poniedziałek, 29 lipca 2013

Nietypowa lokata Nowe Środki w SKOK Wołomin czyli walka o przetrwanie rozpoczęta


Zaczyna się to czego się obawiałem - SKOK Wołomin zaczyna się upodabniać do banków komercyjnych. Do tej pory było tutaj sielsko, przyjaźnie i po prostu po ludzku. Ale odkąd pojawił się KNF na horyzoncie a BFG zapukał do drzwi, zaczęły się wszystkie przemiany które od teraz zaczynają być widoczne.

Doczekaliśmy się zatem głupiej lokaty na wzór dziadka czy lwa i to okraszonej jeszcze bardziej bezsensownymi hasłami typu Nowe środki. Zresztą taka jest nazwa omawianej dziś lokaty i niestety zaliczyć ją trzeba do jednych z największych rozczarowań roku 2013.

Teoretycznie jest dobrze. W końcu lokata oferuje rekordowe 6,60% na okres 4 miesięcy a takiej oferty nie ma nikt ale to oczywiście zasługa braku gwarancji BFG. Omawiana dziś na FpG lokata STAŁA gwarantuje 6,40% ale ma zwykły próg minimalny, niestety na lokacie Nowe Środki próg został ustawiony na... 50.000 zł!

Pomyśleć tylko, że Lokatę Promocyjną na 6,70% odnowiłem 18 lipca i nie było tutaj tego dnia żadnego wygórowanego limitu dolnego. Tymczasem dosłownie dzień później, czyli 19 lipca Uchwałą Zarządu wprowadzono te bezsensowne WARUNKI dotyczące kwoty minimalnej i nowych środków dając tym samym sygnał - koniec sielanki, zaczyna się walka o przetrwanie

Ostatnia lokata to miłe złego początki Źródło: skok.wolomin

Sytuacja ta dla mnie kojarzy się z neoBANKiem. Gdy odnowiłem lokatę na 8,50%, na drugi dzień wprowadzono istotne zmiany z szeregiem wykluczeń. Przykładowo 'starzy' (czytaj: dwumiesięczni) klienci nie mogli brać udziału w aukcjach atrakcyjnych lokat. Ponadto lokat nie wolno odtąd było odnawiać, a starzy klienci zaczęli być traktowani jak intruzi. 

Wszystkie regulaminy oraz na bieżąco oraz dzień po dniu wprowadzane zmiany zostawiłem sobie na pamiątkę. SKOK Wołomin nie robi jeszcze tak drastycznych zmian ale już widać, że Zarząd zaczyna działać inaczej niż dotąd. Nie było tutaj wymogu typowego dla banków komercyjnych. Teraz są od razu dwa: wygórowana kwota minimalna oraz wymóg nowych środków.

Mam oczywiście nadzieję, że do tak chorej sytuacji jaka panuje w neoBANKu nie dojdzie w Wołominie, a dwumiesięczne noworodki nie staną się starymi, szykanowanymi klientami. Zaletą SKOKów było zawsze odmienne traktowanie starych klientów, którzy zwykle byli traktowani lepiej od żółtodziobów.

Niestety segregacja już się zaczyna. Klienci będą musieli czyścić konta by korzystać z nowych promocji a czyszczenie tutaj niestety nie jest darmowe... Ale takie są współczesne realia. SKOK Wołomin chce na pewno przetrwać, więc musi stosować sprawdzone chwyty, nawet jeśli są nieprzyjemne.

8 komentarzy:

  1. Z tego co wiem to lokata NOWE ŚRODKI była już dostępna wcześniej, ale nie wspominano o niej na stronie www. Gdy przystępowałem do Wołomina kilka tygodni temu oferowano mi 7%/4M ale z tego co pamiętam wymagane minimum było > 100 k PLN.

    OdpowiedzUsuń
  2. Arek, ja zakładałem lokatę 19ego a kilka dni wcześniej zapisywałem się do SKOK Wołomin i identyczną ofertę Pani mi przedstawiała. Teraz minimalna kwota nowych środków została obniżona do 50tyś ale spadło też oprocentowanie z 7 do 6,6%. Ja swoją dyspozycję założenia konta składałem rano 19ego a środki zostały zaksięgowane pierwszą sesją po 13ej. Lokata została uruchomiona na 6,8% na 6mc oprocentowanie stałe.
    Teraz jak ktos chce stałe oprocentowanie to albo powyżej 50tyś i wsłanie 6.6% albo mniejsza kwota i lokata max 3mc. Wszystkie lokaty powyżej 3mc są na zmiennym oprocentowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekaw jaka jest częstotliwość zmiany stawek oprocentowania zmiennego. Może ktoś prowadzi jaieś zestawienie dla Wołomina?

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nawet jak ktoś prowadzi, to sytuacja do ktorej sie zblizamy ogromnymi krokami sprawia, ze zmiennosc tych stop w poprzednich latach, miesiacach nie moze byc porownywalna do tego okresu co nas czeka. Przypomne, od 29listopada SKOKi podlegają również BFG. Szkoda, ze nie ma takiej lokaty zmiennej, ktorej oprocentowanie mogloby sie zmieniac tylko przy uwzglednieniu zmian jakie prowadzi RPP w sprawie stop procentowych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na stronie www SKOK Wołomin jest podany warunek wpływów miesięcznych w wysokości min. 300 zł na ROR. Jak ominąć ten warunek nie posiadając e-konta. We wszystkich tekstach polcan nie uwzględnia w kosztach tego szczegółu, a mi wychodzi, że trzeba miesięcznie doliczyć jeszcze albo 4,50 zł albo 6,00 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pisałem bo po raz pierwszy się z nim spotykam. Nie dokonuję, żadnych wpłat na ror chociaż go posiadam i żadna informacja o takiej konieczności do mnie ze strony SKOKu nie dotarła.

      Ale oczywiście trzeba będzie to wybadać.

      Usuń
    2. Czy udało się coś wybadać? Chciałbym założyć tą lokatę ale zastanowił mnie ten zapis o 300 zł.

      Usuń
    3. Jest sobota a więc odpowiedzi należy się spodziewać najwcześniej w poniedziałek. Powiem co i jak gdy dostanę odpowiedź.

      Usuń