niedziela, 8 września 2019

Ranking kont oszczędnościowych wrzesień 2019


Dużo pozmieniało się od ostatniego zestawienia. Getin już nie jest zdecydowanym liderem, spadł aż na 7 pozycję. Za to polepszyła się znów oferta w Credit Agricole, gdzie poza 3% na koncie można zgarnąć dodatkowo 350 zł na start. Szczegóły w osobnym wpisie na FpG.

Najlepsza oferta we wrześniu
Konto w Ca otworzyłem sobie 18 czerwca i powoli przymierzałem się do jego zamknięcia. Z rankingu wynika jednak, że promocja trwa przez 4 miesiące, więc nie jest jeszcze tak źle. Zamknięcie mogę odwlec o kolejny miesiąc:)

Z publikacją rankingu czekałem do ogłoszenia nowej stawki na najbardziej popularnym koncie jakim jest KO w Millennium. Tutaj kolejny raz, nie zliczę już który, mamy 2,70% o czym piszę jak zwykle w dniu premiery na FpG.

Nowość w zestawieniu
Getin nie ma już konta na 3%, ale za to trójkę z przodu ma kilka innych banków. Do dotychczasowego grona Pekao, T-mobile oraz CA dochodzi we wrześniu Citibank, gdzie można mieć 3% do kwoty 100 tysięcy. Oferta ważna tylko w tym miesiącu.

Najlepiej oprocentowane konta:
1. Getin bank - Konto Bonus za aktywność VI 3,50% 10K, 12M
      warunki: wpływ na konto 1000 zł, 1 płatność kartą, brak ror, do 30 listopada 2019
2. Credit Agricole - Rachunek Oszczędzam Na start 3,00% do 50.000, 4M
          oferta z 350 zł na start obowiązuje tylko do 30 listopada 2019
   Pekao - Konto oszczędnościowe 3% do 30.000, 6M
         na start dodatkowo 100 zł oferta ważna do 30 września
   Citi Handlowy - Konto oszczędnościowe 3,00% do 100.000 6M
         wymagane konto Citi Priority wraz z kartą kredytową ważne do 30 września
   Tmobile UB - Konto Oszczędnościowe 3,00% do 50.000, 3M 
         dla nowych klientów do 25 września 2019
   Alior bank - Wyższy % na koncie oszczędnościowym 3,00% do 20.000
         oferta ważna do 31 grudnia 2019  
    Toyota bank - Konto Młodzieżowe Super Click 3,00% do 10.000 zł 
        warunek: dla młodzieży w wieku 13-24 lat
8. Getin bank - Konto oszczędnościowe XXII 2,80% do 200.000, 4M
        Warunek: nowe środki na 12 sierpnia 2019, oferta ważna do 22 września 2019
9. Millennium - Konto oszczędnościowe Profit XII 2,70% do 100.000, 100D
      warunek: nowe środki: 20 lipca 2019, brak udziału w innych KO, do 12 października 2019
    Citi - Konto oszczędnościowe 2,70% 300k, 6M
         oferta ważna do 30 września 2019 ale z kontem CitiGold saldo min. 400k 
11. ING - OKO Bonus na start 2,50%, do 100.000 4M      
        + ING: Konto Direct: 140 zł na start
    Alior bank - Konto Mocno Oszczędnościowe VII 2,50% do 100.000 3M 
        nowe środki na 19 lipca 2019, ważne do 11 września 2019 
    Eurobank - Rachunek Ekstra Zysk 2,50% do 30.000 zł nowy klient                 
    Bank Pocztowy - Pocztowe Konto 500+ 2,50% do 10.000
          warunek: dla odbiorców świadczenia Rodzina 500+, do 30 września 2019     
   Toyota bank - Konto Młodzieżowe Click 2,50% do 8.000 zł        
          warunek 2,5%: dla młodzieży w wieku 13-24 lat 
   Citi - Konto oszczędnościowe 2,50% 3 miliony, 6M 
         oferta ważna do 30 września 2019 ale z kontem CitiGold Private saldo min. 4 miliony


Wyjaśnienia:
1) do 10.000 zł - maksymalna stawka objęta promocyjnym oprocentowaniem, przekroczenie tej stawki nie skutkuje dodatkową karą
2) =<100.000 zł - Kto będzie mieć więcej niż 100.000 zł, temu bank obniży oprocentowanie nie tylko dla kwot powyżej stu tysięcy ale dodatkowo obniży cały zgromadzony kapitał
3) bez limitu - nie ma limitu co do deponowanej kwoty
4) 4M, 6M - oprocentowanie gwarantowane jest przez X-Miesięcy np. 4M - 4 miesiące 
5) 92D - oprocentowanie gwarantowane jest przez X-Dni np. 92D - 92 dni
6) do 20 lipca - data po której bank może zmienić stawkę przedstawioną w zestawieniu

24 komentarze:

  1. No i gdzie tu oszczędzać ???
    oto jest pytanie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Brak Citi do 100 000 na 3% przez 6 m-c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za czujność. Dodałem do zestawienia wraz z linkami

      Usuń
  3. Jak nie widzisz to przepuść całą forsę na cokolwiek.

    OdpowiedzUsuń
  4. CREDIT AGRICLOE TO DRAMAT WIECZNIE CZEGOS IM BRAKUJE CZEGOS NIEDOPATRZYLI CIAGLE WZYWAJA MNIE DO BANKU I WIECZNIE JEST JAKIS PROBLEM STANOWCZO ODRADZAM SZKODA CZASU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim przypadku jest inaczej. Raz byłem w banku, wziąłem telefon od babki z zastrzeżeniem, że będę ją nękać w razie problemów, bo tych miałem w 2013 aż nadto.
      Babka się zgodziła i faktycznie nie obeszło się bez kilku telefonów, ale wszystko załatwiła szybko i sprawnie.
      Wniosek z tego oczywisty, warto się zabezpieczyć na potencjalne problemy a będzie przyjemnie. A premia jest tak sowita, że szkoda z tego nie korzystać. 850 zł na start + 3% na KO nie ma żaden inny bank.

      Usuń
  5. 850 zł na start + 3% na KO ???? gdzie tak jest ?
    W Polsce ????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W CA. 300 zł za darmo bo przelew wynagrodzenia od pracodawcy to nagroda za nic. 50 zł za skorzystanie z kodu polecającego oraz 500 zł za 10 poleconych. Dodatkowo 3% na KO przez 4 miesiące.
      Jedyny minus to fakt braku informowania przez bank o poleconych (w Getin informuje w bankowości ilu faktycznie skorzystało z oferty, CA tego niestety nie robi), więc trudniej to kontrolować. Ale fakt faktem te 850 zł da się zgarnąć.

      Usuń
    2. Ale nie można mieć jednocześnie np 300zł za przeniesienie konta i 3% na KO

      Usuń
  6. Errata: ko w CA od 17 września obniżyli do 30 tys. zł niestety.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam kilka pytań odnośnie credit agricole.
    1. Skąd ja mam wziąć swój kod do poleceń, zeby zgarnąć dodatkową kase?
    2. Jak to wygląda z przenieseiniem konta dla bonusu? Jak mam np. nieuzywane konto w getinie, a wplywy od pracodawcy idą do Santandera, to jak ja to mam zrobić, zeby dostać bonus za przeniesienie, bez likwidacji konta w Santander?
    3. Czemu nikt tu nie pisze o batdzo dobrej ofercie w CA na pożyczkę 3000 na 0% na rok bez spłaty ostatniej raty (oddajemy 2750zl)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1 Pisałem w artykule na FpG, że po kod polecający można pisać na marszr1@gmail.com
      CA nie informuje nas o tym ilu osobom poleciliśmy konto jak to robi Getin, więc sami musimy sobie robić listę osób poleconych stąd moja prośba o kontakt i potwierdzenie skorzystania z kodu.
      2. Skoro masz nieużywane konto w Getin, to podaj ten numer do przeniesienia. Nie musi to być konto na które masz przelew od pracodawcy. Też miałem przelew do Santandera, a podałem konto w Inteligo i wszytko było ok.
      3. O bardzo dobrej ofercie CA słyszałem, ale nie umiałem znaleźć namiarów. Jak napiszesz w mailu o szczegółach to opiszę to na blogu

      Usuń
  8. 1. Czy jeśli zakładałem wczoraj konto w placówce, to mogę jeszcze skorzystać z tych bonusów, czy już po fakcie?
    2. Ale co mi po tym, że mi zamkną konto w Getin, skoro dalej pensja będzie wpływać na Santandera.
    3. Mogę nie mieć czasu, żeby przesłać dokładne szczegóły, bo ostatnio bardzo zarobiony jestem. W skrócie jest to oferta dla osób, które nie miały nigdy kredytu w CA. Pożyczasz 3tys (mi przelali od razu na konto oszczędnościowe, zaraz po jego otwarciu). RRSO 0%. Spłacasz 11 rat czyli 2750. Na starcie masz zysk. Od razu pakujesz całe 3tys na konto oszczędnościowe i masz jeszcze dodatek z odsetek. Spłaty mogą schodzić automatycznie z konta, lub sam możesz przelewać. Sam ustalasz do którego dnia miesiąca chcesz spłacać. Musisz mieć podstawowe konto wraz z kartą. Żeby konto było bezpłatne to 1tys wpływ/mes i 1 operacja kartą na dowolną kwotę. Jeśli znajdę chwilę czasu to prześlę więcej szczegółów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Raczej po. Kod podajesz przy składaniu wniosku przed założeniem konta, a nie po.
      2. Jak dasz księgowej nowy numer konta do przelewu, to pensja nie będzie wpływać do Santandera lecz CA
      3. Jak dla mnie super, lubię pożyczki jak są darmowe, a tu dodatkowo masz super bonus. Nie proponowano mi tego jak zakładałem konto, ale w najbliższym czasie wybiorę się do CA i zapytam o to.

      Usuń
    2. 1. No to lipton :(
      2. Czyli bank zamyka dla mnie konto w getinie a ja sam księgową proszę o przelewanie środków zamiast na santaSant to do CA?
      3. Mnie też nie proponowano. Całkiem przypadkiem to wyszło. Bylem otwirotw KO i w trakcie rozmowy z doradcą zobaczyłem na ścianie plamat z reklamą i sie o to dopytalem. Swoją drogą to mój pierwszy kredyt w życiu :P. Wzialem bo sie opłacało, a nie że potrzebowalem ;). Chyba można z tego skorzystać nawet jak juz sie jest klientem, o ile nie brałeś u nich kredytu. Czyli ani zwykly ror ani KO nie dyskwalifikuje z promocji

      Usuń
    3. 2. Dokładnie. Moja księgowa nie była zainteresowana tym co dostałem od CA tylko numer konta do przelewu, więc formularz z CA wyrzuciłem do kosza, a kasa i tak przychodzi do CA.
      2. Kiedyś unikałem kredytów jak ognia, bo myślałem że to droga do długów. Jak założyłem blogi i zainteresowałem się finansami odkryłem, że długi to podstawa funkcjonowania świata i da się na tym zarabiać. Od wielu lat mam mnóstwo kredytów i pożyczek, wszystkie oczywiście darmowe co daje wymierne korzyści. Ten zaś brzmi lepiej niż zwykłe darmowe kredyty skoro bank płaci pierwszą ratę (to coś podobnegoo do ubiegłorocznej akcji w Euro RTV, gdzie sklep płacił pierwszą ratę a pozostałe już my:) Dobrze to wspominam.

      Usuń
    4. 2. To chyba przeniosę to konto. Jest 7 dni na decyzję odnośnie premii, którą się chce otrzymać.
      3. Ja raczej dalej będę unikała. Jeśli nie jest potrzebny to po co? Jak się potem ma po 10 kont i 5 kredytów jednocześnie to się trudno połapać i można popaść w kłopoty. Tu była tylko kwota 3tys, która sobie bezpiecznie leży na KO. Jeśli z bieżącej wypłaty z jakiegoś powodu braknie na spłatę, to się sięgnie do KO i po problemie ;). Może jak kiedyś będzie podobna akcja w innym banku to też skorzystam. Z tym, że na pewno nie będę brał kilku kredytów jednocześnie. Aha i jeszcze odnośnie mojego poprzedniego posta, oczywiście "otwirotw" to otworzyć, a "plamat" to plakat :P. To drugie mnie strasznie rozbawiło jak później to przeczytałem ;)

      Usuń
  9. Link do Citi chyba nie działa. Wysłałem już 2 razy i nie odzywają się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Linki działają poprawnie. Akcja jest baaardzo popularna więc pewnie nie wyrabiają z wnioskami.
      Inna sprawa, że oni zwykle mocno zwlekają. Gdy zakładałem u nich kk czekałem około 2 tygodni na kontakt z ich strony i też mocno się niecierpliwiłem. Ale koniec końców kontakt jest.

      Usuń
    2. Pofatygowałem się do banku. Założenie konta etc. trwało masakrycznie długo. Pobiłem rekord życiowy, 4 bite godziny ale dostałem walizkę kabinową którą już komuś sprezentowałem.
      Na razie nie podoba mi się to konto, regulamin skomplikowany, są haki i łatwo można coś spierniczyć na swoją niekorzyść. Infolinia praktycznie nie działa. Od wczoraj nie mogłem się połączyć z konsultantem.
      Korci mnie aby złożyć wypowiedzenie ale ta durna walizka mnie przetrzymuje bo pewnie musiałbym zwrócić a głupio byłoby teraz komuś ją odbierać.
      Na razie jestem zdegustowany.

      Usuń
    3. Infolinia też jakaś niewydolna. Dzwonię od kilku dni i ni cholery! Straciłam cierpliwość i zainteresowanie.

      Usuń
    4. Infolinia do bani ale za to kontakt przez bankowość internetową działa koncertowo.

      Usuń
  10. Do tego stopnia działa to koncertowo, że każdy konsultant mówi co innego. Szlag mnie trafia.

    OdpowiedzUsuń