czwartek, 22 lutego 2018

Mój prywatny ranking w wersji oszczędnej - miejsce 1

                                                 Miejsce 1

Zacznę tak. Jako wisienkowicz mam tak, że są  takie banki które po prostu lubię np Millenium a są takie których nie znoszę np PKO. I myślę ze wielu z Was ma podobnie. Dokładnie takie same odczucia mam wobec operatora A2. Po prostu lubię tą sieć. Ale fakt że lubię, nie oznacza że z tego powodu otrzymała 1 miejsce. Wszak muszą być powody które powodują że coś się lubi a coś nie. Za co więc lubię A2 ?. Bo nie ma abonamentu :) 



A tak poważnie. Za prostotę. Oferta nie przekombinowana, nie napikowana jakimiś  "cudaczkami" jak np w Virgin. Prosto, jasno i przejrzyście. I to chyba lubimy najbardziej. wystarczy spojrzeć na baner i wszystko wiadomo. Z tym, że włączone tu są wszystkie pakiety, wyłączając jeden, dowolny  cena  jest 15,90 zł. 



Cena podstawowa za połączenia (bez pakietu) to:



Straszyć może nic słowo promocyjne, z tym, że to promocyjne widzę już od blisko roku. Ponadto, w kwestii internetu. Widać tu tzw "lejek" jednakże za 5 zł można tego lejka się pozbyć i wrócić do najwyższej prędkości z tym że, nie zmienia daty ważności pakietu internetowego.

I w zasadzie to tyle o tej ofercie. A2 ma także inne, chyba mniej ciekawe,  ciekawscy oczywiście mogą postudiować inne oferty.  

Zatem, tylko tyle i aż tyle.   

Na chwile obecną sam nie korzystam z oferty (dlaczego, wyjaśniłem to w artykule o Play) ale.... miałem z nią do czynienia, o czym nieco później.  Namówiłem znajomego (starsza osoba) który korzysta tylko z rozmów za 9,90 zł Do dziś na pytanie o A2 widzę szeroki uśmiech na jego twarzy. A tak się bał przenieść numer. Obawiał się np doładowań ale można dokupić zdrapki do Plusa lub doładowywać w sklepach Żabka. Poza tym oczywiście przez Internet. Lada moment do sieci tej przejdzie moja mama i dodatkowo za przeniesienie numeru otrzyma 10 zł co oznacza że pierwszy miesiąc będzie miała gratis (mowa o nielimitowanych rozmowach) 

Czas na moje osobiste doświadczenia. Postanowiłem sam przetestować co i jak.  Przeniosłem zatem dwa numery otrzymując po 10 zł i jeden stater poszedł na rozmowy drugi na Internet. Z rozmowami nie było żadnych kłopotów natomiast już na starcie nie zadziałał sim przeznaczony do Internetu. No to ładny początek, pomyślałem. Zadzwoniłem na infolinię i niebawem starter zadziałał. Ale przy próbie włączenia pakietu znów problem, nie chce się włączyć!. Znów infolinia i .... błyskawiczna reakcja. Od razu zajęli się sprawą sami zadzwonili, pytali czy wszytko już działa,  przeprosiny "całowanie po rączkach" itd itd. No masz..... Któż z nas nie chce takiej obsługi ? Problemy mogą zdarzyć się każdemu ale trzeba umieć z tego wyjść z twarzą. Już teraz wiecie dlaczego lubię A2?  


Dalej, wspomniałem że pierwszy starter zadziałał bez zarzutu i uruchomienie pakietu trwało kilka .... sekund. 

(No,  Panowie i Panie z Virgin, uczcie się od nich bo macie dobry wzór. Uruchomienie pakietów w Virgin może trwać klika minut a nawet w kilka - kilkanaście  godzin ! Załatwienie reklamacji to nawet kilka dni !!!)

Dalej, nie wiem czym było to spowodowane, naprawdę nie potrafię na to pytanie odpowiedzieć, ale wg opisu Internet powinien zwalniać po przekroczeniu 5 Gb. Ponieważ testowałem i chciałem wiedzieć jak się On prezentuje "jechałem na pełny gwizdek" i.... po przekroczeniu 5 Gb ani trochę nie zwolnił, po kolejnych 5 Gb znów nic. Specjalnie zostawiłem długie filmy na YouTubie i zostawiałem na noc i .... po przekroczeniu 50 Gb znudziła mi się ta zabawa. Prędkość wciąż ta sama. Może to rekompensata za problemy techniczne na starcie? Nie wiem, ale przyznam że gdyby tak było był by to bardzo miły gest z ich strony. 

Dalej, przeniosłem kolejne dwa numery aby znów przetestować. Lada moment test się zacznie więc będę miał najnowsze wieści  z tego testu. Od kilku dni mam telefony właśnie od A2 których nie mogę odebrać ale wiem że dzwonią po to .... aby się przywitać i poinformować że numer został przeniesiony. Ostatecznie otrzymałem powitalnego sms-a. Miło, nieprawdaż?  I jak tu nie lubić takich zachowań? 

Dalej, bardzo sprawnie działa infolinia także na Facebooku. Udzielają wyczerpujących odpowiedzi a przyznaje się z ręką na sercu, że czasami byłem bardzo upierdliwy bo chciałem wiedzieć jak najwięcej. 

Dalej, przeniesienie numeru a dokładniej rzecz ujmując,  włączenie numeru,  następuje w nocy aby dla klienta było to jak najmniej uciążliwe i aby jak najkrócej oczekiwał na włączenie się usługi. Dzięki temu jak najdłużej można korzystać ze "starego numeru".

Ale żeby później nie było pretensji. Znów proponuje, przenieście sobie rezerwowy numer, tak jak ja, do testów, Użyjcie na drugim simie i sami sprawdźcie. Przypominam, że na start dostaniecie 10 zł Jeśli dopłacicie drugie tyle macie pełny pakiet. Samo przeniesienie numeru trwało ok 1,5 tygodnia ale winę za tak długi czas nie ponosi operator a firma kurierska. Podobny czas jest choćby w Virgin.

W mojej ocenie sieć A2 otrzymuje 1 miejsce za ofertę cenową, prostotę oferty oraz wyjątkowo sprawną i uprzejma  obsługę klientów. Życzyć pozostaje, aby ta tendencja trwała jak najdłużej. Mam również nadzieję, że nie wynika to z faktu że sieć jest nowa i z tego powodu po prostu Im się chce. Sam będę korzystał z ich usług choć w ograniczony sposób bo tylko do obsługi Internetu.  
                                                       
                                               Brawo dla A2!

 Link do strony A2


PS oczywiście jest to mój prywatny ranking z którym niekoniecznie trzeba się zgadzać. Jak widzieliście wiele informacji opierałem w oparciu o swoje prywatne doświadczenia i wskazywałem mocne i słabe strony oferty w tym chociażby obsługę klienta. Podkreślam, że jednak głównym jego elementem była cena za usługę, czyli jak najoszczędniej. 
 

21 komentarzy:

  1. cotelkom, powiedz mi w jaki sposób odzyskać kasę zgromadzoną na koncie telefonicznym? Też chcę przenieść numer do a2mobile, ale ponieważ w ramach reklamacji dostałem bonusowe środki na konto promocyjne (Play) to na koncie zgromadziło mi się 74 zł. Mam ofertę minima i nie mogę z tego zejść. Czy jest jakiś sposób, żeby odzyskać te pieniądze? W a2mobile mógłbym za to rozmawiać przez 7 miesięcy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten ból. Kiedyś tez próbowałem i dowiedziałem się (nie pamiętam już sieci) że tylko pomiędzy aobonentamowcami jest to to możliwe. Przewertowałem setki razy jak można sensownie wydać nadwyżkę z telefonu i nic ciekawego nie znalazłem co najwyżej jakieś niepewne i ryzykowne kombinacje. Pozostaje spożytkować chyba ze charytatywny sms.

      Usuń
  2. Witam, robiąc ranking powinieneś przedstawić oferty kilku operatorów, inaczej jestem to reklama jednej sieci, żeby ranking był wiarygodny to do do rankingu powinieneś wybierać podobne przynajmniej kilka ofert.
    Np Plusha, Lajt mobile pakiet studencki, czy Virgin mobile Freemium.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ie jest blog mający na celu to o czym piszesz. Głównym wytycznym jest jak najoszczędniej bo tu szukamy tanich rozwiązań na których zarabiamy/oszczędzamy. Tu tez będą promocje o ile będą warte uwagi, bo już wyszło ze przy tej pierwszej nie ma co zyskać. Zatem takie porównywanie wszystkiego ze wszystkim po prostu nie ma sensu, bo i po co. Pokazałem gdzie jest najtaniej WG MNIE nie trzeba się z tym zgadzać bo np 8 osób w abonamencie Virgin będzie mieć jeszcze taniej. Dlatego co już zostało napisane, ofertę trzeba zindywidualizować pod swoje potrzeby. Np moja kosztuje mnie 12 gr. .... rocznie.

      Usuń
    2. Powiedz Skąd wziąłeś kwotę 12 gr rocznie i to jak piszesz niżej z no limitem w sieci?

      Usuń
    3. Tam gdzie piszę o Play jest taki cytat. Wklejam Go tu żebyś nie musiał szukać

      Zatem w ofercie Stan darmowy otrzymujemy darmowe rozmowy i sms-y w sieci Play i Virgin z jednym warunkiem. Raz w miesiącu musimy wykonać jedno płatne połączenie. Po co? Powód jest banalnie prosty. A co gdybyśmy zgubili telefon? Nr zostałby na stale zablokowany, a tak zostanie wyłączony po roku braku aktywności. Brak takiego połączenia skutkuje opłatą 2 zl na miesiąc pod warunkiem ze sa środki na kocie, w końcu to nie abonament. Ale i ten warunkiem jest banalnie łatwo obejść. Sms? Nie , bo i po co skoro ma być super oszczędnie to ja dzwonie na infolinię banku i gdy usłyszę "witamy w banku X" rozłączam się. Gotowe, warunek spełniony a z konto ubyło 1 gr czasami 2 gr :) Zatem ile to wyjdzie na rok ??? Znajdziecie taka ofertę gdzie za 12 gr rocznie macie darmowe rozmowy ?

      Ktoś tu dopowiedział że obejmuje to jeszcze Fakt mobile, Red bull mobile i chyba coś tam jeszcze czyli wszystkie podsieci Playa

      Usuń
    4. To teraz wymieszałeś groch z kapustą, u góry wysmarowałeś wielki artykuł jaki to A2 jest najlepszy, a w komentarzach wychwalasz ofertę play odNowa.

      Usuń
    5. Nic nie wymieszałem tylko ten wpis wynikł z dyskusji jaka się tutaj wytworzyła. No niestety ale trzeba na bieżąco czytać wszystkie wpisy żeby wiedzieć co z czego wynika.

      Z krótsza. Napisałem jednemu z dyskutantów, że ofertę operatora trzeba zindywdidualizować pod swoje potrzeby i ja swoja tak dopasowałem że płacę 12 gr na rok. I nie chodziło mi tu o A2 (Ty chyba ta to odczytałaś) a połączenie Virgin z Play. Tutaj w komentarzach dyskusja jest "szerokopasmowa" i nieraz schodzi się głodnego wątku ( w tym przypadku A2) i dyskutuje się też o innych ofertach. Dzisiejszy artykuł jest też kontynuacją poprzednich wpisów. Dobrnęliśmy do miejsca 1 więc jakby z automatu dyskutujemy nad całością

      Usuń
  3. Do anonimowy 1,w play nie ma możliwości przenoszenia środków z konta prepaid. Możesz te środki przeznaczyć np na usługi premium, VOD lub inne tego typu serwisy, i tylko z konta głównego, pieniążki zgromadzone na koncie promocyjnym możesz tylko wydać na rozmowy, SMS-y, MMS-y i internet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z usług premium nie korzystam, VOD raczej też nie. Myślę, żeby przejść na Rok Ważności Konta - przy stawkach 29 gr za minutę i Stanie Darmowym w Play, te 74 zł wystarczą mi na 1,5-2,5 miesiąca. A potem a2mobile :)

      Usuń
  4. Freemium w Virgin mobile by cię kosztowało 0 gr rocznie ������

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale nie maiłbym No limit wewnątrz sieci Ale i tak Play daje 1 zł więc przez jakieś 8 lat mam za 0 gr. :)

      Usuń
  5. Ranking – klasyfikacja w kolejności wartości liczbowych, przyporządkowanych według określonych kryteriów. «Osób, rzeczy, firm itp. według określonych kryteriów» Można wiedzieć jaki ranking tu zamieściłeś? Ponieważ ja tu żadnego rankingu nie widzę, a tylko reklamę jednego operatora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ranking w nietyoowy sposób został podzielony na kilka artykułów, przy czym w każdym był opis jednego operatora.

      Usuń
  6. No tak, Polcan gdy opisuje promocję bankową danego banku tez Go TYLKO reklamuje.....

    OdpowiedzUsuń
  7. Do Anonimowy z 11:26
    Każda zmiana taryfy spowoduje utratę wszystkich promocji i bonusów, a takze utratę wszystkich środków z konta promocyjnego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy doładowując konto a2 mobile "zdrapką" plusa za 150zł, która ma de facto wartość 180 w a2 mobile również zadziała? Tzn. doładuje o 180zł? Jeżeli tak to pakiet miesięczny za 20zł w rzeczywistości "kosztowałby" 16,67zł.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli to pytanie do mnie to niestety nie wiem. Może ktoś tu zna odpowiedź to Ci odpisze ewentualnie zapytaj na FB o ile to nie jest jakiś "myk" który lepiej przemilczeć.....

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeżeli przeniosę numer do A2 z Orange to czy jest możliwość powrotu do Orange z zachowaniem numeru przykładowo po roku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz sobie nawet codziennie numer przenosić.

      Usuń
  11. Nie znam dokładnie prawa ale z tego co wiem możesz dowolnie przenosić nr kiedy chcesz.Nr jest Twój i Twoim pozostanie. Co najwyżej mogą wykluczyć Cię z jakiegoś bonusu. Ja jednak wciąż podpowiadam, aby przenieść sobie nr rezerwowy i potestować sobie usługę by wyrobić sobie zdanie, tym bardziej że już oskarżono mnie o rzekome reklamowanie sieci. Sam sprowadzisz i sam wiedzieć będziesz co i jak tym bardziej że dostaniesz 10 zł gratis.

    OdpowiedzUsuń