Mam takie pytanko może i konieczne jest ostrzeżenia wobec cwaniaczków z ING. Otóż jestem całkowicie pewny że wszystkie zgody marketingowe pozaznaczałem. Na innym forum wyczytałem, że te zgody się z automatu nie zaznaczają. Sprawdziłem u siebie i jest dokładnie tak samo. Poprzez system zaznaczyłem i teraz jest, że wyrażam zgody (są dwie do zaznaczenia) Mam wrażanie, że jest jakaś celowa zagrywka…
Jeden z czytelników zapoczątkował bardzo ciekawy temat. Sam zresztą miałem podobny przypadek z T-mobile, w którym bank celowo nie przyznał premii mimo telefonicznego wyrażenia zgody, o czym już pisałem na FpG. Jak widać problem robi się nagminny i może dotyczyć każdego z Was.
Czytelnik pyta dalej:
Dlaczego te zgody nie zaznaczają się, czy musi być zaznaczane dwie zgody czy coś jeszcze jest ukrytego co spowoduje że premia nie zostanie przyznana. Boję się jakiegoś „kwiatka” który pozbawi mnie bonusa. W tej chwili już zwątpiłem czy jeszcze czegoś nie przeoczyłem czy jeszcze coś powinienem zaznaczyć. W regulaminie jest tylko napisane:
„6. Uczestnikiem Promocji nie może być osoba, która wyraziła sprzeciw wobec przetwarzania jej danych osobowych w celach marketingowych przez Bank.”
Ja widzę tylko dwie takie marketing listowny i elektroniczny
Zgody trzeba zaznaczać świadomie i dobrowolnie |
Zadałem takowe pytanie kilku do organów, które zajmują się takimi przypadkami. Jeden z nich przesłał sprawę do wyjaśnienia do prawnika, inny przesłał taką odpowiedź:
Z maila wynika, że użytkownik miał odznaczone check boxy ze zgodami i każdą musiał zaznaczyć osobno. Wszelkie zgody są fakultatywne i nie mogą być zaznaczone automatyczne - wynika to zarówno z dobrych praktyk marketingowych, jak i przepisów i ich wykładni. Chodzi o to, żeby każdy wyraził zgodę świadomie i dobrowolnie.
Nie ma co ukrywać 'dobrowolnie' zgód nikt nie zaznacza. Zaznaczamy je tylko dlatego, że bank nas do nich przymusza, są bowiem niezbędne do wypłaty premii. Zgadzamy się więc na nie na siłę. Pytanie podstawowe to takie, czy zdarzają się takie przypadki, w których zgody nie są czasem celowo odznaczane by nie wypłacić premii.
Brzmi dość absurdalnie, ale fakt faktem w moim przypadku mogło tak być. Konsultant telefonicznie odczytał formułki zgód na które powiedziałem sakralne tak, po czym bank... nie przyznał premii z powodu... braku zgód. Być może nie było to działanie celowe, lecz konsultant przez nieuwagę nie zaznaczył zgód, lub system podczas zapisywania zrobił jakiegoś psikusa.
W każdym razie zapisałem sobie imię i nazwisko konsultanta, datę i godzinę oraz czas trwania rozmowy. Dzięki temu przy telefonicznym zgłoszeniu reklamacji została ona uznana natychmiast. Kasę zwrócono już w trakcie pisania reklamacji, co było najszybszą rozwiązaniem problemu w mojej przebogatej historii reklamacyjnej w większości banków.
Problemy ze zgodami wyrażonymi w rozmowie telefonicznej są łatwe do rozwiązania. Rozmowy są nagrywane w związku z czym wystarczy zanotować sobie termin i dane rozmówcy. Gorzej jest z wysłanym wnioskiem.
Co gorsza my jako klienci nijak nie mamy możliwości sprawdzenia czy zgody są zaznaczone czy też nie, gdy już mamy dostęp do bankowości elektronicznej. W trakcie rozmowy z konsultantem T-mobile zadałem pytanie gdzie w bankowości elektronicznej mogę sprawdzić czy zgody mam zaznaczone, bowiem w sekcji dane osobowe nie ma takiej możliwości.
Zdaniem konsultantki nie ma takiej możliwości, bowiem to jest... tajemnica bankowa. Jakkolwiek absurdalnie to brzmi taką właśnie dostałem odpowiedź. Tajemnicą bankową jest to co bank wie o nas. Owszem jeśli zadzwonimy z zapytaniem czy zgody są zaznaczone, konsultant ma obowiązek nam odpowiedzieć, ale sami tego nigdzie nie sprawdzimy.
Nie odbierzesz 120 zł jak nie będzie zgód, ale czy one dotrą jako zaznaczone? |
Co zatem możemy zrobić? Mamy właśnie ostatni dzwonek w ING na promocję z przyznaniem 120 zł. Potrwa ona do 14 kwietnia 2017, a więc do piątku. Zwykle zostawiam Wam linki z możliwością skorzystania z promocji, co widzimy poniżej:
Przykład aktywnego linku do założenia konta w ING dla premii do 120 zł
Po wysłaniu wniosku z takiego linku warto zapisywać sobie numer wysłanego wniosku, na wypadek przyszłej reklamacji, gdyby się okazało, że nie ma zaznaczonych zgód. Dodatkowo gdy dzwoni do nas konsultant by umówić wizytę kuriera, warto dopytać dla świętej pewności, czy odpowiednie zgody zostały faktycznie zaznaczone.
Jeśli konsultant potwierdzi ten fakt, to mamy wróbla w garści. Zapisujemy dodatkowo termin rozmowy na wypadek przyszłej reklamacji. Rozmowa jest nagrana, więc bank się już nie wykręci.
Od niedawna w moim zestawieniu kont bankowych doszła nowa rubryka. Do dodanej w ubiegłym roku listy zawierającej daty zamykanych kont doszła nowa zakładka. Zawiera ona terminy kontaktów oraz numery wysłanych wniosków z potwierdzeniem zgód. Przyda się na pewno do potencjalnego ekspresowego rozpatrywania reklamacji.
A gdzie choć odrobina zaufania do "instytucji zaufania publicznego"? :-)))).
OdpowiedzUsuńDo czego to doszło, że teraz bank przy każdej czynności musimy traktować jak drobnego cwaniaczka z PKSu, który chce nas orżnąć na każdym kroku (z całym szacunkiem dla drobnych cwaniaczków z PKSu).
Oficjalna odpowiedź z banku ING
OdpowiedzUsuńPani X
obecnie ma Pani wyrażone zgody marketingowe. Po spełnieniu wszystkich pozostałych warunków określonych w Regulaminie, nagrodę wypłacimy do 15 września 2017 roku na konto oszczędnościowe.
Z pozdrowieniami XX
Z innych forów cytat
Odnośnie zgód na przetwarzanie danych... hmm... mam to samo. Zawierając umowę przez internet na pewno zaznaczałam wszystkie zgody, teraz już po weryfikacji kuriera dostałam umowę na @ w której jest zaznaczone" nie wyrażam zgód".
Znając życie to będzie to "czynnik zapalny" przy wypłacie premii, bo już taka przygodę przeżyłam z TMUB. Mam wrażenie, że bardzo kantują i trzeba niesamowicie pilnować wszystkiego, czytać ze szczegółami umowy... nie mniej nie podobają mi sie takie zagrania ze strony banków. W moim przypadku niemal z każdą umową mam problemy, mimo iż bardzo dokładnie weryfikuję swoje wnioski przed wysłaniem, potem zawsze okazuje się, że czegoś "niedopatrzyłam" dziwnie zawsze na korzyść banku!"
i jeszcze jeden
"Dziwne jest zachowanie Banku. Wniosek nie mógł być wysłany bez ich zaznaczenia(system nie pozwolił). zgody można zaznaczyć w bankowości internetowej."
Proszę o info czy dobrze zrobiłem w rubryce Dane i ustawienia klikłem na Komunikacja z bankiem tam odfajkowałem zgody marketingowe bo rzeczywiście było brak zgód .Wcześniej na info dostałem informację że osobiście muszę wstawić się w banku z powodu braku innej możliwości.
UsuńNapisz do banku wewnętrzną pocztą i opisz problem. Najprawdopodobniej odpiszą że wszystko jest w porządku i łapiesz się na premię. I o to chodzi. Zrób screena i jakby co masz dowód w ręku.
OdpowiedzUsuń