No i stało się. I to szybciej niż ktokolwiek zapewne przypuszczał. Nowiutki Bank Smart, który na start starał się przyciągnąć nowych klientów kontem oszczędnościowym na 4% bez żadnych ograniczeń kwotowych już dokonał modyfikacji.
W ostatnich dniach czytelnicy wręcz zalali komentarze informacją o niej na obu blogach. Koniec braku górnego limitu, od teraz Bank Smart pozwala by tylko 50 tysięcy złotych pracowało na 4%, kto przeleje do nich więcej może liczyć co najwyżej na zaledwie 3%.
Zaskakująca jest krótkość dawnej oferty. O koncie napisałem jak tylko nowy bank się pojawił, a więc 12 czerwca. Nie minął nawet miesiąc i już mamy zmianę na niekorzyść dla nowych klientów. I co więcej zmianę, która automatycznie strąca Smart Bank z piedestału.
Ograniczenie kwotowe dla nowych Źródło: banksmart.pl |
Co prawda kto się załapał na 4% w trakcie pierwszego miesiąca dalej ma brak ograniczeń. Ale znając banksterów długo taka sytuacja nie będzie mieć miejsca. Można już zacząć odliczanie kiedy tak się stanie.
I patrząc na ruchy konkurencji widać, że nowy klon FM banku już nie oferuje najwyższej stawki na rynku! Nowym bardziej opłaca się założyć nowe konto 360 stopni w Millennium. Portugalczycy ciągle bowiem modyfikują ofertę i to na korzyść klienta!
Przypomnijmy, że do niedawna za założenie nowego konta bank z ptaszkiem oferował 4,00% do 25.000 zł, co czyniło go atrakcyjniejszym od Ping Ponga, ale w tyle za 'Smarkiem'. Wkrótce po ukazaniu się Banku Smart zobaczyliśmy nową tabelę oprocentowania, którą prezentuję poniżej.
Jak widać tutaj też mamy 4,00% do kwoty 50.000 zł w przypadku posiadania konta 360 stopni. Ale co więcej nadwyżka czyli kolejne 50.000 zł pracuje na 3,50% czyli zdecydowanie więcej aniżeli klon FM banku. Ba kto da powyżej 100.000 też będzie mieć coś ekstra.
Jak widać warto obserwować rynek. Przy dużych kwotach zyski są już bowiem zauważalne. Nie mówiąc o tym, że Millennium jest wygodniejszy nie wymaga bowiem ani mobilności i posiada placówki stacjonarne, które od czasu do czasu są przydatne.
Trudno po takim wybiegu dalej nazywać nowy klon Bank Smart. Przypomina on bardziej Smarkatego i rozwydrzonego bachora, tym bardziej że to brzdąc co nie ma jeszcze miesiąca, a już dzieli i rządzi. Dodajemy zatem do naszego słowniczka nowe określenie.
Można się było tego spodziewać prędzej czy później.
OdpowiedzUsuń"Nie mówiąc o tym, że Millennium jest wygodniejszy nie wymaga bowiem ani mobilności i posiada placówki stacjonarne, które od czasu do czasu są przydatne."
OdpowiedzUsuńNo nie wiem, czy wygodniejszy. Smarkaty jest bezwarunkowo darmowy (wpłacam pieniądze i zapominam, kontroluję tylko zmiany oproc.), a w 360, z tego co pamiętam, są jakieś upierdliwe warunki.
No fakt, w Millennium musisz zrobić przelew na 1000 zł oraz dokonać jednej płatności kartą, wystarczy zwykły zakup za symboliczną złotówkę. Są to jednak tak banalne czynności, które robi się z marszu, że nie uważam tego w żadnym wypadku za upierdliwość.
UsuńKto zresztą ma podpięty limit w koncie nie musi nawet robić przelewu, wystarczy po prostu zwrot pożyczonego limitu, więc praktycznie jedynym 'problemem', jest symboliczny zakup kartą, która pozwala na darmowe wypłaty z bankomatów na całym świecie.
na szczęście dla klientów zakladająych konta do 8 lipca ( w tym i mnie ) limit nie obowiązuje :) jak na razie
OdpowiedzUsuńAle lipa z tym Smarkiem, już przymierzałem się do założenia tam konta, ale przez te wprowadzenie progu dla 4 % sobie odpuszczę.
OdpowiedzUsuńA tak nas Pan z Banku Smart zapewniał w poprzednim temacie:
"Można odkładać oszczędności bez górnej granicy i dodatkowych wymogów. 4% bez ograniczeń planujemy utrzymać." - plany wytrwały miesiąć czasu. Kpina!
dla tych co zdążyli 4% utrzymali :)
OdpowiedzUsuńa na stronie millenium jest w ofercie że to oprocentowanie promocyjne na 3 miesiące jest :(
dokładnie tak, w millenium 4% jest tylko na 3 miesiące więc albo świadomie autor wprowadza ludzi w błąd albo nie doczytał podstawowych w sumie informacji dotyczących oferty w millenium.
OdpowiedzUsuńSkorzystałem z 4% w Millennium w czerwcu i takie oprocentowanie mam gwarantowane do stycznia 2015.
UsuńNie wprowadzam nikogo w błąd. To jest blog dla optymalizatorów więc tutaj opisuję to co sam robię, natomiast oferty są opisywane wg. jak to określasz "podstawowych w sumie informacji" prezentuję na blogu dla każdego czyli FpG. Szczegóły jak przedłużyłem 4% z 3 do 7 miesięcy opisałem w artykule:
http://polakcandwa.blogspot.com/2014/09/lifting-4-na-koncie-w-millennium-z.html
Jak wiadomo blogerzy mają kase za to ze dobrze pisza o danym banku co tłumaczy "pominięcie" tych 3 msc
OdpowiedzUsuńBank dla singli z małżonką lub małżonkem nie nada i odpada.
OdpowiedzUsuńOprocentowanie spada...juz tylko 3,2 % dostalam...lipa...
OdpowiedzUsuńJuż jest 3,1%, chociaż wydaje się, że to wciąż najlepiej na rynku.
OdpowiedzUsuńTo jest chory "bank". Pierwszy raz od 15 lat spotkałem się z brakiem możliwości zmian limitów na karcie. Oczywiście myślę o zmianie "w dół" czyli ograniczeniem, np dla transakcji mobilnych czy internetowych. NIE DA SIĘ !! Dzienny limit wypłaty z bankomatu 10 000 !!! jest sztywny. Suma wszystkich transakcji 20 000 jest sztywna !!! Absurd. Pozdrawiam. Tomek
OdpowiedzUsuńW SMART Banku znikają pieniądze z konta. W dniu 24.03.2014r. za przelewy wewnętrzne bank pobiera odsetki karne niezależnie od kwoty przelewu. Odsetki Karne to w moim i żony przypadku po - 2,76 zł. Błąd systemu, czy zaplanowana kradzież pieniędzy z Konta?
OdpowiedzUsuńBył to przelew wewnętrzny z KO (Smart Procent) na ROR, więc środki były. Odsetki karne zostały automatycznie pobrane już po przelewie z Konta ROR. Tak było w moim przypadku. Następnie dokonałem przelewu ze swojego Konta osobistego na osobiste konto żony, w tym samym Smart Banku. I co się okazało, że po zaksięgowaniu kwoty przelewu, również z żony konta pobrane zostały karne odsetki w tej samej kwocie co u mnie, czyli drugi raz 2,76 zł. Oskarżenia nie są bezpodstawne.
Informuję w sprawie reklamacji odsetek karnych z dnia 24.03.2015r. w kwocie 2x 2,76 zł. Otrzymałem z żoną pisemną informację od Bank Smart w dniu 30.04.2015r treść Cyt: "Uprzejmie informujemy, iż z uwagi na konieczność podjęcia przez Bank dodatkowych czynności wyjaśniających termin rozpatrzenia reklamacji uległ wydłużeniu do 90 dni, za co serdecznie przepraszamy. Informujemy również, że Bank dołoży wszelkich starań celem wyjaśnienia sprawy w najszybszym z możliwym terminie." W tak prostej sprawie Bank nie potrafi w miarę szybko rozpatrzyć reklamacji. Chyba, że takich reklamacji jest mnóstwo.
Dziś 08.07.2015r. dalej nie ma odpowiedzi na moją i żony reklamację.
Stanowczo nie polecam banku. Po wyjaśnieniu sprawy żegnam się z tym Bankiem.
Małżonce udało się założyć konto z aktywacją poprzez przelew z innego banku.
OdpowiedzUsuńKonto jest darmowe ale np. zmiana pinu jest płatna 5 zł. Próbowała zmienić pin do karty 3 razy i dopiero za trzecim się udało, oczywiście prowizję pobrało za wszystkie nieudane operacje. Minusem dużym jest brak szybkich przelewów i płatności w internecie.
Ja próbowałem założyć konto kilka razy ale niestety aktywacja nie powiodła się ponieważ dostawałem odpowiedź że dane się nie zgadzają, co było bzdurą bo skopiowałem dane i sprawdziłem.
Napisałem do nich z zapytaniem ale oni nie mają zwyczaju odpisywać na maile. Zadzwoniłem to odpowiedzieli że nie muszą udzielać odpowiedzi dlaczego bank odrzuca wniosek.
Po takim potraktowaniu już wiem że nie jest to poważna bankowość i strach tam cokolwiek trzymać.
Żona będzie zamykać u nich konto.