czwartek, 4 lutego 2016

Stanowisko Administratora Hipoteki w sprawie TK Invest


Wczorajszy artykuł o TK Invest spotkał się ze zrozumiałym oburzeniem czytelników. Znany nam doskonale Krzysiek napisał.
Hej wszystkim Panowie i Panie. Przeczytałem artykuł oraz pisemko od spółeczki. Moim krótkim zdaniem, nie ma na co czekać. Trzeba działać od razu. takie pismo nie napawa optymizmem. Ja osobiście czuje tu tzw. wyrolowanie obligatariuszy. Podobne info przesyłała Polfa z którą udało mi się po ciężkich bojach, oraz VIG z którego ewakuowałem się rzutem na taśmę. Być może spółka  wywiąże się z obietnicy, ale wielce prawdopodobne jest że może to być zagrywka i 3 miesięczny oddech dla spółki. Równie dobrze za 3 miesiące mogą napisać ,, Sorry-dajcie jeszcze 3 miesiące" i tak w nieskończoność. 

Pamiętajmy że na tym rynku nigdy żaden prezes czy członek zarządu nie został za nic ukarany, ba nawet chyba żaden sąd nawet nie pozbawił nikogo prawa do prowadzenia działalności. Polfa od prawie dwóch lat zwodzi ludzi. Niby jest upadłość układowa,ale co z tego. Prezes dalej wałuje wszystkich a biznes się kręci. 

Prezes VIG był o tyle mądrzejszy że sam zgłosił wniosek o upadłość aby ukryć się pod parasolem. Tzn zabezpieczyć przed egzekucjami. Bo jak wiadomo upadłość= wstrzymanie egzekucji. Także nie ma co czekać ani chwili dłużej. Za 3 miesiące może być już za późno. A jak wiadomo odzyskanie czegokolwiek w Polskiej krainie jest na 99% niemożliwe. Tylko szybka i zdecydowana reakcja daje jakieś szanse. Te 3 miesiące to sporo czasu aby spółka powolutku uciekła z majątkiem i wtedy komornik powie ,,Sorry, ale tam już tylko pozostała para dziurawych skarpetek i dziurawe buty''

To wszystko doskonale wiemy z dotychczasowych opisów spółek, które warto będzie niebawem przypomnieć. Jeszcze ciekawszy komentarz dotyczący bezpośrednio nas, przedstawiam niżej.


Przedstawione wyniki nie zapowiadały takich problemów
W późnych godzinach nocnych Anonimowy zostawił bardzo ciekawy komentarz, który ze względu na treść zasługuje na osobny artykuł.
Dzwoniłem dziś do pani Administrator Hipoteki (AH)
Była miła i długo rozmawialiśmy.
Nie pamiętam jak się nazywa.
AH wyslala w poniedziałek do TK wezwanie do zapłaty w naszym imieniu (ale chyba nie ma naszych nazwisk, na pewno nie ma maili), więc to było raczej ogólnie, w imieniu obligatariuszy.


Pytałem o jej umowę z TK. Gdybyśmy chcieli robić egzekucję z hipoteki, to ktoś musi ponieść koszta sądowe (nie są małe) + wynagrodzenie dla niej. W umowie stoi, że TK za to płaci, ale wiadomo, że nie zapłaci, więc wtedy spada to na nas.
AH nie dostaje hajsu od kilku miesiecy od TK i moglaby wypowiedziec umowe, ale powiedziała, że nie chce nas zostawic :)
Mowila, ze w zasadzie to moze nam udostepnic umowe, jesli chcemy.


Był u niej obligatariusz serii A (tez nie wykupiona!), zeby byla jego prawnikiem w postępowaniu przeciw TK (dowiedzial sie o tym, ze ona jest AH serii B, C, C1 z Internetu). Nie zgodzila sie bronic jego praw, bo jest naszym AH i odbieranie majatku spolce na rzecz tamtego byloby dzialaniem na nasza szkode - jakos tak to uzasadnila.
Kobieta wyglada na uczciwa :)
Jakbyśmy chcieli zaczać egzekucje z hipoteki, to może się to ciągnać latami. Inwestorzy z serii B sa przed nami w ksiedze wieczystej, wiec jak sie uda sprzedac dzialkę, to najpierw trzeba zabezpieczyc kase dla nich, potem my.


Zobowiązania spółki wobec serii B, C oraz C1 to ponad 4 miliony zł

Cos wspominala, ze jak spolka oglosi upadlosc, to tylko wyplaty dla pracownikow i ZUS/US sa przed nami, a potem juz kasa z hipoteki dla nas. Mam nadzieje, ze nie przekrecilem.
@Krzysztof, mozesz wyjasnic? Cos pisales, ze jak spolka upadnie, to juz po nas. Rozumiem, ze tak jest jak nie ma hipoteki, a my mamy hipoteke, wiec nawet jak TK upadnie to walczymy dalej?
Po co w ogole jest ta upadlosc, skoro Krzysztof mowi, ze Polfa dalej dziala?


AH mowila nawet, ze mozemy zgromadzenie zorganizować :)
Gdybysmy chcieli zaczac dochodzic kasy z hipoteki, to najpierw potrzebne swiadectwo depozytowe (od BDM). Jak sie je przedstawi AH i da kasę na pracę, to ona moze dzialac.
Ale poleca najpierw na drodze cywilnej dochodzic swoich praw bo jest z czego jeszcze spolke oskubac.
Dala mi maila do kontaktu, nie bede tu podawal publicznie (spam).
Jak zalozymy grupe mailowa to podam tam.
TK pewnie nie odpisze na jej pismo...
Moze AH cos wrzuci na strone, jak TK jednak odpisze (nie pamietam jak sie z nia ostatecznie umowilem).

Polcan, Ty dostales oferte obligow TK od Conor Capital Invest?
AH slyszala od nich, że opoznienie w wykupie to tylko 2 tygodnie.
Uswiadomilem ja, ze 3 miechy wg TK.

Podsumowujac: mamy namiary na prawnika z Wroclawia od Krzysztofa.
Polcan ma swojego.
Trzeba jednego z nich, albo jakiegos innego wynajac, zeby nam odzyskal kase.
Dobrze by bylo miec inwestora w miescie prawnika.
Nie wiem czy mamy inwestora we Wrocku?
Jak nie, to bedzie ciezki kontakt cos podpisac w naszym imieniu itp.

Co myslicie?

51 komentarzy:

  1. Nie szkoda Wam zdrowia. Czy te odsetki z obligacji, aż tak są duże? Żadne pieniądze nie zwrócą Wam zdrowia. Ja osobiście preferuje tylko i wyłącznie bezpieczne z BFG usługi. Pozdrawiam i życzę pomyślnych wiatrów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jerzy szkoda nam zdrowia ale powiedziało sią A trzeba powiedzieć B. Osobiście uważam że trzeba działać i niestety uzbroić się w cierpliwość no i liczyć z potencjalną porażką. Co jest ciekawe jak spółka emituje obligacje to maile są prawie instant. Jak nie płaci to nawet telefon wyłączają. To wskazuje na celowe działanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Telefonów może jeszcze nie wyłączają, w końcu odbiera sekretarka za każdym razem. Niestety nic sensownego nie potrafi przekazać, nie dostała żadnych informacji ze strony zarządu spółki oraz odmawia podania telefonu do prezesa, co już powinno być sygnałem alarmowym.

      Usuń
    2. Jeżeli prezes nie chce udzielać informacji i zakazuje swojej sekretarce podawania nr jego tel. to jest klasyczne zachowanie dłużnika wobec wierzyciela, gdy ten pierwszy unika spłaty długu i nie ma się tu nad czym zastanawiać tylko szybko i zdecydowania działać w celu wyegzekwowania zwrotu pieniędzy. Nie może być tak, że jedna ze stron łamie niespodziewanie i bez zgody drugiej strony wcześniej zawarte warunki emisji obligacji. Ja mam jeszcze dwie kolejne serie i najchętniej to zażądałbym wykupu wszystkich bo obawiam się, że serię C1 której wykup przypada pod koniec lutego spotka ten sam los (brak wykupu przez zawirowania na rynku kapitałowym) co serii C.

      Usuń
  3. Dostałem odpowiedź na mojego maila z dnia 29.01.16
    Odpowiedź brzmi:
    "Witam,
    Dziękujemy za wyrozumiałość.


    TK INVEST Sp. z o.o.
    ul. Sowia 6a
    59-300 Lubin
    Tel. +48 (76) 722 35 80, 722 200 160
    Fax +48 (76) 722 35 82
    www.tkinvest.pl"
    Napisanie jednego zdania zajęło im 5dni.
    Nie dziwi zatem że na wypłaty się nie doczekamy. Sławek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z jakiego adresu odpisali? moje maile od m-ca ignorują :(

      Usuń
  4. "Ciekawe" zależności, TK, Browar W., Velto, wszędzie obligacje...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem z Wrocławia w razie czego więc i też utopiłem kasę w TK Invest więc jeśli wybierzemy prawnika z Wrocławia to mogę pomóc. Jest grupa Nomad Partners która ma doświadczenie w prowadzeniu takich spraw
    (e-Kancelaria, Ubot-Line, PTI...). Trzeba będzie porównać koszty jakie przedstawią, natomiast my już powinniśmy zebrać jak największą grupę obligatoriuszy. Polcan ty masz część adresów e-mailowych tych, którzy zgłosili się przy zapisach. Może uda się coś wyciągnąć od BDM? Czy działa już jakaś lista mailingowa bo ja nic nie dostaję?
    Tutaj trzeba naprawdę bardzo szybko działać, bo majątek spółki zniknie lada moment.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam, ale nie każdy chce brać udział. Wczoraj w artykule podałem przykład osoby, której pasuje podwyższenie o 0,50pp i wydłużenie o 3 miesiące.

      Jutro będę wiedział dokładnie co mi powie mój prawnik, więc będę mógł informować. Mail zgłoszeniowy dla przypomnienia: obligacjepp2@wp.pl

      Usuń
  6. Spółka TK INVEST Sp. z o.o. którą - branża alkoholowa - ? jeśli tak - to w takiej branży działa mafia - było ryzyko pożyczać takiej spółce kasę -?

    OdpowiedzUsuń
  7. W odpowiednim czasie trzeba będzie również pomyśleć o zawiadomieniu prokuratury o poczynaniach pana prezesa Kułaczkowskiego (prokuratura ostatnio bardzo chętnie bada takie sprawy). Pawłowski z e-kancelarii raczej już nie śpi spokojnie bo ma kilka dochodzeń na głowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawiadamia się najblizszy posterunek policji - takie są przepisy - ale najpierw trzeba do spółki wysłać wezwanie do zwrotu środków pieniężnych -

      Usuń
    2. Nawet mam już potwierdzenie odbioru takiego wezwania.

      Usuń
  8. Ja mam obligacje Polfy seria C zabezpieczone na znaku firmowym spółki. Mam prawnika z Wrocławia, ale jakoś słabo mu idzie. Mówił mi, ze wynajął komornika. Na razie nie wiem czy coś ściągnęli.

    OdpowiedzUsuń
  9. Krzysztof (udany odzysk kasy z Polfy)4 lutego 2016 10:53

    Witam. Jak ktoś chce coś ugrać to tylko na drodze cywilno-prawnej. I Pani AH dobrze doradziła. Hipoteka to słabe zabezpieczenie. Nawet nie wiadomo jaka jej wartość. GCI też zabezpieczało się hipoteką o sporej wartości a jak przyszło co do czego to okazało się że te łąki i pastwiska nie wiele są warte. Jak jej nie płacą to wiadomo,za free robić nie będzie. A czemu nie płacą? Aby utrudnić życie obligatariuszom. Sprzedaż hipoteki do skomplikowana operacja i na koniec może okazać się że dla obligatariuszy kasy już nie starczyło. Jedyna rada dobry prawnik i nie czekanie na zwłokę. W tym co napisał miała rację. Jak spółka popadnie w kompletne długi to nawet przez komornika bedzie ciężko coś wyciągnąć. Najpierw komornik będzie ściągał zaległe podatki,zusy,składki,wypłaty dla pracowników.A taka sytuacja może trwać co miesiąc W Polfie też miałem chwilowo wstrzymaną egzekucję na poczet wypłat dla pracowników i trza było czekać na większy przelew aby coś jeszcze zostało.

    Anonimowy z 10:12 Znak firmowy Polfy jest aktualnie tyle warty co każdy znak napisany na kartce papieru. W serii C tylko i wyłącznie kwestie cywilne wchodzą w grę. A że spółka jest w upadłości to wszelkie egzekucje zostają zawieszone. wystarczy poczytać w google lub wklejam link:

    http://wupadłości.pl/upadlosc-ukladowa-a-postepowanie-egzekucyjne/

    Są pewne obejścia,ale to sprawa dla dobrego prawnika.
    Ktoś pytał wcześniej po co ten układ. A no po to żeby nie rozebrać spółki na czynniki pierwsze i nie puścić z torbami. A że w Polsce prawo chroni złodzieja to taka spółka zadnego układu nie proponuje i dalej bezkarnie działa na rynku choć oficjalnie niby się restrukturyzuje. Ile to już spółek bylo i jest w upadłości układowej. Czy ktoś kiedyś otrzymał konkretne propozycje układowe:
    typu kiedy spłacimy,w jakiej formie,w ilu ratach,na ile lat?
    Słynny GC Inwestment jest w upadłości nie długo 2 lata-zero odzewu ze spółki,a już w ogóle nie mówię o propozycjach.
    Zapewne autor bloga wie co w trawie piszczy i o czym tu teraz pisze.



    OdpowiedzUsuń
  10. Krzysztof (udany odzysk kasy z Polfy)4 lutego 2016 11:18

    Jeszcze uzupełnieniem:
    Wszystkie koszta poniesione na prawników,adwokatów i inne związane ze sprawą,są doliczane do egzekucji i zwracane wraz ze ściąganym długiem. Jedyny minus-że trzeba najpierw do interesu dołożyć te kilka stówek. Ale jak kogoś stać na inwestycje w obligacji to chyba też stac na dołożenie do interesu. Takie ryzyko jest niestety wkalkulowane w inwestycje. Może się zdażyć też tak że dołożymy a spółka w między czasie spłaci. Tego też nikt nie wie. Ale czy nie lepiej stracić te kilkaset zł i wiedzieć że się zrobiło coś w tej sprawie kosztem kapitału o wartości5/10/30/50/100/milion.. zł??? Wiadomo jeden będzie siedział i czekał bo mu 0,5% pasuje,drugi będzie siedział i nic nie robił. Jednak nic nie robienie to chyba najgorsza opcja. A czas pracuje dla dłużnika a nie dla wierzyciela.

    OdpowiedzUsuń
  11. Anomnimowy 10:54 skąd masz takie potwierdzenie? Byłeś na policji? Spółka Ci potwierdziła? Możesz rozszerzyć swoją wypowiedź? Może masz tylko z poczty potwierdzenie nadania listu poleconego? Sławek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam potwierdzenie z poczty odbioru przez spółkę wezwania do zapłaty (wysłałem w poniedziałek rano takie wezwanie). Na zgłoszenie na policję przyjdzie jeszcze czas jak okaże się jakie to przekręty nasz "szef" wymyślił...

      Usuń
    2. Jako ciekawostkę dodam, że Conor Capital Invest, która oferowała te obligacje w rozmowie telefonicznej powiedziała mi, że 20 lutego ma się coś wyjaśnić bo podobno TK Invest nie otrzymało kasy za jakąś transakcję. Równie dobrze może być to gra na zwłokę.

      Usuń
  12. Witam, ja mam serię C1 z terminem wykupu 27.02.2016. Czy w związku z zaistniałą sytuacją i faktem, że wobec mnie spółka nie ma długu bo terminowo płaci odsetki, jestem uprawniony do wezwania jej do zapłaty? Z góry dzięki za odpowiedź.

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz poczekać do 27-02-2016 roku dopiero po tym terminie - możesz działać - jeśli spółka zalega

      Usuń
  13. A może Wam w towarze oddadzą:

    http://www.bimbeer.com.pl/galeria/

    Widać mają go sporo !

    OdpowiedzUsuń
  14. Krzysztof (udany odzysk kasy z Polfy)4 lutego 2016 12:50

    Anonimowy z 11:52
    Musisz sprawdzić co pisze w WEO (warunki emisji oblig) zapewne jest tam napisane co,kiedy. Czy złamali warunki czy nie złamali. Przeważnie niewywiązanie sie z wcześniejszych zobowiązań jest złamaniem WEO ale jaki jest zapis to ty musisz wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piotr w Twoim wypadku niema jeszcze podstaw do wzywania spółki. Musisz czekać i miejmy nadzieję że Tobie wypłacą i nie będziesz w takiej sytuacj jak My. Sławek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Warunkach Emisji jest napisane, że wcześniejszego wykupu można żądać tylko w przypadku niewypłacenia zobowiązań przez emitenta. Tak więc Sławek masz rację- czekamy. To będą dosyć nerwowe 3 tygodnie...

      Pozdrawiam
      Piotr

      Usuń
    2. Jakie nerwowe. Przecież jeśli TK nie wykupiło poprzednich serii to nie ma najmniejszych szans na wykup kolejnej.

      Usuń
  16. Niestety mam te obligacje. Kiedys dziwiłem się ludziom, którzy powierzyli swoje pieniądze Amber Gold. A teraz sam zrobilem to samo ...

    OdpowiedzUsuń
  17. Na 6 różnych emisji zaliczyłem już 2 wtopy, 1 wykupiona a 3 wykupy przede mną. Dziś podjąłem ważną decyzję, tą moją rękę, która jeszcze raz spróbuje podpisać propozycję nabycie jakichkolwiek obligacji będę przypalał na wolnym ogniu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Krzysztof (udany odzysk kasy z Polfy)4 lutego 2016 16:44

    Do anonimowy z 15:31 oraz 15:34
    Osobiście z Amber miałem cyrk. Rzutem na taśme odzyskałem kilkadziesiąt tyś zł.
    Przesiadłem się na obligi w 2012 r. Sporo spółek miałem w obligach z czego 3 spółki trefne. Z jednej wyszarpałem kase przez komornika,z drugiej ewakuowałem się w tzw ,,dogrywce meczu piłkarskiego'' a na trzeciej poległem i do dziś też dość sporych pieniędzy brak. Chyba tylko ci co inwestycją w obligi skarbowe nie polegają (narazie), bo ci co naprawdę inwestowali lub inwestują swoją kasę w spółki,prędzej czy później bankowo nie ustrzegną się wtopy,bądź bardzo napiętej sytuacji.Może są tacy którzy nie umoczyli,ale ja osobiście takich nie znam. A od 4 lat dość dobrze poznałem ten rynek i obserwuję co się dzieje na tzw rynku obligów. Inwestycja na rok to już długi okres bo nie wiadomo co się wydarzy, 2 lata nie biorę już pod uwagę, ze wzgl że właśnie na 2-latkach 3 razy się przewiozłem. A prognozy i raporty spółek są mocno kolorowane aby ładnie wyglądać na rynku. Nie wszystkie spółki takie są,ale w dużej mierze taki prezesik przekrętas na samym początku już wie że przekręci ludzi na kilka baniek i prawo mu nic nie zrobi. Jedyne wyjscie to inwestycja w kilku braci z za wschodniej granicy i odzysk osobisty (nie polecam,ale nie wykluczam)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi się spodobała propozycja rozwiązania z braćmi zza wschodniej granicy :) Nawet znam odpowiednie osoby i teraz dylemat czy lepiej zapłacić prawnikowi czy od razu im...

      Usuń
  19. Dzis miały być odsetki od obligacji Marka. Na razie ani widu ani slychu. Ma ktoś te obligi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzisiaj dostałem odsetki z marki, po co siejesz zamęt

      Usuń
    2. Niestety u mnie odsedki od obligacji marki serii H1 nie w płynęły - czekam do jutra

      Usuń
  20. Hej, ja jestem z Wrocławia. Jak coś to mogę załatwić. Pisałem polcan do Ciebie maila, żeby dołączyć do działań. Także czekam na odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  21. Treść wezwania do zapłaty.
    Ważne kest jak się napisze wezwanie do zapłaty, aby później sąd się do tego nie przyczepił.
    Czy ktoś, kto kuż wysłał wezwanie do TK INVEST może wkleić tekst dla przykładu?

    OdpowiedzUsuń
  22. Polcan, myślę tak samo jak pozostali poszkodowani, że powinniśmy niestety szybko się zebrać i rozpocząć walkę o swoje. Nie czekajmy bezczynnie na rozwój sytuacji bo z góry widać po postępowaniu spółki, że tej kasy nam nie wypłaci a bardzo szybko usłyszymy o jej upadłości.Prezes chowa głowę w piasek, czyta ten blog i się śmieje z naiwniaków,którzy powierzyli mu swoje pieniądze. Wydaje mi się,że to samo usłyszysz od swojego prawnika.Osób, które chcą czekać jest niewiele nie zdając sobie sprawy, że to nic nie da, natomiast większość przeczuwa co się stanie. Dlatego jeżeli mamy namiary do dobrych prawników, którzy prowadzili takie sprawy to startujmy,chyba że Twój prawnik jest w stanie podjąć się tego zadania.Zbieraj na maila grupę poszkodowanych i powalczmy o swoje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie do końca chowa głowę w piasek, bowiem dziś rozmawiałem z zarządem spółki i rzekomo 30 kwietnia to najodleglejszy termin spłaty.

      Nie zmienia to jednak faktu, że na umówione spotkanie się wybiorę i materiały już mam przygotowane. Ludzi na liście też mi przybywa z każdym dniem.

      Usuń
  23. dostałem dziś w ostatniej sesji przychodzącej

    OdpowiedzUsuń
  24. Kapitał z tk inwestycji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, chodziło o odsetki z Marki bo ktoś zaczął panikować już i w tej sprawie

      Usuń
    2. Mysle, ze raczej odsetki od Marki w odpowiedzi na moje zapytanie.

      Usuń
    3. Odsetek od spółki marka za obligacje H1 nie dostałem - moje konto w m banku - ostatnia sesja przychodząca godz, 18:15

      Usuń
  25. Zdumiewające zjawisko socjologiczne. Zawsze znajdzie się grupa osób, która skuszona nierealnymi zyskami wtopi sporą kwotę pieniędzy. Jak świat światem zawsze tak będzie mimo pobudzających historii z przeszłości.

    Szczerze Wam współczuję i powodzenia w windykacji.

    OdpowiedzUsuń
  26. Polcan możesz coś więcej przybliżyć z tej rozmowy? Dostałeś jakieś sensowne wyjaśnienie przyczyny tzw "chwilowej" niewypłacalności?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy z Was może poinformować sekretarkę o chęci takiej rozmowy. Będzie się starać oddać kasę jak najszybciej, a ten 30 kwietnia to najodleglejszy możliwy termin - czy też jak to nazwał - najczarniejszy scenariusz.
      Dobrze by było, gdyby tak się stało.

      Usuń
    2. Zwrot kapitału 30 kwietnia to dla nas nie byłby najczarniejszy scenariusz a dla wielu wydłużenie czasu inwestycji na przyzwoitym oprocentowaniu. Niestety styl poinformowania obligatariuszy o braku wykupu obligacji i to dopiero w dniu ich zapadalności mocno nadwyrężył zaufanie do spółki dlatego wcale nie dziwię się nerwowości osób, które te obligacje posiadają. Ciekawe czy TK Invest wobec US czy ZUS też nie reguluje należności tłumacząc się "zawirowaniami na rynku kapitałowym"? Obawiam się, że na wyrozumiałość tych instytucji prezes TK Invest nie miałby nawet co liczyć.

      Usuń
  27. Panowie, tak sobie czytam Wasze komentarze i tak sobie wszedłem na stronę firmy TK Invest i to co zobaczyłem mnie przeraziło. Firma posiadająca pięć sklepików z piwem (zgodnie z informacja na stronie www) o fatalnej nazwie i wątpliwej jakości markę piwa (a jestem fanem piwa) emituje obligacje na 4 miliony i Wy to kupujecie? O udziałach w innej spółce (Velto), która też emituje obligacje nie wspomnę. Strona TK nieaktualizowana od co najmniej 2014 roku, jakieś szumne zapowiedzi wejścia na NewConnect, a na stronie bimbeer.pl w dziale promocje jedyny tekst to: "Wkrótce rzucimy Cię na kolana.". Czy to aby nie głos do obligatariuszy?

    Ktoś tu pisał o Amber Gold. Ktoś tu pisał, że w tym kraju nie ma sprawiedliwości. Ale na moje oko, w obu przypadkach bardziej niż sprawiedliwości brakuje zdrowego rozsądku powierzających swoje ciężko zarobione pieniądze. Powodzenia w walce o Wasze pieniądze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To akurat jak prowadzona jest strona internetowa nie przesądza o uczciwości takiej firmy aczkolwiek na pewno bogata treść i wiele informacji, które są na bieżąco aktualizowane na takiej stronie wzbudzają większe zaufanie inwestorów. Ja jednak z własnego doświadczenia mogę tylko podać przykład malutkiej firmy pożyczkowej (nie podaje nazwy aby nie być posądzany o kryptoreklamę) z ubogą stroną internetową, która sumiennie i zawsze terminowo wypłaca mi odsetki od obligacji i nie zdarzył się przypadek aby nie wykupiła ich ode mnie w terminie. Mam natomiast obligacje firmy e-Kancelaria, która miała bardzo bogatą stronę internetową, na bieżąco aktualizowaną, z pięknymi hasłami a która to firma, obecnie w upadłości likwidacyjnej, w jaki sposób potraktowała swoich obligatariuszy to nie muszę dodawać. Tak więc wygląd strony internetowej firmy oferującej obligacje nie przesądza o jej wiarygodności.

      Usuń
    2. Popieram. Poza tym rok temu nie było informacji o tym, ze spolka posiada udzialy w Velto.

      Usuń
  28. Polcan,

    może Ty dasz kilka słów co w tej sytuacji z Velto Cars? Rozumiem, że skoro 1.02 nastąpił przydział to już nie można się wycofać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałem nigdy dotąd takiego przypadku, przypuszczam, że nie, ale mimo to skontaktuj się z osobą od której dostałeś ofertę w tej sprawie.

      Usuń