Od wiosny tego roku banki zaczęły zaostrzać warunki premiowania płatności kartami. Przez długi czas w BGŻ oraz Millennium można było w bardzo łatwy sposób zdobyć maksymalny zwrot czyli 50 zł.
Wszystko to było zasługą tricku opisanego w artykule Podkręcanie cashbacku. Niestety trick w końcu przestał działać - BGŻ jawnie ostrzegło w komunikacie, że nie będzie od czerwca akceptować cashbacku ale za maj jeszcze uznał wypłatę kasy w kasie, Millennium nie był tak łagodny i już w maju bez ostrzeżenia przestał płacić.
Skoro plan A do przyznawania premii w końcu przestał działać, zaproponowałem awaryjny plan B na obejście dość problematycznego wydawania co miesiąc 500 zł w przypadku BGŻ czy około 1670 zł w Millennium. Teraz przyszedł czas na wyniki testów planu B.
Nowy trick polegał z jednej strony na wykorzystaniu retencji czyli zwolnieniu z opłaty za kartę w BGŻ przez okres 5 miesięcy oraz na płaceniu rachunków w żabce. Jak informowałem w artykule Jak żabki mogą nakarmić wiewiórki jedne żabki pobierają 0,99 zł inne 1,89 zł za płatność rachunku.
Spróbowałem się dowiedzieć w jaki sposób jedna sieć może mieć różne ceny opłat za tę samą czynność. Odpowiedź była różna w zależności od sklepu w którym przeprowadzałem 'wywiady':
- nowo otwarty sklep przez pierwszy rok ma usługę zielone okienko za 0,99 zł
- nowy klient ma pierwsze 3 transakcje za 0,99 zł
A niestety jak się okazało płacić w żabce nie jest tak łatwo. W jednej żabce nie działa terminal, w drugiej żabce nie przyjmują kart tylko gotówkę, w trzeciej żabce trzeba było wzywać kierownika po zgodę na transakcję a gdy kierownik osobiście wykonywał przelew, system z niewiadomych przyczyn odmówił dokonania przelewu.
Wiewiórki lubią jeść żabki... |
Dopiero w czwartej żabce nie było żadnego problemu z płatnością, tak jakby to była najoczywistsza rzecz pod słońcem. I okazało się, że bajdurzenie o pierwszych trzech transakcjach za 0,99 zł można włożyć między bajki, tak naprawdę każda kosztuje 1,89 zł i basta.
W formie testu wypróbowałem płatności kartą BGŻ oraz Millennium. Efekt jest dość zaskakujący:
- BGŻ akceptuje takie płatności i płaci premie
- Millennium nie akceptuje takich płatności
Ostatecznie jak widać wiewiórkom smakują żabki, natomiast ptaszkom już nie. Ze swojej strony ciekaw jestem czy czytelnicy wyniuchali jakiś sposób, który działałby w przypadku Millennium.
UWAGA:
Dziś BGŻ odebrał przyznaną wczoraj premię bez podania przyczyny! A dzień wcześniej po reklamacji dostałem taką wiadomość na maila:
Szanowny Panie,
Dziękuję za przesłaną korespondencję.
W nawiązaniu do Pana zapytania uprzejmie informuję, że po spełnieniu wszystkich warunków wypłaty premii, premia za cykl rozliczeniowy 28-05-2013r. - 27-06-2013r. została zaksięgowana na Pana rachunku w dniu dzisiejszym.(tj 10 lipca)
W nawiązaniu do Pana zapytania uprzejmie informuję, że po spełnieniu wszystkich warunków wypłaty premii, premia za cykl rozliczeniowy 28-05-2013r. - 27-06-2013r. została zaksięgowana na Pana rachunku w dniu dzisiejszym.(tj 10 lipca)
Z poważaniem,
Jolanta Jałosińska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Departament Bankowości Telefonicznej i Internetowej
Bank BGŻ S.A.
Jolanta Jałosińska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Departament Bankowości Telefonicznej i Internetowej
Bank BGŻ S.A.
W dniu następnym niestety zniknęła.Oj chyba po żabkach wiewiórki nabawiły się niestrawności i maja problemy żołądkowe.
Aktualizacja:
Po południu można było znów zobaczyć premię:
...ale jak widać muszą się do nich przyzwyczaić |
Szanowny Panie,
Uprzejmie dziękuję za kontakt z Bankiem BGŻ.
Odpowiadając na Pana wątpliwości Informuję, że w dniu wczorajszym zidentyfikowano problemy techniczne w księgowaniu premii na rachunkach Klientów. Problem został rozwiązany i na kontach są już prawidłowo naliczone premie. Za utrudnienia bardzo przepraszamy.
Do płacenia rachunków polecam aplikację na komórkę "Sprytny Bill" - prowizja tylko 0,97zł od każdej transakcji.
OdpowiedzUsuńCo do BGŻ, wczoraj dostałem premię która szybko zniknęła, wczoraj wieczorem reklamacja i dziś odpowiedź banku:
"Szanowny Panie,
Uprzejmie informujemy, że w dniu wczorajszym zidentyfikowano problemy techniczne w księgowaniu premii na rachunkach Klientów.
Problem jest w trakcie rozwiązywania."
Problem w tym, że musisz posiadać dobrą komórkę z Androidem lub dwoma innymi systemami. Nie każdy kupi nową komórkę tylko po to by używać Sprytnego Billa dlatego dotąd o nim nie pisałem.
UsuńJa póki co czekam na odpowiedź...
Pani na infolinii powiedziała, że premie będą księgowane ponownie w dniu dzisiejszym.
UsuńMnie zastanawia (lub raczej niepokoi) inna rzecz - jak łatwo i jak głęboko banki mogą manipulować środkami na naszych rachunkach? I dlaczego zniknął zapis księgowy?
Dziś zniknęła premia, a jutro...?
Na moim koncie zaksięgowano środki ponownie co widać w artykule, gdzie zaprezentowałem obie płatności 10 oraz 11 lipca.
UsuńNie sądziłem jednak, że raz przyznaną premię można cofnąć. Nawet jeśli byłaby źle przyznana w końcu świadczy to o niesolidności banku.
Premia wróciła, z datą 11.07. Wczorajszej transakcji brak ale w sumie nic dziwnego.
UsuńPremię można cofnąć, nowy regulamin wprost na to pozwala, par. 3 pkt 8) "Premia błędnie naliczona od wpływu innego niż ten, o którym mowa w ust. 7, lub w wyniku błędnego zaliczenia transakcji typu cash back, może zostać skorygowana przez Bank, w ciężar Konta do wysokości wolnych środków, bez dodatkowego zlecenia Uczestnika, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej naliczenia."
Bank może zmienić co mu się tylko podoba, o ile nie dysponujesz wydrukami z konta potwierdzającymi jakie miałeś saldo to nic im nie udowodnisz.
polcan
UsuńZamiast komórki z Androidem mozna postawić emulator na komputerze. Np. BlueStacks. SprytnyBill działa bez problemów.
O to bardzo istotna informacja, warto to będzie przetestować:) Dzięki.
UsuńJak widzę najpierw instaluje się emulator a później wgrywa SprytnegoBilla. Czyli w tym momencie warto będzie napisać jednak o fajnym gościu.
BlueStacks wymaga minimum Windows XP w wersji SP3.
UsuńSprawdziłem, że posiadam wersję SP2.
Ale potestuję na laptopie z Windows 7
Na Windows 7 nie rozpoznaje karty graficznej. Nie ma jakiegoś mniej problematycznego programu bo do tego już nabrałem małego uprzedzenia.
UsuńAndroVM. Puszczałem tak SB z sukcesem na netbooku, wiec nie ma dużych wymagań.
UsuńMożesz podać namiary na instalkę?
UsuńAplikacje mają to do siebie, że każdy kolejny zaśmieca rejestr i ogólnie spowalnia kompa. Sprawdzone jak najbardziej można instalować ale testowanie może zamulić na tyle, że konieczna będzie reinstalacja Windowsa.
Jak widzę, AndroVM ma wiele różnych stron wszystkie anglojęzyczne. Którą wersję polecasz?
Spowolnienia kompa nie ma się co obawiać, tak naprawdę wystarczy się przyjrzeć co jest uruchamiane przy starcie systemu i powyłączać zbędne.
UsuńSysinternals suite i jego autoruns jest bardzo pomocny. Dodatkowo defraggler i ccleaner pomoże.
W skrócie i bez zbędnych szczegółów:
Na początek potrzebujemy VirtualBox (VB)
http://download.virtualbox.org/virtualbox/4.2.16/VirtualBox-4.2.16-86992-Win.exe
Po zainstalowaniu ściągamy i uruchamiamy ponizszy plik (VB go zaimportuje, obraz systemu Android)
http://androvm.org/Download/androVM_vbox86tp_4.1.1_r6.1-20130222-gapps-houdini-flash.ova
Następnie ściągamy player i uruchamiamy
http://androvm.org/Download/AndroVMplayer-Win32-20130208.zip
W Settings ustawiamy 'Path to VBoxManage', jest to jeden z plików z folderu VB
Jeśli to zrobimy powinno się pokazać w 'Virtual Machine to start' zaimportowany obraz Androida.
Ustawiamy rozdzielczość, dajemy Run, system powinien się uruchomić, po konfiguracji z google play ściągamy SB.
ja Sprytnego Billa na Windows Phone używam od niedawna, jest ok
Usuń@Anonimowy 20:19
UsuńPrzetestowałem tego VM i napiszę o tym dłuuuugi artykuł.
A propo możesz podać swojego maila, ciągle są tutaj problemy i chciałbym się podpytać fachowca.
Sorki, dopiero teraz (17.07) dojrzałem Twa prośbę.
UsuńJeśli pomoc nadal potrzebna daj tutaj znać, podeśle swój email.
Dla mnie fajnie, że dojrzałeś prośbę. Nie oczekuję, że ludzie wracają na bloga nie mówiąc już o czytaniu starych komentarzy.
UsuńJeśli możesz podeślij. Wczorajszy problem już rozwiązałem przez przypadek ale zawsze są jakieś nowe chociażby potencjalne. Dopiero testuję program.
Problem w tym, że moja premia nie została błędnie naliczona gdyż dziś dostałem zwrot w tej samej wysokości. Życzyłbym sobie (i innym też), żeby każda operacja na rachunku była rejestrowana, bo tak to się robi smród wokół wiarygodności i rzetelności BGŻ. Komunikacja ze strony banku leży i kwiczy i gdyby nie ten blog, to całym fuckupie bym się pewnie nie dowiedział.
OdpowiedzUsuńJa przetestowałem płacenie rachunków w żabce przez kartę millenium i premii nie dostałem. Moje śledztwo doprowadziło do następujących wniosków:
OdpowiedzUsuń- Rachunki płacone w żabce idą kodem MMC 4900 (NIE kwalifikują się na premię od Millenium).
- Natomiast normalne zakupy w żabce idą przez kod 5411 (czyli kwalifikują się na premię od Millenium).
Chciałbym jeszcze ponowić pytanie zadane w tym artykule: "czy czytelnicy wyniuchali jakiś sposób, który działałby w przypadku Millennium." Ktoś wynalzł jakiś dobry sposób?
Skoro premia "może zostać skorygowana przez Bank, w ciężar Konta do wysokości wolnych środków", to po jej przyznaniu trzeba szybko wyzerować konto i przeczekać 30 dni przed ponownym zasileniem. Tak mówi Regulamin.
OdpowiedzUsuńSądzę, że w takim przypadku będziesz na minusie a bank pobierze ci odsetki karne za to że masz konto na minusie.
UsuńJeżeli napiszesz odwołanie to pewnie będzie uznane, ale czy warto tracić czas i nerwy na to?
Nasunęła się mi pewna myśl. Kilka dni temu chciałem potestować telefon komórkowy w sieci sklepów A...n. Obsługa stoiska bardzo miła zaproponowano mi jego zakup i zwrot na drugi dzień jeśli mi się nie spodoba. Nie czekałem do następnego dnia jeszcze w tym samym dniu testowałem kolejne dwa. Transakcje odbywały się katą do konta ING ( chodzi o grupon na 200zł) a zwrot kasy w obsłudze klienta do ręki. Wiem że nie każdy ma takie możliwości ale może się komuś przyda
OdpowiedzUsuńDokładnie tak, Auchan to świetny sklep... Poza tymi zwrotami, można np. dzielić pojedynczą płatność przy kasie na opłacenie jej kilkoma kartami i tym samym wykorzystać od razu kilka promocyjnych limitów przy dużych zakupach, a potem pozwracać od razu to, czego nie chcieliśmy tak na prawdę kupić...
UsuńZ doświadczenia wiem, że np. Kaufland też oferuję zwroty gotówki od razu w Punkcie Informacyjnym, z tym, że tam za dużo nie wydamy na RTV/AGD...
Chyba jeszcze Castorama i Leroy Merlin oddają gotówkę.
Jesli na koncie dokonuje sie korekty i nie zamyka.sie.to w jednym dniu jak tu - musi pozostac slad. Kazde inne dzialanie.mozna zglosic do KNF i bank dostanie kare. Mialem taka akcje z MILLE. POLCAN - pisz reklamacje.i.strasz.zgloszeniem.do.KNF. Jestes.na prawie. Nie ma samowolki.
OdpowiedzUsuńPrzeszły Wam przelewy natychmiastowe na 5000 przez Blue Cash ?
OdpowiedzUsuńWitam
OdpowiedzUsuńCzy ktoś podpowie mi jak na opisanym emulatorze Androida wpisywać polskie litery (ą, ę, ł)? Klawiatura i język przestawiona na polski, ale liter nie daje się wpisywać. Potrzebuję w Sprytnym Billu wypełnić rachunek z polskim znaczkami
Jeżeli komuś się przyda to znalazłem rozwiązanie: należy pobrać z PLAY Marketu aplikację „Polska Klawiatura Programisty v1.0.2″. Przetestowane, działa.
Usuń