzałem warunki już spełnione 1000/200

    OdpowiedzUsuń
  10. A jak jest z kapitalizacją odsetek na KO w Millenium? Jak wpłaciłem X na początku lipca, a potem wypłacę je 25 lipca, to naliczą mi jakieś odsetki czy nie, bo przecież na koncie nie będzie już żadnej kasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieważne kiedy je je wypłacisz, bank i tak wypłaci ci odsetki ostatniego dnia miesiąca za tyle dni, ile trzymałeś tam swoje środki.

      Usuń
  11. Cześć Polcan.
    Widziałem że MM utrzymał 3 %.

    Obecnie (8 lipca) wyczyściłem ror i teraz chciałem przelać kasę na oszczędnościowe.
    Ono nie zostało założone w pakiecie z kontem 360 jak to czasem banki robią, no nie? Szukałem w millenecie i nie widzę.

    Jak teraz zrobić?
    - loguję się do millenet
    - zakładam ko
    - przelewam kasę na ror
    - z ror wewnętrzny na KO?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy się da założyć KO przez internet, ale jeśli tak to dokładnie tak jak piszesz.
      Niestety nie zobaczysz swojego oprocentowania, to widzą tylko pracownicy Millennium. Ale skoro gwarantują, to powinno być.

      Usuń
    2. Na innym blogu w komentarzu widziałem że od 13 lipca jest nadal 3%
      Aha, czyli Oszczędnościowe się w placówce zakłada?

      Usuń
    3. O ile mi wiadomo to tak. Możesz od razu wpłacić kasę to ci zaksięgują.

      Usuń
    4. A jednak jest w Millenecie Oszczędnościowe do założenia. Nawet trzy, ale dwa pozostałe na jakieś śmieszne oprocentowania.

      Usuń
    5. Wiesz może czy gdzieś pisze że mam to 3%? Czy mam na słowo uwierzyć?

      Usuń
    6. Nigdzie to nie jest dla nas do wglądu. Wgląd mają tylko pracownicy banku:(
      Zweryfikować możesz tylko po wysokości odsetek jakie dostaniesz ostatniego dnia miesiąca.

      Usuń
  12. "Smart Bank 3,00% gwarantowane jest tylko do 17 lipca"
    wszedłem na stronę banku i nadal jest 3%, czy wiecie może do kiedy będzie taka promocja, a może na stałe

    OdpowiedzUsuń