wtorek, 4 czerwca 2013

200 zł za konto z lwem z problemami na start


Pamiętacie promocję ING z premią 200 zł za zakupy z października ubiegłego roku? Były wówczas wielkie problemy z jej uruchomieniem co opisałem w artykułach Jak obejść blokadę grouponu ING z premią 200 zł oraz Odpowiedź ING w sprawie problemów z grouponem. Ostatecznie jednak wszystko się skończyło dobrze i Bank Śląski wypłacił obiecane 200 zł.

W chwili obecnej mamy powtórkę z rozrywki. Znów na grouponie mamy identyczną ofertę z takimi samymi wymaganiami i... znów z problemami na wejściu. Jak wiadomo, żeby skorzystać z promocji musimy się zarejestrować na stronie banku. Niestety brzmi to łatwo a wykonać o wiele trudniej.

Najprościej dostać się na odpowiednią stronę w ING klikając link zawarty na grouponie. Wystarczy na kuponie odszukać napis <-- LINK DO REALIZACJI. Z jego prawej stronie widzimy link, który przekierowuje nas na taką stronę:


Tutaj należy zacząć źródło: e.ingbank

Tutaj oczywiście należy wpisać swoje dane i kliknąć 'Potwierdzam udział w promocji'. Pojawi się wówczas napis 'Dziękujemy za zarejestrowanie się w promocji' a klawisz 'Potwierdzam' zamieni się w 'Otwórz konto'. Jego kliknięcie przekieruje nas na stronę zawierającą wniosek składający się z 5 kroków.

Niestety już wypełnienie pierwszego z nich czyli Weryfikacji użytkownika powoduje wyświetlenie poniższego komunikatu o błędzie.


Niestety szybko to się kończy


Kilkakrotne powtórzenie powyższych kroków powoduje każdorazowo ten sam skutek. W rozmowie telefonicznej z konsultantem okazało się, że osoby które były już klientami banku muszą stawić się w oddziale banku w celu otwarcia konta.

Tymczasem patrząc na regulamin w paragrafie 3 czytamy coś takiego
3. Kupon, o jakim mowa w § 3 ust. 1 pkt. 1.2 nie będzie realizowany bezpośrednio w oddziałach i placówkach Banku.

Wskazałem ów punkt pracownikowi infolinii wiadomo bowiem, że w kwestiach spornych zawsze brane są pod uwagę zapisy w regulaminie a nie słowa konsultantów. Dostałem odpowiedź: tak owszem wiadomo o tym wszem i wobec ale w tym konkretnym przypadku bank robi wyjątek i można tego dokonać w oddziale.

Czas pokaże. Poinformowałem o fakcie bycia klientem, ale nie nadmieniłem o korzystaniu z oferty groupona. Ciekaw jestem zatem czy ma to jakieś znaczenie. Też macie takie problemy?

Ciąg dalszy: Jak rozwiązać problem z grouponem na 200 zł w ING

36 komentarzy:

  1. Ja zaraz zabieram się do otwierania konta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a czy ta oferta jest na pewno na grouponie, bo przejrzałem oferte i nic ta nie ma..

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla całkowicie nowego klienta, wszystko poszło sprawnie. przelew inicjujący wyszedł , czekam na akceptacje i odpowiedz(Login) z ING. jedno pytanie, zasilenie konta może być przelew z innego konta na kwotę np raz w miesiącu 350 zl ?? co daje 1050 do sierpnia.. prawie aby wydać 1000 i zgarnąć 200zł :) dobrze rozumie ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedyny problem jaki napotkałem, to brak możliwości weryfikacji konta on-line poprzez przelew z innego banku. Konieczna jest wizyta kuriera z umową.
    Drugie konto (na dziewczynę) zakładane po raz pierwszy w ING udało się zweryfikować przelewem bez problemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie problemem było drugie imię, które w jednym banku miałeś podane, a w drugim już nie lub nazwa miejscowości.

      Usuń
  5. Czy konto można bez żadnych konsekwencji zamknąć zaraz po otrzymaniu premii? Czy zamknięcie konta w ING jest bezpłatne?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam,
    czy można później zamknąć konto bez problemów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim wykonaj płatność i natychmiast zlikwiduj kartę. Kosztuje 12 zł więc to trochę nierentowne.
      Zamknięcie trwa jak zwykle z 30-dniowym okresem wypowiedzenia więc trochę jest kłopotów z terminami. Zamykasz bowiem kartę jeszcze przed przyznaniem premii. Ale ostatecznie da się wyjść raczej bez problemów.

      Usuń
  7. polcan: brakuje mi w poscie szczegolow, za co doliczane sa dodatkowe oplaty (czy sa jakies) i na co uwazac. tak jak piszesz powyzej o karcie za 12pln. co to znaczy? co miesiac placi sie 12pln?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi po prostu o to, że od grudnia ubiegłego roku ING podniósł opłatę za kartę do 12 zł za miesiąc.

      Jest to jednak dla nas praktycznie nieistotne z tego względu, że wydanie kartą kwoty 200 zł zwalnia z tej opłaty. Skoro zakładamy konto by robić zakupy za minimum 333 zł na miesiąc po czym zamykamy kartę ten punkt wydaje się nieistotny.

      Usuń
    2. Nie wiem skąd wzięła się kwota 12zł, wszedzie jest mowa o 7zł:
      "0 zł użytkowanie zbliżeniowej karty Visa (miesięczna opłata za kartę wynosi 7 zł, chyba że miesięczna wartość rozliczonych przez bank transakcji bezgotówkowych wykonanych kartą, wyniesie co najmniej 200 zł w okresie od 29 dnia danego miesiąca do 28 dnia następnego miesiąca)"

      Usuń
    3. Informację mam od brata, który ma tam konto. Płacił 10 zł co miesiąc a jak podniesiono do 12 to zlikwidował kartę i otworzył konto w innym banku.
      Jakakolwiek kwota by nie była wydaje się mało istotna w świetle faktu, że i tak karta jest do natychmiastowej likwidacji po realizacji wymaganych płatności.

      Usuń
    4. Zgadza się opłata to 7 zł, należy się korekta..

      Usuń
  8. Założyłam konto bez problemów :) E

    OdpowiedzUsuń
  9. Konto założone bez problemu, przelew na 1 zł poszedł. Pytanie - czi i kiedy bank upomni się o grupon ??

    OdpowiedzUsuń
  10. No i wszystko gładko, do czwartego kroku (potwierdzenie danych)... Klikam "dalej" i stoję w miejscu... Choć nie do konca było gładko, musiałam zmienić numer konta do przelewu inicjującego, bo pierwszy stronce się nie podobał... I co mam robić?

    OdpowiedzUsuń
  11. Pewnie dla wyjadaczy w oddziale usłyszymy:
    - znowu Pan otwiera konto aby zgarnąć premię i zamknąć!
    - ...

    W każdym razie, życzę powodzenia. Sam nie skorzystam, bo nie zdążyłem zamknąć. Ale w 2014...

    Odchodząc od tematu,
    Ja wczoraj na demie Plus500 kupiłem akcje sony za pół lota z hakiem (54tys zł) z lewarem 10:1 (nie da się wybierać tu skali dźwigni) i dziś jestem 11tys zł na plusie. Wydaje mi się, że ich akcje mogą w 8lat podgonić apple, a na pewno polecieć w górę bo wychodzi ich nowa konsola. Mam pytanie, gdzie mogę kupić ich akcje 1:1 bo podobno płacą też dywidendę 1.5% (ale nie wiem co ile) oraz Warren Buffett podobno przymierzał się do zakupu. Zgodnie z jego idę, to chyba jedyna firma której powierzył bym z pół portfela gdyby zamknęli giełdę na 5 lat. Co autor o nich myśli.

    OdpowiedzUsuń
  12. Najgorszą sprawą w ING jest przymus zamykania konta w formie papierowej w oddziale, co bardzo komplikuje sprawę, jak nie ma się w mieście oddziału…

    Można też korespondencyjnie, ale tylko z poświadczaniem notarialnym wypowiedzenia !! (czyli de facto 20 zł + VAT w plecy u notariusza, nie licząc listu poleconego).

    Regulamin: http://www.ingbank.pl/_fileserver/item/1000405
    § 23 ust. 2. i § 87 ust.

    OdpowiedzUsuń
  13. @polcan

    U mnie tak jak w Twoim wpisie blokuje się na kroku 2. Nigdy nie byłem klientem tego banku więc nie wiem jaki jest problem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W oddziale będę dziś po południu więc wybadam sprawę.

      Usuń
    2. Dotam że próbowałem kont inicjujących z BGŻ i BZ WBK a nawet kuriera, za każdym razem ten sam odmowny komunikat...

      Usuń
    3. Też próbowałem obu sposobów, ale byłem już kilkakrotnie klientem ING więc pewnie jestem traktowany inaczej. Mają mnie w swojej bazie danych.

      Usuń
    4. Pan z infolinii zaprosił mnie do oddziału by skończyć otwieranie konta. Ponoć promocja będzie honorowana jeśli wcześniej nie byłem klientem.

      Usuń
  14. Witam. Zainteresowany ofertą postanowiłem "kupić" groupon i założyć konto. Niestety otrzymany przeze mnie link w grouponie, który ma przekierować na stronę ING z formularzem nie działa [404 Nie odnaleziono serwera].
    Link wygląda tak: http://www.grpn.pl/on/725676.
    Sprawdzałem w 2 przeglądarkach. Adres jest na pewno dobry.
    Czy ktoś z Was miał podobny problem?
    Pozdrawiam,
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  15. Spróbuj może wejść bezpośrednio na tą stronę: https://e.ingbank.pl/konto-z-premia

    OdpowiedzUsuń
  16. Pani na infolinii poinformowała mnie, że niemożność założenia konta przez internet może być spowodowana dowolnym powiązaniem z bankiem w przeszłości, np. poprzez pełnomocnictwo do cudzego rachunku. Stwierdziła, że w takim przypadku sposobem na internetowe załatwienie sprawy jest opcja z kurierem, ale i to nie zadziałało... Czyli pozostaje wizyta w oddziale...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakim prawem oni trzymają nas w bazie po zamknięciu wszystkich produktów? np. konta...

      Usuń
    2. Prawem polskim.

      Usuń
  17. Dziś moja mama zakładała konto (przez neta się nie dało). Okazało się, że jednak przyczyną nie jest posiadanie przez bank danych mamy w bazie, tylko... nie wiadomo, co... Po prostu z tajemniczych przyczyn nie da się w ten sposób, konieczna jest wizyta w oddziale, ale groupon ma być zaliczony (na wszelki wypadek wzięła z sobą wydruk). Niby miało to nastapić drogą reklamacji bezpośrednio po założeniu konta, ale pani wykonała telefon sprawdzający i okazało się, że nie ma takiej potrzeby. Zobaczymy, co z tego wyniknie ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. W Tabli opłat napisane jest że karta "kosztuje" miesięcznie 7 zł, chyba że zrobi się nią transakcji za co najmniej 200 zł od 28 dnia miesiąca do 29 dnia miesiąca następnego.
    Jeśli karta była aktywowana np. 15 dnia danego miesiąca to ile zdejmą mi z konta za tę kartę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytałem o to przy zakładaniu konta. Zdaniem konsultanta pierwszy miesiąc jest darmowy a dopiero od drugiego płaci się owe 7 zł.

      Ale niestety nie będę mógł zweryfikować tej informacji gdyż już zapłaciłem nią na kwotę powyżej 200 zł.

      Usuń
  19. wydałem już tysiaczka. Poczekać na zwrot 200 (kiedy?), czy lecieć do oddziału zamykać konto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biorąc pod uwagę miesięczny okres wypowiedzenia konto możesz zacząć zamykać nieco krócej niż 30 dni przed wypłatą premii. Kiedy ona nastąpi nie wiem, w regulaminie pewno jest napisane.

      Usuń
  20. "Wskazałem ów punkt pracownikowi infolinii wiadomo bowiem, że w kwestiach spornych zawsze brane są pod uwagę zapisy w regulaminie a nie słowa konsultantów."
    Oj z tym się nie zgodzę.

    OdpowiedzUsuń