środa, 19 czerwca 2013

Koniec Eldorado w Millennium


Ojojoj. Szykuje nam się czarny rok w finansach. Od samego początku mamy nie tylko fale zniżek na lokatach oraz kontach oszczędnościowych, nie tylko całą serię niekończących się  nowych dodatkowych warunków zwalniających z opłat za konto osobiste, dodatkowo wycofywane są  kolejne premie.

Mowa o przyznawaniu cashback w Millennium. Jak wszyscy zainteresowani doskonale wiedzą od marca bank Millennium zmienił warunki przyznawania 3% premii za zakupy. Pisałem o tym szczegółowo w artykule Zmiany sposobu naliczania premii w Millennium. W zasadzie zmiana dotyczyła tylko minimalnej kwoty na jaką trzeba było zrobić zakupy teraz bowiem liczą się tylko kwoty minimum 100 zł.

Kilkanaście dni później w artykule Podkręcanie cashbacku podałem sposób w jaki można było łatwo obejść nowe ograniczenie. Dzięki niemu owe 50 zł można było zdobyć bez trudu. A nowy warunek stał się po prostu nieistotny.

Wystarczyło znaleźć sklep gdzie wymagana płatność była mniejsza aniżeli zwrot np. 5 zł, dzięki czemu wszelkie zakupy były praktycznie darmowe. Dzięki temu mieliśmy owe 50 zł praktycznie za darmo.

Darmowe zakupy


Działało wszystko bez zarzutu przez dłuższy czas. Wystarczyło po prostu dokonać w miesiącu 9 zakupów i za każdym razem wybierać 200 zł w kasie by dostać maksymalną premię. 


Od czerwca Millennium nie wypłaca już nagrody

W ten sposób w tym roku bezproblemowo można było zarobić 250 zł. Niestety nieoczekiwanie w czerwcu bank nie przyznał nagrody a reklamacja została rozpatrzona negatywnie. W długim elaboracie napisano między innymi.

Wypłacanie nagrody od transakcji niespełniających warunków we wcześniejszych miesiącach tj. do końca kwietnia 2013 r. wynikało z nieprawidłowości po stronie Banku. Sytuacja została naprawiona i począwszy od maja 2013 nagroda jest naliczana w sposób prawidłowy, zgodnie z Regulaminem. Tym samym, płatności kartą połączone z wypłatą gotówkową nie będą zaliczane do zwrotu.

A więc z jednej strony bank przyznaje się do winy, ale z drugiej robi zmiany iście bezpardonowo. BGŻ w komunikacie do klientów kulturalnie zapowiedział brak uznawania cashbacku od miesiąca czerwca i za wypłaty w kasie w maju naliczył jeszcze premię 50 zł. Od czerwca wiemy, że nie będzie tego uznawać więc wszystko jest ok.

Millennium jak widać zmiany wprowadza według własnego uznania a co gorsza bez żadnych zapowiedzi. Dostałem wiele maili od zdziwionych czytelników o braku premii od czerwca bez uprzedzenia. 

Na domiar złego dostałem także informację o zmianie przyznawania kredytu limitowego. W jednej z porad na blogu podałem jak zdobyć darmowy kredyt na kilkadziesiąt tysięcy w Millennium. Trick polegał między innymi na przeniesieniu limitu z innego banku. Rok temu dostawał go za darmo każdy kto chciał i miał taką możliwość> W tym roku wprowadzono opłatę i trzeba się było trochę nagłowić jak ją obejść ale jeszcze w lutym można go było dostać bez problemu.

Tymczasem jeden z czytelników, który skorzystał z porady napisał, że po przeniesieniu kredytu na maksymalną kwotę dostępną w KB czyli 3.000 zł dostał w Millennium dodatkowo jedynie 10% a więc zaledwie 3.300 zł...

Jak widać kończy się powoli Eldorado w Millennium.Chociaż testować jak zwykle nigdy nie zaszkodzi...

3 komentarze:

  1. ja bym radził trochę wstrzemięźliwości:
    "z jednej strony bank przyznaje się do winy, ale z drugiej robi zmiany iście bezpardonowo"

    rozumiem, że masz pretensje do banku, że "bezpardonowo" stosuje się do regulaminu, który zaakceptowałeś?

    a czy przypadkiem dotychczas to nie ty "bezpardonowo" wykorzystywałeś błąd banku i niezgodnie z regulaminem zgarniałeś premię?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pretensje to zdecydowanie za dużo powiedziane. Wiadomo, że nic nie trwa wiecznie i każda promocja się kończy więc fakt końca był pewny tym bardziej że coraz więcej ludzi zaczęło o tym pisać.

      Po prostu uważam, że BGŻ postąpił bardzo w porządku informując klientów o braku akceptacji cashbacku od czerwca a przyznał premię za maj. Millennium nie przyznał przemi za maj i zrobił to po cichu bez podawania do publicznej wiadomości, że następuje zmiana naliczania płatności.

      Usuń
  2. BGŻ musiał poinformować, bowiem zmieniał regulamin. Millennium nie zmieniał, więc nie miał o czym informować.
    Wiadomo było, że zgodnie z regulaminem transakcje cash back nie wliczają się do premii - to był błąd, którego likwidacja była kwestią czasu. Nie ma nad czym płakać tylko likwidować konto :-)

    OdpowiedzUsuń