piątek, 10 października 2014

Nowe Konto na 4% czy 1,30% w Orange Finanse


Przed tygodniem omówiliśmy wstępnie jak zdobyć 600 zł za cashback w Orange Finanse. Obiecałem też wówczas, że powrócimy do omówienia pozostałej oferty w nowej instytucji finansowej, do której produkty bankowe dostarcza mBank.

Debiut nastąpił w ubiegłym tygodniu. Orange Finanse od razu wskoczył na pierwsze miejsce w rankingu kont oszczędnościowych, chociaż pozycji lidera nie zajmuje. Powód jest prosty, jest wiele banków oferujących dziś 4,00%, ale o pozycji w rankingu decyduje limit na jaki obowiązuje 4,00%.

Orange Finance pozwala cieszyć się zyskiem 4,00% tylko do kwoty 25.000 zl. To powoduje, że zajmuje najniższe podium tuż za Millennium oraz Smart Bankiem, gdzie limit wynosi ciągle 50.000 zł. Pytanie podstawowe, to który bank pierwszy zniży loty tłumacząc się spadkami stóp.

Było tylko tydzień ważne... Źródło: orangefinanse.com

Mimo upływu dwu dni banki jeszcze nie kwapią się z obniżkami, jakby zatrzymani hasłem październik miesiącem oszczędności. Orange zresztą gwarantuje owe 4,00% przez okres aż 6 miesięcy, co jest dość długim okresem zważywszy prognozy ekonomistów.

Warto dodać, że Orange Finance pozwala na założenie aż 4 kont oszczędnościowych. To dobra rzecz która się może przydać. Kiedyś można było założyć bez problemów 15 kont w Eurobanku i dziś przydaje się to przy kasowaniu premii w BOŚ, nie trzeba bowiem rozrzucać przelewów po 10 bankach a całość premii da się zgarnąć robiąc przelew do jednego banku.

4 konta przydadzą się także z innego powodu. Gdy bank oferuje tylko jedne konto, wówczas mamy ograniczenie do jednej darmowej wypłaty w miesiącu. Posiadając ich 4 mamy automatycznie 4 darmowe wypłaty. Jeśli mamy przykładowo 20.000 zł a potrzebujemy 10.000 zł wypłacamy całość na ror, a połowę przelewamy na drugie konto, dzięki czemu są jeszcze do darmowej dyspozycji w tym samym miesiącu.

Trzeba przyznać, że kolejne przelewy nie są jakoś wygórowane. Drugi przelew i kolejny kosztuje 5 zł, to mniej niż 7,50 zł w Millennium czy 10 zł w Meritum. Lepiej jednak nie płacić nic za tak banalne czynności i założyć od razu 4 konta.

A co potem, gdy upłynie już 6 miesięcy? Wówczas oprocentowanie będzie już zupełnie nieatrakcyjne, co widzimy w poniższej tabeli.
 
Natychmiastowa by drastyczna reakcja na obniżki stóp


Na zakończenie do wglądu Tabela opłat i prowizji.

Czytelnikom dziękuję za wyjaśnienie w komentarzach niejasności jakie budzi wejście na stronę Orange i zapoznanie się ze zmianami.

22 komentarze:

  1. Siejesz zamęt. W tabeli z oprocentowaniem zmieniło się tylko oprocentowanie lokat z 2 na 1,6%, oraz kredytów z 12 na 16%.
    Konto oszczędnościowe 6% wciąż jest dostępne jako pierwsze dla nowych klientów - bo o to w nim chodzi. Wejdź na główną Orange Finanse - zobaczysz wniosek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Informacja jest oparta na dołączonej do artykułu nowej tabeli obowiązującej od wczoraj.

      Usuń
    2. Zajrzałem do dokumentu i na szczęście masz rację:-)

      Pytanie zatem czego dotyczy tabela dotyczaca zmian którą dolaczyłem do artykulu? Starych klientów? A jeśli tak to jakich, skoro orange istnieje dopiero od tygodnia.

      Usuń
    3. Dokładnie. Nie powinno to być dziwne, bo pomijając klientów zdobytych przez tydzień. Chodzi o to, żeby nowi klienci nie mieli starych (lepszych) warunków.
      Ja zakładałem konto przedwczoraj i miałem poprzednią tabelę.
      Bądź fair i zmień jeszcze tytuł wpisu.

      Usuń
    4. Najlepiej by było gdyby glos zabrał przedstawiciel orange finanse. czarno na białym w jednym dokumencie jest mowa o obniżkach niestety, nie ma zaś mowy w drugim który ty zaprezentowaleś i obyś miał rację.

      Jesli okaze się, ze owe 1,30% jest pomylką, wowczas oczywiscie zmienię tytuł.

      Usuń
  2. Ciekawie czy TMUB zmieni oprocentowanie ROR z 3% z tych wszystkich mobilnych banków ma najlepszą ofertę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie szukałem na siłę sensacji. Napisałem najpierw część informacyjną, po czym zauważyłem dodatkową tabelę o obniżkach na koncie oszczędnościowym ze stawką 1,30%.

    Czego zatem dotyczy owa tabela?

    OdpowiedzUsuń
  4. Informację do artykułu zaczerpnąłem z tej strony:
    http://orangefinanse.com/kid,4003980256,id,4003995710,title,Zmiana-tabel-stop-procentowych,article.html

    Przeczytaj jak informuje Orange o zmianach:
    W związku z (...) informujemy, że wprowadza się zmiany oprocentowania i dalej masz link do dokumentu w którym są informacje o koncie na 1,30%.

    Wprowadzamy zmiany czyli było tak, a będzie inaczej.
    Nie przeglądałem oferty Orange wcześniej, czekam bowiem na koniec obowiązującej umowy, która kończy się w listopadzie. Na potrzeby artykułu zaglądam jednak na stronę i widzę info o zmianach.

    To wasza zasługa, że wskazujecie na istotne informacje, których Orange nie podaje, chociaż powinien.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co tu zrobić, chcieli zdobyć klientów a teraz obniżają bo już mają co chcieli, no i tyle musieli jakoś zaistnieć, to chyba norma w dzisiejszych czasach, okłamują nas na każdym kroku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda na to, że czytelnicy mają rację. Orange nie podaje rzetelnie informacji, które łatwo odebrać dwuznacznie.
      Wprowadziłem już odpowiednie poprawki do artykułu.

      Usuń
  6. Tytuł zgodnie z Waszymi sugestiami został zmieniony adekwatnie do zaistniałej sytuacji. W końcu nowa osoba zaglądająca na podaną przeze mnie wyżej stronę w Orange może zrozumieć, że obniżka wynosi 2,70pp...

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj polcan. Wszystko Ci się pogmatwało. Nie ma obniżki o 2,7pp. Przemyśl to jeszcze raz, bo widzę że już dwie osoby Ci to tłumaczą, a nie rozumiesz. (ja jestem z wątku wyżej).

    m.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wystarczyła jedna informacja, że 1,30% było wcześniej. To jest najbardziej przekonujące. I dobrze, że tak jest, nikt bowiem nie chce tak drastycznych obniżek.

    Nie śledzę bankowości, moją domeną są przede wszystkim firmy emitujące obligacje, oraz start upy. Zaś artykuły o bankach opieram na informacjach dostępnych w danym dniu, lub z własnego doświadczenia. Dzięki za sprostowanie, zostało zawarte w artykule.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak to jest gdy telekomy biorą się za bankowanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale mądrale, w komentarzach... Proponuję test: Wymyślcie sobie jaką informację na temat telefonów w orange chcielibyście znaleźć na ich stronach, a potem spróbujcie to znaleźć. Totalny chaos informacyjny! w wyszukiwarce znajdziecie wszystko, z wyjątkiem tego czego szukacie!
    YKS

    OdpowiedzUsuń
  11. A jak otworzyć dodatkowe 3 konta oszczędnościowe bo mam jedno a nie widzę w systemie bankowym...?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ok, już znalazłem ale czy te 4 konta będą miały każdy limit po 25.000 zł czy ten limit jest jeden do podziału na 4 konta?

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałem założyć jeszcze 3 konta oszczędnościowe dodatkowo do istniejącego jednego. Złożyłem 3 wnioski przez system internetowy i...:
    "Witaj,

    z przykrością informujemy, że proces otwarcia kont oszczędnościowych zakończył się niepowodzeniem.
    Powód anulowania wniosku:
    Inny wniosek w toku.
    Pozdrawiamy,
    Orange Finanse "

    Dlaczego, skoro czytam, że można 4 mieć?

    OdpowiedzUsuń
  14. Już ogarnąłem wszystko.
    @ Polcan
    Niestety tylko na jednym koncie oszczędnościowym można mieć oproc. 4% - pozostałe 3 tylko 1,3% więc ten sposób z artykułu na wypłaty żonglując kontami nie zadziała bo jak umieścimy umieścimy kasę na innym to z oproc. 1,3% :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmm mam nadzieje ze to pomylka bo jestem zainteresowany..

    OdpowiedzUsuń
  16. Widzę, że spore zamieszanie się zrobiło. No niestety strona internetowa Orange nie jest zbyt czytelna. Dobrze, że wszystko się wyjaśniło.

    OdpowiedzUsuń