Po ponad dwu latach przerwy znów pojawia się możliwość sprawdzenia za darmo swojego BIKa. Trudno wobec takiej okazji przejść obojętnie, skoro można dowiedzieć się wiele o swojej zdolności kredytowej za friko.
W jaki sposób jest zapisana nasza historia kredytowa? Ile mamy gwiazdek, a ile punktów w Biurze Informacji Kredytowej? Które banki nas sprawdzały, a może sprawdzał nas ktoś inny? To wszystko można sprawdzić czasowo bez żadnych opłat.
Ostatnia taka darmowa akcja trwała przez 60 dni. Tym razem nie określono przez jaki czas ta usługa będzie darmowa, warto więc skorzystać póki jest okazja. Nie wiadomo zatem kiedy bezpłatność usługi zostanie zawieszona.
Czasowo bezpłatne i dostępne w 15 minut |
Sam skorzystałem z tej okazji przed dwoma laty. Wrażenia opisałem w artykule BIK od środka, gdzie możecie zobaczyć jak to wygląda. Raport można sobie wygenerować w pdf i zachować na przyszłość do porównania.
Tutaj sprawdzisz swoją zdolność bez żadnych opłat
Dzięki temu zobaczycie jaką macie ocenę punktową, które banki i kiedy pytały Biuro Informacji Kredytowej. Nawet przy negatywnej odpowiedzi udzielonej przez bank, jest to odnotowywane w BIKu. Tak było w moim przypadku przy pierwszym staraniu się o limit w koncie.
Warto sprawdzić jak jest u nas tym bardziej ze względu na... wyciek |
Z informacji jakie uzyskałem, może być czasowy problem z logowaniem. BIK podobno wolno chodzi, a to z powodu wycieku z bazy PESEL. Wszyscy chcą sprawdzić co jest grane i czy czasem ktoś nie podszył się pod obce, być może nasze dane.
Nigdy nie wiadomo czy wszystko jest ok |
Sprawę opisano dziś tutaj. Ze względu na wyciek danych BIK udostępnił za darmo system alertów sms i email w którym można znaleźć powiadomienia o próbach zaciągnięcia kredytu na nasze nazwisko.
Link do sprawdzenia swojej historii w BIK bez żadnych opłat
Warto więc sprawdzić jak wygląda nasza sytuacja. Wiadomo, że nikt tak nie zadba o nasze finanse jak my sami. Trzymanie ręki na pulsie i odpowiednie reagowanie na nowo zaistniałą sytuację to rzecz o której nie trzeba chyba nikogo przekonywać.
Ciąg dalszy: Wycieku z bazy PESEL nie było ale BIK czasowo pozostaje za darmo
BIK wolno chodzi? Nie chodzi już chyba w ogóle. Od wczoraj nie można dokończyć procesu rejestracji, "błąd systemu", a dziś od rana komunikat: "nie posiadasz uprawnień do tej strony", a żeby było jasne, pojawia się już po wejściu na stronę główną... Ochrona naszych danych przerosła możliwości naszej administracji, a obecna sytuacja zdecydowanie przerasta BIK.
OdpowiedzUsuńSystem nie działa, próbowałem
OdpowiedzUsuńWpisz www.bik.pl, jak wpisujesz bez www czyli bik.pl to masz taki komunikat
OdpowiedzUsuńAle i tak mają chyba jakieś problemy, ja pomimo kilkukrotnego resetowania hasła nie ogę się zalogować
Wszystko działa jak należy. Wczoraj zakładałam konto.
Usuńlol wyciek danych...polecam poczytać niebezpiecznik i komentarze tam. wycieku mogło nie być (a to, że kancelarie wysyłały skryptem więcej niż powinny to inna kwestia). Ale okazuje się, że do danych mają dostęp....także nikt bezpieczny nie jest. Ja póki co skanu dowodu im udostępniał nie będę.
OdpowiedzUsuńChora sytuacja, gdy prywatny podmiot obraca w sposób monopolistyczny publicznymi danymi. Podwójnie chora sytuacja, gdy w przypadku wyłudzenia kredytu na czyjeś dane problemy ma osoba okradziona a nie instytucja, która udzieliła taki kredyt...
OdpowiedzUsuńa jeszcze bardziej chora, gdy urzędnicy państwowi,którzy prawo mają w mały palcu, posługujący się okrągła pieczęcią z godłem narodowym, okazują się złodziejami i oszustami. Teraz Polska!
UsuńTo nie w BIK tylko KRD jest alert darmowy -?
OdpowiedzUsuńWarto dodać, że można zweryfikować czy ktoś prosił o nasze dane za pomocą konta ePUAP i funkcji obywatel.gov.pl albo poprzez wysłanie odpowiedniego wniosku do Ministerstwa Cyfryzacji �� Można pobrać wzór wniosku z ich strony.
OdpowiedzUsuńDostałem do przekazania taką informację:
OdpowiedzUsuńEkspert BIK :
Szanowni Państwo,
W związku z ogromnym zainteresowaniem naszą usługą Alerty BIK, ładowanie stron portalu bik.pl może zajmować więcej czasu. Mogą także występować utrudnienia z rejestracją i logowaniem oraz wydłużony czas oczekiwania na infolinii BIK.
Jednocześnie informujemy, że dokładamy wszelkich starań aby zapewnić Państwu jak najlepszy dostęp do naszych usług.
Liczymy na Państwa zrozumienie.
Zespół BIK
a czemu te wszystkie BIK epupa i miniCyfry nie mogą być razem na jednej stronie z jednym aertem?
OdpowiedzUsuńPolcan czy dotychczasowi użytkownicy mogą jakoś skorzystać z promocji?
OdpowiedzUsuńJeszcze nie sprawdzałem. Logowałem się tu ostatnio ponad dwa lata temu, więc nawet nie pamiętam hasła. W poniedziałek się dowiem i dam znać.
UsuńNo właśnie o ile alerty mogę aktywować to jakoś do raportu dobrać się nie mogę.
UsuńZarejestrowałam się w bik.pl i wszystko robiłam po kolei do momentu weryfikacji danych. Zaznaczyłam, że posiadam konto w innym banku. Dostałam dane do przelewu. Zrobiłam przelew a po 2 dniach dostała zwrot wpłaty. O co tu chodzi i czy jestem bezpieczna? Na panelu użytkownika nnie widać rzadnych moich danych.
OdpowiedzUsuńJutro postaram się wyjaśnić tę sytuację i dam znać.
UsuńWitam,
UsuńZauważyłam, że miała Pani problem z funkcjonowaniem portalu BIK.
Jeśli dalej potrzebuje Pani wsparcia proszę napisać z do mnie na adres ewelina.kulma@bik.pl, a postaram się zapewnić szybkie rozwiązanie w BIK.
Pozdrawiam
Ewelina