wtorek, 6 lutego 2018

Przeniesienie numeru, czyli co i jak?

Wspomniałem, że obecnie można zarobić bonus za przeniesienie numeru. Najlepszą metodą jest użyć do tego zapasowy z którego można skorzystać np mając dual sim. Ale jak wygląda to w praktyce?

Dosłownie kilka chwil temu otrzymałem sms-a że do operatora że dotarły dokumenty które podpisałem..... blisko tydzień temu.
Zatem opcja z kurierem jest niestety długa. Trzeba się nastawić że cały proces potrwa tydzień - dwa. Kurierowi podpisuje się wymagane dokumenty otrzymując jednocześnie "puste" simy, które aktywują się wraz z zakończeniem procesu przeniesienia numeru. Trzeba je jeszcze aktywować, najczęściej wystarczy pierwsze połączenie lub sprawdzenie stanu konta.

Zdecydowanie szybciej wygląda to  poprzez punkt stacjonarny. Tu również podpisujemy dokumenty i otrzymujemy kartę sim. Sam proces jest jak wspomniałem dużo szybszy. Z moich obserwacji zauważyłem jednak, że zależy to też od tego z jakiej sieci przenosimy nr. I tak np.  przenosząc nr z Virgin do Play trwało to dosłownie kilkanaście godzin (wieczorem ok 17 podpisanie dokumentów rano następnego dnia aktywacja nr.) Zapewne wynika to z tego że Virgin jest podsiecią Playa. Przenosząc zaś nr od A2 trwało to ponad dobę.



Zamierzając zatem skorzystać z bonusu jaki daje operator, należy wziąć to wszystko pod uwagę. Zwłaszcza wtedy, gdy jest to nr główny nie zapasowy. Przenosząc nr na szczęście "stary" sim jest wciąż aktyny i można z niego korzystać, pod warunkiem że są na nim środki, niewykorzystane zaś przepadają bezpowrotnie.  Składając wniosek podaje się także termin kiedy nr ma zostać przeniesiony. Wynika to z faktu że czasami jesteśmy związani jakąś umową do konkretnego dnia lub po prostu chcemy maksymalnie wykorzystać środki bądź pakiet.

Ja osobiście stosuję jeszcze jeden patent. Często przenosząc nr w punkcie stacjonarnym korzystam z różnych punktów. Niby nic takiego (w końcu to nasze prawo)  ale czasami trochę głupio znów pokazywać się z ta samą sprawą.

4 komentarze:

  1. przenoszenie numeru do Play to jakieś kpiny, od kilku miesięcy nie posiadają czystych kart. Pracownicy to widać pracują tam chyba za karę. Nikomu na niczym nie zależy, powinni zaorać tą sieć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzieś to napisałem, że zanim ustawimy się w kolejce od razu pytać czy mają simy. Ja raz już tak postałem sobie pół godziny żeby dowiedzieć się że nic z tego. Pytajcie też czy dalej bonus obowiązuje. Też ostatnio spóźniłem się o 1 dzień. Dostałem 200 zł zamiast 500.

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłem dziś w pewnym centrum handlowym i z ciekawości wszedłem do Play zapytać o Fakt mobile. "Tak przenosimy ale simów nie mamy. Zamówiliśmy tydzień temu i do tej pory nie ma. Proszę próbować gdzie indziej" Tyle się dowiedziałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo do fakta z Play przechodzi się kodem, podobnie jak do Red bulla.

      Usuń