poniedziałek, 19 lutego 2018

Mój prywatny ranking w wersji oszczędnej - miejsce 2

                                                       Miejsce 2

 Kiedyś dawno temu zacząłem swoją przygodę z telefonem komórkowym od tej sieci, bo jako jedyna wtedy dawała rok ważności konta. Już wtedy w pakiecie Play fresch można było mieć nielimitowane rozmowy w sieci choc pod pewnymi warunkami. Jednak największą bolączką tutaj była cena jaką inni ponosili dzwoniąc do Playa. Play stał się "trędowaty" i niechętnie chciano mieć znajomych co mają nr w tej sieci, co jest zupełnie zrozumiałe.  Dlatego operator stawał na głowie aby być atrakcyjnym wobec konkurencji. Te czasy na szczęście mamy za sobą ale wciąż Play zaskakuje pomysłowością.


Po ukazaniu się oferty Virgin "zdradziłem" Playa na rzecz tej pierwszej. Po wyczajeniu ze dają bonusy za przeniesienie numeru (505 zł) postanowiłem z tego skorzystać i otrzymałem ulotkę na której przeczytałem coś w co wręcz nie mogłem uwierzyć.... Nie miesiąc,  nie rok  ale ważność  konta NIEOGRANICZONA !!! jakby tego było mało wewnątrz sieci DARMOWO praktycznie bez jakichkolwiek warunków !!! Wewnątrz sieci oznacza także połączenia do Virgin. No to karta z Play znów zagościła w moim telefonie tyle że jako druga. I tak oto dziś mam  darmowe 30 minut i 30 sms-ów z Virgin i Nielimitowane rozmowy wewnątrz dwóch sieci. A ze cała moja rodzina jest w Virgin więc rozmowy praktycznie nie kosztują mnie NIC. Ale to jeszcze nie koniec....

Zatem w ofercie Stan darmowy otrzymujemy darmowe rozmowy i sms-y w sieci Play i Virgin z jednym warunkiem. Raz w miesiącu musimy wykonać jedno płatne połączenie.  Po co? Powód jest banalnie prosty. A co gdybyśmy zgubili telefon? Nr zostałby na stale zablokowany, a tak zostanie wyłączony po roku braku aktywności. Brak takiego  połączenia skutkuje opłatą 2 zl na miesiąc pod warunkiem ze sa środki na kocie, w końcu to nie abonament. Ale i ten warunkiem jest banalnie łatwo obejść. Sms? Nie , bo i po co skoro ma być super oszczędnie to ja dzwonie na infolinię banku i gdy usłyszę "witamy w banku X" rozłączam się. Gotowe, warunek spełniony a z konto ubyło 1 gr czasami 2 gr :) Zatem ile to wyjdzie na rok ???  Znajdziecie taka ofertę gdzie za 12 gr rocznie macie darmowe rozmowy ?

I jakby jeszcze tego było mało można skorzystać z kolejnej świetnej opcji. zwanej Nic nie przepada. Ale nie jest aż tak tanio w porównaniu do konkurencji, powie ktoś po przeliczeniu. Tak ale tutaj nie ma limitu jak to często jest u innych. I tak np za 15 zł otrzymujemy 100 minut rozmów Nie na miesiąc, nie na rok, ale do czasu gdy jest choćby jedna sekunda na koncie. Łatwo policzyć że 1 minuta kosztuje 15 gr niby dużo  ale czy konkurencja daje daje taki pakiet na nieograniczony czas? Poza tym nie tylko minuty bo i inne usługi co pokazuje poniższa tabela.


Zaprezentowana oferta po prostu jest świetna choć oczywiście ograniczona  do dwóch sieci. Ale też  nie przesadzajmy bo za takie warunki to należy się Playowi to 2 miejsce.

Oczywiście Play ma bardzo bogatą ofertę innych usług. Ja jednak ograniczyłem się do opisania tej najbardziej oszczędnej. jeżeli pojawi się jakaś ciekawa promocja to oczywiście ją zaprezentuję. I akurat jest promocja na Internet co przedstawiłem w poprzednim artykule.  Póki co zachęcam do przeniesienia rezerwowego numeru i w ramach drugiego sima przetestować sobie usługi w tej sieci, na razie za darmo bo dostajemy bonus 200 zł na 2 miesiące, no chyba że po  publikacji tego artykułu oferta zostanie wycofana. Po 2 miesiącach na koncie zostaje nam 1 zł (chyba że to wykorzystamy) zatem wystarczy nam to na jakieś 8 lat aby mieć aktyny numer np na promocje bankowe tylko do odbierania :)

Regulamin dotyczący przeniesienie numeru a w nim kody aktywacyjne:

Oferta stan darmowy na stronie Play:

10 komentarzy:

  1. Stan darmowy do za darmo do Play (+ Red bull, fakt) a także virgin, viking, izzi i folx.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tego nie wiedziałem, dzięki

      Usuń
    2. Red bull i fakt to de facto taryfy Play. Można przejść kodami z Play.
      Reszta to mvno na Playu.

      Usuń
  2. Niestety, ale zasięg w Play pozostawia jeszcze dużo do życzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie bywasz w strefie przygranicznej, to włączenie roamingu nie będzie Cię nic kosztować.

      Usuń
  3. A co to konkretnie oznacza? Często słyszę narzekania ale ja osobiście tylko nad samym morzem miałem problem z zasięgiem. i to też tylko w jednym miejscu jakieś 200 m plaży.

    OdpowiedzUsuń
  4. I jeszcze jedno. Kiedyś tam moja mama gdy byłą w szpitalu musiała podchodzić do okna by móc rozmawiać tak kiepsko miała z zasięgiem, ja w tym samym miejscu miałem wszystkie "kreski" na telefonie. Zatem.... chyba to zależy od samego urządzenia. Mama i ja ta sama sieć oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo Play korzysta z zasięgu 4 sieci. I jak komuś nie zależy na internecie LTE to może sobie na sztywno (ustawienia sieci) ustawić innego operatora co ma mocną sieć w okolicy.
      Czasem któraś może być zakazana, ale włączą po kontakcie z bou.

      Usuń
  5. sieć play to olewatorstwo, kart sim na przeniesienie numeru nie uświadczysz w salonie, przez kuriera niemożliwe ! Po kilku miesiącach oczekiwania przeniosłem się da a2 mobile, absolutny numer 1. Play niech ginie w czeluściach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsze miejsce obstawiam: bdi z kapciem, bo redbull to marka playa.

    OdpowiedzUsuń