Blog o efektywnej optymalizacji dochodu dla wszystkich: promocje telekomunikacyjne, najlepsze lokaty, konta, akcje specjalne z bonusem, karty kredytowe z premią, zwrot za zakupy, najtańsze składki OC i najciekawsze promocje na rynku
czwartek, 2 marca 2017
Lokata niespodzianka w Idea bank puszką pandory czyli spokojnie to tylko awaria
O tym że z niechcianą bankowością Idea Cloud coś jest nie w porządku wiadomo praktycznie od samego początku. Stara dobra bankowość IB, będąca niebieską kopią zielonego Getin była całkiem przyjemna i bezproblemowa, ale wszystko diametralnie się zmieniło odkąd brutalnie nas przerzucono bez pytania o zgodę do fatalnego Cloud.
W tym tygodniu jednak przy okazji lokaty niespodzianka nastąpiło istne apogeum parodii, które z powodzeniem można nazwać bareizmem. To była prawdziwa niespodzianka, która zaskoczyła wszystkich, choć niekoniecznie w dobrym tego słowa znaczeniu.
Podobna dyskusja do powyższej z FpG toczyła się na profilu fb u niebieskich, gdzie też nie brakowało niezadowolonych 'lokatową niespodzianką'.
Jak Idea bank tłumaczy absurdalne działanie swojej bankowości?
A więc odpowiedź jest standardowa, dokładamy wszelkich starań. A przecież tego typu problemy nie są tutaj nowością i owe 'wszelkie starania' powinny mieć miejsce już dawno temu. Wystarczy sięgnąć do niedawnych komentarzy z końcówki ubiegłego roku:
Korzystam na co dzień z wielu banków w żadnym jednak nie było tyle cyrków co tutaj. Może w końcu coś zrobią z tym mulącym systemem i nie będę musiał wpisywać loginu i hasła, po czym udawać się na sporządzenie kawy tylko po to by sprawdzić, czy po powrocie system IB zdążył się już załadować czy dopiero pokazała się pierwsza ikonka i pół drugiej.
Ciekawe że takie problemy jakoś nigdy się nie zdarzają w Toyocie czy Millennium, który wrócił z fajną ofertą o czym dziś na FpG. Nie mówiąc już o słynnym, a co gorsza powtarzalnym komunikacie na czerwonym polu: wystąpił nieoczekiwany błąd, zostaniesz za chwilę wylogowany z systemu. Po czym cała muląca zabawa musi rozpoczynać się od nowa.
Dla lokaty Tylko Teraz zapaliem czerwoną lampkę, bo oferowała za mało. Niespodzianka dostała żółte, bo jedna z trzech opcji była do zaakceptowania, ale jak widzimy pudełko okazało się istną puszką pandory.
Czekamy na rewanż z nową lokatą, której będzie można pokazać zielone światło. Tyle tylko, że najpierw należałoby nareszcie uporządkować, a najlepiej zastąpić clouda normalnie funkcjonującą bankowością, by klienci nie dochodzili do podobnych wniosków jak te prezentowane w komentarzach.
Aktualizacja 3 marca 2017:
W dzień po publikacji artykułu informujecie, że zarzuty dla Idea bank dalej są prezentowane na ich fb, a odpowiedzi są standardowe w stylu - nic się nie stało:
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
A może jednak wszystko działa właśnie dokładnie tak jak powinno ... Punkt widzenia często zależy od punktu siedzenia.
OdpowiedzUsuńTo nie pierwszy raz kiedy system wali się na potęgę. Pamiętam czasy kiedy były problemy z Ping-Pongiem. Mam wrażenie że Ideowcy poszli na ogromne oszczędności zatrudniając partaczy zamiast porządnych informatyków i mamy to co mamy. Nie oszukujmy się. Gdyby nie w miarę dobre lokaty to ten bank nie miał by tylu klientów. Tylko to jeszcze powstrzymuje, w tym mnie, od definitywnego pożegnania się z tym bankiem. Za samo zlikwidowanie możliwości nie odnawiania lokaty już chciałem "pieprznąć" drzwiami tego banku. Widać że cały czas pogrywają z klientami wiedząc ze ich oferta wciąż jeszcze jest niezagrożona na tle konkurencji. Jak konkurencja ich przebije lub co najmniej dojdzie do ich poziomu to wtedy odnotują bardzo znaczny odpływ. Póki co musimy być na ich łasce męcząc się z tym g..... systemem.
OdpowiedzUsuńMoja lokata niespodzianka opłacona 28 lutego z warunkiem opłacenia w ciągu jednego dnia nadal ma status: 'oczekująca na opłacenie', choć robiłem przelew wewnętrzny.
UsuńYb przez to nie może zaimportować tych lokat dla przyznania premii, bo w teorii ich nie ma. Kolejna paranoja...
Nie pochwalam Idei za różne zaskakujące "myki" z ofertą lokat ale moje dwie Niespodzianki udało się założyć (ze środków z kończących się w Idei lokat), w trybie jaki zawsze stosuję.
OdpowiedzUsuń1) 28 lutego rano złożyłem pierwszy wniosek, mail z potwierdzeniem otrzymałem po kilku godzinach, 1 marca rano zerwałem odnawiająca się I lokatę przelewem na zewnątrz i około 12.00, z tych samych środków, już mogłem opłacić wniosek. Lokata założona w tym samym dniu.
2) 1 marca rano złożyłem drugi wniosek, a 2 marca rano zerwałem odnawiającą się właśnie II lokatę, z przelewem i ponownym opłaceniem jak wyżej. Lokata założona w tym samym dniu.
Nie mam konta w Idei, a moim zdaniem przy takich problemach najlepiej dyspozycje składać wcześnie z rana, wtedy jest cały dzień na ich wykonanie i ewentualne poślizgi.
Na szczęście nadal mam 'stary' system transakcyjny Idei i tam Niespodzianka nie sprawiała niespodzianek - przedwczoraj w ciągu kwardansa kilkakrotnie zakładałem, zrywałem i ponownie zakładałem Niespodziankę (zapomniałem o zakładaniu•••••• przez YB i zrywałem żeby założyć 'poprawnie') - za każdym razem założenie i zerwanie trwało pojedyncze sekundy.
OdpowiedzUsuńTak więc nie podejrzewam premedytacji czy złośliwości pracowników, tylko po prostu nikt w Idei nie chce przyznać że Cloud to niewypał i trzeba wrócić do starego...
Ech, szczęściarz z Ciebie...
UsuńJa na założenie lokaty czekam już 28 godzin, hajs na kilkanaście tys z ror poszedł w chmury dosłownie i nie wiadomo gdzie jest bo na lokacie go nie ma. Nie wiem czy ja mam składać reklamacje?
OdpowiedzUsuńSzanowny Panie, przykro nam w związku z zaistniałą sytuacją.Jeżeli problem nie został jeszcze rozwiązany, prosimy o przesłanie na epomoc@ideabank.pl wiadomości z danymi umożliwiającymi identyfikację w naszym systemie (imię, nazwisko i numer telefonu podane do bankowości lub PESEL/NIP), krótkim opisem sytuacji oraz dopiskiem „e-Pomoc” w temacie.
UsuńPo otrzymaniu wiadomości, postaramy się jak najszybciej zweryfikować Pana sprawę oraz udzielić pomocy i wyjaśnień. Odpowiadając na pytanie, jeżeli uzna Pan za zasadne, przysługuje Panu prawo do reklamacji.
Pozdrawiamy,
e-Pomoc Idea Bank
Ja na miejscu banku to bym wysłał wszystkim jakieś upominki albo podbił procenty za stracone nerwy bo to są jakieś jaja, ich akcje na giełdzie poszły w górę o ponad 300% a człowiek lokuje im pieniądze na 2,5% i jeszcze denerwuje się jak by go haker okradł!
OdpowiedzUsuńTo ja jeszcze od siebie dodam że u mnie wczoraj NA PEWNO było na Ping_pongu 1,95 dziś znów 1,90 :)
OdpowiedzUsuńCo chcecie od banku, ktory w tym nowym systemie zabral mozliwosc zmiany na nieodnawialna. Tak nie postepuje normalna instytucja.
OdpowiedzUsuń