wtorek, 15 marca 2016

Ciąg dalszy zabawy w kotka i myszkę w TK Invest


Zrobił nam się już tasiemiec z TK Invest, porównywalny do afer z udziałem Amber Gold z PP1 czy też SKOK Wołomin z FpG. I jakoś nic nie zapowiada rychłego końca nowej afery, gdyż prokurent spółki najwyraźniej gra z nami w kotka i myszkę.

Jak doskonale pamiętamy najpóźniej do piątku 11 marca mieliśmy otrzymać pierwszy przelew według deklaracji ustnej złożonej w czwartek 3 marca o godzinie 12: 15. Kontakt telefoniczny jest oczywiście zarejestrowany u operatora telefonii komórkowej i stanowi dowód w sprawie przeciwko TK Invest.

Deklaracja okazała się słowami rzuconymi na wiatr. Dotyczy to zresztą nie tylko obietnicy przelewu, ale także aktywnego informowania o tym co się dzieje w spółce. Okazuje się jednak, że w piątek ukazała się kolejna deklaracja prokurenta, tym razem na piśmie.




Jak widzimy, kolejny raz jesteśmy mamieni zapowiedzią o spłatach - który to już raz? Wykup miał się rozpocząć wczoraj czyli w poniedziałek 14 marca 2016. Jak było do przewidzenia, żadne środki nie znalazły się na koncie.

Spójrzmy na chwilę na samo pismo. Jest to odpowiedź na wezwanie do zapłaty. Takich pism spółka dostała w lutym bardzo wiele od wielu obligatariuszy posiadających serię C, a w marcu od obligatariuszy serii C1. O ile mi wiadomo, wszystkie z nich zostały zignorowane.

Po drugiej prokurent podaje mocno zawyżony szacunek majątku spółki. Skoro spółka posiada 32.615.118 akcji Velto Cars, to wartość tych akcji jest uzależniona od kursu. Akurat o akcjach tej spółki pisałem wczoraj i w ciągu dnia nic się tutaj nie zmieniło.

Wartość akcji jest dużo mniejsza niż deklarowana

Jak widzimy dalejwarte zaledwie 12 groszy, a tylko w ciągu ostatniego tygodnia potaniały o... 25% czyli 1/4 swojej poprzedniej wartości. Nie są więc warte ponad 4,5 miliona, lecz poniżej 4 milionów.

W dalszym ciągu mamy tutaj dobrze nam znaną już pieśń o transakcji sprzedaży własnej nieruchomości oraz finalizacji, która dla spółki byłaby niekorzystna. Powodem są rzekome "zawirowania na rynku". Więc niby co? Zawirowania nagle ustają i oto jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki znajduje się kupiec oferujący godziwą cenę?

Zresztą nawet jeśli znajdzie się taki kupiec, to nie ma gwarancji, że środki pójdą na wykup obligacji. Przecież nieruchomość będąca zabezpieczeniem też została sprzedana i to po upływie terminu spłaty obligacji, a jakoś te środki nie poszły na spłatę wierzycieli.

Jedna z osób, które też otrzymały informację o kolejnej zapowiedzi prokurenta zapewniła mnie, że da sobie rękę uciąć, iż środki wpłyną. Jak widać dalej są osoby co ręczą za spółkę, której rzetelność można włożyć między bajki. 

Podsumowując należałoby zadać pytanie.Skoro wykup miał się zacząć wczoraj, jak to kolejny raz szumnie zapowiada prokurent Michał Sowa, pytanie do czytelników: dostał ktoś wczoraj jakiekolwiek środki na swoje konto?

Spółka apeluje by nie występować na drogę sądową. Z informacji od jednego z czytelników wiem, że przynajmniej jedna sprawa do sądu została już złożona. I wszystko wskazuje na to, że nie będzie to jedyna tego typu sprawa.

Ciąg dalszy: Informacja dla mediów w sprawie afery TK Invest

21 komentarzy:

  1. Kontakt dla obligatoriuszy BW seriaA
    https://www.facebook.com/groups/523543251140716/

    OdpowiedzUsuń
  2. Może idzie ten przelew ale nie bezpośrednio od spółki TK Invest tylko przez łancuszek powiązanych spółeczek typu Cars Energy i dlatego to tak długo trwa. Sam jednak nie za bardzo w to wierzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, a po drodze okaże się, że była okazja zakupu akcji i nie mogli się oprzeć, więc pieniążki na wykup obligacji zaginęły w akcji... Po co dorabiać ideologię do oszustwa?

      Usuń
  3. Ja nic nie otrzymałem. Wkraczam na drogę sądową. Sławek

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również nic wczoraj nie otrzymałem a niestety środki te są mi potrzebne jak nigdy wcześniej :/ Dlatego nie mam wyjścia - idę z tym do sądu i do prokuratury.

    G.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też nic nie otrzymałem i nie łudzę się, że po dobroci coś otrzymam. Jeżeli spółka "karmi" nas takimi bajeczkami typu "zawirowania na rynku", czy "przeciągająca się sprzedaż nieruchomości" a tymczasem posiadając środki finansowe lekką ręką wydaje pod koniec ub. roku kilka milionów złotych na zakup od TMK Skarbiec pakietu akcji Velto Cars nazywając to "okazją" Nie sprecyzowano jednak, że "okazją" ale na pewno nie dla TK Invest tylko dla TMK Skarbiec bo kurs akcji Velto Cars spadł od tamtego czasu ponad 50% co w przeliczeniu na utratę wartości posiadanego pakietu tych akcji przez TK Invest odpowiada mniej więcej kwocie 2,883 mln zł potrzebnej na wykup obligacji serii C i C1.
    Dalsze moje działania wobec TK Invest będą już poprzez drogę sadową.

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie powiadomienie - ze spółka przeprowadza poważną transakcję na rynku kapitałowym znaczy - wyprowadzanie kasy ze spółki -? nie dać się zwieść

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również nie otrzymałem żadnego przelewu od TK Inwest - seria C. W obecnej chwili kompletuję wszelkie dokumenty i jak większość z was przyłączam się do złożenia pozwu w sądzie. Jak osoba, która ma odwagę nazywać się prokurentem, może mieć nadzieję, że ktoś jeszcze uwierzy w jego bzdurne i brednie?. Zapewne prokurent czyta te posty, info dla niego: chcesz aby ludzie ci uwierzyli?, to zwracaj kasę i przepraszaj za własną głupotę.
    S.

    OdpowiedzUsuń
  8. @Sławek, G. i Anonimowy z 09:29 - czy rozważacie dołączenie do grupy reprezentowanej przez Administratora Hipoteki? Nawet jeśli wolicie występować osobno, może warto dopisać się przynajmniej do listy mailingowej prowadzonej przez AH. W ten sposób będziemy mieć wzajemnie ze sobą bezpośredni kontakt.

    OdpowiedzUsuń
  9. Obligacje Browar Wojcieszów informacja od notariuszaSzanowny Pani.

     

    W nawiązaniu do Pani wczorajszej korespondencji chciałbym podkreślić, iż nie mam wpływu na to, że przedmiotowa spółka wskazała moją kancelarię jako miejsce złożenia dokumentów czy też jako miejsce dokonania czynności - spółka ta bowiem nigdy nie kontaktowała się ze mną w przedmiotowym zakresie, a ja nie posiadam jakiejkolwiek wiedzy na temat przeszłego i obecnego działania tej spółki w zakresie emisji obligacji.

    Przykro mi, że mogę Pani przekazać jedynie powyższe informacje.

     

    Z wyrazami szacunku

     

    Marek Wypart

    Notariusz

     

    Kancelaria Notarialna Marek Wypart

    59-220 Legnica, ul. Św. Piotra 9 lok. U6

    Proszę o zgłaszanie się do grupy na FBA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.Już zgłosiłem się do grupy na FB. Myślę , że jeśli Polcan nie ma akcji BW to nie mamy co liczyć na jego pomoc. W pierwszej kolejności musimu ustalić czy zabezpieczenia zostały ustanowione i czy ktoś prowadzi ewidencję tych obligacji. Może ktoś z forumowiczów podpowie jak to sprawdzić?

      Usuń
  10. W grupie jestem mam nadzieję że wszyscy już podjęli decyzję. Proponuję informować gdzie się da o tym oszustwie KNF, UOKiK, portale inwestycyjne np Bankier.pl, obligacje.pl trzeba to nagłośnić! Ja już zawiadomienia powysyłałem teraz mi pozostała telewizja a pewnie znajdą się reporterzy którzy conieco zrobią. Sławek

    OdpowiedzUsuń
  11. Nadmienię, że z informacji od Pani Krystyny Satławy (DM BDM)wynika, że DM BDM nie prowadzi i nigdy nie prowadził ewidencji obligacji wyemitowanych przez Browar Wojcieszów Sp. z o.o.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zwrócił ktoś uwagę że proszą o nie występowanie na drogę sądową do kwietnia 2014? Chyba lecą te odpowiedzi z szablonu sprzed lat.

    OdpowiedzUsuń
  13. Odzyskanie pieniadzy z TK invest bedzie trwalo ale moze przyspieszy jesli Pan byly Prezes Kulaczkowski bedzie mial sprawe z art. 585 § k.s.h (kto, biorąc udział w tworzeniu spółki handlowej lub będąc członkiem jej zarządu, rady nadzorczej lub komisji rewizyjnej albo likwidatorem, działa na jej szkodę - podlega karze pozbawienia wolności do lat 5 i grzywnie). Wyprowadzenie kapitalu poprzez zakup akcji Velto (a nie na inwestycje zwiazane z emisja obligacji) jest wystarczajace, zeby pozwac Pana Prezesa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. art. 585 w kwestii o której piszesz został uchylony w 2011 r.

      Usuń
    2. No ale są inne 'paragrafy' w tym dotyczące nie przeznaczenia środków z emisji na cele w emisji wskazane.

      Usuń
  14. Sądzę, że jak dziś nie wpłyną pieniądze w jakiejś sensownej wysokości (w jakikolwiek przelew to ja wątpię) na częściowy wykup obligacji serii C i C1 to spotkanie o jakim mowa w piśmie przytoczonym w tym wpisie i o które prosi prokurent TK Invest nie ma najmniejszego sensu. Wyraźnie jest tu gra na zwłokę i mamienie obietnicami, których nie spełniają przez co zarząd TK Invest staje się coraz bardziej niewiarygodny.

    OdpowiedzUsuń
  15. TK Invest ewidentnie chce wyzbyć się majątku! Musimy jak najszybciej składać sprawy do sądu i zablokować to. Jedyne co by mnie powstrzymało przed tym to spłata przynajmniej połowy wkładu przez firmę w tym tygodniu, z tego co wiem to jest to możliwe. MS

    OdpowiedzUsuń
  16. Podobnie jak inni kasy nie dostałem i nie spodziewam się jej. Jestem za sprawą sądową i ściągnięciem kapitału z majątku firmy. Na hipotece jesteśmy cały czas wpisani. Skoro firma się chwali, że ma z czego to dobrze. Do tego dojdzie jej ok 300k za koszty związane z prawnikiem, opłatami i komornikiem.

    OdpowiedzUsuń
  17. Polcan , niewplynela zadna kasa , posiadam serie C1 , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń