środa, 26 września 2012

Polak potrafi w nowej odsłonie


Po krótkim czasie przerwy rusza wreszcie nowy projekt, a właściwie stary w nowej odsłonie - Polak potrafi 2. Z przyczyn ode mnie niezależnych zostałem zmuszony do zamknięcia starej wersji i uruchomienia nowej platformy, która mam nadzieję będzie dla Was bardziej przyjazna. Jaśniejsze tło powinno ułatwić czytanie a mniejsze archiwum powinno przyspieszyć ładowanie strony.

Żeby nie było niejasności, że to ten sam blog, zostawiłem tło ramowe oraz czcionkę w tytule. Teraz ma dwójkę co symbolizuje nową odsłonę. Blog ten zaczynie się dokładnie tam gdzie poprzedni kończył. A jak zapewne większość z Was pamięta ostatnim właściwym wpisem był artykuł o Money Makers, który nie doczekał się kontynuacji.


Poprzednia wersja bloga


Dlatego dla podkreślenia ciągłości artykuł wstępny o spółce Money Makers zostanie powtórzony, a kolejne odcinki będą kontynuowane w kolejnych postach. Niestety posty będą pewnie ukazywać się rzadziej, ale mimo to będą w dalszym ciągu zdradzać tajniki różnych pułapek finansowych oraz wskazywać ciekawe inwestycje.


Ze swojej strony dziękuję wszystkim czytelnikom za słowa uznania. Na pewno dopingują mnie do dalszej pracy i zachęcają do dzielenia się wiedzą na temat finansów. Dla łatwiejszej identyfikacji do adresu strony dodałem słowo 'dwa' teraz więc poprzedni adres:

polakcan/blogspot/com

Ma obecnie formę:
polakcandwa/blogspot/com

Dostaję dużo zapytań co jest powodem, że stary blog został zamknięty. Powodów jest wiele, jednym z nich być może najważniejszym jest fakt, że blog spełnił założenia, które dla niego wyznaczyłem na początku. Miał wskazać nowe drogi inwestowania w momencie, gdy rząd planował likwidację lokat antybelkowych, które były łatwą i dość atrakcyjną formą zarobku.

Poszukiwania zakończyły się sukcesem, wskazałem gdzie warto inwestować, gdzie przynosi to więcej szkody niż pożytku. W trakcie trwania bloga całkowicie przewartościowałem swój portfel inwestycyjny, zmieniłem strategie inwestowania. Część z nich omówiłem  w postach, część wykracza niestety poza ramy tego bloga.

Etap przejścia zakończony, cele osiągnięte a więc koniec bloga jest dla mnie symboliczny. Jednym z ważnych umiejętności inwestora jest adaptacja do nowych realiów rynkowych. Taką adaptację można prześledzić na Polak Potrafi.
 
Pozostał jednak mały żal po napisaniu pożegnalnego postu tutaj, bo prowadzenie bloga też jest pewnego rodzaju nową przygodą. Poza tym wiele wątków zostało jeszcze niedokończonych, będą więc kontynuowane tutaj. Nie będzie to jednak tak mordercze tempo jak w poprzedniej edycji, artykuły nie będą się ukazywały codziennie tak jak poprzednio. Ale tematyka oraz duch pozostaną takie same.

7 komentarzy:

  1. Nadal nie rozumiem jednak, w czym jest problem, żeby teksty wstawiać w tamtym blogu, który już jest dobrze wypozycjonowany i ludzie się do niego przyzwyczaili?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyzwyczajenie jest bardzo przyjemne ale bywa też złudnicze. To bardzo zła cecha inwestora. Ale niektórzy ludzie lubią tkwić po wsze czasy z PKO i w jednej pracy przez całe życie.
      Myślę, że wiele rzeczy się wyjaśni na tym blogu i pomoże niektórym zobaczyć pewne sprawy z innego punktu widzenia. A to zawsze jest cennym doświadczeniem.

      Usuń
  2. zamyka za 2 dni otwiera - paranoja!

    polcan - ale Ty nie zmieniłeś miejsca pracy tylko nazwę z PKO zrobiłeś PKO2 - po cholerę za przeproszeniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że przesiadka wzbudza wiele protestów czego, przyznam szczerze, wcale się nie spodziewałem. Owszem miejsca pracy nie zmieniłem, ale jeden z ważniejszych powodów podałem przecież we wstępnym tekście.
      Ze swojej strony mam pytanie - co jest tak irytujące w takiej zmianie?

      Usuń
    2. Twoje tlumaczenia na temat zmiany (w przeciwieństwie do artykułów na blogu) są mało jasne i nieprzekonywujące.

      Sam nie rozumiem tego ruchu, ale cóż może kiedyś później się wyjaśni...

      Usuń
    3. to ja Ci podpowiem.
      czy blog na ktorym rozwazano powaznie inwestowanie w Amber Gold, FinRoyal i podobne, mozna traktowac powaznie? szczegolnie, kiedy wszyscy wiemy jak to sie skonczylo? chyba nie. nie dziw sie zatem, ze autor chcial sie odciac od rozwazan w inwestycje przez ktora nie jedna osoba w tym kraju leczy sie teraz psychicznie.

      Usuń
    4. Niezupełnie. Artykuły o wyżej wymienionych firmach raczej przestrzegały inwestorów przed inwestowaniem niż zachęcały do inwestowania. Blog był przede wszystkim o obligacjach korporacyjnych i ten wątek będzie tutaj kontynuowany i to w szerszym kontekście.

      Usuń