środa, 4 września 2013

Nietypowa darmowa funkcjonalność w Citi Handlowy


W roku bieżącym o bankach piszemy praktycznie w czerwonych barwach co w finansach oznacza źle i bardzo wyraźnie widać to na FpG. Praktycznie na całym froncie banki odwracają się od klientów obniżając nieustannie oprocentowanie lokat i modyfikując umowy kont o niekorzystne dla klienta zmiany.

Nikomu z pewnością nie komentuje się przyjemnie ostatnich knowań bankowych. O wiele przyjemniej opisuje się coś w zielonych barwach co w finansach oznacza dobrze a więc warto polecić i zasługuje na uwagę. Takich rzeczy jest niestety coraz mniej.

Z pewnością do przyjemnych rzeczy należy unikalna funkcjonalność, na którą natknąłem się przypadkiem wczoraj w Citi Handlowy. Do tej pory nie korzystałem z usług tego banku, gdyż nie miał w ofercie nic ciekawego. Owszem uwagę zwracała karta kredytowa oferująca dla nowych klientów 200 zł, ale wyznaję trenerską zasadę: w przerwie nie zmienia się dobrze grającej drużyny.


Chodzi oczywiście o kartę kredytową. W przeciwieństwie do kont, kartę warto mieć zwykle jedną w portfelu a nie kilka, stąd staranny dobór spośród ofert na rynku. Kto raz skorzystał z kredytówki wie, że jeśli wiadomo jak z niej korzystać by przynosiła profity, trudno się bez niej obejść.

1. Karta kredytowa Polbank - koniec praktycznego cashback 1%
Przez długi czas używałem bardzo dobrej karty kredytowej Polbanku. Niestety od września wprowadzono tu beznadziejne zmiany w cashback, premiując zakupy dopiero od 100 zł. Co więcej akurat skończył mi się drugi darmowy rok użytkowania karty, więc i tak była ona na wylocie i wymagała wymiany. 


2. Karta kredytowa BGŻ - nie warto dla kombinowanego cashback 1%
Przez krótki czas w zastępstwie używałem karty kredytowej BGŻ, niestety tutaj karta ta funkcjonuje beznadziejnie
  • w promocji darmowe jest tylko kwartalne użytkowanie karty
  • nie oferuje zwrotu kasy wszędzie tylko w wybranych miejscach, 
  • zwrot jest progowy czyli trzeba wydać minimum 25 zł by zaczęło się naliczanie cashback 
  • domyślnie przelew wewnętrzny ustawiony jest na... kartę kredytową

Codziennie wykonuję kilka przelewów i robię to już praktycznie automatycznie. W efekcie pomyłkowo przelałem całą wypłatę na... kartę kredytową! Odzyskanie wypłaty z KK wiąże się z dodatkowymi kosztami więc zareklamowałem funkcjonalność bankowości BGŻ, która w bezsensowny sposób domyślnie ustawia przelew na kartę a nie ror. Bank oczywiście zwrócił pieniądze, ale dopiero po 5 dniach zwłoki.

Nie polecam zatem kredytówki BGŻ. Więcej tu problemów niż korzyści jakich wymagamy od praktycznego plastiku.


3. Karta kredytowa Citi - 200 zł dla każdego + darmowy pierwszy rok
Stąd przyszedł czas na Citi Handlowy. To pierwszy bank, który jakoś nie kwapił się z wydaniem karty kredytowej. Zwykle banki rozdają je jak najszybciej i to z pocałowaniem ręki. Citi dla odmiany jakoś nie zareagował na wniosek złożony za pośrednictwem MyDeal. A z komentarzy na przykład tutaj wynika, że inni też mają taki problem.

Podpowiedź jak połączyć się z odpowiednim działem Źródło: Citibank


Dopiero reklamacja i ponowne wysłanie wniosku zadziałało. Konsultant po 9 dniach w końcu skontaktował się ze mną. Po kolejnych 6 dniach dostałem sms z informacją o wysłaniu maila i kontakcie ze strony kuriera do 48 godzin.

Tymczasem minął kolejny tydzień a tymczasem kurier nie dał znaku życia a maile przychodziły z całego świata tylko nie z Citi Handlowego. Zamiast kolejny raz kontaktować się z MyDeal udałem się do oddziału Citi celem wyjaśnienia sprawy.

I tutaj niespodzianka. W oddziale Citi jest darmowy telefon czynny 24 godziny na dobę wraz z bankomatem. Do tej pory jedynie w Polbanku zdarzyło mi się korzystać z darmowych telefonów, ale tylko w godzinach pracy za pośrednictwem pracownika banku, który zawsze łączył mnie z centralą banku i pozwalał na rozmowę na koszt banku. W Citi nie musimy prosić o połączenie, mamy to nawet w niedzielę i w nocy.

O tym, że połączenie telefoniczne z bankiem może trwać całe wieki wie chyba każdy. Zwykle otrzymujemy informację: wszyscy konsultanci są w tej chwili zajęci i przez kilka czy kilkanaście minut wysłuchujemy smętnej melodyjki przerywanej hasłem Przepraszamy w tej chwili wszyscy nasi konsultanci są zajęci, prosimy czekać na połączenie. I tak w kółko aż niecierpliwych szlag trafi, a cierpliwi ucierpią na zdrowiu.


Gdy po średnio 20 minutach uda nam się dodzwonić, po wyjaśnieniu sprawy przekonujemy się, że połączyliśmy się z niewłaściwym działem i zostajemy przełączani nierzadko kilkakrotnie by dostać się do właściwego działu niczym w powieści Kafki Proces. Ale akcja działa się tam sto lat temu...

W Citi handlowym do pełni szczęścia brakuje tylko jednego - zwykłego krzesła, bowiem oczekiwanie, przełączanie, wyjaśnienie i rozwiązanie sprawy zajmie zwyczajowe pół godziny. Za to trzeba przyznać, że akcja nabiera tempa.

Wczoraj w południe dzwoniłem z banku. Po dwóch godzinach był mail, po trzech zadzwonił kurier i zapowiedział się raniutko dostarczyć dokumenty do podpisu, tuż po publikacji tego artykułu. 

W dalszym ciągu możecie zdobyć 200 zł lub 100 zł za założenie karty kredytowej w zależności od rodzaju karty o czym pisałem niedawno tutaj. Jeśli będziecie mieli problemy z jej otrzymaniem, jak widać najlepiej skorzystać z darmowego telefonu w oddziale.

Przydałaby się taka funkcjonalność w każdym banku. Niestety na razie jedynie Citi Handlowy ma coś takiego.

9 komentarzy:

  1. Skąd informacja o zmianach cashbacku w kartach kredytowych Polbanku. Na stronie banku nie ma żadnej takiej informacji a zmiany co Polcan zapowiadał 3 lipca miały już wejść w życie we wrześniu a nigdzie poza PP2 nie umiem uzyskać potwierdzenia tej informacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z korespondencji wewnętrznej z poziomu bankowości internetowej Polbanku. Oto treść komunikatu:

      Szanowny Panie
      Uprzejmie informuje, że zwrot 1 procenta będzie naliczany za każde 100zł, np jeżeli dokona Pan transakcji na kwotę 502 zł otrzyma Pan zwrot 5 zł.
      W razie dodatkowych pytań jesteśmy do Pańskiej dyspozycji całą dobę pod numerem telefonu 801 822 822 (z telefonów stacjonarnych - opłata jak za jeden impuls połączenia lokalnego) lub 22 3 822 822 (z telefonów komórkowych)

      i tak dalej. Przy zamykaniu karty zostałem zapytany o powód zamknięcia. Podałem oczywiście zmiany w sposobie naliczania cashbacku, co skutkowało natychmiastowym zamknięciem karty a nie namawianiem na przedłużenie umowy jak było rok temu.

      Usuń
    2. Infolinia banku potwierdza zmiany w cashback. Nastąpią od 16 września.

      Usuń
  2. Bank wysłał do klientów kilka kartek w których informował o tej zmianie

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm... Myślałem, ze pisząc "Nietypowa darmowa funkcjonalność w Citi Handlowy" miałeś na myśli możliwość opłacania rachunków (mieszkanie, gaz, światło, telefon, polisa, czesne, podatek od nieruchomości itp), a nie darmowy telefon z oddziału. Bo co mi po darmowym telefonie, skoro po 20 minutach oczekiwania słyszę " wszyscy konsultanci są w tej chwili zajęci, prosimy spróbować ponownie później" po czym następuje rozłączenie. Albo w opisie CitiPhone czytam "Zawsze możesz także wybrać połączenie z Doradcą" i sugestię jakoby wybranie 0 dawało takie połączenie. Tymczasem wybieram zero i słyszę że nie ma takiej opcji... Krótko: najgorsza obsługa telefoniczna ze wszystkich banków w jakich mam/miałem konto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem czekałem wczoraj na połączenie jakieś 10 minut, co jest normą, ale w końcu wszystko udało się załatwić ekspresowo. Równolegle złożyłem reklamację przez MyDeal ale ta droga nie dość, że koszmarnie długa to na dodatek strasznie nieskuteczna.

      W przypadku zakładania kont w innych bankach za każdym razem trzeba było spędzać kilkanaście minut i dłużej na własny koszt, nierzadko zakończonych niepowodzeniem. W Citi Handlowy spotkałem się po raz pierwszy z przeniesieniem kosztów na bank. A usługa dostępna jest 24/7 więc to chyba coś o czym warto powiedzieć innym.

      Usuń
    2. "Myślałem, ze pisząc "Nietypowa darmowa funkcjonalność w Citi Handlowy" miałeś na myśli możliwość opłacania rachunków"

      przecież w CITI z KK można opłacać rachunki za free

      Usuń
    3. Wartościowa informacja.

      Tak się składa, że już 3 razy korzystałem z telefonu w oddziale. Wczoraj około pół godziny i nic nie załatwiłem. Gdybym miał dzwonić z własnej komórki pewnie byłbym zły a tak jest to na koszt banku. Uważam to za bardzo fajną sprawę.

      Usuń
  4. Mnie również poinformowali ale zadowolony nie jestem .

    OdpowiedzUsuń