Ojojoj. Szykuje nam się czarny rok w finansach. Od samego początku mamy nie tylko fale zniżek na lokatach oraz kontach oszczędnościowych, nie tylko całą serię niekończących się nowych dodatkowych warunków zwalniających z opłat za konto osobiste, dodatkowo wycofywane są kolejne premie.
Mowa o przyznawaniu cashback w Millennium. Jak wszyscy zainteresowani doskonale wiedzą od marca bank Millennium zmienił warunki przyznawania 3% premii za zakupy. Pisałem o tym szczegółowo w artykule Zmiany sposobu naliczania premii w Millennium. W zasadzie zmiana dotyczyła tylko minimalnej kwoty na jaką trzeba było zrobić zakupy teraz bowiem liczą się tylko kwoty minimum 100 zł.
Kilkanaście dni później w artykule Podkręcanie cashbacku podałem sposób w jaki można było łatwo obejść nowe ograniczenie. Dzięki niemu owe 50 zł można było zdobyć bez trudu. A nowy warunek stał się po prostu nieistotny.
Wystarczyło znaleźć sklep gdzie wymagana płatność była mniejsza aniżeli zwrot np. 5 zł, dzięki czemu wszelkie zakupy były praktycznie darmowe. Dzięki temu mieliśmy owe 50 zł praktycznie za darmo.
Darmowe zakupy |
Działało wszystko bez zarzutu przez dłuższy czas. Wystarczyło po prostu dokonać w miesiącu 9 zakupów i za każdym razem wybierać 200 zł w kasie by dostać maksymalną premię.
Od czerwca Millennium nie wypłaca już nagrody |
W ten sposób w tym roku bezproblemowo można było zarobić 250 zł. Niestety nieoczekiwanie w czerwcu bank nie przyznał nagrody a reklamacja została rozpatrzona negatywnie. W długim elaboracie napisano między innymi.
Wypłacanie nagrody od transakcji niespełniających warunków we wcześniejszych miesiącach tj. do końca kwietnia 2013 r. wynikało z nieprawidłowości po stronie Banku. Sytuacja została naprawiona i począwszy od maja 2013 nagroda jest naliczana w sposób prawidłowy, zgodnie z Regulaminem. Tym samym, płatności kartą połączone z wypłatą gotówkową nie będą zaliczane do zwrotu.
A więc z jednej strony bank przyznaje się do winy, ale z drugiej robi zmiany iście bezpardonowo. BGŻ w komunikacie do klientów kulturalnie zapowiedział brak uznawania cashbacku od miesiąca czerwca i za wypłaty w kasie w maju naliczył jeszcze premię 50 zł. Od czerwca wiemy, że nie będzie tego uznawać więc wszystko jest ok.
Millennium jak widać zmiany wprowadza według własnego uznania a co gorsza bez żadnych zapowiedzi. Dostałem wiele maili od zdziwionych czytelników o braku premii od czerwca bez uprzedzenia.
Na domiar złego dostałem także informację o zmianie przyznawania kredytu limitowego. W jednej z porad na blogu podałem jak zdobyć darmowy kredyt na kilkadziesiąt tysięcy w Millennium. Trick polegał między innymi na przeniesieniu limitu z innego banku. Rok temu dostawał go za darmo każdy kto chciał i miał taką możliwość> W tym roku wprowadzono opłatę i trzeba się było trochę nagłowić jak ją obejść ale jeszcze w lutym można go było dostać bez problemu.
Tymczasem jeden z czytelników, który skorzystał z porady napisał, że po przeniesieniu kredytu na maksymalną kwotę dostępną w KB czyli 3.000 zł dostał w Millennium dodatkowo jedynie 10% a więc zaledwie 3.300 zł...
Jak widać kończy się powoli Eldorado w Millennium.Chociaż testować jak zwykle nigdy nie zaszkodzi...
ja bym radził trochę wstrzemięźliwości:
OdpowiedzUsuń"z jednej strony bank przyznaje się do winy, ale z drugiej robi zmiany iście bezpardonowo"
rozumiem, że masz pretensje do banku, że "bezpardonowo" stosuje się do regulaminu, który zaakceptowałeś?
a czy przypadkiem dotychczas to nie ty "bezpardonowo" wykorzystywałeś błąd banku i niezgodnie z regulaminem zgarniałeś premię?
Pretensje to zdecydowanie za dużo powiedziane. Wiadomo, że nic nie trwa wiecznie i każda promocja się kończy więc fakt końca był pewny tym bardziej że coraz więcej ludzi zaczęło o tym pisać.
UsuńPo prostu uważam, że BGŻ postąpił bardzo w porządku informując klientów o braku akceptacji cashbacku od czerwca a przyznał premię za maj. Millennium nie przyznał przemi za maj i zrobił to po cichu bez podawania do publicznej wiadomości, że następuje zmiana naliczania płatności.
BGŻ musiał poinformować, bowiem zmieniał regulamin. Millennium nie zmieniał, więc nie miał o czym informować.
OdpowiedzUsuńWiadomo było, że zgodnie z regulaminem transakcje cash back nie wliczają się do premii - to był błąd, którego likwidacja była kwestią czasu. Nie ma nad czym płakać tylko likwidować konto :-)