poniedziałek, 3 lutego 2014

Ranking lokat luty 2014 - pierwsza liga


W drugiej części stycznia nie było na szczęście tak spektakularnych spadków jak w pierwszej, dzięki czemu ranking lokat pozostał w miarę na poprzednim poziomie. Niestety nie obyło się bez zmian i jak niełatwo się domyślić na niekorzyść.

Przede wszystkim z rankingu znika Mazovia bank, gdzie przez długi czas mieliśmy lokatę na 5%. W chwili obecnej nie ma tutaj żadnych ciekawych ofert, więc żegnamy ten mało popularny bank.


1 Minimalne oprocentowanie: 4,00% brutto (3,24% netto)
2 Dla obligacji minimalne oprocentowanie 8% brutto (6,48% netto)
3 Maksymalna długość w przypadku lokat 13 miesięcy
4 Jeżeli oferowane są takie same stawki, wyżej w rankingu stoi ten bank, który wymaga mniejszej minimalnej wpłat. W przypadku SKOKów każdorazowo Kasa stoi niżej w rankingu ze względu na koszty na wejściu
5 W przypadku SKOKów podających różne oprocentowanie w zależności od ilości udziałów do miejsca w rankingu biorę pod uwagę stawkę dla jednego udziału.
5 Tam gdzie nie podano minimalnej kwoty wynosi ona standardowo 1000 zł
6 Jeżeli bank został oznaczony kolorem czerwonym oznacza to, że lokata jest oferowana tylko dla nowych klientów
7 W rankingu nie są brane pod uwagę lokaty, które wchodzą do obiegu w terminie późniejszym aniżeli data publikacji. Można umieszczać informacje o nich w komentarzach, lub zajrzeć na blog FpG w celu poznawania istotnych nowości.

Lokata 1 dniowa
1 Idea - Lokata Ping Pong 4,00% (3,24%) do 20.000 zł 

Lokaty 1 miesięczne:
1 Expander - Lokata bankowa  5,00% (4,05%) min 25.000 zł
2 Lion's Bank - Lokata Bonjour 4,75% (3,85%) min 200.000 zł
   Idea - Lokata na dobry początek 4,50% (3,65%) do 10.000 zł

Lokaty 2 miesięczne:
1 BZ WBK - Lokata avocado 5,00% do 10.000 zł z ror
2 Deutsche bank - db Lok@ta 5,00 % 2.000 - 10.000 zł z ror
3 Getin online - Lokata na start 4,25% (3,40%) - 500 zł - 20.000 zł
   Noble bank - Lokata na otwarcie II 4,25% (3,44%) - min 50.000 zł z ror
5 Getin online - Lokata mobilna 4,00% do 10.000 zł
   Getin bank - Lokata mobilna 4,00% do 10.000 zł

Lokaty 3 miesięczne
1 Getin online - Konto z lokatą 6,00% (4,86%) do 5.000 zł*2
   Open online - Konto z lokatą 6,00% do 5.000 zł*2
3 SKOK Wołomin - Lokata PEWNA z ror 2014 4,70% - 4,90% zgłoszeni do 31.10
4 SKOK Wołomin - Lokata PEWNA bez ror 2014 4,50% - 4,70% zgłoszeni do 31.10
5 Idea - Lokata na dobry początek 4,50% (3,85%) do 10.000 zł
6 SKOK Kujawiak - Lokata Powitalna 4,50% (4,86%) do 20.000 zł
7 SKOK Wołomin - Lokata Pewna STAŁA 2014 4,10% (3,32%) zgłoszeni do 31.10 
8 SKOK Wołomin - Lokata JEDYNA z ror 2014 4,00% - 4,20% zgłoszeni po 31.10
9 Meritum - Pierwsza lokata 4,00% (3,24%) - 500 - 10.000 zł
   BGŻOptima - Lokata bezkarna 4,00% do 20.000 zł 

Lokaty 4 miesięczne
1 SKOK Wołomin - Lokata Pewna STAŁA 2014 4,20% (3,40%)

Lokaty 6 miesięczne 
1 SKOK Wołomin - Lokata PEWNA z ror 2014 4,90%-5,10% zgłoszeni do 31.10
2 SKOK Wołomin - Lokata PEWNA bez ror 2014 4,70%-4,90% zgłoszeni do 31.10
3 SKOK Wołomin - Lokata Pewna STAŁA 2014 4,00% (3,23%) 
4 SKOK Wołomin - Lokata JEDYNA z ror 2014 4,20% - 4,40% zgłoszeni po 31.10
5 SKOK Wołomin - Lokata JEDYNA bez ror 2014 4,00% - 4,20% zgłoszeni do 31.10

Lokaty 9 miesięczne
1 SK bank - Interlokata standard 4,00% (3,24%) zmienne

Lokaty 12 miesięczne
1 SKOK Wołomin - Lokata rentierska PEWNA 2014 5,40% (4,37%) kwartalna zmienne
2 SKOK Wołomin - Lokata rentierska PEWNA 2014 5,20% (4,21%) miesięczna zmienne
3 SKOK Wołomin - Lokata PEWNA z ror 2014 5,10% - 5,30% zgłoszeni do 31.10
4 SKOK Wołomin - Lokata Rentierska JEDYNA 2014 5,10% (4,13%) kwartalna zmienne
5 SKOK Wołomin - Lokata PEWNA bez ror 2014 4,90% - 5,10% zgłoszeni do 31.10
6 SKOK Wołomin - Lokata Rentierska JEDYNA 2014 4,90% (3,70%) miesięczna zmienne
7 SKOK Wołomin - Lokata JEDYNA z ror 2014 4,40% - 4,60% zgłoszeni po 31.10
8 SKOK Wołomin - Lokata JEDYNA bez ror 2014 4,20% - 4,40% zgłoszeni po 31.10
9 SK bank - Lokata dla nowożeńców 4,50% (3,65%) zmienne 
10 SK Bank - Lokata rentierska 4,45% (3,60%) min 8.000 zł zmienne 
11 SKOK Profit - Lokata 4,30% (3,48%) zmienne 
12 SK bank - Interlokata standard 4,20% (3,40%) zmienne 
13 SK bank - Lokata standardowa 4,00% (3,24%)
14 SKOK Jaworzno - eLokata 4,00%

Lokaty 13 miesięczne 
1 SK bank - Lokata HIT BIS 4,35% (3,52%) z ror, zmienne
2 SKOK Nike - Lokata szczęśliwa 13tka 4,25% - 4,75% 
3 SK bank - Lokata standardowa 4,10% (3,32%)
4 SKOK Jaworzno - Lokata złota 4,30% (3,24%) zmienne, ror min 100.001 zł
5 SK bank - eLokata24 4,00% zmienne

Extras
SKOK Nike - Lokata Diamentowa 12,00%

Ciąg dalszy: Ranking lokat luty 2014 - druga liga

59 komentarzy:

  1. Czy da się otworzyć lokaty mobilne 4% emulatorem na pc?

    W sumie o dupę potłuc ten ranking. Bo albo za dużo zachodu aby zarobić więcej o 7-30-100zł albo już się korzystało. Jeszcze sprawdzę w drugim ale na tą chwile to do wyboru mam:
    - 3.1% Meritum bez ograniczeń
    - 3.2% BGŻ Optima do 40tys
    - 3.5% Meritum lokaty 3-6M
    - 4% wgrywać emulator dla 6-14zł
    - klikać w pinpongu dla 6-7zł mc
    - iść do Expandera dla 100zł
    - otwoerać, przelewać 12k, zamykać Noble bank dla 30zł
    - otwierać SKOK Wołomin
    - otwierać SK Bank lub e-lokatę

    Niech autor przeczyta moje opcje parę razy i zobaczy jaki ten ranking jest debilny... (powiedzmy, że kapitał to ok. 100tys)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie muszę czytać, gdyż sam tak robiłem wielokrotnie. A ponieważ taka jest obecnie rzeczywistość bankowa, pozostawiam czytelnikom furtkę w postaci dobrych obligacji korporacyjnych. Tutaj zysk na pewno jest warty ryzyka.

      Usuń
    2. Kolega Anonimowy, z jednej strony chciałby ranking dla 100k zł, i nażeka na zarobek 7-30-100 zł a z drugie strony dysponuje 2-3k zł. Tak wnioskuje, skoro napisałeś, że dla 6-7 zł w pingpongu nie będziesz klikać. 6-7 zł przy 4% po miesiącu to trzeba mieć około 2,5-3k zł. Więc się kolego zdecyduj albo wpłać z tych 100k zł 20k zł na pingponga i masz 50 zł po miesiącu a 80k zł na coś innego.

      Usuń
    3. Zawsze kiedy czytam takie komentarze jak Anonimowego zastanawiam jakim trzeba być frustratem, żeby poświęcać czas, aby się tak rozpisywać a co gorsza pomniejszać czyjąś pracę tekstem "ranking o d... potłuc". Jeśli coś się nie podoba to nie korzystam, nie czytam albo szukam alternatywy a nie wypisuje jakieś żale nie wiadomo w sumie po co. Polcan przedstawia rzeczywistość bankową (i poza bankową również) taką jaka jest. Podobno z pustego to i Salomon nie nalał.

      Polcan podziękowania dla Ciebie za trud i czas jaki poświęcasz, aby inni mogli choć trochę dorobić.

      Paweł

      Usuń
    4. @Dominik27
      Zakładam lokatę od ręki w Meritum 3.5% 3M (a są lepsze 3.6% IdeaBank 4M czy 3.8% 3M neoBank) ale liczmy dla 3.5%. Różnica dla 4% to pół procenta (4% - 3,5% = 0,5%). I tak maksymalnie w PING PONGU można 20 000zł co stanowi 1/5 portfela więc:

      20 000 x (4%-3,5%)/100 x0,81/12M=6,75zł !!

      Nie ucz własnej matematyki. Klikanie w pingpongu warte jest dziś 0 zł dla 4% na innej lokacie (np. 2x mobilnej) 2,7zł mc dla neoBanku (3.8% 3M) lub 6.75zł dla 3 kliknięć w Meritum (3,5% na 3-6M).

      A narzekam, bo pamiętam czasy gdy dla 100zł otwierało się Noble Bank, dla 100zł i 9% lokaty neoBank itd a też się nie brało bo obok było łatwiejsze 200-300zł premii z innych banków bez lokat i wymagań.

      ponad 3tys wpadło mi do dziś z premii i mogę gardzić 6zł więcej na lokacie za emulator i kupę roboty. Łatwiej olać i sobie odmówić czekolady. Zaoszczędzony czas i nerwy są bezcenne.

      Usuń
    5. Świetnie, że pamiętasz takie czasu. Ale teraz się zmieniło i trzeba przystosować się do nowych czasów. Ok można też jak ty po prostu czekać na coś lepszego. Ale każdy czeka jednak niektórzy w sposób sprytny. Zamiast bezczynie leżącej kasy, lepiej zgarnąć te kilkanaście zł a nie nimi gardzić. I wtedy będzie nawet na tą czekoladę :)

      Powiedz co jest stresującego dla Ciebie w lokatach? Postaramy się pomóc ;)

      P.S.
      "Czy da się otworzyć lokaty mobilne 4% emulatorem na pc?"
      Przecież to Ty sam zapytałeś o emulatora i jak widać sam sobie odpowiedziałeś. Napisz coś więcej o tej metodzie? Polcan pisał o emulatorze i sprytnym billu.

      Usuń
    6. @Dominik27 kasa jest po to by bezczynie leżeć... pracować... bez naszej pracy... dostarczać dodatkowy dochód... bez naszego cennego czasu...

      te 72zł rocznie można sobie sprytnie odbić na czymś innym, nie klikając cały rok codziennie np. polecając kolegę w Meritum...

      ale wiesz lepiej to klikaj, powodzenia...

      nie wiem, uznałem, że szkoda MOJEGO czasu i zawirusowania komputera dla 6zł, bo kombinując z nią pół dnia w weekend mogę zarobić 10-100x więcej robiąc coś innego, ale co kto lubi...

      Usuń
  2. W lokatach 3 miesięcznych jest nieścisłość:
    punkt 7 SKOK Wołomin - Lokata Pewna STAŁA 2014 4,10% (3,32%) brakuje komentarza zgłoszeni do 31.10

    OdpowiedzUsuń
  3. W lokatach 3 miesięcznych jest w punkcie 9 lokata TOP BIS w SK Banku na 4%...ja jej nie widzę ani przez konto ani na stronie Banku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, zastąpiła ją niedawno lokata sezonowa ZIMOWA na 3,80%, którą znajdziesz w drugiej lidze.
      Usunąłem już z rankingu, dzięki za poprawkę.

      Usuń
  4. Ranking do bani, ale sam wszedłem na SK Bank, i znalazłem 6.6% 36M przy wpłatach 100zł. Da się założyć już tam konto online lub kurierem? Bo ładnie mi wychodzi 100% w 10lat i 18tys w lat 3.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ranking nie obejmuje lokat dłuższych aniżeli 13 miesięcy, stąd nie ma tutaj tego typu ofert. Tym bardziej, że najczęściej realne oprocentowanie jest niższe od prezentowanego.
      Już przy 2 letnich inwestycjach nietrudno o 9-11% na dobrych obligacjach korporacyjnych, z płatnością odsetek co 3 lub co 6 miesięcy, w zależności od oferty.

      Usuń
    2. Racja, robisz go pod swoje widzimisię i jest bezużyteczny. Obligacje bankowe, inne pewne pojawiają się na 4-7lat na +-3-5.72% i jest ok, lokaty już nie. A brakuje takich lokat jak:
      2-3 lata 5,6%-6.6%
      5.25% IdeaBank przedsiębiorcza 1M
      5% Konto Click do 24lat
      czy lokata limitowana 3.6% 4M w IdeaBanku do 200tys

      Usuń
    3. Panie anonimowy, do bani to jest twój komentarz. Jak coś się nie podoba to nie czytaj.
      A jak jesteście tacy mądrzy to podzielcie się lepszym pomysłem, bo zakładam, że takowy macie skoro ośmielacie się na krytykę.

      Usuń
  5. proszę Cię o pomijanie w rankingu lokat z ograniczeniem max poniżej PLN K 25.
    taka drobnica tylko zaśmieca ten ranking i nie sądzę by była interesująca dla oszczędzających.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, to zaśmieca tylko ranking, popraw to.

      Usuń
    2. O co dokładnie chodzi? Jak rozumieć "pomijanie lokat z ograniczeniem max ponizej PLN K25"

      Czyli nie powinno być lokat, które mają ograniczenia np. tylko 10k itd? Przecież są osoby, które nie mają nawet 10 tys są początkującymi i chcą założyć promocyjne lokaty czy to mobilne, czy na start itd.

      Usuń
    3. to mój postulat więc wyjaśniam -
      i wybacz Polcan, ale dla mnie umieszczanie w I lidze lokat z ograniczeniem do tak niskich kwot jak PLN K 20 czy 25 jest nieporozumieniem z racji:

      1/ mówimy o I lidze, więc kwoty PLN K 25 powinny degradować takie lokaty do III ligi, bez względu na wysokość %. Kwoty w wysokości ponad PLN K 25 dla większości oszczędzających są osiągalne. Poza tym banki traktują takie lokaty wyłącznie jako lep dla drobnicy, z całym szacunkiem dla "drobnicy".

      2/ różnica w dodatkowym "zysku" netto na takiej miesięcznej lokacie w kwocie PLN K 25 to ok PLN 30.
      (przyjmuję różnicę między ofertą super typu 5%, a byle jaką 3%). Czy doprawdy uważasz, że ktoś będzie zakładał, a potem likwidował konto dla takiej kwoty?

      Moim zdaniem umieszczanie takich lokat psuje przejrzystość zestawienia.

      Poza tym dzięki za Twoją pracę
      pozdrawiam
      Koneser

      Usuń
    4. Nie każdy ma taki portfel, żeby mieć odłożone 25k. Dzięki temu, że ranking zawiera wiele zakresów kapitału jest bardziej uniwersalny. Nie każdego stać, żeby założyć w lion's za min. 200000, są też mniejsi ciułacze.
      Nie ma co mierzyć tylko swoją miarą.

      Paweł

      Usuń
    5. olać te osoby a do drobnych są rankingi ko

      Usuń
    6. @Paweł to niech o niego zadba. Po co się bawić w lokaty, jest tylko rachunków oszczędnościowych 3%+, że wystarczy do 20tys (on ma ciułać nie zarabiać 6zł więcej niż gdzie indziej). Jeszcze nam podziękuje, że zarobił 150zł mniej ale banki ma 2 a nie 20...

      Jestem za tym, by wywalić wszystko poniżej 20.000,01 bo to są głównie oferty nie warte zachodu albo wyczerpane:
      1D-1M Ping Pong, Idea 1M, mobilna zysk 6,75 mc
      2M BZ WBK, dbNet zysk, GO, 10,12 mc
      GO Konto z lokatą zysk 50,62 zł w 3M
      Noble bank zysk 50,62 w 2M
      Idea DP zysk 20,25 w 2M
      Meritum, BGŻOp. zysk 10,12 w 3M lub 20,24 w 3M
      obliczenia dla konkurencji 3,5% "od ręki"

      Naprawdę ktoś chce cały rok otwierać i zamykać 10 banków/rorów/rachunków technicznych dla 200zł? Jego sprawa, ale to jedna dobra promocja konta. Nie lepiej otworzyć je dla 100zł każdy dla premii (co da 1tys zł) lub 50zł z polecenia (co da 500zł zamiast 200)?

      Usuń
    7. @Anonimowy4 lutego 2014 00:20
      Polcan lubi zakładać nawet dla darmowego przelewu bo to jego hobby. A jak coś jest hobby to się innych patrzy swoją miarą (jak można kuriera nie lubić to takie ekscytujące czekać aż przyjdzie ktoś wreszcie do domu w odwiedziny). Ja mam zawsze nerwicę, bo nic nie mogę robić, miał być i go nie mia, a czas leci = dzień zmarnowany a to dopiero 1/3 roboty by 7-30zł zgarnąć:))

      Usuń
    8. Na kuriera jest dobry sposób, każ mu przyjechać do pracy to przyjedzie. Nie zmarnujesz ani nie będziesz czekać. I tak trwa to góra 5 minut.

      Usuń
    9. Może nie zauważliwiście, ale ranking jest uszeregowany wedłu oprocentowania, a nie wklady czy innych czynników.

      Kolejna sprawa @Anonimowy4 lutego 2014 07:33 twierdzi, że nie warto zarabiać, ~50 zł/m na koncie czy lokacie.
      Przecież o takie zarabianie właśnie chodzi. Zbieranie małych kwot w duże. Kiedyś było można wyciągnać 100zł/m albo i więcej. Ale to było kiedyś.
      Dziś max. jest mniejszy i trzeba się z tym pogodzić. Nie my ustalamy reguły, tylko wymyślamy sposoby jak najtaniej podjać te dodatkowe pieniądze.

      Usuń
    10. nie rozumiesz Dominik27, zarobisz na tym do 200zł, otworzysz 10kont, i żebym nie wiem na której nodze byś stanął to "małych kwot w duże" z 200zł nie zrobisz dużej kwoty, ale klikaj sobie cały rok dla 70zł, ja wolał bym już skok otworzyć na rok, czy inną lokatę na 4% niż mieć na głowie logowanie się codziennie. Na koniec roku zysk wyjdzie ten sam.

      Dla mnie EOT

      Usuń
  6. weź pod uwagę również
    1/ Kasa Polska 4% na rach oszczędnościowym
    http://www.kasapolska.pl/klienci-indywidualni/lokaty/krolewski-rachunek-oszczednosciowy.html

    2/ SBR bank - 3,3% na 6m
    http://www.sbrbank.pl/s,lokata_zlota_roza,163.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza propozycja powinna się raczej znaleźć w rankingu kont a nie lokat, natomiast co do drugiej to masz rację. Dodaję do drugiej ligi.

      Usuń
  7. Jak ktoś ma 6tyś i nadal nie może zaufać SKOKom to ma problem jeśli chce założyć lokatę 3m i dłuższą. Przydałby się też jakiś ranking lokat poza SKOK. i popieram: drobnica z tymi lokatami 5-10tyś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już chyba jedynie 4 liga, bo banki więcej nie dają jak góra 3%

      Usuń
    2. Koleś 6tyś to ja na ror/ko trzymam, taka drobnica nie da żadnego zysku i 3 czy 6% nie ma w niej znaczenia. Chcesz zarobić to dopisz jedno czy dwa zera.

      Usuń
    3. Nie zrozumiales calej wypowiedzi. Piszac 6tysi mialem na mysli, ze od tego progu praktycznie wszystkie lokaty w rankingu wskazuja na SKOKI. Nawet jak ktoś im nie potrafi zaufac i woli mniej zarobić w banku to nie ma żadnej podpowiedzi ze strony rankingu. Druga sprawa to wlasnie, że ranking z poradnikiem dla osob jak zainwestować 5tys czy 10tys jest zbyteczny. Wiekszosc ludzi szuka porady co zrobic z wieksza kasa. Dlatego jestem za wprowadzeniem progu kwot minimum na lokaty w rankingu np. 25tys.

      Usuń
    4. Nie ma się co czarować, powyżej 4% liczą się praktycznie tylko SKOKi lub obligacje, banków tutaj ze świeczką szukać. Tak jest już od wielu miesięcy, tyle tylko, że próg opłacalności ciągle się obniża.

      Jeżeli ktoś upiera się przy zwykłych lokatach, musi zajrzeć do drugiej ligi, tam nie ma ograniczeń kwotowych, ale jest mniejszy zysk. Stąd podział na dwie ligi.

      Usuń
  8. Ranking jest bardzo dobry. Trudno żeby twórca znał wszystkie lokaty.

    OdpowiedzUsuń
  9. popieram idee tego rankingu nie raz dal mi zarobić i obrazuje to jaka jest sytuacja na rynku teraz, a nie jaka byśmy chcieli żeby była!!!! a zakładanie lokat ze zmiennym oprocentowaniem na 3 lata jest bez sensu bo możemy skończyć z zupełnie innym zyskiem niż zakładaliśmy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zakładanie lokat na 3% też jest bez sensu bo zamiast kasę pomnożyć 3x w 15lat to zajmie to 30lat, a za 30 to ja mogę mieć emeryturę z zusu albo wąchać kwiatki

      Usuń
  10. Anonimowy3 lutego 2014 16:17
    Jak chcesz to wpłącaj swoją kasę na 3, 10 czy 15 lat, ale to bez sensu. Bo za 5 lat lokaty mogą być po 8-10% a Ty zostaniesz z lokatą 5-6% na wiele lat.

    A dlaczego uważacie koledzy, że lokaty poniżej 25k zł to nie warto prezentować. Uważam, że polcan właśnie robi bardzo dobrze z tymi rankingami. Każdy z nas ma inny portfel i inny zasób. Jedni ładują wszystko w lokaty, inni mieszają na ROR, lokaty i obligacje.

    Anonimowy3 lutego 2014 13:55
    Ten ranking to jest chyba dla większości osób a nie dla wybranych.
    5.25% IdeaBank przedsiębiorcza 1M de facto jest dla firm a nie osób prywatnych, więc bez sensu twoja propozycja.

    Ja dziś dostałem tel. z IdeaBanku z propozycją lokaty na 1m i na 4,5% do założenia do końca lutego. Ale do placówki mam 100 km bo tylko tam da się ją założyć. Więc jak będę wybierał się za 2 tyg. to mają do mnie jeszcze raz zadzwonić i się wtedy umówimy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, wielokrotnie myślałem czy zaprezentować ofertę dla firm, ale to nie jest blog dla firm, a dla osób prywatnych, stąd nigdy dotąd nie prezentowałem lokaty przedsiębiorczej w Idea bank, nawet gdy oferowała jeszcze niedawno 6%.

      Usuń
    2. "Jak chcesz to wpłacaj swoją kasę na 3, 10 czy 15 lat, ale to bez sensu."

      Dla kogo bezsensu to bezsensu. Mi koło pióra lata czy z lokaty wyjmę 465zł czy 550zł liczy się ile będę mieć za 10-15lat w portfelu. Jeśli dla innych się nie liczy, to od razu zróbmy prób od min. 200tys bo tylko ok. 1000zł mc jest coś warty by dalej nie zbierać. Nie każdy otwiera pinponga by sobie kliknąć i kupić jutro groszki.

      "Bo za 5 lat lokaty mogą być po 8-10% a Ty zostaniesz z lokatą 5-6% na wiele lat."

      36M a 5lat to mi się skończy 2 lata wcześniej. wybierając lokatę dostosowuje się ryzyko zysku. Policz sobie średnią z 3,5% i 8% po półtora roku i wychodzi 5,75% więc jak założysz kochany 6.6% to jesteś na plusie, nawet jak spadnie do 6%. Jak będzie 10% to będziesz na minusie 0,15% tylko weź pod uwagę też fakt iż przez 3 lata szukanie lokat i 90% portfela można mieć z głowy, i jedna premia 300zł wyrówna Ci zysk dla 100tys. A wątpię by za 1,5 roku było 8-10% ale daj nam panie:)

      Ja już wisienki lokatowe wyczerpałem a te co pozostały nie są warte zachodu bo zysk nad innymi to jak 2l coca-coli... szkoda czasu.

      "A dlaczego uważacie koledzy, że lokaty poniżej 25k zł to nie warto prezentować."

      Bo zysk nad drugim rankingiem to 6-7zł i większość to wisienki wyjedzone jak warto było je wyjeść. Co to ma być np. 6% i konto na 30M dla 10tys a no powiem Ci 50zł. Chcesz zarobić 50zł to daj Cie polecę w BZWBK czy innym i obaj zarobimy taką drobnicę... i 30 miesięcy nie będziesz musiał konta trzymać...

      Usuń
    3. To może Ty wyjadłeś już wisienki, ten blog czytają z pewnością też osoby zaczynające swoją przygodę z lokatami i kapitałem poniżej tych 25k zł, dlaczego im odmawiasz prawa do zapoznania się z lokatami. Sam kiedyś zaczynałeś.

      dziś lokaty dla kwoty ponad 25k zł są na 4,1%, więc nie ma rewelacji.

      Usuń
    4. nie patrz na procenty do 25tys, bo to złudne pocieszenie, to tak samo jak inny się cieszy z dobrej lokaty bo w dobrym banku (pko na 2%), a potem gada w pracy, że na lokacie się nie da zarobić a wybrał najlepszy bank.

      Lepiej mieć 3% na ko i dołożyć następne XXXzł niż podniecać się lokatą na 5% w Expander dla 33zł więcej. Zawsze mnie dziwiło po co ludzie szukają lokat mając 10-20tys lub mniej bo raz, że zysk żaden a dwa czasu zmarnowane co niemiara, lepiej parę h nadgodzin w pracy zrobić czy po dorobić gdzieś nawet sprzedać coś niepotrzebnego na allegro i dołożyć na ko. To tak jak z graczami forex którzy ciągle próbują z 1500 czy 5tys na koncie zrobić miliony a stoją w miejscu i gadają o 1000% rocznie.

      A i jeszcze jedno, nie nie da się połączyć wszystkiego, i do 25tys to nie ma co sobie lokatami głowy zawracać, bo jak już wyliczyłem 10banków/200zł/po 10zł za założenie/zamknięcie wychodzi, psie pieniądze. Kiedyś zgubisz 200zł i się wyrówna...

      Usuń
    5. To ja Ciebie nie rozumiem, 5 min na stronie żeby założyć lokatę, a Ty piszesz, że wolisz coś na allegro sprzedać. Trzeba towar znaleźć, opisać, zrobić zdjęcie, umieścić na stronie, wysłać. Chyba jednak na tym więcej czasu stracisz. W pracy dłużej też można zostać, ale też tracisz czas, bo w zamian coś w domu można zrobić. Jesteś jak mój szwagier, jak mu proponowałem założenie konta z kartą dla kierowców jak jeszcze zwracali 50 zł/m to powiedział, że mu się niechce, że lepiej iść do drugiej pracy. Tak można, ale nie posiedzi z dziećmi w tym czasie i w domu nic nie zrobi. A zwrot za paliwo wiązałby się tylko z tym, że wyciąga się inna kartę z portfela i tyle. Nic nie trzeba zmieniać w życiu a 50 zł wpada.

      Anonimowy4 lutego 2014 10:24 to Ty przeciwnie myślisz niż kolega z komentarzy wyżej. Dla niego 50-100 zł jest ważne, dla mnie też a dla Ciebie 2% różnicy nie ma znaczenia.

      Nie wiem jak jest z graczami forex raz o tym czytałem i wyszło mi, że to się nie opłaca.

      Elektronicznie ciężko jest zgubić 200 zł a gotówki nie ma po co nosić, chyba że drobne na zakupy w biedronce.

      Usuń
    6. Jeśli schodzi Ci aż 5minut na pingponga to radzę znów przemyśleć, bo to aż 2,5h miesięcznie dla 5,40zł (ostatnio była oferta 4M 3.6% właśnie w Idea). Jeśli zadowala Cie stawka godzinowa 2,16zł to pogratulować pracodawcy takiego pracownika.

      Co do Allegro straci się pół dnia, jak na emulator ale zarobi 50-100 lub np. 500 (zależy co się ma do sprzedania) i dodatkowa korzyść pozbycie się niepotrzebnej rzeczy.

      Co innego zakładanie konta dla 50zł mc a co innego lokaty codziennie dla 18 groszy więcej. Co do premii nie mam nic przeciwko jednak majątku na nich nie zbijesz ot do 5tys z premii, i drugie 5tys za lepsze lokaty i konkursy. Razem z 10tys, i tu szwagier ma rację lepiej iść do drugiej pracy albo znaleźć lepszą, nie trzeba będzie czekać na 10tys kilka lat, a kilka miesięcy.

      W ogóle jak ktoś ma dzieci, to żebranie do 30zł więcej z lokat, jest dziwne, bo na zarabia się a dziecko wyskoczy z konsolą czy telefonem/lego za 2tys i całe ciułanie w łep.

      Wiele przykładów mogę znaleźć, że forex się opłaca, od konkursów gdzie gracze ryzykując 1,5tys robią z nich 10x tyle i jeszcze wygrywają 100tys po własnym graniu w demo, gdzie opierając się na prawdziwym rynku zrobiłem z 50tys prawie już milion w jakiś rok. Zawsze to Ty możesz mieć do tego smykałkę i stanowić te 5% rynku wygrywającego, ale żebrając z bankami nigdy nie spróbujesz bo w razie czego wszystkie zarobione premie pujda w łep.

      To nie zgubisz, ale w konkursie 200 nie wygrasz i na jedno wyjdzie...

      Osobiście ciekaw jestem nowych przepisów odnośnie DG, pół roku darmo składek, 2 lata bez dochodowego, nic tylko pomnożyć legalnie na jakimś allegro kapitał, wyrwać parę premii i lokat dla firm i zamknąć (chyba, że ładnie się będzie zarabiać to rzucić etat).

      Usuń
    7. Spokojnie, nie spinaj się tak. Chodzi i przysłowiowe 5 minut. Ja nie twierdziłem ani razu, że mnie to zadowala.Ale po po prostu nic lepszego nie ma na tę chwilę. Więc wolę żeby kasa coś zarobiła nawet na te 4,75% w Idea przez 3m co teraz mam niż gardzić tym jak Ty i trzymać kasę w domu pod poduszką.

      Co do allegro to są tylko twoje plany i marzenia, że ud się coś sprzedać. A jeszcze pomniejszyć trzeba je o prowizję allegro. Dlatego wolę sprzedawać na lokalnych portalach internetowych, jak na razie to co wystawiłem schodziło w kilkanaście godzin, bez opłat i prowizji. A były to przedmioty wielkogabarytowe za około 200 zł.

      A widzisz i tu jest kolosalna rozbieżność między nami. Bo Ty sobie stawiasz cele, że musisz ileś zarobić na tych premiach, promocjach, lokatach, itd. Ja się nie spinam na to jak Ty. Ja dzięki blogowi Polcana po jego analizie, robię jeszcze własną i sprawdzam czy dam radę spełnić warunki. Nie mam zamiaru się wysilać, jak są wygórowane dla mnie. Tak samo nie mam zamiaru iść do drugiej pracy bo nie warto marnować zdrowi. Ty może byś i poszedł, tyle tylko, że to co zarobisz teraz dzięki temu później wydasz na leki i lekarzy. Sam sobie odp. czy warto. Do tego jeszcze dochodzi stracony czas, który już nie wróci, który mógłbyś poświęcić rodzinie czy dziewczynie.

      Co innego, gdy nie starcza pensji i jednej pracy wtedy to już inny temat.

      Ale żeby się zaharowywać w drugiej robocie nie po to aby było na życie teraz to, nie.

      Czy być odkładał czy nie to i tak dziecku być to kupił. Czy Ty to kupisz z odłożony czy z bieżącej wypłaty, ważne, że będzie to w części z pieniędzy które dostałeś z lokaty, czy z promocji.

      No właśnie użyłeś dwóch słów ze sobą forex i wygrywanie. A wygrywanie wiąże się ze szczęściem. A nie matematyką.
      Co do demo to podejrzewam, że właśnie o to w tym chodzi, żeby ktoś taki jak Ty spróbował i zobaczył/czy poczuł jak to łatwo i dobrze się na tym zarabia. A później to możesz dziecku co najwyżej chleb ze smalcem a nie konsole dać.
      To tak samo, możesz zacząć grać w LOTTO, też możesz wygrać. Powodzenia, ludiom się udaje, dlaczego Ty miałbyś nie wygrać.

      Teraz sporo czytam o obligacjach i PRÓBUJE czytać o firmach, które je oferują. Na razie na inwestuje w to, ponieważ samo poznanie zasad to dla mnie za mało. Chce jeszcze wiedzieć kilka rzeczy odnośnie różnych odchyleń / wahnięć. To co polcan opisał na blogach to ogromna kopalnia wiedzy i źródło informacji.

      Usuń
    8. "Więc wolę żeby kasa coś zarobiła nawet na te 4,75% w Idea przez 3m"

      Jest to godne uwagi, ale wiele osób w tym ja, nigdy z tego nie skorzystały bo zakładały konto w Idea gdy oferowali 7.8% na 15 miesięcy.

      Wszystko inne jest klonami allegro, i jeśli ktoś korzysta z innego portalu niż Allegro/eBay to jest krętaczem któremu pewnie zablokowano konto na wyżej wymienionych. A gdy wystawiasz od 1zł zawsze pójdzie, to nie od marzeń zależy a przedmiotu. Ja mam głownie takie na które są chętni w ciągu miesiąca (chyba, że przesadzę z ceną kup teraz).

      "Bo Ty sobie stawiasz cele, że musisz ileś zarobić na tych premiach, promocjach, lokatach, itd."

      Ciułanie bez celów, pierwsze słyszę, ale powodzenia. Ostatnio pochowano sąsiada który miał 61lat, ale zbieraj do emeryty 67lat bez celu.

      Życie bez nadziei to gorsze życie. Warto i grać w totka, i puścić smsa, i w konkursie, i na forex spróbować i w kasynie czerwone obstawić...

      Wszystko z umiarem rzecz jasna za kilka procent z majątku na całe życie w każdym. Też tak podejrzewam, że gdybym wpłacił realne 50tys to ani 50tys ani miliona przelewu zwrotnego bym nie dostał. Z tego co czytałem, ciężko się dorobić milionerstwa na forex. Ludzie zakładają u 3 różnych brokerów konta w dolarach, bo większa pewność, że po 100tys $ wypłacą niż z jednego polskiego milion zł. AS wypowiadał umowy ludziom którzy wyciągali po 1250zł/mc zwrotu za "tranzakcie internetowe" i wątpię by na AT wypłacili komuś milion, pewnie po +-20tys na plusie wypowiedzą mu umowę. Nikt nie lubi dopłacać do interesu zwłaszcza brokerzy czy banki.

      W Loto masz szanse 1:13 983 816, w radiuzet masz szansę ~1:X000, w ruletce 38:1 na forex 2:1 i kontrolę kiedy chcesz wyjść ze stratą lub zyskiem. Sam jak gram to w małego lotka bo potrzebuję jeszcze 140tys a nie miliona.

      Ja czekam tylko, aż Polcan wtopi na obligacji i się pochwali. Ale on ma znacznie większy portfel, nie każdy może sobie pozwolić na zbudowanie takiej dywersyfikacji. Ja do 10% mogę ryzykować, a 90% portfela wiem, że będzie stanowiło 2-3-4x tyle za 10-20lat. O obligacjach tego samego powiedzieć nie mógł bym.

      Inna sprawa, że niektórzy woleli by taki rachunek na 6-8% z dopłatami 100-200zł+ 5-10-15letni i mieć pewność, że kasy będzie brakujące 140tys. I zamiast godzinami przez następne 10-15lat obracać obligacjami z nerwicą co jakiś czas to skupić się na czasie "który mógłbyś poświęcić rodzinie czy dziewczynie." To też jest ważne.

      Jeszcze dodam na koniec, że robią to co Polcan fortuny nie zrobisz, jedynie zdrowie zmarnujesz. Zwłaszcza klikając w pingpongach. Żeby się dorobić trzeba odnaleźć własny pociąg i mieć cele a nie wsiąść za innymi.

      I jak już pisałem, z banków "wyrwiesz" góra 10tys co da 40tys za 20lat.

      Usuń
    9. Są osoby takie jak ja, które dzięki polcanowi, zaczęły zbierać wisienki interesować się tym tematem, od niespełna roku.

      To widzę, że się kolego nie za bardzo orientujesz w zakupach online. Allegro/eBay są portalami aukcyjnymi. A ja napisałem o stronach z ogłoszeniami. A to coś zupełnie innego. Korzystasz z allegro czyli "wsiadasz za innymi" :) może jednak jakiś "własny pociąg" :)

      Nie wiem jakie są "szanse" na forex, ale sprawdziłem i na stronach podają informację, że jest to 5% czyli 1:20, a skąd Ty wziąłeś 2:1???

      To w zakładach bukmacherskich masz o niebo większe szanse w przypadku piłki nożnej 1:3

      Np. w STS na wirtualnym sporcie można też nieźle zarobić, chociaż to już nie jest sport tylko algorytm napisany przez człowieka. Ale wystarczyła chwila obserwacji żeby go rozpracować i już można parę groszy zgarnąć.

      Podejrzewam, że prędzej Ty wtopisz na Lotto czy ruletce niż polcan na obligacjach. Bo to jest przypadek jaka kulka się trafi czy wypadnie, czyli przypadek decyduje o szczęściu. A w obligacjach czy innych przypadek decyduje o stracie. Np. dla lokat BFG jest do 100k euro, ale tylko jeśli źle się dzieje z bankiem. Jeśli to państwo staje się niewypłacalne, to możesz sobie pomarzyć (np. Argentyna).

      Stare ale ciekawe:
      http://www.bankier.pl/wiadomosc/Czy-Polsce-grozi-kryzys-finansowy-815983.html

      http://pl.biznes.banki.narkive.com/xETJss8d/bankructwo-pa-stwa-a-wyp-acalno-bankow-zagadnienie-teoretyczne

      Wracając do początku wypowiedzi, narzekasz, ale chętnie zaglądasz na bloga i komentujesz więc jednak coś tam z tego dla siebie wybierasz i chyba o to chodzi.


      Nie widzę, sensu dalszej dyskusji, ponieważ każdy z czytających i komentujących ma inny kapitał, inną sytuację rodzinną/ekonomiczną, inny stopień zaawansowania, inne doświadczenia, inny poziom ryzyka i inne cele. Dlatego nikt nikogo do niczego nie przekona, może tylko pokazać swoje sposoby i pomysły, tak jak robi to polcan.

      Pozdrawiam, i życzę owocnego pomnażania zysków.

      P.S.
      Jeszcze jedno spojrzałem na Twojego posta i to mi się rzuciło w oczy:

      "w radiuzet masz szansę ~1:X000"

      Gdzieś kiedyś słyszałem komentarz nt. tego, że w konkursach radiowych/TV gdzie trzeba wysłać SMSa pobito jakiś rekord i byłem w szoku jak to usłyszałem. Powiedzieli liczba osób (nie mylić z SMSami) jaka się zgłosiła że jest to rekord w skali kraju było tego kilka czy kilkanaście tys. osób. 2 albo 20 tys. osób. Wiem, wiem różnica jest tu znacząca. Ale chodzi mi o to, że jest bardzo mała liczna osób jak na liczbę telewidzów czy słuchaczy.

      Tu jest ciekawy art. o konkurach SMS i zawodowych graczach w nich:
      http://www.wprost.pl/ar/167515/Jak-wygrywac-konkursy/

      Usuń
    10. Kolego Anonimowy.

      Mi założenie PingPonga zajmuje 1 sekundę dziennie. Wystarczy raz kliknąć a lokata sama się zakłada i odsetki z poprzedniego dnia przelewają się automatycznie na KO.

      Tak więc moja stawka godzinowa wyliczona analogicznie do tego co Ty podałeś wynosi 648zł/h.

      Teraz wytłumacz mi jak to się ma do moich miesięcznych dochodów? Jak dla mnie nijak...

      Usuń
    11. Mi zajmuje trochę dłużej, bo jakieś 10 sekund. Zaletą jest jednak dyspozycyjność kasy i jak dla mnie to jest główny argument za.

      Usuń
    12. A mi zajmuje z 10minut, bo muszę włączyć listwę, myszkę, monitor, pc musi "wstać", a na koniec login, hasło (ja mam długieee i pojebane) i całe to zakładanie, też trwa zanim się odświeży i "załapie" w ich systemie ta lokata tj. ściągnie z konta. Jednak najgorsze jest to, że musiał bym o tym pamiętać, a ja pc wolę nie włączać rano a nie chcę mieć tego cały dzień na głowię aż pc odpalę.

      Polcan na koncie ko mam tyle środków, że nie potrzebuję dodatkowych 20tu k na lokacie 1D...

      Usuń
  11. Jesli zerwe lokatę rentierską w Skok Wołomin po 4 misiącach to tracę odsetki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tracisz większą część, dostajesz tylko 10% odsetek do dnia zerwania umowy, minus podatek.

      Usuń
  12. Lokaty 12-miesięczne:
    14 SKOK Jaworzno - eLokata 4,00% - jest zmienne i z ROR

    OdpowiedzUsuń
  13. Polcan, mam nadzieję, że przy podejmowaniu decyzji w sprawie dalszego kształtu bloga i rankingów, uwzględnisz fakt, że zwykle w komentarzach najbardziej rzucają się w oczy opinie dwóch lub trzech niezadowolonych krzykaczy, podczas gdy większość zadowolonych użytkowników nie wdaje się w puste dyskusje.
    Zawężanie rankingów spowoduje odchodzenie w kierunku użytkowników niszowych. Twoje obecne zestawienia wystarczająco zawężają oferty do najciekawszych.
    Wykonujesz za czytelników olbrzymią pracę związaną ze śledzeniem aktualności z rynku "finansowo-oszczędnościowego". Myślę, że zwykła przyzwoitość nakazuje we własnym już zakresie dostosowanie rankingów do własnych potrzeb. Nie wszystko musi zostać podane na tacy. Każdy może przecież wykazać się odrobiną wkładu własnego i skonstruować swoją prywatną listę ofert, którą niechaj następnie opatrzy tytułem np: "Ranking dla bogacza" i prześle na blog ;)
    Zapewne Polcan nie będzie miał nic przeciwko zamieszczeniu takowego, jako uzupełnienie już istniejących zestawień.
    Zapraszam niezadowolonych do poświęcenia energii na takie konstruktywne działania, zamiast tracić ją na krytykę pracy Polcana, postrzeganej ogólnie za bardzo pomocną.
    MD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie że od czasu do czasu znajdzie się ktoś, kto rozumie ideę takiego rankingu, bo dokładnie o to w tym chodzi..

      Usuń
    2. Chyba Anonimowy4 lutego 2014 10:23
      skutecznie ich uciszyłeś :)

      Usuń
  14. Pisze to w ramach ciekawostki ;)
    Polcan opisał w swoim blogu lokaty z Wołomina ale dla osob ktore sa czlonkami do 31.10
    Pofatygowalem sie do jednego z odzialow w moim miescie SKOKu Wolomin i jakiez bylo moje zdziwienie gdy Pani powiedziala mi ze aktualnie np.
    Lokata Jedyna Stała 2014 dla osob zapisanych po 1.11 jest nastepująca:
    3 msc 3,80%
    4 msc 3,90%
    6 msc 3,70 %
    Nie wspomne juz o kosztach jakie trzeba poniesc chcac zostac czlonkiem skoku (75zł przy czym 31zł jest do odzyskania).Takze jakies bylo moje rozczarowanie, gdy dowiedzialem sie, ze obecnie zadna z lokat proponowanych przez SKOK Wolomin nie miesci sie w min progu bloga. No cos - ciezkie zycie lokatowca jest...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już o tym było wile raz Polcan to pisał ale także w komentarzach jakie są warunki przystąpienia do SKOKÓW.

      Usuń
  15. Takie rankingi to trudna praca, ale praktyczne zastosowanie ich jest trudne, bo okazuje się, że albo promocjom towarzyszą dodatkowe warunki (część generuje koszt), albo już się z nich skorzystało i nie ma powtórek. Trudny staje się wybór i stąd dyskusja.
    Ja proponuję inne podejście: napisałem po prostu z czego korzystam, subiektywnie.
    http://swiatowid.blox.pl/2014/01/Konta-oszczednosciowe-i-lokaty-styczen-2014.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie słyszałam o tym sklepie ale jestem bardzo ciekawa!
    Nadchodzi wiosna, może znajdę coś dla siebie ��

    OdpowiedzUsuń