piątek, 24 listopada 2017

Powtórka z Wołomina czyli wezwanie do zapłaty dla członków upadłej Kasy SKOK Polska


Niemal rok temu większość członków nieistniejącego już SKOK Wołomin dostało wezwanie do zapłaty przez jego syndyka. Nie wszyscy, bowiem syndyk uznał, że nie ma co sobie zawracać głowy tymi, którzy posiadali tylko jeden udział.

Wywołało to zrozumiałą burzę o czym świadczą liczne komentarze oraz cała seria artykułów o tym, że teoretycznie syndyk może robić to samo w latach kolejnych.  No i zrobił, ale tym razem dotyczy to członków innej popularnej Kasy.

Informację o tym dostałem od kilku czytelników jednocześnie. Na prośbę jednego z nich publikuję treść maila, wraz z licznymi pytaniami:

Sprawa dotyczy upadłej kasy SKOK Polska. Sytuacja była/jest analogiczne do SKOK Wołomin. Do samego końca funkcjonowania kasy nie były publikowane jakiekolwiek informacje o jej problemach.
Z dnia na dzień ogłoszono upadłość. 13 listopada tego roku dowiedziałem się, że długi kasy syndyk - Lechosław Kochański (ten sam od Wołomina), sprzedał firmie trzeciej - "FTI Profit" z Warszawy. Firma ta domaga się teraz dopłaty 100% wniesionych i utraconych przeze mnie wkładów. Sytuacja jest analogiczna do SKOK Wołomin. Z tym, ze tu nastąpiła sprzedaż długów.


Jak widać to pochodna działań tego samego syndyka, który wywołał niezłe zamieszanie ze SKOKiem Wołomin. Wielu członków zgłosiło sprzeciw wobec jego absurdalnych żądań, niemniej jednak jak pamiętamy podtrzymał on swoje żądania zapłaty w odpowiedzi na stawiane mu zarzuty.

Po pół roku okazało się, że Prokuratura Krajowa podważyła czynności syndyka SKOK Wołomin. Wydawało się, że zakończy to ten bezsensowny spór o zachłanność syndyka. Nic z tego, syndyk jak widać zainspirował innych do dzialania, ktore przypomina nieco lekceważące podejście Amber Gold do zarzutów gdańskiej prokuratury, które skończyło się wielką aferą.



Moje pytania zatem brzmią:
  • czy w tej sytuacji można dołączyć się do pozwu zbiorowego przeciwko Lechosławowi K., na którego podstawie decyzji FTI Profit domaga się teraz pieniędzy?
  • jak mogę opóźnić bieg postępowania? Czy zgłoszenie do prokuratury wyłudzenia wystarczy?
  • czy w zgłoszeniu mogę się powołać na dotychczasowe postępowanie przeciwko Lechosławowi K.?
Pozywać muszę jednak "FTi Profit"
- czy są chętni do złożenia pozwu zbiorowego przeciwko "FTI Profit"?

139 komentarzy:

  1. mój ojciec też dostał pismo wzywające do zapłaty...
    powiedziałem mu, że musiałby walczyć w sądzie aby nie płacić...
    zrezygnował i 1500 zł zasiliło konto syndyka... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałeś artykułu czerwcowego o stanowisku Prokuratury Krajowej? W oświadczeniu napisano wyraźnie, że syndyk nie ma kompetencji do podejmowania takich działań jak wysyłanie wezwania do zapłaty.

      Usuń
    2. niestety nie czytałem...
      teraz (po wpłacie) to i tak już pozamiatane...

      Usuń
  2. Pisać do Prokuratury Krajowej. Działanie syndyka to jawna próba wyłudzenia. Jak na wnuczka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym się zresztą pisał pod pozew zbiorowy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wezwanie przed sądowe do zapłaty też otrzymałem od firmy Profit w końcu zeszłego tygodnia (pismo wystawione 21.11.2017 r). Podobnie jak u ciebie firma Profit kupiła wierzytelność od syndyka SKOK Wołomin. Też zastanawiam się co z tym zrobić? Czekać na aż Profit założy sprawę sądową czy zrobić coś innego? Czy ktoś wie czy Profit złożył już jakiś pozew w tej sprawie do sądu i jaki był wyrok? Jakie są szanse, na wygranie sprawy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie również otrzymałam takie pismo pomóżcie co mam robic,gdzie się z tym udać?

      Usuń
    2. Jestem w podobnej sytuacji. Czy coś się dzieje w tej sprawie? Próby kontaktu ze Stowarzyszeniem Wspierania Spółdzielczości Finansowej im. Św. Michała nieudane - nie odpowiadają na maile. Czy Profit podjął jakieś działania wobec kogoś, kto nie zapłacił?

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. Też dostałam takie wezwanie i nie wiem co robić dalej

      Usuń
  5. Małe wyjaśnienie do powyższej nieprecyzyjnej
    mojej wypowiedzi. Przed sądowe wezwanie do zapłaty otrzymałem od firmy windykacyjnej Profit w sprawie wierzytelności SKOK Polska i powinienem raczej napisać, że firma Profit kupiła wierzytelności od syndyka SKOK Polska (a nie SKOK Wołomin, choć prawdą jest, że syndykiem obu skoków jest ta sama osoba).

    OdpowiedzUsuń
  6. Złożyłem zawiadomienie do prokuratury. Na razie odzewu brak odzewu. napisałem też do stowarzyszenia od pozwu zbiorowego dot. Wołomina, tez zero odzewu :(. Jak się z nimi inaczej skontaktować?

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim zdaniem Profit do sądu nie pójdzie. Im chodzi o pozyskanie pieniędzy od frajerów, którzy prawa nie znają i zapłacą, aby nie mieć kłopotów

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy ktoś ma wiedzę, kiedy przedawnia się roszczenie o zapłatę podwójnej wysokości posiadanych udziałów w przypadku SKOK Wołomin?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urwałeś się właśnie z choinki?
      http://pk.gov.pl/aktualnosci-prokuratury-krajowej/prokuratura-staje-w-obronie-czlonkow-skok-wolomin.html

      Usuń
  9. Witam w piątek 19 też otrzymałam wezwanie od tfi profit na 800 złotych ,chyba odpisze im pismem i wyśle do prokuratury,bo to jawne zlodziejstwo

    OdpowiedzUsuń
  10. To może zbierzmy się razem i złóżmy pozew zbiorowy? Nie wiem jak Ci ludzie ze Skoku Wołomin czy dał im syndyk później spokój czy dalej żądał pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dał spokoju. Mój tata właśnie dostal nakaz zapłaty na 630 zł! też nie wiem do zrobić. SKOK Wołomin. Ten link do stanowiska prokuratur krajowej nie działa :-(

      Usuń
  11. Pisma wciąż są rozsyłane. Mój ojciec dostał wezwanie na 1000 zł. Czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić? Poza zapłaceniem oczywiścia...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również w styczniu 2018 r. dostałam przedsądowe wezwanie do zapłaty od firmy FTI Profit SA. Odpisałam im, że nie godzę się z ich skandalicznymi roszczeniami. Napisałam pismo do Prokuratury Krajowej, do Stowarzyszenia Wspierania Spóldzielczości Finansowej opisując zaistniałą sytuację. Na adresy mailowe do Komisji Nadzoru Finansowego oraz do posłów-członków Komisji Finansów Publicznych (w Sejmie) wysłałam również informacje. Zachęcam do pisania, jak największą liczbę poszkodowanych. To przyniesie efekt. Nie możemy tej sprawy odpuścić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dostałem takie samo pismo dziś i też na 800 zł. Pani Anno, nie wiem, czy jest możliwość otrzymania kopii Pani tekstów do Prokuratury, owego Stowarzyszenia oraz KNF. Powklejałbym swoje dane i też napisał. Czy byłaby taka możliwość z Pani strony ? gmadycki@wp.pl. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Czy mogę prosić informacje na priv mooomarta@gmail.com

      Usuń
    3. Pani Anno bzy można prpsić o kontakt w tej sprawie mania23@op.pl

      Usuń
    4. ja też poproszę o kontakt, mój email: jsosnowska92@gmail.com

      Usuń
    5. Również proszę o kontakt na maila patoro@poczta.onet.pl

      Usuń
    6. Witm, też chętnie dołącze swoje stanowski. Czy mogę prosić kopie tych pism na fimmobid@gmail.com ? teżnapiszę!

      Usuń
    7. Też się dołączam. Proszę o kopie tych pism na miroslaw70@gmail.com

      Usuń
  13. Drodzy Państwo,

    Rzekome wierzytelności SKOK Polska, które nabyła firma FTI Profit nie mają podstaw prawnych.
    Pełna treść § 58 ust. 5 Statutu SKOK Polska brzmi:
    "Odpowiedzialność członków za straty powstałe w Kasie jest równa podwójnej wysokości wpłaconych udziałów z zastrzeżeniem § 57 ust. 2 pkt 5 Statutu."
    Zastrzeżenie to (co syndyk Kochański w swojej decyzji raczył przemilczeć) stanowi:
    "za zgodą Komisji Nadzoru Finansowego, dodatkowa kwota odpowiedzialności członków, w części określonej przez Komisję Nadzoru Finansowego"
    Zatem aby powstała wierzytelność z tytułu podwójnej odpowiedzialności musiała istnieć zgoda KNF i określona w niej kwota, których
    nie było.

    Proponuję zatem zamiast pieniążków, wysłać cwaniakom z firmy windykacyjnej kilka ciepłych słów z pouczeniem o obowiązującym stanie prawnym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, bo też właśnie otrzymałem takowe wezwanie na 800 PLN.
      P.S. Czy ma jakieś znaczenie wysyłanie kopii do prokuratury ?

      Usuń
    2. Mogę prosić o kontakt w tej sprawie na mooomarta@gmail.com
      Też dostałam takie pismo

      Usuń
    3. leslaw_g@o2.pl5 kwietnia 2019 07:15

      Miałem już sprawę w sądzie , wygrałem ich wniosek został odrzucony

      Usuń
  14. Telewizja jest konieczna! To ludzi zabija

    OdpowiedzUsuń
  15. Byli członkowie SKOK Wołomin jednak muszą zapłacić.wniosek prokuratury oddalony

    pełny tekst poniżej:

    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/byli-czlonkowie-skok-wolomin-jednak-musza-zaplacic-wniosek-prokuratury-oddalony/1th3qee

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest tzw. fake news.
      Jest dokładnie odwrotnie. Syndyk w postępowaniu ze SKOK Wołomin przekroczył swoje uprawnienia, a sędziowie komisarze (p. sędzia Zagrobelny, a później p. sędzia Brzozowska) nie zareagowali w porę i teraz sprawę próbują zamieść pod dywan. Z tego właśnie powodu w postępowaniu ze SKOK Polska syndyk zamiast windykować należności, opędzlował je firmie windykacyjnej, i niech ona się martwi.

      Usuń
  16. To jest jawna próba wyłudzenia od tych, co się boją i dobrowolnie zapłacą. Takie działanie socjotechniczne. Modyfikacja metody na wnuczka w skali masowej, bo tu próbuje się oszukać tysiące ludzi. Nikt do sądu nie pójdzie, bo tam nie ma szans.
    Trzeba słać doniesienie do prokuratury krajowej z tytułu podejrzenia przestępstwa wyłudzenia. Art 13 par 1 kk ww powiązaniu z art. 286 kk.

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam, pilnie potrzebuje najaktualniejszego regulaminu/statutu kasy "SKOK POLSKA". Posiadam jedynie dokument z 16.09.2013. Kontakt: apk@int.pl

    Chcialbym sie rowniez dowiedziec czy firma TFI Profit podejmuje jakies dzialania poza rozsylaniem "przedsadowych wezwan do zaplaty"? Czy komukolwiek sprawe faktyczni skierowano do sadu? Czy TFI Profit/Syndyk sie kontaktowalo w jakis inny sposob poza pojedynczym pismem wzwyajacym do zaplaty? Jesli tak to prosze o opisanie sprawy najlepiej tutaj w komentarzach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tekst statutu dostępny jest pod adresem:
      http://docplayer.pl/10301961-Statut-spoldzielczej-kasy-oszczednosciowo-kredytowej-polska.html

      Nic mi nie wiadomo odnośnie podejmowania przez FTI jakichkolwiek działań innych niż rozsyłanie pism.

      Usuń
  18. To jest wlasnie statut z 16.09.2013, SKOK Polska upadl 25.02.2016, wiele sie moglo zmienic.

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam,dzisiaj otrzymałam wezwanie podobnej treści z terminem tygodniowym do zapłaty.Nie wiem co zrobić? Ktoś przychylny wyjaśnił mi,żeby poczekać na sądowy nakaz zapłaty i wtedy odwoływać się.Proszę napiszcie, co o tym sądzicie.Swoją drogą chętnie dołączę się do pozwu zbiorowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a mogę wiedzieć jaką kwotę otrzymaliście do zapłaty?

      Usuń
  20. Witam ja tez chetnie dolacze do pozwu zbiorowego

    OdpowiedzUsuń
  21. ja dopiero teraz dostałam wezwanie do zapłaty w kwietniu 2018 na adres rodzicow. Mama zapłaciła kwota trzydziesciparę złotych. Martwwię sie ze znowu cos wyślą za jakis czas.......

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam.Ja własnie dziś dostałem wezwanie do zapłaty w ciągu 21 dni od otrzymania nakazu.Nie wiem co robić.

    OdpowiedzUsuń
  23. Też dostałem dziś wezwanie do zapłaty
    W ciągu 21 dni. Nie płacę! Czekam na
    A wyrok sądu. Niech syndyk założy sprawę i wygra w sądzie cywilnym. Od postępowania nakazowego się odwołam. Do konca tego roku się przedawni!

    OdpowiedzUsuń
  24. Też dostałem dziś wezwanie do zapłaty na uwaga 30 PLN - miałem jeden udział. Nie płacę. Niech mnie podadzą do sądu.

    OdpowiedzUsuń
  25. Syndyk Skok Wołomin dalej wysyła wezwania nawet do tych co 1 udział ma czy wysyłać rezygnację z członkostwa?

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja jak i ool mojej rodziny dostało wezwanie na kwotę 30zl

    OdpowiedzUsuń
  27. Też dostałem i nie mam zamiaru płacić.
    Poczekam zobaczę

    OdpowiedzUsuń
  28. ja tez dostałem i oczywiscie złodziejom i naciagaczom nie bede placił

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dostałam i zapłaciłam ponieważ byłam u adwokata i dowiedziałąm się ,że trzeba płacic z tytułu odpowiedzialności no chyba ,że chcę poczekac ,aż sprzedadzą firmie windykacyjnej,bo mają takie prawo,a wtedy dojdą rózne inne koszty i lepiej nie ryzykowac .

      Usuń
    2. Pani nie była u adwokata tylko u konowała.

      Usuń
  29. Dziś otrzymałam wezwanie do zapłaty 100 zł nie płacę poczekam...

    OdpowiedzUsuń
  30. Rzekome wierzytelności SKOK Polska, które nabyła firma FTI Profit nie mają podstaw prawnych.
    Pełna treść § 58 ust. 5 Statutu SKOK Polska brzmi:
    "Odpowiedzialność członków za straty powstałe w Kasie jest równa podwójnej wysokości wpłaconych udziałów z zastrzeżeniem § 57 ust. 2 pkt 5 Statutu."
    Zastrzeżenie to (co syndyk Kochański w swojej decyzji raczył przemilczeć) stanowi:
    "za zgodą Komisji Nadzoru Finansowego, dodatkowa kwota odpowiedzialności członków, w części określonej przez Komisję Nadzoru Finansowego"
    Zatem aby powstała wierzytelność z tytułu podwójnej odpowiedzialności musiała istnieć zgoda KNF i określona w niej kwota, których
    nie było.

    Proponuję zatem zamiast pieniążków, wysłać cwaniakom z firmy windykacyjnej kilka ciepłych słów z pouczeniem o obowiązującym stanie prawnym.

    OdpowiedzUsuń
  31. Tez dostalam pismo na 100 zl. Jest jeszcze fakt lamania uatawy o sprzedzazy danych osobowych.

    OdpowiedzUsuń
  32. Mój partner również dostał pismo. Ma zapłacić 100zl . Czy jest to wyłudzenie? Czy ktoś kontaktował się z prawnikiem?

    OdpowiedzUsuń
  33. Dostałam wezwanie do zapłacenia 100,00 zł w ciągu 7 dni pod groźbami m.in. sprawy w sądzie, wizyty komornika itd. Nie mam zamiaru płacić za tych, którzy zdefraudowali pieniądze w 2015 roku. Mój kredyt w całości spłaciłam na pocz. września 2014 roku. Nie wypisanie mnie z członkostwa kasy to samowola pracowników. Dziękuję Panu Konradowi za przytoczenie przepisu pominiętego w działaniach Orofitu i Syndyka. Chętnie dołączę do pozwu zbiorowego.

    OdpowiedzUsuń
  34. 22,06,2018 Dostaliśmy Pismo z Profit , przed sądowe wezwanie do zapłaty. Proszę o info , co z tym robicie. Dzwonię na infolinię , bezczelny facet twardo ,że pójdziemy do sądu . Ja ok jeśli tak trzeba to pójdziemy

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam, mój tato też dostał pismo, żeby płacić FTI Profit.. Zastanawia mnie tu jedno,jest postanowienie sądu XGUp214/16, że sędzia zezwala syndykowi na sprzedaż z wolnej ręki wierzytelności (...)z tytułu odpowiedzialności 18660 członków SKOK Polska za stratę bilansową kasy za rok 2015 w podwójnej wysokości wpłaconych udziałów (..). " Czy to postanowienie nie świadczy o tym, że w tym przypadku w zasadzie nie wyjścia i trzeba zapłacić? czy przy Wołominie też takie były wysyłane?
    Proszę o wsparcie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo macie do zapłaty?

      Usuń
    2. 100 zł. Jeszcze się zastanawiam czy płacić, ale trochę poczytałam i skłaniam się jednak to tego, żeby nie płacić.

      Usuń
  36. 100 zł przyszło do teściowej dokładnie to samo jw. To samo postanowienie, z tego wydziału upadłościowego.

    OdpowiedzUsuń
  37. Mąż dostał 156 zł , niby nie dużo można by było wpłacić , ale ja kompletnie tego nie rozumiem . Kredyt spłacony w całości , jak wpłacimy raz , co chwila będą przysyłać do zapłaty . dzwoniłam na infolinię facet okropny , żąda pieniędzy i koniec
    nie wiem co robić , mam mieszane uczucia , raczej nie zapłacę . A Państwo co zamierzacie ?

    OdpowiedzUsuń
  38. Dzisiaj tez dostałam przedsądowe wezwawanie do zapłaty na 100 zł.Dzwoniłam do FIT PROFIT i również rozmawiałam z okropnym nieuprzejmym facetem bez dyskusji kazał mi zapłacić choć ze SKOK rozliczyłam się bardzo dawno.Ponadto głos tego faceta był zniekształcony.Naciągają nas ja nie płacę poczekam , jest teraz RODO nie mają prawa do moich danych oszuści.

    OdpowiedzUsuń
  39. Otrzymałem pismo z żądaniem zapłaty 100 zł od FTI Profit. Nie płacę :-) Proszę o informację czy poza wysyłaniem pism podejmowane są jakieś inne działania.

    Czy ktoś złożył zawiadomienie do prokuratury?
    Cz można prosić o treść zawiadomienia (szablon)?

    OdpowiedzUsuń
  40. Każdy kto posiadał konto bądź kredyt lub tez lokatę w latach 2014-2016 jest obciążony składkom członkowska taki był warunek korzystania z usług skok polska i niestety musi wplacic dana kwote. Regulamin skok polska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a co jeśli dostała to moja matka, która od miesiąca nie żyje?

      Usuń
    2. Mam taką samą sytuację, tata zmarł w lipcu 2017, dziś październik 2018 dostałam przesądowne wezwanie do zapłaty, razem z postanowieniem sądu o sprzedaży wierzytelności z wolnej ręki

      Usuń
  41. Wczoraj dostałam wezwanie 100 zł do zapłaty

    OdpowiedzUsuń
  42. Mój mąż dostał wezwanie dzisiaj do zaplaty 100 zł

    OdpowiedzUsuń
  43. Mój mąż dostał dzisiaj wezwanie do zapłaty 100 zł

    OdpowiedzUsuń
  44. Dzisiaj dostałem wezwanie do zapłaty w kwocie 100zł. z terminem 7dni. Nie rozumiem tego za co mam płacić jeżeli ostatni kredyt w SKOK spłaciłem przed terminem w roku chyba 2004 już nie pamiętam. To chyba jest jakaś pruba wyłudzenia pieniędzy. Jeżeli będzie duża ilość chętnych do pozwu zbiorowego to chętnie się przyłączę.

    OdpowiedzUsuń
  45. witam
    dwa miesiace temu złożyłem zawiadomienie do prukuratury w pruszkowie ,
    obecnie dostałem informacje że sprawe przejęła prokuratura w warszawie praga północ , połaczyła podobno kilka spraw.
    ja złożyłem doniesienie do prokuratury o próbe wyłudzenia , ponieważ syndyk i FTI cytuje wybiórczo art ze statutu kasa polska nie wspominają o konieczności posiadanie zgody KNF - oczywiście takowej nie posiadają . Na stronie https://megawrzuta.pl/download/e35571c1e273630aa0d86c8398603330.html
    umieściłem pełen statut kasa polska zwróćcie uwagę na pełne brzmienie § 58 p.5 + odnośnik na § 57 ust. 2 pkt 5 Statutu i porównajcie z pismami które otrzymaliście.
    Wygląda to na celowe cytowanie art wyrwanego z kontekstu .
    proponuje składać do prokuratury wnioski o wyłudzenie w stosunku do syndyka/prawnik/ oraz pani prawnik z FTI która sie pod tym wszystkim podpisała - prawnik ma obowiązek działać zgodnie z prawem
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  46. Moja mama dostała taż wezwanie do zapłaty 28.08.2018 na kwotę 100zł zgłosić do prokuratury

    OdpowiedzUsuń
  47. Moja mama też dostała takie wezwanie

    OdpowiedzUsuń
  48. Odpowiedzialność członków za straty powstałe w Kasie jest równa podwójnej wysokości wpłaconych udziałów z zastrzeżeniem § 57 ust. 2 pkt 5 Statutu.

    A pkt 5 ma treść "za zgodą Komisji Nadzoru Finansowego, dodatkowa kwota odpowiedzialności członków, w części określonej przez Komisję Nadzoru Finansowego"

    Czyli jest to jawna próba wyłudzenia pieniędzy !

    NIE PŁACĘ !
    Dzięki Robert za status !

    OdpowiedzUsuń
  49. Widzę że zaczęli kolejną serię wezwań. Ja dzisiaj dostałem polecony z W-wy i także uważam za bez bezpodstawne żądania FT Profit !

    OdpowiedzUsuń
  50. Dostaliśmy dziś takie wezwanie. Ważne info. w tej sprawie i wskazówki, co robić można znaleźć na stronie http://swsfsm.pl/wezwania-do-zaplaty-od-syndyka-skok-wolomin/ oraz ważny komentarz do podwójnej odpowiedzialności członków skok: http://swsfsm.pl/prawo-upadlosciowe-komentarz-pod-red-aj-witosz-2017-dodatkowa-odpowiedzialnosc-czl-skok-mec-m-mozdzen-3/
    Podwójna odpowiedzialność może nastąpić wówczas, gdy tak postanowi odpowiedni organ zarządczy (te jednak zostały rozwiązane), syndyk nie może podjąc takiej uchwały - wczytajcie się! Piszcie też do rządu - wskazówki w pierwszym linku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy aby na pewno dobrze to rozumujemy ponieważ pisze tam że prawo upadłościowe przewiduje rozwiązanie organów zarządczych i nadzorczych ale nie organów uchwałodawczych

      Usuń
  51. Ja też dostalam wezwanie do zapłaty 100zł. Narazie nie płacę

    OdpowiedzUsuń
  52. Mam pytanie, wezwanie dostaliście listem zwykłym , czy poleconym?

    OdpowiedzUsuń
  53. Właśnie otrzymałam wezwanie na 100zł i nie mam zamiaru płacić.

    OdpowiedzUsuń
  54. Ja wczoraj dostałam zapłatę na kwotę 81,12 zł. Nie płacę.

    OdpowiedzUsuń
  55. Dostałem dzisiaj poleconym. 83zł :-). Nie płacę. Kredyt spłaciłem chyba w 2004 roku.

    OdpowiedzUsuń
  56. czy u kogoś została skierowana sprawa do sądu?

    OdpowiedzUsuń
  57. witam
    syndyk skok wołomin kieruje sprawy do E-sądu ,
    UWAGA: odbierajcie pocztę z sądu z Lublina ,w liście z sądu z Lublina będzie POZEW i 8 stron bełkotu prawniczego oraz najważniejsze NAKAZ PŁATNICZY W POSTĘPOWANIU UPOMINAWCZYM !!!!!
    bardzo wazne jest aby w ciagu 14 dni od otrzymania tzw nakazu płatniczego z e-sadu złozyć tzw: sprzeciw , inaczej egzekucja idzie do KOMORNIKA i praktyczne koniec.
    Jakie argumenty do sprzeciwu , np;
    -dług przedawniony / długi z działalności przedawniają się po 3 latach - upadek skok wołomin luty 2015 /
    -jedyne organy które mogły zastosowac artykuły na które powołuje sie syndyk to Walne Zgromadzenie skoku wołomin czyli nie syndyk /struktury skoku rozwiązane w momencie ogłoszenia upadku rzez sąd /
    -powołać się na Prawo Spółdzielcze że członek spółdzielni nie odpowiada za długi spółdzielni wobec WIERZYCIELI
    -

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WITAM. MAM PYTANIE GDZIE MOŻNA ZŁOŻYĆ TAKI SPRZECIW?

      Usuń
    2. sprzeciw wysyła sie listem poleconym /np:za potwierdzeniem odbioru/ na adres sądu z nakazu

      Usuń
  58. na adres sądu który będzie w nakazie .
    szczegółowy opis co powinien zawierać SPRZECIW - jest to wazne - na stronie: https://rekinfinansow.pl/nakaz-zaplaty-e-sad/

    OdpowiedzUsuń
  59. Też dostałam takie pismo.Ale skoro wzywający do zapłaty mają informacje o tym ile każdy z nas ma dopłacić to rozumiem ,że mają dostęp do pełnej dokumentacji klientów byłej ,,instytucji''.Chętnie ją zobaczę.Wszelkie operacje bankowe i rozliczenia z klientami są zapewne przechowywane,a osoby ,które rozsyłają wezwania do zapłaty liczą na to,że wielu klientów zwyczajnie nie pamięta kiedy np.brało pożyczkę bo dawno ja spłaciło.Upomnę się o taką specyfikację.Tym bardziej,że raz już płaciłam i obiecali sprawę zamknąć.

    OdpowiedzUsuń
  60. czy ktoś z Was otrzymał wykreślenie z listy członków SKOK w związku z niedopełnieniem obowiązków członkowskich (nieaktualne dane), ja cos takiego otrzymałem i uzasadnienie o możliwości odbioru wpłaconych udziałów - oczywiście wirtualnych. wysłałem im to na @ jednak nadal się domagają twierdząc że to było przed wykreśleniem mnie z listy członków, wnioskując polubownym zamknięciem sprawy - czy ma ktoś podobną sytuacje?

    OdpowiedzUsuń
  61. To co oni wyprawiają to przechodzi ludzkie pojęcie, zwykła banda polaczków złodzieji. Jakis miesiąc temu przyszło pismo na moją zmarłą babcię kwota do zapłaty około 30 zł. Dzwoniąc na infolinie przedstawiłem swoją sytuację, że babcia juz od kilku lat nie żyje, a pozatym wszystko było spłacone. Gościu na infolini powiedział, że trzeba zapłacić mimo to inaczej sąd. Pytałem chyba 3 razy czy jak zapłacę tą kwotę sprawa będzie zakończona, oczywiście mi to potwierdził i zapewniał, że będzie wszystko wporządku i to jedyna opłata. Z dniem dzisiejszym przyszło pismo na 82,44 zł. Widzę ze w poszczególnych okresach wysyłaja do wszystkich podobne kwoty to czyste złodziejstwo. Co polecacie zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  62. Również otrzymałem wezwanie przedsądowe (z nakazem płatności 7 dni) zadłużenia w wysokości 100 zł od fti profit z Warszawy jako nabywcy wierzytelności od likwidatora znanego syndyka-króla lechosława. Zignorowałem wezwanie i napisałem zawiadomienie do Prokuratury Krajowej o możliwości popełnienia przestępstwa (wyłudzenie). Obecnie mam potwierdzenie, że moja korespondencja trafiła do Prokuratury Okręgowej Warszawa Praga i dotyczy prowadzonego postępowania o sygn. PO Ds II 27.2018. Moja korespondencja przesłana została również do Dyrektora Departamentu Sądowego celem dokonania analizy prawnych możliwości rozwiązania problemu. Tyle na razie z PK. Tymczasem na poczcie czeka na mnie sądowa przesyłka polecona jak się domyślam z pozwem i zapewne z nakazem płatniczym w postępowaniu upominawczym. Skontaktowałem się ze Stowarzyszeniem Wspierania Spółdzielczości Finansowej Św. Michała i jako pomoc otrzymałem wzór pisma (sprzeciwu) jaki zamierzam z całą argumentacja przesłać na adres sądu z którego odbiorę pozew. Co dalej poinformuję na forum.
    Ps.
    O całej sprawie doskonale wie Prokuratura Krajowa, na stronie www jest nawet stosowne oświadczenie PK w sprawie poszkodowanych ze SKOK Wołomin. Sprawa SKOK Polska to powielenie pewnych zachowań syndyka ze SKOK Wołomin. Chodzi o to aby w majestacie prawa wyrwać dodatkowa „kasę” przy likwidacji Kasy.
    O sprawie również poinformowana jest szczegółowo Sejmowa Komisja Finansów Publicznych dzięki odwadze i determinacji Stowarzyszenia Wspierania Spółdzielczości Finansowe Św. Michała (SWSF). Czytając obszerne sprawozdania z obrad komisji widać tam zupełną bezradność panów posłów. jakkolwiek podchodzą do tego zagadnienia.
    Jest również wyczuwalne przyzwolenie na niewiarygodnie upokarzające działanie syndyka.
    Czy sprawiedliwość i uczciwość weźmie górę nad interesami? Sprawę rozstrzygnie niezawisły sąd.
    Nie mam wątpliwości, że wielu z nas jest "pionkami" na szachownicy i piękne oświadczenia PK czy sejmowej KFP niewiele znaczą. Na szachownicy zwykle rządzi "król". O kolejnych aspektach próby obrony poinformuję jak będę miał nowe materiały.

    OdpowiedzUsuń
  63. Moja babcia otrzymała również wezwanie do skłaty w ramach tzw. "podwójnej odpowiedzialności".
    Syndyk powołuje się na art26. ust. 3 ustawy o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredyowych w związku z paragrfem 60 ust. 5 statutu SKOK.
    Chodzi o SKOK Jowisz.

    Kwota do wpłaty to ponad 4500zł. Syndyk proponuje ugodę w postaci wpłaty 50% do 30listopada 2018.

    Gdzie można szukać pomocy?
    Jeśli posiadają państwo pomocne pisma/dokumenty proszę o kontakt (po wejściu na profil proszę klikąć w imię i nazwizko - następnie Hangout)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. osz napisałam Ci odpowiedź ale nie wiem gdzie się wpisało :-( moja mama też właśnie ze SKOKu Jowisz dostała propozycję ugody ale Twoja kwota mnie powala :-( czytając doświadczenia poszkodowanych ze SKoków WOłomin i Polska nie mam zamiaru żeby mama to wpłaciła a z drugiej strony martwi mnie, że mimo stanowiska Prokuratury oni dalej stosują swoje wyłudzające praktyki bo jak to inaczej nazwać? Mama miała tam kredyt i spłaca go do tej pory a tu jeszcze chcą 240 lub 480 zł? masakra jakaś.
      Może łaskawie wpłacić 240 zł do końca listopada br. albo jak nie to już 480 zł do połowy grudnia. Jak nie wpłaci wogóle to straszą sądem i komornikiem i zwiększonymi kosztami.
      Chyba nie wpłaci i poczekamy na rozwój sprawy

      Usuń
  64. Nawet nie pamiętam kiedy , byłem chyba jako żyrant minęło może z 15 lat i też dostałem ale kwota mała 50 zł

    OdpowiedzUsuń
  65. Witam też dostałem wezwanie od firmy ftiprofit o treści wymienianej wyżej w postach na kwotę około 50zł. W roku 2016 też taka sytuacja miała miejsce, zapłaciłem za udziały po czym wysłałem rezygnajcę/ wypowiedzenie udziałów i zachowaniem 3 miesiecy okresu wypowiedzenia dostałem pismo od syndyka że moje udziały ustały z dniem 1 listopada 2016. Teraz nie wiem co robić czy też iść na ugodę z nimi i zapłacić czy olać temat ???

    OdpowiedzUsuń
  66. ...w moim przypadku Sąd Rejonowy Lublin-Zachód w Lublinie stwierdził brak podstaw do wydania nakazu zapłaty w elektronicznym postępowaniu upominawczym, ale postanowił przekazać sprawę sądowi właściwości ogólnej pozwanego (żebym miał bliżej).
    Polcan, prośba o rozpoczęcie nowego wątku, ponieważ zaczynają się rozprawy.

    OdpowiedzUsuń
  67. Wrzuci ktos szablon skargi na czynnosci syndyka w takiej sprawie? Jakies odwołanie albo pismo do prokuratury?

    OdpowiedzUsuń
  68. do Boardowy Marcin
    Moja mama też dostała ze SKOKu Jowisz propozycję ugody ma wpłacic tylko 240 zł do 30 listopada br a jak nie to do 480 zł do końca połowy grudnia br.
    Jeżeli wogóle nie wpłaci to straszą sądem i zwiększonymi kosztami i komornikiem oczywiście:-(
    Zastanawiam się nad niepłaceniem bo nie dość że kredyt jaki wzięła u nich jeszcze spłaca i MUSI a oni jeszcze chcą wszystkim BOga ducha winnym członkom wyrwać każdy grosz to jakieś wielkie oszustwo i to niby w świetle prawa za przyzwoleniem rządzących?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "... i to niby w świetle prawa za przyzwoleniem rządzących? " Dziwi Cię to? A kto jest "królem" SKOKÓW? No właśnie ten, ten "rządzący", ten z Wiejskiej. Więc czego można się spodziewać? Nie piśnie ni słowa, nie mrugnie nawet okiem.

      Usuń
  69. Mam pytanie czy te nakazy sądowe "przychodzą" na wysokość podwójnego udiału w SKOKu czy jeszcze doliczają jakieś koszty? Bardzo proszę o odpowiedź bo nie chcę mamy wpakować w większe koszty ale raczej nie zapłaci poczekamy .
    Z góry dziękuję ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podwójne udziały + koszty dodatkowe tj. ustawowe odsetki za opóźnienie od 2016-12-22, koszty sądowe 30zł, jakaś opłata manipulacyjna 0,39zł i koszty zastępstwa procesowego, których nie podali.

      Usuń
  70. Ja dostałem informację od Pani Prawnik reprezentującej FtiProfit że to są kwoty w wysokości podwójnego udziału w SKOKu gdyż takie jest prawo przy wykupie długów od innej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  71. C.D. A propos nowych wezwać/propozycji zawarcia ugody. Proponuję nagłośnić temat jak to tylko możliwe. Jak na razie zgłosiłem sprawę do https://kontakt24.tvn24.pl/ jeśli będzie więcej osób to jest duże prawdopodobieństwo że zrobią materiał i może uzyskamy jakieś rady/podpowiedzi co z tym fantem zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  72. Też tak zrobiłem. Ludzie nagłośnijmy sprawę bo oni są bezkarni i dalej możemy mieć problemy kiedy kolejna firma kupi długi SKOK-u.

    OdpowiedzUsuń
  73. Otrzymałam przedsądowne wezwanie do zapłaty tak jak Wy. Konsultowałam sie z prawnikami w swojej pracy oraz z facetem z infolini kasy polskiej(bardzo miły i kompetenty człowiek) Niestety jako udziałowiec odpowiadamy za straty (aczkolwiek nadmieniłam, ze jako udziałowiec zysków nie miałam wiec to troche nie fer ale ok..). Reguluje to prawo ... ponoć były w tej sprawie już sprawy sądowe i niestety ludzie przegrywali. W skrócie co powiedział prawnik :tak jak napisałam wyzej odpowiadamy do 1 krotności udziałów, syndyk który to prowadzi jest mega skur... , raz zapłacisz i NIE ma prawa żadać czegokolwiek - wydrukowac potwierdzenie zapłąty i trzymac bo ponoć gnojek lubi sie odzywac po czasie i zastaraszac - w takim wypadku walnąć mu potwierdzeniem zapłąty i niech spada.

    OdpowiedzUsuń
  74. na Kontakt24 powiedzieli że jeżeli odpowiednio dużo osób zgłosi się do nich to będzie nagłośniona sprawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,ja dostałem wyrok sądu e z Lublina na kwotę 600zł,sprawa trafiła do komornika a ten zajął mi konto w banku i ściągnął 1200zł !!! Chętnie dołączę do pozwu zbiorowego.Mój tel 603 533 844

      Usuń
  75. Do osób, które zostały pozwane przez syndyka: zawiadamiajcie Prokuraturę Krajową z prośbą o wstąpienie prokuratora do Waszej sprawy. Taka mozliwość jest przewidziana w kodeksie postępowania cywilnego:
    Art. 60. § 1. Prokurator może wstąpić do postępowania w każdym jego stadium. Prokurator nie jest związany z żadną ze stron. Może on składać oświadczenia i zgłaszać wnioski, jakie uzna za celowe, oraz przytaczać fakty i dowody na ich potwierdzenie. Od chwili, kiedy prokurator zgłosił udział w postępowaniu, należy mu doręczać pisma procesowe, zawiadomienia o terminach i posiedzeniach oraz orzeczenia sądowe.
    § 2. Prokurator może zaskarżyć każde orzeczenie sądowe, od którego służy środek odwoławczy. Terminy do zaskarżenia orzeczeń sądowych, ustanowione dla stron, wiążą również prokuratora.

    OdpowiedzUsuń
  76. Ja dostałam na kwotę 83 zł nie płacę, tylko obawiam się czy z wypłaty nie wezmą

    OdpowiedzUsuń

  77. A co w wypadku gdy członek SKO-K"Jowisz" zmarł.
    Czy mogą żądać zapłaty od członka rodziny?

    OdpowiedzUsuń
  78. ja tez dostalam od syndyka ugode na spora kwote bylam u dwoch prawnikow mowili zeby nieplacic

    OdpowiedzUsuń
  79. roszczenie przedawnia sie po okresie 3 lat , wedlug mnie ten okres minął , poniewaz syndyk powinien niezwłocznie zlozyć pozew jak tylko sie dowiedział czyli conajmnij od dnia w którym zostałą ogłoszona upadłośc SKOK Wołomin tj od 19 marca 2015 roku. Jeśli dostaliście pozew o zapłątę po terminie 19 marca 2018 roku, powinniście złozyć zarzut przedawnienia .

    OdpowiedzUsuń
  80. To i ja się dorzucę. Moje wezwanie opiewa na niewiele ponad 25zł. Moje zobowiązanie w stosunku do SKOK-u zostało sprzedane firmie windykacyjnej i poprzez komornika zaspokojone.
    Czy w takim przypadku pozostałem członkiem SKOK-u czy też wraz ze sprzedażą zadłużenia przestałem nim być. Chciałbym zauważyć że zadłużenie zostało sprzedane w 2004 roku.

    OdpowiedzUsuń
  81. konsultanci z Fit Profit rozłączają się podczas rozmowy jak im coś nie pasuje, pierwszy raz sie z takim czymś spotkałam. Odzywają się wylgarnie i niekompetentnie. Za to również ktoś powinien sie zabrać - jest to nie dozwolone aby tak się odzywac na infolini - (22) 427 65 51..

    OdpowiedzUsuń
  82. witam. Mój mąż niedawno otrzymał informację z Sądu w Płońsku ,że z uwagi na swoją niewłaściwość przekazuje sprawę do Sądu w Wołominie. Domyślamy się ,że chodzi o to samo co jest tematem na forum. Dodam, że wcześniej nie otrzymaliśmy żadnej informacji o jakichkolwiek roszczeniach. SZOK tak , szok. Czekamy na dalszy etap tego złodziejstwa. Póki co nagłaśniam tą sprawę na portalach internetowych oby jak najwięcej osób dowiedziało się o co chodzi i z czym ma do czynienia. Oczywiście sprawę przekażę też do wszelkich możliwych instytucji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę przejrzeć ostatnie tematy z tego forum to uzyska pani informacje co robić dalej.

      Usuń
  83. Witam, a wiedzą Państwo co się dzieje z Zarządem SKOK Polska? Czy oni poniosą jakąś odpowiedzialność za doprowadzenie SKOK do upadku? Ja radziłbym też poprosić syndyka, że niech pokaże deklaracje przystąpienia do SKOK Polska, ciekawe czy ma z numerem PESEL itd.
    A i jeszcze tuż przed upadkiem SKOK była Pani Prezes zmieniła sobie samochód na nowy oczywiście na koszt SKOK Polska.

    OdpowiedzUsuń
  84. Proszę Państwa sprawą nikt poważnie nie chce się zając. lechosław od zebranych datków w taki sposób pobiera 3% prowizji wiec jego determinacja jest wielka ale jest to bezprawie. Ja napisałem zawiadomienie do Prokuratury Krajowej o możliwości popełnienia przestępstwa (wyłudzenie) ta przekierowała sprawę do właściwej terenowo Prokuratury Rejonowej i byłem na obszernym przesłuchaniu w sprawie. lechosławowi nie zapłaciłem nawet złotówki i mam już spokój.
    Bezwzględnie piszcie Państwo zawiadomienia do Prokuratury Krajowej. Tam sprawa jest znana tylko najwyraźniej nikt nie chce tego załatwić systemowo no bo po co. Jedni płacą, drudzy się zastanawiają a jeszcze inni nie płacą bo wiedzą, ze to karuzela wybitnego lechosława. ten ostatni działa na polecenie sądu ale już nikt nie interesuje się tym, że działanie jest nielegalne.

    OdpowiedzUsuń
  85. Witam,
    czy ktoś ma jakieś świeże wiadomości na ten temat, bo dziś ja również dostałam wezwanie ze SKOK NIKE do pokrycia strat w wysokości odpowiadającej dwukrotności wpłaconych udziałów. Podpowiedzcie co z tym fantem zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę się zapoznać z artykułami:
      http://polakcandwa.blogspot.com/2019/06/ogolnopolski-sprawdzian-z-prawa.html

      Usuń
  86. Dziękuję z odpowiedź. Z tego co rozumiem to mam nie płacić i czekać na wezwanie do sądu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak odpowiada pani tylko na pisma otrzymane z sądu.

      Usuń
    2. Dziękuję za info

      Usuń
    3. Mam pytanie do pani, która otrzymała wezwanie ze SKOK NIKE. Czy te wezwania są pani zdaniem wysyłane alfabetycznie czy raczej chronologicznie tj. wg przystąpienia do kasy? Pytam, bo ciekaw jestem kiedy mogę się spodziewać "pozdrowień" od pani syndyk.

      Usuń
  87. Witam,
    teraz ruszył SKOK Kujawiak.
    FIT Profit znów wysyła wezwania, moja babcia dostała na kwtoę 70,00 zł.
    Co zrobić?
    Można zapłacić, ale tak naprawdę to przekręt jeszcze gorszy niż z AMBER GOLD, bo tutaj SKOK zarobił na kredycie, a mało tego żeby go dostać trzeba było zostać akcjonariuszem i jeszcze przez rządzących, którzy doprowadzili do upadłości płacić zaległości?
    Co za pier...dolony kraj, banda decydentów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jakiś obłęd. W głowie się nie mieści co to się wyczynia w tym naszym kraju bezprawia, gdzie ciągle ci najmniej winni dostają po tyłku za cwaniaki zwijają kasę i są poza prawem.

      Usuń
  88. Też otrzymałam 6 sierpnia pismo wysłane 23 lipca do zapłaty w terminie 7 dni. Dzwoniłam na infolinię i poinformowali że mam wpłacić do 8 sierpnia bo jak nie ,to nalicza odsetki.

    OdpowiedzUsuń
  89. mój syn też dostaje takie wezwania do zapłaty nie jest to dużo ale zawsze,płaci bo nie ma Jego w PL ale mam pytanie..czy ja jako matka mogę w tej sprawie udać się do prokuratury i złożyć wniosek do sądu czy w inne miejsca??jak to wygląda??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę zapoznać się z artykułami:
      https://polakcandwa.blogspot.com/2019/06/ogolnopolski-sprawdzian-z-prawa.html

      Usuń
  90. W dniu 02-09-2019 ukazał się artykuł w gazecie pomorskiej o SKOK-u Kujawiak i wysyłaniu wezwań przez FTI Profi na kwotę 70,0 zł . Również otrzymałem takie wezwanie i nie zamierzam płacić :
    -nie otrzymałem żadnego pisma od syndyka o zaległościach w okresie 3 lat upadłość ogłoszona przez sąd 31-05-2016 przedawnienie po 31-05-2019 - sprzedaż wierzytelności po terminie
    - ze statutu SKOKU wynika że członek kasy musi posiadać konto osobiste na które muszą wpływać pieniądze co miesiąc - ja takiego nie posiadałem i co miesiąc środki nie wpływały na konto , w związku z innym punktem statuty powinienem być skreślony z listy członków ( nadmienię ,że miałem w Skoku tylko lokatę .
    - w piśmie FTI Profi powołuje się na par. 57 ust 5 Statutu ,ale zapomina dodać ,ze zgodnie z par 56 ust 2 pkt 5 statutu Komisja Nadzoru Finansowego może wydać zgodę na podwyższenie udziałów , a takiej nie było .

    Zamierzam odpisać do TFI ,że żądania nie mają podstaw prawnych oraz zawiadomić Prokuraturę Krajową .

    OdpowiedzUsuń
  91. Ja tez otrzymałam nakaz do zapłaty dn.29.08.2019 ..to jest jakas paranoja ...kredyt spłaciłam w 2006 roku ...teraz dla kogoś mam płacić?...z jakiej racji.

    OdpowiedzUsuń
  92. Też dostałem wezwanie do zapłaty z ostrzeżeniem o możliwości przekazania informacji o zaległym zadłużeniu do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.Pismo polecone od FTI Profit. Kredyt spłacony w 2005 r.Skok Kujawiak.

    OdpowiedzUsuń
  93. Dostalem dzisiaj pismo z sadu w zwiazku z udzialami SKOK Polska. Jak rozumiem syndyk Kochanski zlecil windykacje firmie FTI Profit ktora widnieje w pismie, chca odemnie zaplaty podwojnej wartosci udzialow wraz z odsetkami. Poki co sad przekazal sprawe do rozpoznania do innego sadu.

    Czy ktos jest w stanie cokolwiek napisac w tej sprawie? Czy ktos takie sprawy wygrywal, jesli tak to w jaki sposob?

    Z tego co widze to syndyk Kochanski, wiec zapewne rowniez i FTI Profit niektore sprawy wygrywaja a inne przegrywaja jednak od sprawy przegranych sie odwoluja. Zatem bardzo wazne sa wszelkie ustalenia sadow wyzszych instancji, przede wszystkim Sadu Najwyzszego. Jezeli ktokolwiek juz mial jakas rozprawe w sadzie wyzszej instancji, juz po odwolaniu, to jest bardzo proszony o wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy.

    OdpowiedzUsuń
  94. Również otrzymałem takie wezwanie 16. 09. 2019r. i nie zamierzam płacić. Miałem w Skoku tylko lokatę, którą zlikwidowałem. Za co teraz mam płacić 70zł.? Nic nie rozumiem.

    OdpowiedzUsuń
  95. Właśnie dostałem przedsądowe wezwanie do zapłaty.
    527,99
    Mam 7 dni na zapłacenie.
    Spłaciłem kredyt w 2012 roku. I po tym do tej pory nic nie przyszło tylko teraz to.
    To jest legalny Amber Gold.
    Sprawa przedawniona.
    Co zamierzam zrobić?
    Nic .
    Głupi zapłaci
    A ten kto myśli nic nie zapłaci i tyle.

    OdpowiedzUsuń
  96. Ten artykuł ma ponad 2 lata. Poczytaj coś świeższego:

    http://polakcandwa.blogspot.com/2019/06/ogolnopolski-sprawdzian-z-prawa.html

    http://polakcandwa.blogspot.com/2019/03/odpowiedz-na-apelacje-syndyka-skok.html

    http://polakcandwa.blogspot.com/2019/01/przegranych-spraw-syndyka-skok-woomin.html

    ...ja bym nie płacił, statystyki zapadających orzeczeń przemawiają na naszą korzyść - ale różnie to może być w Twoim przypadku - gwarancji że się uda nikt Ci nie da.
    W Internecie jest dużo materiałów do przygotowywania pism procesowych.
    ...no i najważniejsze - trzeba odpowiadać terminowo na każde pismo.

    OdpowiedzUsuń